Σελίδες

Σάββατο 18 Ιουλίου 2020

Γεώργιος Κατσάνης, Διοικητής της 33ης Μοίρας Καταδρομών Κύπρος 1974.






Θ. Μαλκίδης

 Γεώργιος Κατσάνης, Διοικητής της 33ης Μοίρας Καταδρομών Κύπρος 1974. 

Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και αρχές του 1990 το κλειστό γήπεδο του Ηρακλή Θεσσαλονίκης, έδρα της ομάδας βόλεϊ, αποκτούσε όνομα και λεγόταν πλέον  «Κατσάνειο», προς τιμήν του  Γεωργίου Κατσάνη, αθλητή του συλλόγου, διοικητή της 33ης Μοίρας Καταδρομών στην Κύπρο. 
Ο πρώην σπρίντερ του Ηρακλή από το Σιδηρόκαστρο Σερρών πολέμησε τον  «Αττίλα» στις 21 Ιουλίου 1974 στον Άγιο Ιλαρίωνα, στην περιοχή της Κυρήνειας, μόλις τη δεύτερη μέρα της τουρκικής εισβολής και ήταν μόλις 37 ετών όταν χτυπήθηκε από τα πυρά των εχθρών. 

Παρασκευή 17 Ιουλίου 2020

Νικόλαος Κατούντας: Κύπρος Ιούλιος 1974


Νικόλαος Κατούντας: Κύπρος Ιούλιος 1974

Ο Nικόλαος Κατούντας ήταν απόφοιτος της Σχολής Ευελπίδων και ήταν εκπαιδευμένος ως καταδρομέας, αλεξιπτωτιστής, βατραχάνθρωπος και χιονοδρόμος ενώ ήταν τελειόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών. Το 1973 όντας υπολοχαγός, μετατέθηκε στην Κύπρο και συγκεκριμένα στην 33η Μοίρα Καταδρομών ως διοικητής λόχου.

Κατά τη διάρκεια της τουρκικής εισβολής ο Κατούντας έλαβε μέρος ως διοικητής του 31ου Λόχου Κρούσεως της 33 ΜΚ στην επιχείρηση κατάληψης του φρουρίου του Αγίου Ιλαρίωνα Παρά την αρχική της επιτυχία (κατάληψη υψώματος Πετρομούθκια), το πρωί της επόμενης μέρας η 33 ΜΚ αναγκάστηκε να συμπτυχθεί εξαιτίας της έλλειψης πυρομαχικών και της μη έλευσης ενισχύσεων, ενώ την κατάσταση επιδείνωσε ο θάνατος του διοικητή της μοίρας, Γεωργίου Κατσάνη.

Πέμπτη 16 Ιουλίου 2020

Ελληνισμός και Τουρκία



Θ. Μαλκίδης 

Ελληνισμός και Τουρκία 

Οι Έλληνες έχουμε υποστεί δύο από τις εγκληματικές, απάνθρωπες, διαστροφικές ιδεολογίες, τον Κεμαλισμό και τον Ναζισμό, σε λιγότερο από δύο δεκαετίες. Σμύρνη, Τραπεζούντα, Αδριανούπολη, Γκιουρούμτζε και στη συνέχεια Καλάβρυτα, Κάνδανος, Δίστομο,  Χορτιάτης, Δομένικο, Πύργοι, Μεσόβουνο.
Σήμερα, στον 21ο αιώνα,  υφιστάμεθα τη συνέχεια των δύο αυτών εκφράσεων της βαρβαρότητας: τον εθνικιστικό και επεκτατικό μηχανισμό της Τουρκίας του Ερντογάν στη Κύπρο, στο Αιγαίο, στη Θράκη. 

Η ιστορία  έχει καταγράψει ότι οι Έλληνες γνωρίσαμε τη  βία με τη μορφή του Κεμαλισμού, του προδρόμου, του δασκάλου του Χίτλερ. Υπάρχουν μάλιστα πολλοί Έλληνες που γνώρισαν τις πορείες θανάτου, στη Μικρά Ασία, στον Πόντο, στην Καππαδοκία, στη Θράκη τα «Αουσβιτς εν ροή» του Κεμάλ και αργότερα το Νταχάου, το Άουσβιτς, το Μαϊτχάουζεν του Χίτλερ και σήμερα στα κατεχόμενα της Κύπρου από τον Ερτογάν.

