Σελίδες

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Κρίση

ΠΤΥΧΕΣ ΚΑΙ ΑΙΤΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΡΙΣΗΣ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ


 
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ
 

Το Σωματείο ‘’Ενωμένη Ρωμηοσύνη’’, που έχει έδρα στην Θεσσαλονίκη και δραστηριοποιείται πανελλαδικά με την μελέτη-προβολή των αξιών του Γένους, διοργάνωσε ημερίδα, για πρώτη φορά στην Θράκη, στην Ξάνθη, το Σάββατο 20 Οκτωβρίου, στις 10.00 το πρωί, στην αίθουσα ‘’Π’’ του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, στις Καπναποθήκες, Καπνεργατών 9.

Σκοπός της Ημερίδας ήταν να έρθουν σε επαφή οι πολίτες της Ξάνθης και της Θράκης με το Σωματείο, αλλά και να γίνει αναζήτηση από κοινού της κρίση και τις αιτίες της.

Θέμα της ημερίδας ήταν: ‘’Πτυχές και αιτίες της σύγχρονης κρίσης. Προτάσεις εξόδου απ’ αυτήν’’.

Το Πρόγραμμα της Ημερίδας έχει ως εξής:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ – ΕΝΑΡΞΗ – ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ: 10:00 – 10:25

Α’ Μέρος: Τοποθετώντας την κρίση, 10:30 – 11:30

1η ΕΙΣΗΓΗΣΗ:10.30-11.00

Θέμα: «Εκκλησία και Πολιτική»

Εισηγ.: Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Αναγνωστόπουλος


2η ΕΙΣΗΓΗΣΗ:11.00-11.30

Θέμα: «Η Οικονομική και η Πολιτική Συνιστώσα της Κρίσης: η Κοινωνική Γενοκτονία στην Ελλάδα»

Εισηγ.: κ. Θεοφάνης Μαλκίδης,

3η ΕΙΣΗΓΗΣΗ:11.30-12.00

Θέμα: «Από την Πνευματική Κατάρρευση στην Εθνική Παρακμή»

Εισηγ.: κ. Νεκτάριος Δαπέργολας,
Διάλειμμα (12.00-12.25)

Β’ Μέρος: Σκέψεις για Έξοδο από την Κρίση, 12:30 – 13:45

4η ΕΙΣΗΓΗΣΗ:12.30-13.00

Θέμα: «Δυναμική Γεωργία και Ισχυρή Ελλάδα»

Εισηγ.: κ. Τσιρόπουλος Γεώργιος,

5η ΕΙΣΗΓΗΣΗ:13.00-13.30

Θέμα: «Πόλις και Ύπαιθρος στην Ελλάδα στον Νέο Αιώνα»

Εισηγ.: κ. Μιχάλης Χαραλαμπίδης, Πολιτικός Επιστήμων-Συγγραφέας

Γ’ Μέρος: 13.30 – 14:30

13.30-1345: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Νικόλαος Σεργκενλίδης, Δικηγόρος,

13.45-1415: ΣΥΖΗΤΗΣΗ-ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

14.15-1430: Κλείσιμο

Εκπρόσωπος Ενωμένης Ρωμηοσύνης

Η ημερίδα θα διαρκέσει μέχρι τις 14.30, ενώ θα δοθεί χρόνος και στο κοινό για την υποβολή ερωτήσεων στους εισηγητές.

Για περισσότερες πληροφορίες:

ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ: www.enromiosini.gr

ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ 225, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, 54628, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ: contact@enromiosini.gr

οργανωτική επιτροπή:

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΤΖΑΚΟΣ: 6944632301,

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΕΡΚΕΝΛΙΔΗΣ: 6945408050,

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: 6937172721,

ΣΑΡΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ:6974570572,

Η σύνοψη των πορισμάτων της ημερίδας που πραγματοποίησε η Ενωμένη Ρωμηοσύνη στην Ξάνθη, το Σάββατο 20-10-12, όπως έγινε από το Δικηγόρο Ν. Σεργκενλίδη:
 
Κυρίες και Κύριοι,
Με τη σειρά μου θα ήθελα να σας καλησπερίσω και να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας. Προσωπικά δεν επιθυμώ να χρησιμοποιήσω τον όρο επιστημονικά πορίσματα. Θα επιχειρήσω απλώς να κάνω έναν συνδυασμό των σκέψεων των ομιλητών αλλά και νέων σκέψεων που μου δημιουργήθηκαν.
Καταρχήν, θα ήθελα να σταθούμε στην δομή της ημερίδας μας, η οποία αποτελείται από δύο σκέλη. Το πρώτο είναι να αντιληφθούμε τα αίτια και τους λόγους που μας οδήγησαν στην κρίση.
Πολύ σωστά επισημάνθηκε ότι η κρίση δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά και πνευματική. Και ακριβώς σε αυτό το σημείο απαραίτητη είναι και η συνδρομή των πνευματικών δυνάμεων της χώρας.
 
