Σελίδες

Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009

Book on Greek ethnic minority in Albania- Βιβλίο για την ελληνική μειονότητα στην Αλβανία




Το Βιβλίο για την ελληνική μειονότητα στην Αλβανία στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, μπορείτε να το παρεγγείλετε από τον πρόεδρο της Ηπειρωτικής Ένωσης του΅Γούστερ της Μασσαχουσέτης στο τηλ. 001-508-317-6478 ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Worcepirotiko@aol.com




I am sending out emails to everyone who might be intersted in ordering a copy of the book written by Prof. Fanis Malkidis "The Greek Ethnic Minority in Albania". I have about 200 copies for sale , 100 in Greek and 100 in English. If you are interested , please contact me at this email, or call me at 508-317-6478 or to e-mail Worcepirotiko@aol.com

Just a note. If your chapter has ordered these books, please support your chapter and do not purchase them from me.

Thank you
Demetrios Koutoulas
President Worcester Chapter "ENOSIS"

Price $10.00 plus shipping

Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009

Διήμερες εκδηλώσεις για τη Σάντα του Πόντου













Διήμερες εκδηλώσεις στα Πεύκα του Δήμου Τραιανούπολης Νομού Έβρου για τη Σάντα του Πόντου, διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πεύκων «οι Ρίζες», την Παρασκευή 10 και το Σάββατο 11 Ιουλίου.
Οι διήμερες εκδηλώσεις είχαν σαν στόχο να κάνουν γνωστό στο ευρύτερο κοινό, το σημαντικό χώρο της Σάντας, αλλά την εγκατάσταση των Σανταίων στον Έβρο (χωριά Πεύκα και Αετοχώρι).
Οι εκδηλώσεις άνοιξαν την Παρασκευή 10 Ιουλίου με την ημερίδα για τον Πόντο και τη Σάντα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πολιτιστικό κέντρο του Συλλόγου, όπου μίλησαν ο Θρασύβουλος Λαζαρίδης πρώην δήμαρχος Καλαμαριάς («στοιχεία από την ιστορία του Πόντου»), η συγγραφέας Πόπη Τσακμακίδου- Κωτίδου («Η γυναίκα της προσφυγιάς») και ο Φάνης Μαλκίδης («Σανταίες και Σανταίοι: Από τον Πόντο στον Έβρο»).
Ο Θ. Λαζαρίδης αναφέρθηκε συνοπτικά στις εξελίξεις στον Πόντο, λίγο πρίν το ξεριζωμό και τόνισε τα γεγονότα που σημάδεψαν τον Ποντιακό Ελληνισμό, σε εκείνη την κρίσιμη περίοδο. Η Π. Τσακμακίδου- Κωτίδου, επικέντρωσε την εισήγησή της στην Πόντια γυναίκα της πρώτης προσφυγικής γενιάς, η οποία διέσωσε τη ζωή αλλά και την παράδοση του ελληνικού λαού.
Ο Φ. Μαλκίδης, στην εισήγησή του, ανέφερε για πρώτη φορά στοιχεία από την εγκατάσταση των Ποντίων και ειδικότερα των καταγόμενων από τη Σάντα στο νομό Έβρου, ενώ επίσης για πρώτη φορά ανασύρθηκαν φωτογραφίες από οικογενειακά αρχεία που φανερώνουν την μεγάλη παρουσία των Σανταίων στην περιοχή.
Το Σάββατο , στις 9:30 το βράδυ, στον ίδιο χώρο, προβλήθηκε ταινία για την ιστορία του Πόντου και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε παραδοσιακό γλέντι, με τη συμμετοχή Ποντίων καλλιτεχνών.
Οι εκδηλώσεις έγιναν με την υποστήριξη της Νομαρχίας Έβρου,- την εκδήλωση χαιρέτησαν ο Νομάρχης Έβρου Ν. Ζαμπουνίδης και ο αντινομάρχης Π. Ατζανός, όπως και η πρόεδρος των Σανταίων της Θεσσαλονίκης Β. Σαββίδου, ο πρόεδρος της Ένωσης παλιννοστούντων Ν. Έβρου Α. Καραγκιοζίδης, και ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Σανταίων του Αετοχωρίου Α. Πουνερίδης- και τις παρακολούθησαν εκατοντάδες πολίτες, Σανταίοι και μη από την Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Δράμα, Φλώρινα, Κιλκίς, Θεσσαλονίκη, Ξάνθη και άλλες περιοχές. Οι εκδηλώσεις και ειδικά η ημερίδα, έδειξαν τη μεγάλη προσφορά της Σάντας του Πόντου στην ελληνική ιστορία, ενώ έκανε γνωστή την πορεία των Σανταίων στο νομό Έβρου και σε ολόκληρη την Ελλάδα.