Επιπλέον οι Έλληνες στο Μεσόβουνο και  στους Πύργους Εορδαίας, στα Κερδύλια, την Καισαριανή, την Κοκκινιά και αλλού γνώρισαν και τις δύο εγκληματικές ιδεολογίες του 20ου αιώνα, τον Κεμαλισμό και τον Ναζισμό, οι οποίες σήμερα αναπαράγονται και επιβιώνουν με τη μορφή του σωβινισμού του Ερντογάν.



Επειδή ο Κεμαλισμός δεν τιμωρήθηκε επαναλήφθηκε ως Ναζισμός, επειδή ο Κεμαλισμός δεν τιμωρήθηκε, επαναλαμβάνεται ως επεκτατισμός του Ερντογάν.  Αν είχαν τιμωρηθεί τα τάγματα εργασίας, τα στρατόπεδα εξόντωσης των Ελλήνων που δημιούργησε ο Κεμάλ  δεν θα είχαμε Άουσβιτς. Η ιστορία των τελευταίων  ετών έδειξε ότι η συνεχής ατιμωρησία του Κεμαλισμού, δηλαδή του Ναζισμού, επιτρέπει την επανάληψη της  ιστορίας μέχρι τις ημέρες μας. Η Κύπρος, το Αιγαίο, η Θράκη είναι οι μάρτυρες του Κεμαλισμού και του Ναζισμού του 21ου αιώνα, είναι ο φασισμός που εκπορεύεται από τη σημερινή Τουρκία. Της χώρας με τις περισσότερες φυλακές στον πλανήτη, της χώρας με τους περισσότερους πολιτικούς κρατούμενους στον κόσμο.  

Ότι έχει απομείνει από διεθνείς και οι ευρωπαϊκούς θεσμούς, κυρίως όμως  οι Έλληνες και οι Ελληνίδες, οφείλουν  να σταματήσουν  τον μηχανισμό του θανάτου που αντιπροσωπεύει ο πρόδρομος του Ναζισμού ο Κεμαλισμός και σήμερα να αντισταθούν στη βαρβαρότητα που εκπέμπεται από τα ανατολικά μας και αποσταθεροποιεί  όλην την περιοχή. 





Μπροστά στην επίσημη σιωπή και αδιαφορία, οι πολίτες, οι διασωθέντες και οι απόγονοι των θυμάτων και των διασωθέντων του Κεμαλισμού και του Ναζισμού, αντιστεκόμαστε στον εθνικισμό, το ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία του Ερντογάν,  δείχνουμε με το λόγο, την πράξη και τη στάση μας, την οδό της συνέχειας του Ελληνισμού. 



Από τη συνέντευξή μου στο Ραδιόφωνο του Alpha και στην εφημερίδα Νέα Εγνατία της Καβάλας 


Τετάρτη 15 Ιουλίου 2020

Το Τουρκικό πρόβλημα

ΜΑΛΚΙΔΗΣ: Δεν υπάρχει Κυπριακό ζήτημα,ούτε Θράκης, ούτε Αιγαίου ...


Θεοφάνης Μαλκίδης
  

Το Τουρκικό πρόβλημα


Μπροστά στη σημερινή κατάσταση που αφορά τη συνέχειά μας, την επιβίωσή μας ως έθνους, να επαναλάβουμε για ακόμη μία φορά αυτό που αναφέρουμε εδώ και χρόνια: Δεν υπάρχει Κυπριακό, Κουρδικό, Ποντιακό, Θρακικό  πρόβλημα-ζήτημα, δεν υπάρχει ζήτημα Αιγαίου, «μεταναστευτικό» και «προσφυγικό»,  Γενοκτονίας, ούτε ζήτημα εθνικιστών Αλβανών Τσάμηδων και λωποδυτών της Μακεδονίας, Συρίας και Λιβύης, Αρμενίας . Ένα είναι το ζήτημα, ένα είναι το μοναδικό   πρόβλημα στην περιοχή μας και αυτό είναι το Τουρκικό!


Με αφορμή (αλλά και όχι μόνο) την Αγία Σοφία, τα γεγονότα και η εμπειρία αυτό δείχνουν, το Τουρκικό δηλαδή πρόβλημα.  Αυτό που αφορά, μεταξύ των άλλων, ένα καθεστώς, ένα μείγμα κράτους και παρακράτους με φασιστικά, εθνικιστικά και ρατσιστικά στοιχεία, που κατέχει την μισή Κύπρο και απειλεί να εισβάλει και στην υπόλοιπή μισή, εισβάλει καθημερινώς στο Αιγαίο και τη Θράκη, φυλακίζει εκατοντάδες χιλιάδες αντιφρονούντες,  δολοφονεί στο Κουρδιστάν,  στο Ιράκ, στη Λιβύη και τη Συρία και ενισχύει τον  Αλβανικό εθνικισμό  και τους λωποδύτες  των Σκοπίων λειτουργώντας τις δύο χώρες, Αλβανία και Σκόπια ως συγκοινωνούντα δοχεία, μετατρέπει την Αγία σε τέμενος δίνοντας δείγματα ακραίας μισαλλοδοξίας και ρατσισμού.


