Σελίδες

Σάββατο 10 Ιουνίου 2017

Δίστομο

distomo




Θ. Μαλκίδης 

 Δίστομο


1. Ο Κεμάλ δάσκαλος του Χίτλερ

Με αφορμή την ημέρα μνήμης  του Ναζιστικού ολοκαυτώματος στο Δίστομο,  είναι πλέον ξεκάθαρο πως όταν οι θύτες δεν τιμωρούνται τα εγκλήματα επαναλαμβάνονται και μάλιστα πολύ πιο σκληρά.

Η εξάρτηση του Χίτλερ από τον Κεμάλ, του Ναζισμού από τον Φασισμό, ως προτύπου οργάνωσης, κατάκτησης και άσκησης της εξουσίας έχει διερευνηθεί και προβληθεί στις δεκαετίες που ακολούθησαν τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ωστόσο ο Ναζισμός άντλησε ολοκληρωτικές μεθόδους εξαφάνισης των λαών από καθεστώτα και πρόσωπα, όπως ο  Κεμάλ, όπως πολύ χαρακτηριστικά γράφει ο Στέφαν Ίχριγκ στο σχετικό του έργο (εκδόσεις Πανεπιστημίου Χάρβαρντ)
Ο μαθητής  του Κεμάλ ήταν ο Χίτλερ  σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Μιλιέτ» το 1933  έχριζε τον Κεμάλ «επιφανέστερο άνδρα του αιώνα» και κατέληγε λέγοντας πως «το τουρκικό κίνημα υπήρξε για εκείνον ένα λαμπρό άστρο». Το 1938 θα πρόσθετε ότι «ο Ατατούρκ ήταν δάσκαλος. Ο Μουσολίνι ήταν ο πρώτος του μαθητής και εγώ ο δεύτερος».
Έλληνες και Αρμένιοι παραλληλίζονταν με τους Εβραίους, όπως είναι γνωστό όταν ο Χίτλερ προγραμμάτιζε και υλοποιούσε τη δολοφονία χιλιάδων λαών της Ευρώπης, έλεγε «ποιος θυμάται τους Αρμένιους».


2. Η εξαφάνιση των Ελλήνων: Από τον Κεμάλ στον Χίτλερ

Είναι γεγονός ότι τα πρώτα μαθήματα ολοκληρωτικής εξαφάνισης της ύπαρξης ενός λαού, οι Ναζί τα πήραν από τους  Κεμαλικούς, με τους οποίους άλλωστε Γερμανοί αξιωματικοί είχαν συνεργαστεί στις αρχές του 20ου αιώνα. Η Γενοκτονία των Ελλήνων, στον Πόντο, στην κεντρική Μικρά Ασία, στη Θράκη, μαζί με τη Γενοκτονία των Αρμενίων και των Ασσυρίων αποτέλεσε   σχέδιο, που εφαρμόστηκε με τον ίδιο τρόπο εναντίον των λαών της Ευρώπης στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. 

Ειδικά οι Έλληνες δοκιμάστηκαν από ένα μηχανισμό εξολόθρευσης από τη Φώκαια, την Τραπεζούντα μέχρι τη Σμύρνη και την Αδριανούπολη, ο οποίος λίγο αργότερα αναπαράχθηκε στον ελλαδικό χώρο, στο Δίστομο, στα Καλάβρυτα, στο Χορτιάτη, στα Κερδύλια, στην Κάνδανο, στην Ξυλαγανή της Ροδόπης, στο Δοξάτο της Δράμας, στους Πύργους και στο Μεσόβουνο Εορδαίας.

Όπως στον Πόντο, στην κεντρική Μικρά Ασία, στη Θράκη, δολοφονήθηκαν χιλιάδες Έλληνες και μαζί τους δολοφονήθηκε κάθε ύπαρξη ελληνικού πολιτισμού, έτσι και στο Δίστομο, στις 10 Ιουνίου του 1944 έγινε μια από τις μεγαλύτερες σφαγές αμάχων από της Γερμανικές δυνάμεις. 