8ο Παγκόσμιο Συνέδριο Θρακικού Ελληνισμού


8ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΡΑΚΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Τα παγκόσμια συνέδρια των Θρακών αποτελούν θεσμό για τον Θρακικό Ελληνισμό και τη Θράκη μας.
Για το 8ο συνέδριο σειρά έχει η πόλη της Κομοτηνής να οργανώσει και να φιλοξενήσει το παγκόσμιο συνέδριο. Η πόλη της Κομοτηνής, πρωτεύουσα του Νομού Ροδόπης και έδρα της διοικητικής περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι μία πόλη με τη δική της ξεχωριστή ιστορία που βυθίζεται στα βάθη των αιώνων.
Οι κοσμογονικές αλλαγές που έγιναν, διαμόρφωσαν μία καινούργια πραγματικότητα, μία πόλη και μία περιφέρεια στο κατώφλι Ανατολής και Δύσης που πασχίζει με ανεξάντλητες δυνάμεις για το παρόν και το μέλλον της.
Οι εργασίες της οργανωτικής επιτροπής, με την εποπτεία του Δημάρχου της πόλης Δημητρίου Κοτσάκη έχουν αρχίσει προ πολλού και τα μέλη της οποίας με μεθοδικότητα επεξεργάζονται και αξιοποιούν όλα εκείνα τα στοιχεία που θα κάνουν το 8ο συνέδριο να ξεχωρίσει. Στην οργανωτική επιτροπή συμμετέχει και η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΡΑΚΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ( Π.Ο.Θ.Σ.) δια του προέδρου της κ. Ελευθερίου Θ. Χατζόπουλου, του κ. Σπύρου Φωτακίδη Β! αντιπροέδρου, του κ. Γιάννη Φωτιάδη εφόρου Δημοσίων σχέσεων και του κ. Δημητρίου Νικολαίδη.
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί τον Αύγουστο του 2009 και η διάρκεια του θα είναι από τις 14 έως και τις 16 και χώρος πραγματοποίησης του το νεότευκτο πολιτιστικό κέντρο. Ο τίτλος του συνεδρίου είναι
« Προοπτικές ανάπτυξης στο νέο γεωπολιτικό σκηνικό της Θράκης»
Η Πρώτη προσυνεδριακή ημερίδα πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Π.Ο.Θ.Σ. στη Θεσσαλονίκη, στις 24 Μαΐου 2009 ημέρα Κυριακή και από ώρα 11,00 μέχρι και 17,00 στην αίθουσα του κινηματογράφου «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» που είναι κάτω από την στρατιωτική λέσχη της Θεσσαλονίκης.
Οι θεματικές ενότητες που αναπτύχθηκαν ήταν οι εξής γ:
1η)- ΘΡΑΚΗ Διαμορφούμενο περιβάλλον – κίνδυνοι – ευκαιρίες – προοπτικές από τη διέλευση των αγωγών. ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ιωάννης Φωτιάδης στρατηγός ε.α. μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.Θ.Σ.
2η Οι ‘Έλληνες Πομάκοι παρελθόν- παρόν και μέλλον για τη Θράκη . ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ιωάννης Κουριαννίδης , Τραπεζικός-εκδότης περιοδικού ΕΝΔΟΧΩΡΑ, μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.Θ.Σ.
3η Ανάδειξη των ευρημάτων της Μικρής Δοξιπάρας – Ζώνης και η συμμετοχή τους στην πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη της Θράκης ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Διαμαντής Τριαντάφυλλος , Επίτιμος έφορος αρχαιοτήτων και Δόμνα Τερζοπούλου, Αρχαιολόγος
4η) ΘΡΑΚΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Η Ιστορική ταυτότητα και η γενοκτονία του. ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ : Θεοφάνης Μαλκίδης, λέκτορας στο Δ.Π.Θ.
5η) Η συμμετοχή των σχολών του Δ.Π.Θ. στην ανάπτυξη του Βόρειου Έβρου: ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Κουτρούμπας Σπυρίδων αναπληρωτής καθηγητής του Δ.Π.Θ.
6η) Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι σε μία κοινή ιστορική προοπτική ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Πατήρ Νικόλαος Λουδοβίκος, αναπληρωτής καθηγητής στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης, διδάσκει στο Ορθόδοξο Ινστιτούτο του Cambridge και στο πανεπιστήμιο της Ουαλίας.





Με θεματολογία που θα εστιάσει στα αναπτυξιακά ζητήματα της Θράκης, διοργανώνεται το 8ο παγκόσμιο συνέδριο των Θρακών, που θα φιλοξενηθεί τον Αύγουστο στην Κομοτηνή. Στόχος των διοργανωτών είναι να αναβαθμίσουν το θεσμό του συνεδρίου και να κατορθώσουν να δομήσουν έναν ενδιάμεσο φορέα που θα έχει την ευθύνη υλοποίησης των συμπερασμάτων των συνεδρίων, καθώς, κατά γενική παραδοχή, εξαιτίας της απουσίας ενός τέτοιου «πυρήνα» παρατηρείται «ασυνέχεια» μεταξύ των συνεδρίων, που πραγματοποιούνται κάθε τρία χρόνια σε κάποια από τις πόλεις της Θράκης.

Αγωγή για τη στήριξη των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας





Οι κάτωθι υπογράφοντες την αγωγή αυτή, εντόνως διαμαρτύρονται κατά των παραβιάσεων των Βασικών Ανθρώπινων Δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας στην Αλβανία, οι οποίες διαπράχθηκαν από το Κράτος της Αλβανίας και τις τοπικές αρχές της χώρας αυτής.