Όλα τα παραπάνω βεβαίως είναι γνωστό πώς  δεν έχουν γίνει αντιληπτά  από τους Ευρωπαίους , τους Δυτικούς  που ανέχονται τη βαρβαρότητα που εκπέμπεται από τα ανατολικά. Είναι προφανείς οι λόγοι, «είναι πολλά τα λεφτά…»


Δεν έχει γίνει κατανοητό  όμως στην Ελλάδα και την Κύπρο που επαναλαμβάνουν  ανεκδιήγητες δηλώσεις έναντι  της Τουρκίας όπως,«Έχει σύνορα η θάλασσα και δεν το ξέραμε;» «Να μην είμαστε μοναχοφάηδες στο Αιγαίο», «Η Τουρκία ασφαλώς και έχει δικαιώματα στην ανατολική Μεσόγειο διότι έχει τεράστια ακτογραμμή»,   «Το Καστελλόριζο δεν ανήκει στο Αιγαίο»,  «Οι δύο πλευρές  συμφώνησαν στη συνέχιση των συζητήσεων για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης», «Συνεκμετάλλευση με την Τουρκία ενεργειακών πόρων στο Αιγαίο εφόσον εκπληρωθούν μία σειρά προϋποθέσεις», «Το Καστελόριζο είναι μακριά», «Και να χάσουμε μερικά νησιά δεν πειράζει» …..


Με τα παραπάνω και άλλα παρεμφερή θα επιλυθεί το Τουρκικό πρόβλημα; Τη στιγμή δηλαδή που ο Σουλτάνος μετατρέπει την Αγία Σοφία σε τέμενος αποκαλύπτοντας είναι έτοιμος να κάνει οτιδήποτε για να πετύχει τους στόχους τους,  όταν δηλώνει πως  θα εισβάλει σε  θαλάσσιες ζώνες και υφαλοκρηπίδα, όταν κατέχει το 40 % της Κύπρου, όταν αποκαλεί ειρωνικά τα Σκόπια "Μακεδονία", όταν σου λέει ότι δεν υπάρχει Ελληνική κυριαρχία στα νησιά του Αιγαίου ακόμη και στην Κρήτη και προκαλεί ευθέως στη Θράκη, σε κατηγορεί για Γενοκτονία και  στέλνει όποτε θέλει και από όπου θέλει εκατοντάδες χιλιάδες στο έδαφός σου….

Η Βιέννη, η Καλλίπολη, η Σμύρνη, η Μερζιφούντα,  το πρότυπο για το Νταχάου και το Άουτσβιτς στρατόπεδο συγκέντρωσης και εξόντωσης των Ελλήνων στο Δεβζιλίκ  της Τραπεζούντας, η Κερύνεια και η Αμμόχωστος, τα Ίμια, η Ροτζάβα και  το Αφρίν,  δεν έχουν διδάξει  κάτι;


Η συνέντευξή μου στο ραδιοφωνικό σταθμό Life 106,3 της Πέλλας Μακεδονίας. 

Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

Η Τουρκία και η επιβίωσή μας



Θεοφάνης Μαλκίδης 


Η Τουρκία και η επιβίωσή μας....


Κυριακή 12 Ιουλίου 2020

567 χρόνια μετά και οι Σουλτάνοι, ο Κεμάλ και ο Ερντογάν ακόμη προσπαθούν να κατακτήσουν την Πόλη....

Ο 2ος οροφος στην Αγια Σοφια εχει μοναδικα Βυζαντινα ψηφιδωτα ...

Θ. Μαλκίδης

567 χρόνια μετά και  οι Σουλτάνοι, ο Κεμάλ και ο Ερντογάν   ακόμη προσπαθούν να κατακτήσουν την Πόλη....

Με την άλωση της Πόλης, τη μετέπειτα  πολιτική εξαφάνισης του Ελληνισμού και κυρίως με την εμφάνιση  του κινήματος των  Νεότουρκων  εδραιώθηκε η εθνικιστική ιδεολογία  και με την  κατάκτηση της εξουσίας  το 1908,εκδηλώθηκε η θέληση να εξαφανιστούν  οι Έλληνες,  θέληση η οποία υλοποιήθηκε πριν και κατά τη διάρκεια του  Α' Παγκοσμίου Πολέμου.