 Η δράση των Ναζί στο Δίστομο ακριβώς η ίδια, μάλιστα η μανία τους ήταν τόσο μεγάλη που δεν ξεχώριζαν ούτε τα γυναικόπαιδα και τους ηλικιωμένους. Τον ιερέα του χωριού τον αποκεφάλισαν, βρέφη εκτελέστηκαν και γυναίκες βιάστηκαν πριν θανατωθούν. Η σφαγή σταμάτησε μόνο όταν νύχτωσε, αφού πρώτα κάηκαν τα σπίτια του χωριού. Οι εκτελέσεις συνεχίστηκαν και κατά την επιστροφή των Γερμανών στην βάση τους, καθώς σκότωναν όποιον άμαχο έβρισκαν στον δρόμο τους. Οι νεκροί του Δίστομου έφτασαν τους 228, από τους οποίους οι 117 γυναίκες και 111 άντρες, ανάμεσα τους 53 παιδιά κάτω των 16 χρόνων. Η μαρτυρία όμως του απεσταλμένου του Ερυθρού Σταυρού που έφτασε στο Δίστομο μετά από λίγες μέρες αναφέρει όμως για 600 νεκρούς στην ευρύτερη περιοχή.


Η πρώτη Γενοκτονία εναντίον των Ελλήνων δεν τιμωρήθηκε, έτσι επαναλήφθηκε εναντίον πάλι Ελλήνων λίγο αργότερα. Το χρέος για την ανάδειξη στο διεθνές στερέωμα της πρώτης Γενοκτονίας του 20ου αιώνα είναι προφανές. Η προσπάθεια συνεχίζεται και έχει αποτελέσματα σε όλον τον πλανήτη. Η αλήθεια θα νικήσει.

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Στο Ταγκανρόγκ (Ταϊγάνιο) της Ρωσίας διεθνές συνέδριο για το «ρόλο των Ελλήνων στην ιστορία της Ρωσίας». Kонференция «Роль греков в истории России»




Στο Ταγκανρόγκ (Ταϊγάνιο) το 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Ο ρόλος των Ελλήνων στην ιστορία της Ρωσίας»


Το Σάββατο 10 Ιουνίου 2017, στο Ταγκανρόγκ (Ταϊγάνιο) της Ρωσίας, στις εγκαταστάσεις του Τοπικού Μουσείου Ιστορίας του Ταγκανρόγκ, στο πλαίσιο της 25ης επετείου της ίδρυσης του ελληνικού κινήματος της Ρωσίας, θα γίνει το Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Ο ρόλος των Ελλήνων στην ιστορία της Ρωσίας». Στο συνέδριο θα είναι παρόντες η νεολαία και οι πρόεδροι των ελληνικών κοινοτήτων από όλες τις γωνιές της Ρωσίας.

Στόχος του Συνεδρίου ήταν να αυξηθεί το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας για τη μελέτη του ελληνισμού της Ρωσίας και του ρόλου του στην ιστορία τού ρωσικού κράτους και να προωθηθούν οι προοπτικές ανάπτυξης της έρευνας για τον ελληνισμό. 

Στο συνέδριο θα πάρουν μέρος  διακεκριμένοι επιστήμονες από την Ελλάδα και τη Ρωσία, οι οποίο έχουν ασχοληθεί εκτενώς με την ιστορία των Ελλήνων στη Ρωσία.