Οι παραβιάσεις των Βασικών Ανθρώπινων Δικαιωμάτων συνοψίζονται ως εξής:

1. Εθνική και Θρησκευτική Ταυτότητα

Για έναν σχεδόν αιώνα τώρα, οι Έλληνες Βορειοηπειρώτες στην Αλβανία έχουν υποστεί βίαιες κυβερνητικές προσπάθειες έτσι ώστε να αποβάλλουν την εθνική τους ταυτότητα, με μεθόδους όπως, εξαναγκασμένη εξορία, άρνηση εκπαίδευσης στη μητρική τους γλώσσα και Αλβανοποίηση των ονομάτων τους.

2. Ανυπαρξία μιας δίκαιης Απογραφής

Η απαίτηση για μια δίκαιη Απογραφή των μειονοτήτων στην Αλβανία, στις οποίες θα δίδεται το δικαίωμα για μια ελεύθερη και ολοκληρωμένη διακήρυξη των εθνικών και θρησκευτικών τους πεποιθήσεων, δεν έχει γίνει ακόμη αποδεκτή από την Αλβανική κυβέρνηση. Για παράδειγμα, οι Έλληνες μερικών μόνο αναγνωρισμένων περιοχών της περιοχής της Βορείου Ηπείρου έχουν το δικαίωμα να δηλώνουν την Ελληνική τους Εθνική Ταυτότητα και πουθενά αλλού στην Αλβανία.

3. Εκπαίδευση

Η πολιτική της εκπαίδευσης του Κράτους της Αλβανίας συνεχίζει να ακολουθεί την πρακτική των κυβερνήσεων της πρώην Κομμουνιστικής δικτατορίας, με το να επιτρέπει σχολεία με τάξεις στην ελληνική γλώσσα, μόνο σε στενά ορισμένες “μειονοτικές ζώνες”. Η Ελληνική γλώσσα δεν διδάσκεται σε κανένα άλλο δημόσιο σχολείο, σε πολλές περιοχές με μεγάλους Ελληνικούς πληθυσμούς, όπως η περιοχή της Χιμάρας. Ακόμη όμως και στις περιοχές που επιτρέπεται η διδασκαλία της, αυτή γίνεται μόνο κατά τη διάρκεια του δημοτικού σχολείου. Επίσης, στις περιοχές όπου επιτρέπεται η διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας, οι μαθητές συχνά πρέπει να αποδεικνύουν ότι και οι δυο γονείς τους είναι Έλληνες, έτσι ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, μια ενέργεια η οποία χαρακτηρίζεται από τον πολιτισμένο κόσμο ως άθλια διάκριση.

4. Θρησκεία

Παρά τις επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις σε ξένες κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμούς, οι Αλβανικές Αρχές δεν έχουν επιστρέψει ακόμη όλους τους ναούς, μοναστήρια, ιδιόκτητη γη, εικόνες, ιερά σκεύη και αρχεία, τα οποία είχαν όλα κατασχεθεί από την πρώην Κομμουνιστική κυβέρνηση από την Ορθόδοξη Εκκλησία. Πολλοί θησαυροί οι οποίοι ανήκαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία, συνεχίζουν να σαπίζουν στις αποθήκες μουσείων, ενώ άλλοι έχουν πωληθεί στη μαύρη αγορά σε ευρωπαϊκές γκαλερί και ιδιωτικές συλλογές.

5. Πολιτικά Δικαιώματα

Η Αλβανική κυβέρνηση, διαμέσου της Πράξης Διοικητικής Αναδιάταξης του 1992-93, επαναδιευθέτησε διοικητικές περιοχές στο νότο της χώρας, με σκοπό να καταστείλει τη δύναμη των Ελλήνων και Ελλήνων-Βλάχων και να μειώσει την ισχύ της ψήφου και της εκπροσώπησής τους σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

6. Δημόσιες Υπηρεσίες

Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, οι Αλβανικές κυβερνήσεις έχουν, συστηματικώς και αδιαλείπτως, κρατήσει τους Έλληνες μειονοτικούς μακριά από θέσεις ισχύος σε όλες τις μορφές της δημόσιας ζωής, κάτι πού ούτε οι Κομμουνιστές προσπάθησαν να κάνουν σε όλη τη μακρά διάρκεια της διακυβέρνησής τους. Ως αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής της εθνικής εκκαθάρισης, υπάρχουν τόσο λίγοι εκπρόσωποι της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας στο Στρατό και την Αστυνομία, τόσο λίγοι δικαστές στο σύστημα της δικαιοσύνης, πρέσβεις στην αλλοδαπή και διευθυντές σε ελεγχόμενα από το Κράτος Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, το οποίο πρακτικά σημαίνει, σχεδόν ΜΗΔΕΝΙΚΗ εκπροσώπηση της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας στις δημόσιες υπηρεσίες. Η παραπάνω πολιτική έχει ως αποτέλεσμα, τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας να νιώθουν αποξενωμένα, αδύναμα και τρωτά.

