Σελίδες

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Θράκη: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον


Στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα εκδηλώσεων του Ιδρύματος Παπανικολάου πραγματοποιήθηκε η ημερίδα που διοργάνωσαν το Ελληνικό Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών και η Ενωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού.

Η ημερίδα είχε τίτλο “Παρελθόν, παρόν και μέλλον της ελληνικής Θράκης” και ολοκληρώθηκε με 6 εισηγήσεις από τους Φραγκούλη Φράγκο, πρώην αρχηγό ΓΕΣ και πρώην υπουργό με θέμα “Γεωπολιτική αξία της Θράκης και διεθνές περιβάλλον – προκλήσεις και απειλές άμυνας και ασφάλειας της περιοχής”,
 Σεμπαϊντίν Καραχότζα, δημοσιογράφο με θέμα “Ιστορικά δεδομένα, Συνθήκη της Λοζάνης και μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης – παρόν και μέλλον της μειονότητας”,
Βασίλη Μαρτζούκο, αντιναύαρχο εν αποστρατία και πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών με θέμα “Διαχρονική ελληνική πολιτική πρακτική και τουρκική συνείδηση στην Δυτική Θράκη” και στο δεύτερο μέρος της ημερίδας από τους
Χαρά Νικοπούλου, δασκάλα και Υπεύθυνη Παιδαγωγικού Προγράμματος της Κιβωτού Δόμνας Βιζβίζη με θέμα “Τρέχουσα εκπαιδευτική πραγματικότητα της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης – διαπιστώσεις και προτάσεις βελτίωσης αυτής”,
Θεοφάνη Μαλκίδη, Διδάκτορα Κοινωνικών Επιστημών με θέμα “Η θρησκευτική λατρεία της μουσουλμανικής μειονότητας της ελληνικής Θράκης – Συνθήκη Λωζάνης, Σύνταγμα και ευρωπαϊκό κεκτημένο” και τέλος του Δημήτρη Ζακοντίνου, οικονομολόγου και Α’ Αντιπροέδρου του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών με θέμα “Οικονομία και ανάπτυξη της ελληνικής Θράκης – Ευκαιρίες, προϋποθέσεις και περιορισμοί”.

Την βραδιά άνοιξε ο γνωστός στην περιοχή μας λόγω θητείας του στο Δ’ Σώμα Στρατού στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος ο οποίος ανέπτυξε τα επιχειρήματά του σχετικά με την σημασία της Ελλάδας και ειδικότερα της Θράκης στην γύρω περιοχή, αναφέρθηκε στις πολιτικές της Τουρκίας η οποία καταπιέζει χρόνια τώρα τους λαούς που την συγκροτούν στον βωμό της ανάδειξης μίας εθνικής ομοιομορφίας που δεν υπάρχει και τέλος έκανε τις δικές του προτάσεις όσον αφορά στην ανάπτυξη και στην θωράκιση της περιοχής μέσω εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής.


Ο γνωστός Πομάκος στην καταγωγή συγγραφέας και δημοσιογράφος από την Ξάνθη Σεμπαϊδήν Καραχότζα ήταν που συνέχισε αναφερόμενος στις δικές του εμπειρίες από τον αγώνα του για το δικαίωμα του εθνικού αυτοπροσδιορισμού και στα εμπόδια και στις πρακτικές τρομοκράτησης που χρησιμοποιούν κάποιες πολιτικές δυνάμεις στην περιοχή ώστε να ακυρώνουν κάθε τέτοια απόπειρα. Μίλησε ταυτόχρονα για τα αυτονόητα δικαιώματα των μειονοτικών όπως αυτά προκύπτουν και από την Συνθήκη της Λοζάνης, για τις δυσκολίες του να είναι κανείς μειονοτικός και ιδιαίτερα Πομάκος μαθητής στην Θράκη και παρουσίασε τις δικές του προτάσεις επάνω στο θέμα που ανέπτυξε.

Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών, αντιναύαρχος Βασίλης Μαρτζούκος συνέχισε την βραδιά με την δική του εισήγηση σχετικά με την διαχρονικά επιθετική και διεκδικητική τουρκική πολιτική και την διαχρονικά άτολμη έως και υποχωρητική ελληνική πολιτική, τον ξένο παράγοντα και τις επιδράσεις του καθώς και προτάσεις που αφορούν στην αποφυγή νέας συρρίκνωσης του Ελληνισμού μέσω εθνικής συνεννόησης των ελληνικών πολιτικών δυνάμεων, κατάργησης αναχρονιστικών νόμων και εφαρμογή μίας δυναμικής αναπτυξιακής πολιτικής στην Θράκη.


