Σελίδες

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Παρουσίαση Βιβλίου για την αντίσταση των Ελλήνων του Πόντου


Το Κέντρο Ενότητος και Μελέτης Προβολής των Αξιών μας «Ενωμένη Ρωμηοσύνη», και η Εύξεινος Λέσχη Ποντίων Νομού Σερρών, σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του καπετάνιου του Ποντιακού αντάρτικου Παντελή Αναστασιάδη (Παντέλ- Αγάς) «Μνήμες του Ποντιακού Έπους 1913-1922».Η παρουσίαση του βιβλίου, το οποίο αποτελεί το χειρόγραφο του Παντελή Αναστασιάδη το οποίο γράφτηκε στη δεκαετία του 1960 στο Ποντολίβαδο Καβάλας, και αναδεικνύει με αριστοτεχνικό τρόπο την αντίσταση των Ελλήνων στη Γενοκτονία στον Πόντο, θα πραγματοποιηθεί στο κτίριο της Ευξείνου Λέσχη Ποντίων Νομού Σερρών (Κομνηνών 21 Σέρρες) την Κυριακή 3 Απριλίου 2011 και ώρα 12 το μεσημέρι.



ΠΑΝΤΕΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ (ΠΑΝΤΕΛ - ΑΓΑ)

ΜΝΗΜΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΠΟΥΣ 1913-1922

Εκδόσεις ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ - Θεσσαλονίκη


Το βιβλίο αποτελεί δημοσίευση του πλήρους κειμένου του ημερολογίου του καπετάνιου του αντάρτικου στον Πόντο Παντελή Αναστασιαδη (Παντέλ- Αγά).Το χειρόγραφο εντάσσεται στα ελάχιστα σωζόμενα απομνημονεύματα των ανταρτών του Πόντου, στα οποία καταγράφηκε η δραστηριότητα των μαχητών σωτηρίας.Το πυκνογραμμένο χειρόγραφο, αποτελεί μία σημαντικότατη μαρτυρία ενός νέου ανθρώπου- όταν βγήκε στο βουνό ο Παντελής Αναστασιάδης ήταν μόλις 18 ετών- που συμπυκνώνει την δράση της ποντιακής αντίστασης. Μετά από την απειλή για τη ζωή του ένας νέος άνθρωπος, ανεβαίνει στο βουνό, αγωνίζεται, πολεμάει, διασώζει γυναικόπαιδα και μέσω Ρωσίας, όπως αρκετοί άλλωστε συμπολεμιστές του, έρχεται στην Ελλάδα. Εκεί διασώζει ένα μέρος της ταυτότητάς του, της ιστορίας του Ελληνισμού του Πόντο, όπως αναφέρει ο Π. Αναστασιάδης «η αφήγησις αύτη δυνατόν να μην έχει γραφεί εις λογοτεχνικόν ή ιστορικόν ύφος νομίζω, πλήν όμως έχει ιστορικήν αξίαν καθ΄ όσον πληροί τον μεγαλύτερον όρον των ιστορικών γεγονότων. Είναι αυθεντική. Καθ’ όσον των περιγραφόμενων συμβάντων δεν είμεθα ακροαταί ή απλοί θεαταί αλλά ήρωες».


Το χειρόγραφο δίνει τη δυνατότητα στις νέες γενιές να γνωρίσουν ένα μεγάλης αξίας μέρος της ελληνικής ιστορίας, που συνδέεται με την αντίσταση στη βία και της διάσωσης των πιο ευάλωτων κομματιών του ελληνικού λαού. Επίσης με την έκδοση του χειρογράφου υπάρχει η προσμονή και η ευχή, να αναδειχθούν και άλλες τέτοιες μαρτυρίες για την ζωή και το θάνατο, την αντίσταση και την ελπίδα, για τη συνέχεια των Ελλήνων του Πόντου. Όπως ανέφερε και ο Παντελής Αναστασιάδης «θα ηθέλαμεν αισθανθή μεγάλην ηθικήν ικανοποίησιν αν παρουσιασθούν άλλοι οίτινες ασχολούμενοι με το θέμα τούτο προσφέρουν κάτι το τελειότερον».Ο Παντελής Αναστασιάδης γεννήθηκε το 1896 στο χωριό Τσιμενλί νοτιοδυτικά της Σαμψούντας και περίπου 12 χιλιόμετρα από αυτήν. Ο πατέρας του ήταν ο Λάζαρος Αναστασιάδης και η οικογένειά του είχε έξι αγόρια, τον Ισαάκ, το Σταύρο, τον Παναγιώτη, που απαγχονίστηκε στην Αμάσεια το 1921, τον Αριστόβουλο, τον Ιερεμία και τον Παντελή.