7. Ασφάλεια

Η Αλβανική κυβέρνηση δεν κάνει παρά ελάχιστη προσπάθεια ώστε να προστατέψει την ζωή και την ιδιοκτησία των μειονοτικών της πολιτών. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας έχουν απαχθεί και ελευθερωθεί μόνο εφόσον πληρώθηκαν μεγάλα ποσά ως λύτρα στους απαγωγείς. Οι αρχές της χώρας δεν έχουν ακόμη στείλει, ούτε έναν απαγωγέα στη δικαιοσύνη. Επίσης, πολλές Ορθόδοξες εκκλησίες έχουν καεί και καταστραφεί, την ώρα που οι δυνάμεις ασφαλείας έκαναν ότι δεν έβλεπαν.

8. Ιδιοκτησία γης

Μια έντονη εκστρατεία βρίσκεται σε ισχύ τα τελευταία χρόνια, και μάλιστα έχει ενταθεί ακόμη περισσότερο πρόσφατα, έτσι ώστε να αλλάξει το καθεστώς ιδιοκτησίας σε περιοχές όπου τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας διαβιούν από τους ιστορικούς ακόμη χρόνους σε μεγάλους μάλιστα πληθυσμούς. Παραδείγματα αποτελούν τα παρακάτω:

α) Η αρπαγή από τους Έλληνες Βορειοηπειρώτες μεγάλων περιοχών βοσκοτόπων (περίπου 7,000 εκταρίων) στη Δερόπολη, το Βούρκο, το Λούκοβο, κλπ.

β) Η αρπαγή κτισμάτων από τους Έλληνες Βορειοηπειρώτες σε πόλεις και κωμοπόλεις όπως οι Άγιοι Σαράντα και το Δέλβινο.

9. Κατανομή Οικονομικής Βοήθειας και Διανομή του Δημόσιου Κεφαλαίου

Οι περιοχές στις οποίες ζουν τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας λαμβάνουν ελάχιστα ποσοστά από την οικονομική βοήθεια η οποία δίδεται στην Αλβανία από το εξωτερικό για δημόσια έργα. Οι περιοχές στις οποίες διαβούν τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας από τους ιστορικούς ακόμη χρόνους και σε σημαντικά μεγάλους μάλιστα πληθυσμούς, συνεισφέρουν στην οικονομική δύναμη της χώρας περισσότερο από κάθε άλλο μέρος με εξαίρεση μόνο την περιοχή της πρωτεύουσας Τιράνων. Παρόλα αυτά όμως, λαμβάνουν την ελάχιστη αρωγή από την κυβέρνηση.

10. Όσον αφορά το Συμβούλιο Τοπικής Συνεργασίας (πρώην
Σύμφωνο Σταθερότητας)

Τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας έχουν αποκλεισθεί από τις διεργασίες του Συμφώνου Σταθερότητας στην νότια-ανατολική Ευρώπη, ως μια ιστορική ευκαιρία για τον συμβιβασμό και την ευτυχή διαβίωση όλων των λαών της περιοχής. Κανένα έργο ανάπτυξης προτεινόμενο από την Αλβανική κυβέρνηση δεν έχει δοθεί στην ευρύτερη περιοχή όπου ιστορικά διαβιούν τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας σε σημαντικά μεγάλους πληθυσμούς.

11. Εκπροσώπηση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Τα ελεγχόμενα από το κράτος μέσα μαζικής ενημέρωσης στην Αλβανία, δεν προσφέρουν ούτε ένα απλό πρόγραμμα αφιερωμένο στην Ελληνική Εθνική Κοινότητα της χώρας και τον πολιτισμό της. Αντιθέτως, επιτρέπουν προγράμματα τα οποία σκοπό έχουν τη δημιουργία υποψίας και περιφρόνησης για τα μέλη της κοινότητας.
Υπογράφοντας το έγγραφο αυτό, οι κάτωθι υπογεγραμμένοι με σεβασμό απαιτούν από την Αλβανική κυβέρνηση τα παρακάτω:



1. Όσον αφορά την Απογραφή

Να πραγματοποιηθεί Απογραφή στην οποία οι μειονότητες της Αλβανίας να έχουν το δικαίωμα να δηλώνουν ελεύθερα τις εθνικές και θρησκευτικές τους ταυτότητες. Μάλιστα, με ψήφιση νομοσχεδίου από την Αλβανική κυβέρνηση, θα πρέπει να βεβαιώνεται ότι, ερωτήσεις με περιεχόμενο εθνικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις θα συμπεριλαμβάνονται οπωσδήποτε στο ερωτηματολόγιο. Ακόμη δε, θα πρέπει να δοθεί η άδεια στα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα ως ενάντιοι στο Κομμουνιστικό καθεστώς, να επιστρέψουν και επανακτήσουν την υπηκοότητά τους πριν την Απογραφή. Τέλος, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε η Απογραφή να πραγματοποιηθεί κάτω από διεθνή επίβλεψη έτσι ώστε να μην υπάρχουν αμφιβολίες για την αξιοπιστία και δίκαιη εφαρμογή της. Τονίζεται ότι, μια τέτοια Απογραφή έχει επανειλημμένως ζητηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς οργανισμούς.

2. Όσον αφορά την Εκπαίδευση

Να αναγνωριστεί το δικαίωμα για τη διδασκαλία στην ελληνική γλώσσα σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και παντού στην Αλβανία, αναλόγως της ζήτησης, χωρίς περιορισμό στο μέγεθος της τάξης, όπως επίσης και η ελευθερία της δημιουργίας ιδιωτικών σχολείων με την αρωγή των πολιτικών και νομοθετικών αρχών της χώρας.