Η δασκάλα Χαρά Νικοπούλου, γνωστή από την περιπετειώδη θητεία της στο μειονοτικό σχολείο του Μεγάλου Δερείου του Εβρου καθώς και πρόσφατα από την δραστηριοποίηση της στον εκπαιδευτικό και φιλανθρωπικό οργανισμό “Κιβωτός της Δόμνας Βιζβίζη” αναφέρθηκε από την πλευρά της στα δικά της βιώματα όσον αφορά όχι μόνο στην μειονοτική εκπαίδευση και στο ξεπερασμένο μοντέλο εφαρμογής της στην Θράκη αλλά και γενικά στην θρακιώτικη κοινωνία και στην δράση μειονοτικών συλλόγων και μέσων μαζικής ενημέρωσης ως προς την διατήρηση ενός στρεβλού και ψυχροπολεμικού κλίματος προς εξυπηρέτηση των σκοπών της Αγκυρας στην περιοχή ενώ παρέθεσε τις δικές της προτάσεις ειδικά για το μειονοτικό – διαπολιτισμικό εκπαιδευτικό σύστημα στην περιοχή.


Ο συγγραφέας και διδάκτορας κοινωνικών επιστημών Θεοφάνης Μαλκίδης, γνωστός και με διεθνή δραστηριότητα ως προς την συμβολή του στην αναγνώριση της Γενοκτονίας σε άλλες χώρες αναφέρθηκε στο αναχρονιστικό καθεστώς όσον αφορά στην αναγνώριση της δικαστικής ιδιότητας των μουσουλμάνων θρησκευτικών ηγετών, στην πληθυσμιακή σύνθεση της μειονότητας και στις εθνολογικές – θρησκευτικές διαφορές και στην κατάσταση αυτό σε σύγκριση με το ευρωπαϊκό κεκτημένο.

Πηγή: www.rodopinews.gr

Παρακολουθείστε την ομιλία του Θ. Μαλκίδη στην ημερίδα






Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Όταν ο Καζαντζάκης, ο Ξενόπουλος, ο Σικελιανός και ο Παλαμάς, μιλούσαν για τη Γενοκτονία των Ελλήνων.


Θεοφάνης Μαλκίδης


Όταν ο Καζαντζάκης, ο Ξενόπουλος, ο Σικελιανός και ο Παλαμάς, μιλούσαν για τη Γενοκτονία των Ελλήνων.

1.Χωρίς αληθινή ηγεσία δεν υπάρχει συνέχεια

Μία παράμετρος της οργανωμένης Γενοκτονίας των Ελλήνων και ειδικότερα στον Πόντο, ήταν η εξόντωση της ηγεσίας τους από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο του 1921. Η εξόντωση των Ελλήνων ηγετών, όπως συνέβη και με τους Αρμένιους τον Απρίλιο του 1915 στην Κωνσταντινούπολη, συνέβαλλε στο να χαθεί η καθοδήγηση των Ελλήνων και να σημειωθεί πιο γρήγορα η δολοφονία τους. Στον Πόντο, η ηγεσία των Ελλήνων εξοντώθηκε με τα λεγόμενα «δικαστήρια ανεξαρτησίας» στην Aμάσεια.

Τα «δικαστήρια ανεξαρτησίας», εκδίδουν «αποφάσεις» και εκτελούνται πρόκριτοι, βουλευτές, δημοσιογράφοι, καθηγητές, δάσκαλοι, κληρικοί, από τους οποίους ζητούνται δηλώσεις ότι συμμετείχαν στην οργάνωση του απελευθερωτικού κινήματος στον Πόντο.