Όπως επισήμανε και ο πρωτοπρεσβύτερος και καθηγητής κ. Γεώργιος Αναγνωστόπουλος, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την αξία της συμμετοχής της Εκκλησίας στην αντιμετώπιση της πολιτικής της κρίσης, η οποία κρίση υπάρχει και λόγω της διάστασης πνεύματος και ήθους μεταξύ πολιτικής ηγεσίας και λαού. Επίσης, πέρα από την οποιαδήποτε θεολογική και ηθική διάσταση στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και στην αναζήτηση της Αλήθειας, της Αγάπης και της Ηθικής, μπορεί η Εκκλησία να δώσει έμπρακτα, μακριά και χωρίς εξάρτηση από κόμματα, πολιτικούς και πολιτευτές, το παράδειγμα της αλληλεγγύης και της αλληλοκατανόησης, καταδεικνύοντας ότι η κρίση αποτελεί μια ευκαιρία για διόρθωση. Ας μου επιτραπεί να συμπληρώσω ότι θεωρώ πως χαρακτηριστικό παράδειγμα έμπρακτης αλληλεγγύης και αλληλοκατανόησης είναι η καθημερινή διανομή συσσιτίων, η συγκέντρωση ρούχων και τροφίμων, η ίδρυση κοινωνικών ιατρείων, φαρμακείων και παντοπωλείων από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών, αλλά και τις περισσότερες Επισκοπές της χώρας, που απευθύνονται σε ανθρώπους άστεγους και άνεργους, ανεξαιρέτως και χωρίς καμία διάκριση που να στηρίζεται σε φύλο, φυλή ή θρήσκευμα. Έτσι η Εκκλησία εφαρμόζει πολιτική, που όντως είναι λαϊκή εργασία, δηλαδή εργασία προς όφελος του λαού, η οποία είναι άμεση και ουσιαστική.
 
Πέρα βέβαια από την εκχώρηση κυριαρχικών εξουσιών, από την παραίτηση από θεμελιώδη δικαιώματα και τις αποκρατικοποιήσεις δρόμων, λιμανιών, αεροδρομίων, καθώς και τις αμφιβολίες για την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, η κρίση πιθανόν να αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη, μακροχρόνια, μιας κοινωνικής γενοκτονίας, όπως ανέπτυξε ο κ. Θεοφάνης Μαλκίδης, όπου η γενοκτονία δεν συνεπάγεται απαραίτητα την άμεση καταστροφή ενός έθνους, αλλά τη δημιουργία συνθηκών τέτοιων που θα έχουν ως αποτέλεσμα τη διάλυση των πολιτικών και κοινωνικών θεσμών, του πολιτισμού, της γλώσσας, των εθνικών αισθημάτων, της θρησκείας, την κατάργηση της οικονομικής ύπαρξης εθνικών ομάδων, αλλά και την υποβάθμιση της προσωπικής ασφάλειας, της ελευθερίας, της υγείας, της αξιοπρέπειας. Η επίκληση της ύπαρξης κατάστασης ανάγκης της Επιτροπής Διεθνούς Δικαίου του ΟΗΕ ως λόγου μη συμμόρφωσης σε διεθνείς υποχρεώσεις, και ιδίως στις επαχθείς δανειακές συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και απαιτεί περαιτέρω μελέτη.
 
Κυρίες και Κύριοι, η γνώση, η μελέτη και η διατήρηση των πατροπαράδοτων θεσμών και παραδόσεων, της γλώσσας, της θρησκείας, της ορθόδοξης παράδοσης και πίστης, καθώς και των επιτευγμάτων ενός λαού από τη στιγμή της εμφάνισής του έως σήμερα ενισχύουν την ιστορική μνήμη, όπως τόνισε ο κ. Νεκτάριος Δαπέργολας. Παράλληλα συμβάλλουν στην καλλιέργεια εθνικής ενότητας και στην εδραίωση της κοινής εθνικής συνείδησης, καθώς το έθνος δημιουργείται με την ανύψωση ενός λαού από κοινότητα ζωής σε κοινότητα πνεύματος. Έτσι το έθνος αποτελεί μια οργανωτική ενότητα που απαρτίζεται από τις αναμνήσεις της περασμένης ζωής, δηλαδή την ιστορική μνήμη, αλλά και τη βούληση να συνεχιστεί η κοινή αυτή πορεία. Η ιστορική μνήμη και η ενότητα αποτελούν την υποδομή και το βάθρο της ύπαρξης ενός λαού, ώστε να συνεχίσει να πορεύεται με ασφάλεια και με σιγουριά. Σε κάθε άλλη περίπτωση, στην μη γόνιμη και αδιέξοδη αμφισβήτηση του πνευματικού θησαυρού μιας χώρας, ιδίως του εκπαιδευτικού συστήματος, το αποτέλεσμα ίσως είναι η αλλοτρίωση και η Εθνική Παρακμή. Και ίσως εκεί απαιτηθεί η μετάνοια, δηλαδή η μεταστροφή του νου, που θα οδηγήσει καταρχήν στην εσωτερική επανάσταση.
 