Οι εργασίες θα ξεκινήσουν το Σάββατο 10 Ιουνίου (ώρα 11:30) με χαιρετισμούς επισήμων και θα ακολουθήσουν οι  εισηγήσεις του Κωνσταντίνου Φωτιάδη (ομ. καθηγητής  Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας), της Άλας Τσίμπαλ (ερευνήτρια του Ιστορικού Μουσείου του Ταγκανρόγκ), του Βλάση Αγτζίδη (δρ Σύγχρονης Ιστορίας του Τμήματος Σύγχρονης Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του ΑΠΘ), του Ιγκόρ Μοσχούρη (δρ Ιστορικών Επιστημών), του Σεργκέι Γαλάνη (δρ Ιστορικών Επιστημών), του Ρουσλάν Τικιντζιάν (δρ Ιστορικών Επιστήμων), του του Αγαθάγγελου Γκιουρτζίδη (ΜΑ Ιστορίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης), του Αλεξάντρ Βάστσενκο (δρ Ιστορικών Επιστήμων), του Αλεξάντρ Χλέβοβ (δρ Φιλοσοφικών Σπουδών, δρ Ιστορικών Σπουδών),  της Τατιάνας Νικίτινα (δρ Ιστορικών Σπουδών), της Τατιάνα Αρτιούσκινα (ανώτερη ερευνήτρια του Ιστορικού Μουσείου του Ταγκανρόγκ, 

του Θεοφάνη Μαλκίδη (δρ κοινωνικών επιστημών), του Σεργκέι Γκάριν (δρ Φιλοσοφικών Επιστημών), του Δημοκρίτ Ζαμαναπούλοβ (μεταπτυχιακός φοιτητής της Σχολής Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας του Κρατικού Πανεπιστημίου του Κουμπάν), του Βαλεριάν Ιόσιφοφ (δρ Τσεχοφικών Σπουδών), του Γουόρι Κοτσερίδης (ιστορικός και αρχειοθέτης, αναπληρωτής πρόεδρος του τοπικού παραρτήματος της Ρωσικής Εταιρείας Ιστορικών και Αρχειοθετών στη περιοχή του Κριμσκ), του Σταύρου Παραστάσοφ (δρ Πολιτικών Επιστημών), της Αναστασίας Στεπάντσενκο (δρ Ιστορικών Επιστημών) και του Αντρέι Ρατσίπα (δρ Κοινωνιολογικών Επιστημών).

Επίσημες γλώσσες του συνεδρίου θα είναι η ελληνική και η ρωσική.

Το συνέδριο θα κλείσει την Κυριακή 11 Ιουνίου (ώρα 09:00) με Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, ενώ θα ακολουθήσει ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Τανάιδος και στην πόλη του Ροστόφ.



Διοργανωτές της εκδήλωσης είναι η  Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων της Ρωσίας με την υποστήριξη της Κυβέρνησης της Περιφέρειας του Ροστόφ, του Υπουργείου Πολιτισμού της περιφέρειας του Ροστόφ, της αρμόδιας Διοίκησης του Ροστόφ επί του Ντον για τη συνεργασία με το Νότιο Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο, του Κρατικού Λογοτεχνικού, Ιστορικού και Αρχαιολογικού Υπαίθριου Μουσείου του Ταγκανρόγκ, του Κρατικού Οικονομικού Πανεπιστημίου του Ροστόφ και της Περιφερειακής Εστίας Λαϊκής Τέχνης. 

Η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων της Ρωσίας (www.rusgreek.ru) ιδρύθηκε το Μάρτιο του 2011 και υπερασπίζεται τα συμφέροντα της ελληνικής διασποράς στη Ρωσική Ομοσπονδία (πάνω από 90.000 άτομα). 

Η οργάνωση της οποία πρόεδρος είναι ο Ιβάν Σαββίδης, συντονίζει τις δραστηριότητες των 59 ελληνικών Συλλόγων, συμμετέχει στο ελληνικό κίνημα των χωρών της ΚΑΚ και του παγκόσμιου ελληνισμού. Ανάμεσα στους στόχους της Ομοσπονδίας είναι η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για τη διατήρηση της ελληνικότητας, η διατήρηση και η ανάπτυξη του ελληνικού πολιτισμού, των παραδόσεων και της γλώσσας, η ενίσχυση της φιλίας και της συνεργασίας με άλλα έθνη και λαούς της Ρωσίας. 