Ο Π. Αναστασιάδης πήγε στο δημοτικό σχολείο του Τσιμενλή και στη συνέχεια μέχρι την 5η Γυμνασίου στη Σαμψούντα, όπου ζούσε μαζί με τον αδελφό του Παναγιώτη. Το γυμνάσιο δεν το τελείωσε γιατί το 1914 μαζί με τέσσερις άλλους φίλους του κάνοντας βόλτες με τα άλογά τους έξω από το δικαστήριο της πόλης, ενόχλησαν τους δικαστές, οι οποίοι διέταξαν να εκτελεστούν τα μέχρι το πρωί τα πέντε παιδιά. Οι οικογένειες των τριών παιδιών ειδοποιήθηκαν και σώθηκαν, δεν έγινε όμως το ίδιο και με τα άλλα δύο τα οποία βρήκαν και τα σκότωσαν οι Τούρκοι. Κατά τη διάρκειά της συμμετοχής του στο αντάρτικο, ο αδελφός του Παντελή Αναστασιάδη Ιερεμίας μαζί με άλλους 27 νέους πήγε στη Σαμψούντα για να αγοράσουν αλεύρι και αλάτι, ωστόσο σκοτώθηκαν και το κεφάλι του Ιερεμία καρφώθηκε από τους Τούρκους, όπως συνηθιζόταν, σε ένα πάσσαλο πιστεύοντας ότι ήταν ο Παντελής, αφού τα δύο αδέλφια έμοιαζαν πολύ. Από την ομάδα των νέων σώθηκαν μόνο τρεις, μεταξύ των οποίων και ο Σάββας Χατζηιωαννίδης, ο οποίος μετά έζησε στο Ποντολίβαδο Καβάλας.


Το κείμενο αποτελεί μία σημαντική μαρτυρία για το αντάρτικο στον Πόντο και ειδικότερα στην περιοχή κυρίως της Σαμψούντας, της Πάφρας, της Έρπαας και της Αμάσειας. Είναι γραμμένο σε απλή και κατανοητή γλώσσα, αλλά ταυτόχρονα ο Π. Αναστασιάδης χρησιμοποιεί τις σημαντικές γνώσεις που αποκόμισε από τη φοίτηση του στο Γυμνάσιο, μέχρι την ημέρα που η απόφαση για τη δολοφονία του, τον οδήγησε στο αντάρτικο. Ο Παντελής Αναστασιάδης είναι σαφής και με μεγάλη συντομία και ακρίβεια δίνει στοιχεία για πολλές παραμέτρους της ποντιακής αντίστασης και γενικότερα της ιστορίας των Ελλήνων του Πόντου. Είναι μία ασφαλής πηγή πληροφοριών, από ένα αυτόπτη των γεγονότων και πρωταγωνιστή τους.Η αξία του κειμένου δεν μπορεί να αποδοθεί με λίγες λέξεις, η μαρτυρία ενός ανθρώπου που έζησε και δημιούργησε ένα μέρος του έπους του ποντιακού αντάρτικου είναι αναμφισβήτητα σημαντική. Είναι μία αφήγηση που μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη σε όσους ανθρώπους αναζητούν την αλήθεια.


ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ: 2310552207, c

ontact@enromiosini.gr, http://www.enromiosini.gr/

Υπεύθυνος Επικοινωνίας

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ,ΤΗΛ: 6985085012

Το 2ο Συμπόσιο των Γεροντιανών Μικράς Ασίας



Το 2ο συμπόσιο των απανταχού Γεροντιανών ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία.