3. Όσον αφορά την Θρησκεία

Όλοι οι ναοί, τα μοναστήρια, η ιδιόκτητη γη, οι εικόνες, τα ιερά σκεύη και αρχεία, τα οποία είχαν όλα κατασχεθεί από την πρώην Κομμουνιστική κυβέρνηση από την Ορθόδοξη Εκκλησία, να επιστρέψουν στην Ορθόδοξη εκκλησία.

4. Όσον αφορά τα Πολιτικά Δικαιώματα

Η περιοχή στην οποία ιστορικά διαβιούν τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας και σε σημαντικά μεγάλους πληθυσμούς (γνωστή ως Βόρεια Ήπειρος) να αποτελεί μια διοικητική μονάδα, όπως ήταν πάντοτε ιστορικά.


5. Όσον αφορά Δημόσιες Υπηρεσίες

Ένα πρόγραμμα δράσης το οποίο θα επιβεβαιώνει και θα εγγυάται ένα ικανοποιητικό βαθμό εκπροσώπησης των μελών της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας σε όλα τα επίπεδα ιεραρχίας στο στρατό, την αστυνομία, το σύστημα δικαιοσύνης, όπως επίσης, και σε άλλες περιοχές κυβερνητικών και δημόσιων υπηρεσιών, σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, ενώ κατόπιν, θα εγγυάται επίσης ότι τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας, ως Αλβανοί υπήκοοι, θα απολαμβάνουν ίσων ευκαιριών για την εξέλιξή τους σε όλες τις περιοχές των κυβερνητικών και δημόσιων υπηρεσιών.

6. Όσον αφορά την Ασφάλεια

Αποτελεσματικά μέτρα για την προστασία της ζωής και της περιουσίας όλων των μελών της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων όλων των ιδρυμάτων τα οποία σκοπό έχουν τη διατήρηση του ελληνικού πολιτισμού, και την υιοθεσία νομοθεσίας η οποία επισήμως να εφαρμόζει την πρόσληψη, σε ικανοποιητικό αριθμό, αστυνομικών υπαλλήλων, μελών της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας, οι οποίοι θα υπηρετούν στο νότο της χώρας (Βόρεια Ήπειρο).

7. Όσον αφορά την Χρήση της Ελληνικής Γλώσσας

Τη διακήρυξη της Ελληνικής ως επίσημης Γλώσσας στην Αλβανία, η οποία να χρησιμοποιείται σε όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες και τα Δικαστήρια στο νότο της χώρας (περιοχή Βορείου Ηπείρου), προσφέροντας την κατάλληλη εκπαίδευση στους δημόσιους λειτουργούς οι οποίοι θα υπηρετούν στην περιοχή, καθώς επίσης να εκτυπώνονται όλα τα επίσημα έγγραφα στην Ελληνική γλώσσα.

8. Όσον αφορά την Ιδιοκτησία Γης

Προστασία των δικαιωμάτων για την ιδιοκτησία γης σε όλα τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας. Να εγγυηθεί την επιστροφή όλης της πραγματικής ιδιοκτησίας η οποία ανήκε σε μέλη της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας και η οποία αφαιρέθηκε χωρίς καμία νόμιμη δικαιολογία. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η έκταση 7,000 εκταρίων βοσκοτόπων από την περιοχή της Δερόπολης και του Βούρκου.

9. Όσον αφορά την Κατανομή της Οικονομικής Βοήθειας και την
Διανομή των Δημόσιων Κεφαλαίων

Να αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των δημόσιων κεφαλαίων το οποίο χορηγείται στο νότο της χώρας (Βόρεια Ήπειρο), και να συσχετιστεί με το μέγεθος της συνεισφοράς της περιοχής αυτής στο ετήσιο κατά κεφαλήν εθνικό εισόδημα λαμβάνοντας υπ’ όψη τις συμβουλές των μελών της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητας στην επιλογή των προγραμμάτων για χρηματοδότηση.

10. Όσον αφορά το Συμβούλιο Τοπικής Συνεργασίας (πρώην
Σύμφωνο Σταθερότητας)

Τον σχεδιασμό και πραγματοποίηση του πρώτου Χάρτη Εκδημοκρατισμού και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων για το Σύμφωνο Σταθερότητας της περιοχής της νότιο-ανατολικής Ευρώπης συμπεριλαμβάνοντας και την Ελληνική Εθνική Κοινότητα στη διεργασία του Συμφώνου

11. Όσον αφορά την Εκπροσώπηση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Να δημιουργήσει και να υποστηρίζει οικονομικά, προγράμματα ραδιοφώνου και τηλεοράσεως στην Ελληνική γλώσσα.