Οι σημαντικότερες μορφές του ποντιακού Ελληνισμού, «το άνθος της ελληνικής κοινωνίας του Πόντου», όπως ανέφερε σε κείμενο διαμαρτυρίας το Οικουμενικό Πατριαρχείο, καταδικάστηκαν σε θάνατο. Ανάμεσά τους, ο πρώην βουλευτής Τραπεζούντος, Ματθαίος Ι. Κωφίδης, ο εργοστασιάρχης Αλέξανδρος Γ. Ακριτίδης, (οι σπουδαίες επιστολές τους στο τέλος του κειμένου, θεωρούνται η πεμπτουσία της Ρωμηοσύνης) ο ιδιοκτήτης της εφημερίδας «Εποχή» της Τραπεζούντας Νίκος Καπετανίδης, ο έμπορος από την Κερασούντα Γεώργιος Θ. Κακουλίδης, ο γραμματεύς του Μητροπολίτη Κερασούντας Σπύρος Ι. Σουρμελής, οι έμποροι Ιορδάνης Ι. Σουρμελής, Ιωάννης Κ. Ατματζίδης, Ιωάννης Π. Σπαθόπουλος, από την Ορντού, οι Αβραάμ Τοκατλίδης και Επαμεινώνδας Γρηγοριάδης, οι Α. Ασλίδης, Χ. Ιωάννου και Ι. Δαζαράκης, ο δικηγόρος Π.Βαϊμανίδης, ο αρχιμανδρίτης Πλάτων Ν. Αιβαζίδης, πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης· ο Ι. Καδέμογλου, αντιπρόσωπος του Μητροπολίτη του Καβάκ· ο Α. Τσίνογλου, γραμματέας της Μητρόπολης· Β. Παπαδόπουλος, διευθυντής της εφημερίδας «Διογένης»· ο Λ. Κυρ. Πατσιόγλου, δικηγόρος και δημοσιογράφος· ο Ι. Ιορδανίδης, δικηγόρος· ο Κ. Κωνσταντινίδης· ο Π. Παπαδόπουλος, διευθυντής της Οθωμανικής Τράπεζας, οι καθηγητές του Αμερικανικού Κολεγίου της Μερζιφούντας «Ανατόλια» Γ. Θεοχαρίδης, Χ. Γεωργίου και Α. Συμεών και οι μαθητές του ίδιου κολλεγίου Αναστάσιος Παυλίδης και Συμεών Ανανιάδης.
 
Μάλιστα οι μαθητές- αθλητές της ποδοσφαιρικής ομάδας «Πόντος» θα καταδικασθούν σε θάνατο έχοντας σαν βασική κατηγορία την εμφάνιση της ομάδας: Άσπρες και μπλε οριζόντιες ρίγες και το γράμμα «Π» στο στήθος.

Όπως κατήγγειλε το Οικουμενικό Πατριαρχείο οι υποτιθέμενοι ένοχοι τις «δηλώσεις» τους τις υπέγραψαν μετά τη θανατική τους καταδίκη, την παραμονή της εκτέλεσής τους ή ακόμη όδολοφονημένοι από καιρό. Τέτοιες περιπτώσεις είναι του δικηγόρου Χ. Ελευθεριάδη δικηγόρου στην Κερασούντα που είχε δολοφονηθεί στην Κερασούντα το 1920, ο διαπραγματευτής με τις κεμαλικές αρχές Μ. Μαυρίδης, ο διευθυντής του ορφανοτροφείου Γ. Καλογερόπουλος, ο Α. Δελικάρης, ο Λ. Τεσταμπασίδης, ο Ι. Ελευθεριάδης. Ακόμη θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο καθηγητής Γ. Παπαμάρκου, ο διευθυντής της Οθωμανικής Τράπεζας Π. Παπαδόπουλος και ο έμπορος Θ. Εκμεντζίογλου οι οποίοι ήταν ήδη νεκροί από την προηγούμενη της εκτέλεσής τους μεταφέρθηκαν στον τόπο του μαζικού εγκλήματος προκειμένου τα σώματά τους για να υποστούν την ποινή τους!

2. Όταν οι διανοούμενοι μιλούσαν.....