Το Συμπόσιο ξεκίνησε το Σάββατο 26 Μαρτίου στον Γέροντα Νέστου με μνημόσυνο στο μοναδικό μνημείο αφιερωμένο στους πεσόντες Μικρασιάτες κατά τον Μεγάλο Ξεριζωμό. Περισσότεροι από 200 Γεροντιανοί έδωσαν το παρόν στην εκδήλωση η οποία συνεχίστηκε με κατάθεση στεφάνων. Στο χώρο του μνημείου παρέστησαν και οι 60 Γεροντιανοί εκδρομείς από Πάρο, Κρήτη, Κω, Σάμο, Νάξο, Λέρο, Θήβα, και Αττική. Μεγάλη συγκίνηση στους παραβρισκόμενους προκάλεσε ο λόγος του 83χρονου Κυριάκου Ελένα ο οποίος μίλησε για το πότε και πως χτίστηκε το εν λόγω μνημείο. « Το 1936 ήμουν οκτώ χρονών όταν ο τότε δάσκαλος του χωρίου σκέφτηκε να τιμήσει αυτούς που δεν τα κατάφεραν στα γεγονότα του 1922 και μας έβαζε να κουβαλάμε πέτρες από το Λατομείο. Κάθε τάξη και διαφορετική πέτρα, Τετάρτη τάξη μικρότερη , Πέμπτη πιο μεγάλη και έκτη ακόμη μεγαλύτερη…» Το 2ο Πανγεροντιανό Συμπόσιο ήταν πλέον γεγονός και συνεχίστηκε με περιήγηση στα σοκάκια του Γέροντα και καφέ στην πλατεία. Την σκυτάλη πήρε το εκθεσιακό κέντρο νέας Καρβάλης και οι εκθέσεις που είχε στήσει η οργανωτική επιτροπή του Συμποσίου για να υποδεχθεί το κοινό. Στο χώρο υπήρχαν Έκθεση χαρτών και φωτογραφίας από το αρχείο του συλλόγου, έκθεση φωτογραφίας από τον Μιχάλη Πατσούρα με θέμα το πρόσφατο οδοιπορικό του συλλόγου στο Γέροντα Μικράς Ασίας, Βιβλιοπωλείο με αξιόλογα βιβλία Γεροντιανών συγγραφέων καθώς και Μικρασιατών Συγγραφέων που επιμελήθηκε ως Βιβλιοθηκονόμος η κ. Άννα Αλεξοπούλου ενώ υπήρχε ειδικά διαμορφωμένος παιδότοπος οπού τα μικρά παιδιά μπορούσαν να ζωγραφίζουν. Ακόμη υπήρχε σταντ εξοπλισμένο με σαρωτή(σκάνερ) και ηλεκτρονικούς υπολογιστές όπου μπορούσε ο επισκέπτης να παραδώσει φωτογραφίες και έγγραφα στο αρχείο του συλλόγου ενώ γίνονταν και παρουσίαση του λογισμικού Απόλλων που έχει δημιουργήσει το σύλλογος και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό. Στο χώρο του εκθεσιακού περισσότεροι από 35 εθελοντές μέλη και φίλοι του συλλόγου υποδέχονταν το κοινό και το εξυπηρετούσαν σε κάθε του ανάγκη. Σύμφωνα με τα στοιχεία του τμήματος υποδοχής περισσότερα από 1000 άτομα πέρασαν τις πύλες του Εκθεσιακού και τις δυο ημέρες των εργασιών.


Τις ομιλίες άνοιξε ο πρόεδρος του Δ.Σ Κοντοστόλης Ιωάννης. Σπάνια ντοκουμέντα από το αρχείο του συλλόγου, φωτογραφίες, βίντεο μαρτυρίες αλλά και μουσική κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον και τις δυο ημέρες του συμποσίου ενώ δεν έλειψαν και οι επιστημονικές τοποθετήσεις για τους πρόσφυγες την περίοδο 1923-1940 από τους κυρίους Μαλκίδη Θεοφάνη και το κύριο Λυκουρίνο Κυριάκο αλλά και οι παρουσιάσεις από τις Γεροντιανές κυρία Κώτσα Καλλιόπη για τον ρόλο του Καπνού στην ζωή των προσφύγων και τις κυρίας Τανή Σοφία για την Υγιεινή των Προσφύγων στο Νομό Καβάλας. Μια ιδιαίτερη μουσικοχορευτική παράσταση έκλεισε την πρώτη μέρα από τα παιδικά τμήματα του συλλόγου που μας μετέφεραν σε μια άλλη εποχή παίζοντας και τραγουδώντας παιχνίδια και τραγούδια των παππούδων μας και των γιαγιάδων μας.