“Η προσφυγή αυτή αποτελεί έγγραφο καταγγελίας κατά του Αλβανικού Κράτους και των τοπικών του αρχών εξαιτίας Εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας και / ή σοβαρών παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως αυτά ορίζονται στο Άρθρο 7 (h) των Νόμων του Διεθνούς Δικαστηρίου Εγκλημάτων (International Criminal Court), καταθέτοντάς το στον Ενάγοντα (Εισαγγελέα) του παραπάνω Δικαστηρίου, του οποίου τα κεντρικά γραφεία βρίσκονται στη Χάγη της Ολλανδίας.
Επιπροσθέτως και αν υπάρξει ανάγκη, το έγγραφο αυτό θα σταλεί σε όλες τις Αρχές οι οποίες ασχολούνται με το ζήτημα του σεβασμού των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων και/ή των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας, όπως επίσης και σε μη κυβερνητικούς οργανισμούς, περιλαμβανομένου αλλά χωρίς περιορισμούς, το σύστημα των Ηνωμένων Εθνών.
Εγώ, ο Φιλίπ Κλάις (Philippe Claeys), νομικός και μέλος του Δικηγορικού Σώματος των Βρυξελλών, του οποίου το γραφείο βρίσκεται στη διεύθυνση: 33 rue Lιon Cuissez, Βρυξέλλες, Βέλγιο, αναλαμβάνω να προχωρήσω την αγωγή όπως αυτή αναφέρεται παραπάνω.”

10ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΩΝ ΑΝΑ ΤΗΝ ΥΦΗΛΙΟ ΠΑΜΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ

Οι Παμμακεδονικές Ενώσεις ανά την υφήλιο. σε συνεδρίαση του 10 Παγκοσμίου Συνεδρίου στο Λιτόχωρο Πιερίας που συνήλθε από τις 9 έως τις 13 Ιουλίου του 2009 έχοντας υπ’ όψη τις τελευταίες εξελίξεις στο κρατίδιο της Π.Γ.Δ.Μ αποφάσισε τα ακόλουθα:



1. Έντονα διαφωνούμε με την πρόθεση της Ελληνικής Κυβέρνησης να δεχθεί σύνθετη ονομασία πριν καν αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις.



2. Η ονομασία Μακεδονία είναι αναμφίβολα ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας. Η ιστορία της Μακεδονίας και, ειδικά η ονομασία της, δεν είναι ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΙΜΑ και ως πατρική κληρονομιά δεν δύναται να παραχωρηθούν σε τρίτους.



3. Προσμένουμε όπως η μόνιμη ονομασία της χώρας της Π.Γ.Δ.Μ θα εκφράζει την πολυεθνική της υπόσταση και θα επιτρέψει όλους του κατοίκους της να συνυπάρχουν ειρηνικά, επομένως στο όνομα πρέπει να υπάρχει εθνολογικός προσδιορισμός.



4. Ποτέ δεν θα δεχτούμε για τη χώρα της Π.Γ.Δ.Μ οποιαδήποτε ονομασία που θα περιέχει τον όρο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ή παράγωγά του και να μην αφήνει υπονοούμενα για τη γλώσσα και τους κατοίκους.



5. Ζητούμε όπως δοθούν σε άτομα Ελληνικής προελεύσεως κατοικούντων στις χώρες της Π.Γ.Δ.Μ και της Αλβανίας όλα τα ανθρώπινά τους δικαιώματα.



6. Είναι ιερό μας καθήκον να εξακολουθήσουμε τον αγώνα μας για τα δίκαια της Μακεδονίας. Το απαιτεί η Ιστορία.



7. Ζητούμε την διεξαγωγή δημοψηφίσματος ώστε ο Ελληνικός Λαός να έχει την τελευταία λέξη στο θέμα του ονόματος της Π.Γ.Δ.Μ.





Παμμακεδονική Ένωση Αμερικής-Νίνα Γκατζούλη, Ύπατη Πρόεδρος

Παμμακεδονική Ένωση Αυστραλίας-Δημήτρης Μηνάς, Πρόεδρος

Παμμακεδονική Ένωση Καναδά-Χαράλαμπος Μουτουσίδης, Πρόεδρος

Παμμακεδονική Ένωση Ευρώπης-Αρχιμανδρίτης Παντελεήμων Τσορμπατζόγλου, Πρόεδρος

Μακεδονικά Τμήματα Αφρικής - Αμύντας Παπαθανασίου



11 Ιουλίου 2009




The Pan-Macedonian Association of America, Sixty Years of Activity.