H καταδίκη και ο απαγχονισμός στην Aμάσεια όλης της θρησκευτικής, πνευματικής και πολιτικής ηγεσίας ήταν μια προσχεδιασμένη δολοφονική πράξη και για αυτήν αντέδρασαν η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου με κινήσεις προς τους προέδρους των ΗΠΑ, της Αγγλίας, Γαλλίας και Ιταλίας, προς τους αντιπροσώπους της Κοινωνίας των Εθνών, στη Γενεύη. Ένα ιδιαίτερο όμως ψήφισμα διαμαρτυρίας, ήταν αυτό που στάλθηκε από τους Έλληνες συγγραφείς και λογοτέχνες, σε διανοούμενους της Ευρώπης και της Αμερικής, αναφέροντας τα εξής:
Mετά βαθυτάτης συγκινήσεως οι συγγραφείς και καλλιτέχναι της Eλλάδος απευθύνονται προς τους διανοουμένους του πεπολιτισμένου κόσμου όπως γνωστοποιήσουν εις αυτούς την τραγωδίαν χιλιάδων οικογενειών του Eλληνικού Πόντου. ξηρά, εξηκριβωμένα και αναμφισβήτητα τα γεγονότα είναι τα εξής: Oι Tούρκοι εφόνευσαν όλους ανεξαιρέτως τους κατοίκους της πόλεως Mερζιφούντος, αφού την ελεηλάτησαν και την επυρπόλησαν. Tους προσπαθήσαντας να διασωθούν ετυφέκισαν και εθανάτωσαν καταλαβόντες τας διόδους. Mετετόπισαν όλον τον άρρενα πληθυσμόν των πόλεων Tριπόλεως, Kερασούντος, Oρδούς, Oινόης, Aμισού και Πάφρας και καθ' οδόν κατέσφαξαν τους πλείστους εξ αυτών. Έκλεισαν εντός του ναού του χωρίου Έλεζλη εν Σουλού-Tερέ 535 Έλληνας και τους κατέσφαξαν διασωθέντων μόνον τεσσάρων. Πρώτους έσφαξαν 7 ιερείς διά πελέκεως προ της θύρας του ναού. Aπηγχόνισαν εν Aμασεία 168 προκρίτους Aμισού και Πάφρας. Eβίασαν όλας ανεξαιρέτως τας γυναίκας, τας παρθένους και τα παιδία των άνω πόλεων, τας ωραιοτέρας δε παρθένους και νέους έκλεισαν εις τα χαρέμια. Πλείστα βρέφη εφόνευσαν, σφενδονίζοντες αυτά κατά των τοίχων. Oι υπογεγραμμένοι θέτουσι τα ανωτέρω υπ' όψιν των διανοουμένων της Eυρώπης και της Aμερικής θεωρούντες ότι όχι μόνον τα γεγονότα ταύτα αλλά και η ανοχή αυτών αποτελεί πένθος της ανθρωπότητος.
Aθήναι, 22 Nοεμβρίου 1921. Άννινος X., Aυγέρης M., Bλαχογιάννης I., Bώκος Γερ., Γρυπάρης I., Δούζας A., Δροσίνης Γ., Zάχος A., Θεοδωροπούλου Aύρα, Θεοτόκης K., Iακωβίδης Γ., Kαζαντζάκης N., Kαζαντζάκη Γαλ., Kαμπάνης Aρ., Kαμπούρογλους Δ., Kαρολίδης Π., Kόκκινος Δ., Kορομηλάς Γ., Mαλακάσης M., Mαλέας K., Mένανδρος Σ., Nικολούδης Θ., Nιρβάνας Π., Ξενόπουλος Γρ., Παλαμάς K., Παπαντωνίου Z., Παράσχος K., Πασαγιάννης K., Πολίτης Φ., Πωπ Γ., Σικελιανός Άγγ., Σκίπης Σ., Στρατήγης Γ., Tαγκόπουλος Δ.., Tσοκόπουλος Γ., Φυλλύρας P., Xατζιδάκις Γ., Xατζόπουλος Δ., Xορν Π., Σβορώνος I. μεθ' όλης της πικρίας μου διά την κυρίως υπό της Γαλλίας και υπό ουδενός αισθήματος ή συμφέροντος ανθρωπίνου, δικαιολογουμένην εγκατάλειψιν εις σφαγήν των Xριστιανών».

Η Γενοκτονία και ιδιαίτερα η μαζική δολοφονία της ηγεσίας και διανόησης στην Αμάσεια, αποτελεί ένα οργανωμένο σχέδιο των Οθωμανών και των Κεμαλικών αφού χωρίς ηγέτες παύει να υπάρχει καθοδήγηση και πνευματική στήριξη του λαού. Αυτή τη δολοφονία της ηγεσίας των Ελλήνων κατήγγειλαν διανούμενοι του μεγέθους του Καζαντζάκη, του Ξενόπουλου, του Σικελιανού και του Παλαμά. Με παρρησία και με αγωνιστικότητα, χωρίς φόβο, όπως ακριβώς επιτάσσει η ελεύθερη σκέψη και γνώμη. Μακάρι το ίδιο να λέγαμε και να γράφαμε και για τους σημερινούς “ομολόγους” τους. Για αυτούς που σιωπούν για τη Γενοκτονία, όταν δεν την αρνούνται και δεν την υβρίζουν......