Συμπόσιο χωρίς αυθεντικό Μικρασιατικό Γλέντι δεν γίνεται έτσι η Πανγεροντιανή γιορτή συνεχίστηκε σε κέντρο διασκέδασης της περιοχής μας με το παραδοσιακό συγκρότημα ΕΜΠΕΡΟΤΕΧΝΕΣ από την Δράμα και τον μοναδικό ΜΑΝΟ ΚΟΥΤΣΑΓΓΕΛΙΔΗ στο τραγούδι και το κανονάκι. Το κέφι και το τραγούδι πλημμύρισε την αίθουσα οπού χόρεψαν για πρώτη φορά ΜΑΖΙ μετά από σχεδόν 90 χρόνια οι απόγονοι των Γεροντιανών Μικρασιατών όπως οι πρόγονοί τους έκαναν μοναδικά στην Χαμένη Πατρίδα αλλά και σε όλη την Ελλάδα μετά το 1922. Αμανέδες, καρσιλαμάδες, απτάλικα και λοιπά μικρασιατικά τραγούδια ηχούσαν μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες .


Την Κυριακή το πρωί οι εργασίες του συμποσίου ξεκίνησαν με εκκλησιασμό στον Ι.Ν Ιωάννη Θεολόγου στον Γέροντα και συνεχίστηκαν με νέες ομιλίες και προβολές στο εκθεσιακό κέντρο Νέας Καρβάλης. Συγκινητικότερη στιγμή της δεύτερης ημέρας η αναχώρηση των Γεροντιανών από την υπόλοιποι Ελλάδα. Οι εργασίες του συμποσίου έκλεισαν με την βράβευση των καλύτερων ζωγραφιών από τα Μικρά Γεροντιανάκια από τον Γεροντιανό στην καταγωγή συγγραφέα Κωστή Χατζηφωτεινό (Νισάφι Πια- Εκδόσεις Διενεκές) ο όποιος προηγουμένως από το βήμα μας είχε παρουσιάσει Γεροντιανούς στην καταγωγή συγγραφείς και το έργο τους όπως η Ελσα Χίου (Νενέ η Σμυρνιά) και η Ζωή Κυρυτσοπούλου (Η Ζωίτσα Πέρα από το Αιγαίο) κ.α. Το Δ.Σ του Πολιτιστικού Μορφωτικού Συλλόγου Γέροντα « Ο Διδυμαίος Απόλλων» αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τους επαγγελματίες αλλά και ιδιώτες της περιοχής μας που με την ενίσχυση τους βοήθησαν σημαντικά στην πραγματοποίηση του Συμποσίου, επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εθελοντές μας για την σημαντική βοήθεια που παρείχαν στο οργανωτικό κομμάτι της εκδήλωσης. Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν αναλυτικές λεπτομέρειες για ιδιαίτερες στιγμές του 2ου Συμποσίου που έχουν καταγραφεί καθώς και πλούσιο φωτορεπορτάζ.