Υπεύθυνη επικοινωνίας: Βικτώρια Αραμπατζή (+7988 555 95 35)

blackseagreeks@bk.ru
τηλ +79895115341 και +7 988 555 9




Πέμπτη 8 Ιουνίου 2017

Η εκδήλωση του Συλλόγου Ποντίων Νέστου για τη Γενοκτονία


Η εκδήλωση του Συλλόγου Ποντίων Νέστου για τη Γενοκτονία 

Με μεγάλη συμμετοχή πολιτών της Χρυσούπολης αλλά και  της Καβάλας, της Ξάνθης, εκπροσώπων αρχών, φορέων και συλλόγων, πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του Συλλόγου Ποντίων Νέστου για την Εθνική Ημέρα Μνήμης της γενοκτονίας. 
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την  επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων από φορείς και Συλλόγους και στη συνέχεια  χαιρέτισαν ο πρόεδρος του συλλόγου Ν. Μακρίδης, ο Δήμαρχος Χρυσούπολης B. Τσομπανόπουλος και ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας  Θ. Μαρκόπουλος. 

Ομιλητής στην εκδήλωση ήταν ο Θ. Μαλκίδης ο οποίος είπε  μεταξύ των άλλων και τα εξής:

"Οι πρόσφατες αναγνωρίσεις από πόλεις του Καναδά, της Γενοκτονίας των προγόνων μας, αποτελούν σημαντικές στιγμές  για τους ζώντες απογόνους των θυμάτων του μαζικού εγκλήματος, τα εκατομμύρια Έλληνες και τις Ελληνίδες σε όλο τον κόσμο,  για τους ανιδιοτελείς αγωνιστές Έλληνες και Φιλέλληνες.

Τα ψηφίσματα αποτελούν μία ακόμη επιτυχία, μία ακόμη επιβράβευση του έντιμου και σοβαρού αγώνα, επιτυχία η οποία έρχεται σε μία δύσκολη περίοδο. Σε μία συγκυρία όπου το μόνο που ακούγεται είναι αριθμοί. Στην ελληνική όμως παράδοση, υπάρχουν και οι λέξεις, που γίνονται σύμβολα, αγώνες, ταυτότητα. Αυτή όπου όπως λέει ο Νίκος Καζαντζάκης που κατέγραψε το δράμα των ξεριζωμένων Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Γενοκτονίας, δίνει νόημα και μορφή σε μία άμορφη και άμυαλη απεραντοσύνη.

Οι αναγνωρίσεις έχουν  τεράστια αξία για τους αυτονόητους λόγους. Η προσπάθεια για την αναγνώριση της Γενοκτονίας συνεχίζεται και από ότι αποδεικνύεται έχει και αποτέλεσμα. Ειδικά όταν προέρχεται από την δυναμική και έξω από συμφέροντα και λογικές Ελληνική Διασπορά. Συγχαρητήρια σε όλους όσους εργάστηκαν για να έρθει αυτό το αποτέλεσμα, στους συμπατριώτες και συμπατριώτισσές μας, σε όλους που αγωνίστηκαν και πέτυχαν. Ο ελληνικός αγώνας της ιστορίας και της μνήμης, συνεχίζεται και παρότι έχει πολλά εμπόδια από το ελλαδικό εσωτερικό της θλίψης, της παρακμής, της υπονόμευσης και της άρνησης, θα είναι νικηφόρος!"

Η εκδήλωση έκλεισε με τις μελωδικές φωνές των μελών της χορωδίας - παιδιά και μεγάλοι-  ερμηνεύοντας Ποντιακά τραγούδια και με τον Πυρρίχιο από τους χορευτές του Συλλόγου Ποντίων Νέστου. 









Κηδεία του μέχρι πρότινος αγνοούμενου ανθυπολοχαγού Επιφάνιου Κυριάκου



Ανθυπολοχαγός Επιφάνιος Κυριάκου  

O Ανθυπολοχαγός Επιφάνιος Κυριάκου από την Βιτσάδα, υπηρετούσε κατά τη διάρκεια της Τουρκικής εισβολής στο 281 ΤΠ  και ήταν αγνοούμενος μέχρι πρόσφατα. Βρέθηκε σε ομαδικό τάφο μαζί με ακόμα 5 συμπολεμιστές του κοντά στο Μασάρι της Μόρφου και ταυτοποιήθηκαν όλοι με την μέθοδο DNA.