www.Macedonia.info

Για τον Αμπ. Οτζαλάν . Του Μιχάλη Χαραλαμπίδη






Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ
Ο ΑΜΠΝΤΟΥΛΛΑΧ ΟΤΖΑΛΑΝ*

Του Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Στη Γιάλτα όπου χαράχθηκαν οι χάρτες του πλανήτη μετά τον δεύτερο πόλεμο δεν εμφανιζόταν ούτε ως κράτος, έστω περιορισμένης κυριαρχίας, ούτε ως λαός ούτε ως έθνος. Οι τύχες τους κρίθηκαν στην αρχή του προηγούμενου αιώνα στην πρώτη Γιάλτα που υπέστησαν οι λαοί, την πλέον βάρβαρη, στην Λωζάννη, το μεγαλύτερο ιμπεριαλιστικό παζάρι του 20ου αιώνα. Εάν στην Ελλάδα υπήρχε μια δεξιά με αίσθηση των συμφερόντων του κράτους και του έθνους θα την ονόμαζε ιμπεριαλιστικό παζάρι. Επρόκειτο όμως για μια δορυφορική δεξιά που μετά πήρε τη μορφή της εθνικοφροσύνης. Υποκατάσταση δηλαδή του εθνικού σχεδίου από αυτό της προστάτιδας δύναμης, Αμερικανοσύνη μετά Αγγλοκρατία πριν. Εάν υπήρχε και μια αριστερά πατριωτική, διεθνιστική, το παζάρι της Λωζάννης θα ήταν η αφετηρία της αντιιμπεριαλιστικής δράσης της. Δεν ήταν όμως ούτε αριστερά, ούτε πατριωτική, ούτε αντιιμπεριαλιστική. Δεν ήξερε τι ήταν ή ήταν εξάρτημα της άλλης υπερδύναμης. Αυτοί που ήξεραν τι ήταν, τι έπρεπε να κάνουν, ήταν ο Γληνός, ο Σοφιανόπουλος, ο Σβώλος και ο πατέρας του Λεωνίδα Κύρκου.
Στη Λωζάννη αποφασίσθηκε να επιτραπεί στον μεγάλο εγκληματία, τον Κεμάλ, να τους ονομάσει «ορεσίβιους Κούρδους» και τη χώρα τους «Ανατολικές επαρχίες». Η ευθύνη ήταν και δική τους, τουλάχιστον ενός μέρους από αυτούς. Δέχθηκαν να είναι δούλοι, σπαθιά των κεμαλικών, όπως των Οθωμανών πριν. Οι Αλβανοί, Τουρκαλβανοί στα Βαλκάνια οι Κούρδοι στη Μικρά Ασία. Παρ’ όλο που ο Κεμάλ και το δεξί του χέρι ο Τοπάλ Οσμάν εξόντωσε χιλιάδες, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, στο Κότσκιρι.
Ήχησε στα αυτιά μου ως ιστορική αυτοκριτική και συγγνώμη η δήλωση του Αμπντουλλάχ Οτζαλάν μετά από λίγα λεπτά συζήτησης κατά τη συνάντησή μας στη Μπεκαά το 1988. «Οι Τούρκοι είχαν τον πολιτισμό και το κεφάλαιο που ήταν οι Έλληνες και οι Αρμένιοι, είχαν και το στρατό που ήταν οι Κούρδοι. Έχασαν τα δύο πρώτα. Τώρα θα χάσουν και το τρίτο και θα καταρρεύσουν».
Μετά από λίγα χρόνια προχώρησε περισσότερο αναγνωρίζοντας τη δεύτερη γενοκτονία του 20ου αιώνα, την Ποντιακή, και την 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης της. Ήταν η αναγνώριση με το μεγαλύτερο ιστορικό, πολιτικό και ηθικό βάρος. Ο Τύπος, στον τόπο που λέγεται Αθήνα παρ’ όλο που δεν μοιάζει με την Αθήνα, δεν αναφέρθηκε σ’ αυτή την ιστορική αναγνώριση. Δεν αναφέρθηκε ούτε σ’ αυτήν του κυβερνήτη της Πολιτείας της Νέας Υόρκης, του George Pattaki, λίγα χρόνια μετά. Παράξενος Τύπος, παράξενο σύστημα πληροφόρησης. Το μοναδικό στον ευρωπαϊκό κόσμο.
Έφθαναν αυτές οι φράσεις για να καταλάβει κανείς ότι είχε μπροστά του μια μεγάλη προσωπικότητα, έναν ηγέτη. Παρ’ όλο που πολλοί στην Άγκυρα με πολύ ρατσισμό, στο Παρίσι, στην Ευρώπη με αποικιοκρατική αλαζονεία τον αντιμετώπιζαν με απόψεις πεζοδρομίου.
Μια μικρή ομάδα από την Αθήνα, την Γενεύη, το Παρίσι, ήμασταν πέντε άνθρωποι, διέκρινε από την αρχή ένα νέο απελευθερωτικό κίνημα που γεννιόταν στα ανατολικά μας και υπερασπισθήκαμε, ενάντια στο ανήθικο τότε πλειοψηφικό ρεύμα, το δικαίωμα των Καρδούχων του Ξενοφώντα στη διεθνιστική Αλληλεγγύη. Η ιστορία μας έδωσε δίκαιο.
Πάντοτε στην ιστορία ήταν καθοριστικός ο ρόλος των προσωπικοτήτων. Σε λίγα χρόνια ο Αμπντουλλάχ Οτζαλάν έδωσε όνομα στο λαό του και τον τόπο του. Ένας αυτόχθονας ιστορικός λαός που ρατσιστικές ιδεολογίες κράτησαν εκτός ιστορίας όπως και μια ιστορική περιοχή, η Μεσοποταμία, επέστρεφαν στην Ιστορία.