Εφημερίδα Καθημερινός Τύπος Καβάλας

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

ΙΩΑΝΝΗΣ Γ' ΔΟΥΚΑΣ ΒΑΤΑΤΖΗΣ




Παρουσίαση βιβλίου "Ιωάννης Γ' Δούκας Βατάτζης" στην Αλεξανδρούπολη


Πραγματοποιήθηκε στο Ανθίμειο Εκκλησιαστικό και Πολιτιστικό Κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης Αλεξανδρουπόλεως, Τραιανουπόλεως και Σαμοθράκης, η παρουσίαση του βιβλίου του κ. Ιωάννη Α. Σαρσάκη με τίτλο "ΙΩΑΝΝΗΣ Γ' ΔΟΥΚΑΣ ΒΑΤΑΤΖΗΣ ο εκ Διδυμοτείχου, Άγιος Αυτοκράτορας του Βυζαντίου". Το βιβλίο, 2η έκδοση από την ΤΕΔΚ ν. Έβρου- 1η από τις εκδόσεις Ορθόδοξη Κυψέλη- εκδόθηκε με τη φροντίδα του Σεβ. Μητροπολίτου Διδυμοτείχου Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνού ο οποίος όχι μόνο ανέδειξε την προσωπικότητα του μεγάλου άνδρα της αυτοκρατορίας, αλλά έκτισε ναό στο Διδυμότειχο προς τιμή του, τον μοναδικό παγκοσμίως. Στην εκδήλωση οι ομιλητές παρουσίασαν την πολύπλευρη φυσιογνωμία του Ιωάννη Γ’ Δούκα Βατάτζη έτσι όπως αναγνωρίστηκε από ανατολικούς και δυτικούς ιστορικούς φίλους ή εχθρούς του. Επίσης εξετέθησαν οι λόγοι για τους οποίους η κοινή συνείδηση των Χριστιανών τον αποδέχτηκε ως Άγιο σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά τον θάνατό του. Τονίστηκε ότι ήταν ο πρώτος που μίλησε για την ελληνική φυσιογνωμία των υπηκόων της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Δόθηκε δε ιδιαίτερη βαρύτητα στις πρωτότυπες νομοθετικές ρυθμίσεις που εγκαθίδρυσε ως αυτοκράτωρ της Νίκαιας μειώνοντας τη φορολογία και τις εισαγωγές από το εξωτερικό προκειμένου να ενισχύσει την τοπική παραγωγή του τόπου του. Εντύπωση προκάλεσε η λιτή ζωή του και το γεγονός ότι τα λειτουργικά έξοδα του ανακτόρου του και τα έξοδα φιλοξενίας επισήμων προσκεκλημένων του τα εξοικονομούσε ο ίδιος εργαζόμενος ως αγρότης και κτηνοτρόφος. Η προσφορά του στην προετοιμασία της ανάκτησης της Κωνσταντινούπολης το 1261 θεωρείται ουσιαστική και αναντίρρητη. Στην εκδήλωση μίλησαν: ο Σεβ. Μητροπολίτης Διδυμοτείχου κ. Δαμασκηνός, ο οποίος εξήγησε τους λόγους που τον οδήγησαν στην προβολή της προσωπικότητας του Αγίου Αυτοκράτορα. ο κ. Φάνης Μαλκίδης ο οποίος αναφέρθηκε στην προσωπικότητα του Βατάτζη ως αυτοκράτορα, ως στρατιωτικού, ως διπλωμάτη και αγίου, ο συγγραφέας κ. Ιωάννης Σαρσάκης γενικότερα για το βιβλίο. και ο αρχιμ. π. Νικόδημος Σκλέπας της Ιεράς Μητρόπολης Διδυμοτείχου Ορεστιάδας και Σουφλίου, ο οποίος σχολίασε την επιστολή – απάντηση του Βατάτζη προς τον Πάπα Θ’ . Σε παρέμβασή του ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος υπογράμμισε το συμβολικό και ουσιαστικό μήνυμα που προσφέρει στην εποχή μας η ζωή και η πολιτική του Ιωάννη Γ’ Δούκα Βατάτζη, καθώς και τη δύναμη με την οποία οπλίζει όλους τους Εβρίτες και Θρακιώτες ο οικοδομημένος ναός του Αγίου από τον σεβ. Κ. Δαμασκηνό. Την εκδήλωση συντόνισε η κ. Μαίρη Τζιβελέκη και παρευρέθησαν ο Στρατηγός Διοικητής της ΧΙΙ Μεραρχίας κ. Γκίνης, η αντιπεριφερειάρχης κυρία Γωγώ Νικολάου, ο δήμαρχος Διδυμοτείχου κ. Πατσουρίδης και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του, ο αντιδήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Γκότσης, ο αερολιμενάρχης κ. Κυριακίδης και πολλοί συμπατριώτες μας.