Η κηδεία του Επιφάνιου Κυριάκου θα γίνει το Σάββατο 10 Ιουνίου 2017 και ώρα 11π .μ.από τον Ιερό Ναό Αγίων Πάντων στη Λευκωσία και η ταφή του στο Τύμβο Μακεδονίτισσας.

Ο "Σύνδεσμος Αξιωματικών και οπλιτών 281 ΤΠ Μύρτου 1974", καλεί όλους τους συμπολεμιστές του Ήρωα μας, μέλη και φίλους του συνδέσμου μας όπως παρευρεθούν στη νεκρώσιμη ακολουθία.

Τετάρτη 7 Ιουνίου 2017

Μία εξαιρετικής σημασίας αναγνώριση της Γενοκτονίας


Θ. Μαλκίδης 

Οι αγωνιζόμενοι για ελευθερία Κούρδοι της Ροτζάβα - Κόμπανι αναγνωρίζουν τη Γενοκτονία των προγόνων μας.  

Το μέλος του Σουηδικού κοινοβουλίου Κούρδισα Gulan Avci,  με της οποίας την καθοριστική  ψήφο αναγνωρίστηκε  η Γενοκτονία των Ελλήνων (καθώς και των Αρμενίων και των Ασσυρίων) τον Μάρτιο του 2010,  ανέφερε αφού ζήτησε συγνώμη για τη συμμετοχή των Κούρδων στο μαζικό έγκλημα,  τα εξής: «...κάθε φορά που ακόμα μία χώρα αναγνωρίζει τη Γενοκτονία, η αλήθεια πλησιάζει λίγο πιο κοντά στην Τουρκία. Δεν είναι πλέον δυνατόν να ξεφεύγει ή να παραμένει σιωπηλή για το παρελθόν. Ήρθε η ώρα η Τουρκία να αναγνωρίσει τη Γενοκτονία... 
Το τελευταίο στάδιο της Γενοκτονίας είναι η άρνησή της, και δυστυχώς σήμερα η Τουρκία βρίσκεται σε αυτό ακριβώς το στάδιο... Όσο η Τουρκία προσπαθεί να σκεπάσει το θέμα δεν θα υπάρξει ποτέ συμφιλίωση. Αν η μνήμη των θυμάτων δεν αποκατασταθεί, οι άνθρωποι δεν θα μπορέσουν να επουλώσουν τις πληγές τους και να συνεχίσουν. Για αυτό είναι σημαντικό όλες οι δυνάμεις, οι οποίες πιστεύουν σε ανθρώπινες αξίες, να συνεχίσουν να αγωνίζονται και να ασκούν πίεση στην Τουρκία προκειμένου να αρχίσει να λέει την αλήθεια και να παραδεχθεί τη Γενοκτονία...».

Η δήλωση του συναθλητή και συναγωνιστή  Muslem Iebrahem, με την οποία οι Κούρδοι της Ροτζάβα - Κόμπανι αναγνωρίζουν τη Γενοκτονία είναι μία ακόμη νίκη. Μία ακόμη ψηφίδα ανάκτησης του ψηφιδωτού που καταστράφηκε με τη Γενοκτονία και καταστρέφεται ακόμη και σήμερα με τις φυλακίσεις και τις διώξεις των απογόνων των διασωθέντων, όπως του Γιάννη - Βασίλη Γιαϊλαλί. 

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΚΟΜΠΑΝΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

Εμείς οι Κούρδοι οι απόγονοι των αρχαίων Καρδούχων που συνάντησε ο Ξενοφώντας, αναγνωρίζουμε όλα τα εγκλήματα κατά των Ελλήνων, την Γενοκτονία που διαπράχθηκε εναντίoν τους από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλικούς στο χρονικό διάστημα 1908-1923 και συνεχίζουμε τον αγώνα απελευθέρωσης όλων των λαών. Από το Κόμπανι μέχρι την αρχαία Άμιδα, το σημερινό Ντιγιαρμπακίρ και από την Σμύρνη μέχρι την Τραπεζούντα.