Οι 'Έλληνες ήταν οι κεντρικοί στόχοι.Το σύνθημα των 
Νεότουρκων ότι  στο Οθωμανικό κράτος πρέπει να υπάρχουν 
μόνο  Οθωμανοί-μουσουλμάνοι και κατ' επέκταση μόνο Τούρκοι,
στην Κεμαλική  ιδεολογία το σύνθημα αυτό  γίνεται «ένα κράτος,ένα έθνος,
μία γλώσσα». O Κεμαλισμός αποτελεί 
τη συνέχεια και εξέλιξη του κινήματος των Νεότουρκων1,
ο  Κεμαλισμός  στη συνέχεια αποτέλεσε το πρότυπο του Χίτλερ και των Ναζί και σήμερα του Ερντογάν και του κράτους- μαφία που έχει δημιουργήσει.

O Κεμαλισμός είναι ένα «ιδεολογικό φαινόμενο» που η 
γέννησή του ξεκινά 
από την περίοδο κατάρρευσης του Οθωμανικού κράτους και 
της εμφάνισης 
της εθνικιστικής και ρατσιστικής κίνησης της«Ένωσις και 
Πρόοδος» των 
«Νεότουρκων» στην οποία ενώ ο Κεμάλ κράτησε 
πρωταγωνιστικό ρόλο,
για τους ευνόητους λόγους η τουρκική ιστοριογραφία τον 
κατατάσσει στους 
απλούς αξιωματικούς που όπως πολλοί άλλοι,«παραπλανήθηκε».

O 'Ερικ Τσούρχερ (Eric Zurcher) τονίζει ότι ο Μουσταφά Κεμάλ υπήρξε 
πιθανότατα ένα από τα έμπιστα μέλη της Επιτροπής,αν και ποτέ 
δεν κατέλαβε εξέχουσα θέση,γεγονός άλλωστε το οποίο παραδέχτηκε το 1923,
λέγοντας ότι «όλοι υπήρξαμε μέλη της Ένωσης και Προόδου»2.

Ο Κεμαλισμός,ως κυρίαρχη ιδεολογία,διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια της 
ελληνικής στρατιωτικής παρουσίας στη Μικρά Ασία (1919-1922)3 και της 
μονοκομματικής περιόδου της Τουρκίας (1923-1946) με στόχο να προσφέρει μια 
νέα ταυτότητα.
Στην περίπτωση των Ναζί,η ηττημένη Γερμανία 
του Α' Παγκοσμίου Πολέμου έπρεπε να αναστηθεί και μόνο ένας Φύρερ,στα 

πρότυπα του Κεμάλ, θα μπορούσε να το κάνει πράξη.
Κατ΄ αντιστοιχία,το Ναζιστικό μοντέλο,αφού ακολούθησε 
πιστά τα παραπάνω ρατσιστικά βήματα καθαρότητας της Γερμανίας,τα εξέλιξε 
με τον πιο απάνθρωπο και βάρβαρο τρόπο.


Ο Κεμαλισμός,όπως και ο Ναζισμός, σήμερα το καθεστώς Ερντογάν, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο του κράτους,
το οποίο καλείται με την παρέμβασή του σε 
όλες τις σφαίρες της κοινωνικής ζωής,
με την οικονομική ανάπτυξη,πάντα εις βάρος των 
«ανεπιθύμητων»,τον 
περιορισμό και τον έλεγχο της θρησκείας,με την επιβολή και την 
περιφρούρηση των μεταρρυθμίσεων,να λειτουργήσει ως μοχλός εκσυγχρονισμού,
με την έννοια του εκδυτικισμού,της τουρκικής κοινωνίας.

Θεματοφύλακες του 
Κεμαλισμού και του Ναζισμού και του καθεστώτος Ερντογάν, υπήρξαν,κατά κύριο λόγο,οι στρατιωτικοί,οι οποίοι 
έπαιξαν βασικό ρόλο στην εδραίωση του Κράτους - κόμματος και του κόμματος - 
Κράτους.
Ο Κεμαλισμός,και αναμφισβήτητα και ο Ναζισμός,με τους «κατώτερους λαούς»,
μορφοποιήθηκε ουσιαστικά με τις εθνοκτόνες,αντιδημοκρατικές διαδικασίες 
εναντίον των Ελλήνων και των υπολοίπων λαών του κράτους. Κάτι που επαναλαμβάνει σήμερα ο Ερντογάν. 
H «Νέα Τουρκία» δημιουργήθηκε από τον Κεμάλ στη βάση της 
εξαφάνισης κάθε ίχνους ελληνικής,αρμενικής παρουσίας στην κοινωνία,την οικονομία,τον πολιτισμό.
Το παραπάνω πρότυπο ακολουθήθηκε πιστά από τους Ναζί και από τον Χίτλερ,
προσδοκώντας στη δημιουργία του αιώνιου Γ' Ράιχ.