Το 1821 από τις εκδόσεις ΑΙΓΑΙΟΝ


Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση» …«Εγεννήθηκα στα 1770. Όταν εγλύτωσα από την Καστάνιτζα ήμουν χρονών 10. Διαμονή Μάνης χρόνια 2. Εις την Αλωνίσθενα χρόνια 3. Εις τα Σαμπάσικα χρόνια 12. Εποχή της Νεότητος, 5 χρόνια ανύπανδρος κι άλλους 7 χρόνους υπανδρευμένος. 27 χρόνους είχα όταν με επρωτοκυνήγησαν. Αρματωλός και κλέφτης αλληλοδιαδόχως χρόνια 5. Φερμάνι Βασιλικό δια εμένα και τον Πετιμεζά στα 1802. Το δεύτερο φερμάνι τον Ιανουάριο 1806 και το Πατριαρχικό Συνοδικό. 36 χρονών ήμουν όταν επήγα εις την Ζάκυνθο. 50 χρόνους είχα όταν εβγήκα εις την επανάστασι»… «Τρώνε από μας και μένει και μαγιά» …«Από τα 26, που έπεσαν στα χέρια μου τα Απομνημονεύματα, ως τα σήμερα» (δηλαδή το 1943) «δεν πέρασε μήνας χωρίς να ξαναδιαβάσω λίγες σελίδες τους, δεν πέρασε εβδομάδα χωρίς να συλλογιστώ αυτήν την τόσο ζωντανή έκφραση», γράφει ο Γιώργος Σεφέρης στο κείμενό του, που δημοσιεύτηκε στον πρώτο τόμο των Δοκιμών του. Ο Μακρυγιάννης για τον Σεφέρη, «είναι ο πιο σημαντικός πεζογράφος της νέας ελληνικής λογοτεχνίας, αν όχι ο πιο μεγάλος, γιατί έχουμε τον Παπαδιαμάντη»… «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος» … «Με επιστολή του στον Αυτοκράτορα της Ρωσίας, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης υπέβαλε την παραίτησή του από τον ρωσικό στρατό και αναγγέλλοντας την Ελληνική Επανάσταση ζήτησε την αρωγή του. Ο Υψηλάντης περνάει τον ποταμό Προύθο στις 22 Φεβρουαρίου 1821 και υψώνει τη σημαία της επανάστασης, στο Ιάσιο της Μολδοβλαχίας, στις 24 Φεβρουαρίου, εκδίδοντας την Προκήρυξη της Επανάστασης με τον τίτλο «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος»… Η Προκήρυξη: «Αδελφοί της Εταιρίας των Φιλικών! Έφτασε τέλος πάντων η ποθούμενη εκείνη λαμπρά στιγμή! Ιδού ο σκοπός των προ χρόνων ενεργειών μας και αγώνων εκτυλίσσεται σήμερον! Η Φιλική Εταιρία θέλει διαμείνει αιωνίως το μόνον σύνθημα της ευδαιμονίας μας. Σεις φίλοι μου Συνέταιροι! Εδείξατε τι ο καθαρός και θερμός πατριωτισμός δύναται. Από σας ελπίζει τώρα και μεγαλυτέρα η Ελλάδα εις την ανάστασίν της. Και δικαίως καθότι, αν δια μόνας ελπίδας εθυσιάζετε το παν, τι δε θέλετε πράξει τώρα, ότε ο φαεινός Αστήρ της ελευθερίας μας έλαμψε; Άγετε λοιπόν ως Αδελφοί! Συνδράμετε και την τελευταία ταύτην φορά έκαστος υπέρ την δύναμίν του εις ωπλισμένους ανθρώπους, εις όπλα, χρήματα και ενδύματα εθνικά, αι δε μεταγενεστέραι Γενεαί θέλουσιν ευλογεί τα Ονόματά σας, και θέλουν σα κηρύττει ως τους πρωταιτίους της ευδαιμονίας των»… Για το τέλος Από τις Εκδόσεις ΑΙΓΑΙΟΝ στη Λευκωσία κυκλοφορούν σε μορφή τσέπης μια σειρά από ιστορικά βιβλία, μεταξύ των οποίων και αυτά, αποσπάσματα, των οποίων διαβάσατε παραπάνω. Βιβλία για τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, («Όταν αποφασίσαμε να κάμωμεν την Επανάσταση», τον Ιωάννη Μακρυγιάννη («Τρώνε από μας και μένει και μαγιά» και τον Αλέξανδρο Υψηλάντη (Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος». Στα συγκεκριμένα (αλλά και σε άλλα) την Εισαγωγή και Επιμέλεια έχει ο Φάνης Μαλκίδης. Αναζητήστε τα στην ηλεκτρονική διεύθυνση yialousa@cytanet.com.cy, στα τηλέφωνα στη Λευκωσία 22433297, 99541221, αλλά και στα Εξάρχεια στο 210 380 2644. Κυρίως αναζητήστε τα μέσα σας… Χρόνια πολλά. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΟΥΚΑΝΟΥ Εφημερίδα Η Πατρίδα Κομοτηνή Μάρτιος 2011