Δρ Muslem Iebrahem Μέλος της Ευρωπαϊκής διπλωματικής αντιπροσωπείας PYD - Ροτζάβα Κόμπανι 



 Η διεύθυνση Γιάννη- Βασίλη Γιαϊλαλί στη φυλακή για επιστολέςσυμπαράστασης

Τρίτη 6 Ιουνίου 2017

Για τον Γιώργο Ανδρεάδη

Κυριακή 4 Ιουνίου 2017

Μνήμη Γενοκτονίας Ελλήνων και Ελληνίδων



Θ. Μαλκίδης

Μνήμη Γενοκτονίας Ελλήνων και Ελληνίδων 

Μέρος της ομιλίας στην εκδήλωση που οργάνωσε ο  Δήμος Θερμαϊκού, σε συνεργασία με τον ‘’Μορφωτικό Όμιλο Ποντίων Μεσημερίου "Αργοναύτες’’ και τον ‘’Σύλλογο Προσφύγων Ανατολικής Θράκης Αγίας Τριάδας’’.

Η γενοκτονία αποτελεί ένα έγκλημα κατά της ανθρωπότητας  του οποίου η καταδίκη (θα)  πρέπει να είναι καθολική, ενώ το χρονικό διάστημα, όσο μεγάλο και να είναι αυτό,  που περνά, δε θα πρέπει να μειώνει στο ελάχιστο το έγκλημα και την ευθύνη αυτών που το διέπραξαν.

Η γενοκτονία των Αρμενίων, των Ασσυρίων,  των Ελλήνων του Πόντου, της Ιωνίας, της Καππαδοκίας και  της Θράκης, το Ολοκαύτωμα, υπήρξαν πράξεις από  ολοκληρωτικά- φασιστικά καθεστώτα που παραβίασαν τα ανθρώπινα δικαιώματα, αφαιρώντας εκατομμύρια  ζωές και εξαφανίζοντας ιστορία και πολιτισμό χιλιάδων ετών.

Ο Τανέρ Ακσάμ αναφέρει  ότι « η  εκτόπιση και οι δολοφονίες δεν ήταν μια μεμονωμένη πράξη μόνο ενάντια σε Αρμενίους. Πραγματοποιήθηκαν ως τμήμα ενός γενικού σχεδίου που θα μπορούσε να κληθεί «εθνοκάθαρση της Ανατολίας», μια πολιτική εκκαθάρισης  του χριστιανικού πληθυσμού......   Ο κύριος στόχος όλης αυτής της πολιτικής ήταν να εξασφαλιστεί ο σχηματισμός μιας ομογενοποιημένης Ανατολίας, η οποία θα  προετοίμαζε  το έδαφος για ένα έθνος- κράτος, αποβάλλοντας  οποιαδήποτε «επικίνδυνα στοιχεία» που θα μπορούσαν να  εμποδίσουν την πραγματοποίηση αυτού του σχεδίου….»

Είναι γεγονός ότι μετά τη  βίαιη εκδίωξη του Ελληνισμού της Ανατολής και την έλευση των υπολειμμάτων αυτού του ιδιαίτερου και πλούσιου κομματιού  του ελληνικού έθνους στον ελλαδικό χώρο, το ζήτημα  της γενοκτονίας του έμεινε στο περιθώριο. Η πρώτη περίοδος της προσφυγιάς και οι τεράστιες δυσκολίες που υπήρξαν, μαζί με την πολιτική της ελληνοτουρκικής φιλίας και της λήθης που ακολουθήθηκε  δεν επέτρεψαν να αναδειχθεί τόσο ο πολιτισμός και η ιστορική του διαδρομή.