Για τη δημιουργία του ολοκληρωτικού κράτους,όπως οι Νεότουρκοι έτσι και η 
Κεμαλική κυβέρνηση και βεβαίως και οι Ναζί του Χίτλερ,συνδύασαν το νόμιμο με το παράνομο,τη συγκροτημένη Εθνοσυνέλευση και τις «ειδικές» οργανώσεις.
Ακολουθώντας την παράδοση της Νεοτουρκικής «Ειδικής Οργάνωσης»,
η δραστηριότητα της οποίας συνίστατο στο να παρακάμπτει την επίσημη οδό 
για να εκτελεί τα καθήκοντα που της ανέθετε απευθείας η Νεοτουρκική  ηγεσία4,
οι Κεμαλικοί χρησιμοποίησαν τους τσέτες (παραστρατιωτικές ομάδες),
ενώ οι Ναζί τις αναρίθμητες οργανώσεις μαζικής εξόντωσης.
Παρότι οι Κεμαλικοί είχαν απαρνηθεί τη βασική θεωρία των Νεότουρκων,
τον παντουρανισμό,ο εθνικισμός,ο ρατσισμός και ο φασισμός ήταν η βασική τους 
ιδεολογία.

Όπως γράφει ο Νίκος Ψυρρούκης,«η προσεκτικότερη μελέτη του Κεμαλισμού 
μας πείθει ότι πρόκειται για βαθιά αντιλαϊκή και αντιδημοκρατική θεωρία.
O φιλοναζισμός, και άλλες αντιδραστικές δοξασίες είναι 
νομοτελειακή εξέλιξη του κεμαλισμού... Ακόμα και οι κεμαλικές 
μεταρρυθμίσεις γίνονται με διοικητικές αποφάσεις από πάνω.
Περιφρονούν τις πολιτιστικές παραδόσεις του τουρκικού λαού,
εκφράζουν το σύμπλεγμα κατωτερότητας των Τούρκων αστών»5.



O ρατσισμός και οι φυλετικές θεωρίες,που στο Ναζισμό έγιναν «επιστήμη»,
εμφανίστηκαν ως όργανα επιβολής στον Κεμαλισμό,ο οποίος υποστήριξε ότι οι 
Τούρκοι ξεκινώντας από τα βάθη της Ασίας,διέδωσαν τον πολιτισμό σε 
όποια χώρα και αν πήγαιναν6.

O Κεμαλισμός αποτελεί συνώνυμο του Ναζισμού και συνιστά μία φασιστική,
εθνικιστική και ρατσιστική ιδεολογία η οποία εκφρασμένη 
με την πιο ακραία βαρβαρότητα,στέρησε τη ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους7. Αυτό που εκφράζει σήμερα το καθεστώς Ερντογάν.

Κεμάλ- Χίτλερ- Ερντογάν: Όταν το έγκλημα δεν τιμωρείται, επαναλαμβάνεται!


Μαrdin S., The Genesis οf Young Ottoman Thought, Princeton 1963.
2 Zurcher Ε., The Uniοst factor. The role οf the Committee Union 
and Progress in the Turkίsh Ναtiοnαi Movement (1905-1926), 
Laiden, Brill 1983.
Ανciοglοu D., Milli kurtulus tαrihi, Ankara 1965.
Ουαtaert D., The Ottoman Empire, 1700-1922, Cambridge, 
Cambridge University Press 2000, p. 321
5 Ψυρούκης Ν., Μικρασιατική Καταστροφή, Λευκωσία, Αιγαίον 2000, σ. 289.
6 Μηεσικτσή I., Θέματα Τουρκικής Ιστορίας και το Κουρδικό πρόβλημα, 
Γερμανία 1986, σ. 23.

 Μαλκίδης Θ., Κεμαλισμός και Ναζισμός, Αθήνα, Εύξεινος Λόγος 2016

Η συνέντευξή μου για την Αγία Σοφία και για τον Ελληνισμό.  Ράδιο Μετρόπολις Θεσσαλονίκης Μακεδονίας.