Έμαθε στις νέες γενιές των Κούρδων ανδρών και γυναικών να πολεμούν. Σύντομα ο μεγαλύτερος στρατός του ΝΑΤΟ γελοιοποιήθηκε στα βουνά του Κουρδιστάν. Εκεί δεν είχαν μια Πέμπτη φάλαγγα να τους ανοίξει το δρόμο όπως στην Κύπρο.
Με τον Αμπντουλλάχ Οτζαλάν, όμως, και το ΡΚΚ οι Κούρδοι έκαναν τη μετάβασή τους από το προπολιτικό στο πολιτικό στάδιο. Ήταν πλέον ένας λαός που μπορούσε να νικά στις στρατιωτικές αλλά και στις πολιτικές μάχες…
Η αξιοπρέπεια, η αυτοεκτίμηση, ο ανθρωπισμός, ο διεθνισμός των Ελλήνων κρίνεται στην Καλόλιμνο της Προποντίδας στο Γκουλάκ στο Ιμραλί.
Η νέα αμερικανική διοίκηση οφείλει να κλείσει αυτό το Γκουλάκ που είναι περισσότερο βάρβαρο από αυτό του Γκουαντάναμο. Ο Αμπντουλλάχ Οτζαλάν είναι ο νόμιμος και ο πλέον αντιπροσωπευτικός εκπρόσωπος του κουρδικού λαού. Δεν είναι τρομοκράτης. Οι τρομοκράτες είναι στα παλάτια και τα στρατόπεδα της Άγκυρας.
Πάντα είχα μια αλλεργία σε σχέση με τη «χρήση» της αντίστασης και τον επαρχιωτισμό. Έτσι, οφείλω να πω, ότι η ελληνική αντίσταση, οι «αντιστασιακοί» καταργήθηκαν στην περίπτωση του δράματος του Κούρδου ηγέτη. Η ιουλιανή ετήσια συνάθροισή τους στους κήπους του προεδρικού μεγάρου δεν συμβάλλει στη ανάκτηση του αντιστασιακού κύρους τους. Αντίθετα, μπροστά στο δράμα του Κούρδου ηγέτη, η εικόνα τους προσβάλει τον εαυτό τους, την ιστορία τους και τη χώρα.
Είναι ερμηνεύσιμος ο επαρχιωτισμός των νέων γενεών σε μια χώρα που το σύστημα παιδείας, πολιτικής παιδείας, ο πνευματικός κόσμος, η πνευματική παραγωγή δεν επιτρέπει την αυτογνωσία, μια αυτόχθονη ματιά του κόσμου. Πρόκειται για τη συνέχεια στο παρακμιακό φαινόμενο που χαρακτήριζε τη μεταπολίτευση και επαναπροτείνεται σήμερα. Ο επαρχιωτισμός δεν αποτελεί βάση μιας διεθνιστικής δράσης. Είναι η ακύρωση του διεθνισμού αλλά και η γελοιοποίησή του.
Μια αυθεντική επεξεργασμένη λογικά διεθνιστική αντίληψη θα έβλεπε ότι ο δικός μας Σουμπκομαντάντε (Υποδιοικητής) Μάρκος είναι ο Αμπντουλλάχ Οτζαλάν. Ο Νέλσον Μαντέλα, ο Αλέξανδρος Παναγούλης του σήμερα είναι ο Προμηθέας στο Ίμραλι.
Όπως μια σοβαρή ελληνική διεθνιστική οπτική του κόσμου θα εξηγούσε στον Μάρκος ότι εμείς γνωρίσαμε την ευρωπαϊκή αποικιοκρατία, τις Σταυροφορίες και τους Ιερούς πολέμους εκατονταετίες πριν ο Κορτέζ καταλάβει την Πόλη του Μέξικο.
Αυτός είναι ο ρόλος της ελληνικής διεθνιστικής αλληλεγγύης. Οι επαρχιώτες, όμως, δεν μπορεί να είναι χρήσιμοι στις διαδικασίες απελευθέρωσης των λαών στις διάφορες περιοχές του πλανήτη ούτε στη δική μας.
Γιατί η απελευθέρωση των λαών ήταν πάντοτε ζήτημα παιδείας. Αυτό που απουσιάζει στη χώρα μας.
Η έκδοση αυτού του βιβλίου είναι μια επιβεβαίωση αυτού του μορφωτικού κενού. Σε μια χώρα που η ιστορία της δίνει το ρόλο του επιστημονικού κέντρου μελέτης της περιοχής, οι πανεπιστημιακοί τομείς για Κουρδικές Σπουδές όπως και αυτές των άλλων λαών της περιοχής είναι ανύπαρκτες. Αγνοούν δηλαδή το λαό που θα διαμορφώσει την πολιτική και οικονομική εξέλιξη στην περιοχή το νέο αιώνα.
Το βιβλίο, όμως, του Αχμέτ Ντερέ, είναι μια απόδειξη ότι τα παιδιά του Οτζαλάν έμαθαν να κάνουν πολιτική. Από αυτή την εξέλιξη αντλεί δύναμη και ελπίδα ο Πατέρας της Δημοκρατίας στη Μικρά Ασία και τη Μεσοποταμία στις απάνθρωπες συνθήκες κράτησής του που προσβάλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και πρώτα την Ευρώπη. Το Ίμραλι πρέπει να ξαναγίνει Καλόλιμνος. Τόπος μνήμης των λαών που υφίστανται ακόμη μια ιδεολογία του θανάτου, τον κεμαλισμό.


* Το κείμενο αποτελεί μέρος του προλόγου του Μιχάλη Χαραλαμπίδη στο βιβλίο του Ahmet Dere με τίτλο «ΟΙ ΚΟΥΡΔΟΙ, ένας λαός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί η ύπαρξή του», εκδόσεις Γόρδιος, Τηλ.: 210 8252279, e-mail: gordiosbooks@yahoo.gr