Ο Δημήτρης Ψαθάς, στο ομολογουμένως σημαντικότατο βιβλίο του "Γη του Πόντου", όχι μόνο για το περιεχόμενό του αλλά και για  τη χρονική περίοδο που εκδόθηκε όταν το ζήτημα των Ελλήνων της Ανατολής ήταν στο περιθώριο,  τονίζει σχετικώς με το ζήτημα αυτό, στον πρόλογό του: «….ούτε επιτρέπεται να θυσιάζουμε την ιστορική αλήθεια σε καμία σκοπιμότητα, όπως, δυστυχώς, καθιερώθηκε να γίνεται απ΄ τον καιρό που χαράχτηκε η λεγόμενη ελληνοτουρκική φιλία. Η άστοχη τακτική της αποσιώπησης των γεγονότων της Ιστορίας  ήταν ίσως κι΄  ένας απ΄ τους λόγους που τόσο άσκημα πορεύτηκε η «φιλία» με τους Τούρκους. Να ρίξουμε τον πέπλο της λήθης στο παρελθόν αλλά να ξέρουμε, όχι να κρύβουμε….».

Όλα αυτά μέχρι πολύ πρόσφατα όταν το δικαίωμα στη μνήμη προβλήθηκε ως κεντρικό αίτημα, μαζί με το δικαίωμα στη γνώση, στην ιστορία, στην αναφορά στην ιδιαίτερη πατρίδα μας, παράλληλα με το ζητούμενο της αναγνώρισης της γενοκτονίας.  Αυτή που για διάφορους, εν πολλοίς γνωστούς λόγους οι οποίοι σχετίζονται με τις εγχώριες και ξένες πολυποίκιλες δεσμεύσεις και συμφέροντα,  δεν προχώρησε, αφού σημειώθηκε μία  ομολογουμένως προκλητική αδιαφορία του ελληνικού κράτους, ενώ οι κινήσεις του ελλαδικού συστήματος απονενοχοποιούν  την Τουρκία, τιμώντας τον πρωτεργάτη   του εγκλήματος, τον Μουσταφή Κεμάλ.  
Πως αλλιώς μπορεί να ερμηνευτεί το γεγονός  ότι από το 1994- 1996 που ψηφίστηκαν τα σχετικά νομοσχέδιο για την καθιέρωση της ημέρας μνήμης της γενοκτονίας, το ελλαδικό θεσμικό σύστημα και πολιτική τάξη,  συνεχίζει να αδιαφορεί για την διεθνοποίηση του εγκλήματος και αρκετές φορές παρεμποδίζει τις  σχετικές προσπάθειες;  Μάλιστα αυτά συμβαίνουν την περίοδο κατά την οποία  πολιτικοί, κυβερνήτες, βουλευτές, ακαδημαϊκοί, επιστήμονες και ερευνητές, σε όλον τον κόσμο   έχουν πειστεί  για την τέλεση του εγκλήματος και εκδίδουν σχετικές αναγνωρίσεις και ψηφίσματα.

Το Ποντιακό, το Θρακικό, το Ιωνικό, το Καππαδοκικό ζήτημα και γενικότερα ο Ελληνισμός της Ανατολής και η ιστορική του πορεία από την αρχαιότητα μέχρι τη βίαιη εκρίζωσή του, δεν αποτελεί ένα θέμα της επικαιρότητας, εφήμερο, προεκλογικό.  Είναι ένα ζωντανό ζήτημα,  με ιδιαίτερες αναφορές στο πεδίο της δυναμικής μνήμης.  Μία μνήμη αφορά τους Έλληνες και τις Ελληνίδες, τα παιδιά  που  δολοφονήθηκαν κατά τη διάρκεια της γενοκτονίας, μία γενοκτονία που  δε σταμάτησε το 1922-1923 , αλλά συνεχίζεται μέχρι σήμερα.Η φυλάκιση του Γιάννη- Βασίλη Γιαϊλαλί είναι ένα, αλλά δυστυχώς όχι και το μοναδικό παράδειγμα!




 Η διεύθυνση Γιάννη- Βασίλη Γιαϊλαλί στη φυλακή για επιστολές συμπαράστασης