Το δεύτερο σκέλος της ημερίδας μας είναι οι σκέψεις και οι προβληματισμοί για την έξοδο από την Κρίση.
 
Είναι αλήθεια ότι το φυσικό περιβάλλον με το οποίο έχουμε άμεση επαφή είναι ο κοντινός μας κόσμος, τον οποίο γνωρίζουμε με τις αισθήσεις μας. Το περιβάλλον είναι αυτό που ικανοποίησε από την αρχή της εμφάνισης του ανθρώπου τις βιοτικές του ανάγκες, καθώς του προσέφερε τροφή, κατοικία, φάρμακα για την αντιμετώπιση των ασθενειών, αλλά και τις πρώτες ύλες της οικονομικής του ανάπτυξης. Η εκμετάλλευση της γεωργίας, της κτηνοτροφίας, της αλιείας και του ορυκτού πλούτου αποτέλεσαν τη βάση για τη βιομηχανική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας της ανθρώπινης ζωής. Για αυτό μιλάμε άλλωστε και για πρωτογενή τομέα της οικονομίας. Όπως ανέπτυξε διεξοδικά και ο καθηγητής κ. Γεώργιος Τσιρόπουλος, η θεμελίωση της οικονομίας της χώρας σε αυτόν τον τομέα και ιδίως στον τομέα της Γεωργίας, με δυναμική, όμως, αλλαγή, του τρόπου θεώρησης και διαχείρισης των αγροτικών ζητημάτων, όχι με βάση τον επιδοτούμενο αγρότη, αλλά με βάση τα Συστήματα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, τον επανακαθορισμό της αγροτικής γης και την αλλαγή του κληρονομικού δικαίου, και στηριζόμενοι στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα, στην προστασία του περιβάλλοντος και στις επενδύσεις αποτελεί ενδεχομένως μια πρόταση ευέλπιδα και με προοπτική. Επίσης οι τοπικοί ενδιαφερόμενοι ας δείξουν ενδιαφέρον στις προτάσεις του για το Νομό Ξάνθης που αφορούν στην κτηνοτροφία, στα ενεργειακά φυτά και στον καπνό, καθώς και στις ειδικές καλλιέργειες.
 
Αναγκαίο ίσως είναι ένα ξέσπασμα εθνικής ανάτασης, όπως τόνισε και ο Πρόεδρος του σωματείου κ. Θεόφιλος Παπαδόπουλος που θα στηρίζεται στην επιστροφή στην ύπαιθρο, στην πραγματική αγάπη προς την πατρίδα, στην έλλειψη υλικής εξάρτησης, στην Παιδεία, στις αξίες της οικογένειας, στην ελληνορθόδοξη παράδοση και στη σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.
 
Κυρίες και Κύριοι, η οικονομική και κοινωνική κρίση που γεννήθηκε σήμερα αποτελεί το αναπόφευκτο αποτέλεσμα μιας κρίσης πνευματικής που γονιμοποιήθηκε χθες. Και είναι αυτή η πνευματική κρίση που μας οδηγεί στη διαφθορά, δηλαδή στην απαξίωση, περιφρόνηση και παραβίαση των ηθικών αρχών και κανόνων που μας κληροδοτήθηκαν από τις παλαιότερες γενιές και εμείς απορρίψαμε. Μιλάω για το φιλότιμο, την εντιμότητα, την εργατικότητα, την ειλικρίνεια, την αλληλεγγύη, την ευγένεια.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι έχει χαθεί η ελπίδα. Άλλωστε ας μη λησμονούμε ότι η ελπίδα φωλιάζει πάντα εκεί που ενυπάρχει η απογοήτευση και η δυστυχία. Και η ελπίδα είναι η κινητήριος δύναμη για την παραγωγή ιδεών και την ολοκλήρωση πράξεων.
Ωστόσο θα πρέπει βέβαια να συνειδητοποιηθεί από όλους ότι η ελπίδα δεν αποτελεί την πανάκεια για την επίλυση των προβλημάτων και καταστάσεων. Εκείνο που προέχει πάντοτε είναι η δράση, είτε ατομικά, είτε συλλογικά. Πρόκειται για ανευθυνότητα να εναποθέτει κανείς με τρόπο αόριστο τις ελπίδες του σε μια μελλοντική βελτίωση, όταν από αδιαφορία ή από αδράνεια αποστασιοποιείται από την πράξη και τη δράση.
 
Κυρίες και Κύριοι,
 
Σαφώς και η μακροχρόνια κακή διαχείριση των οικονομικών της χώρας μας συνέβαλλε στο να ξεσπάσει μια άνευ προηγουμένου κρίση στην κοινωνία μας. Αυτό σε συνδυασμό με την απουσία ελέγχου και την έλλειψη τιμωρίας.
 
Η κοινωνία όμως αυτή στηριζόταν στην υπερκατανάλωση και στην απόκτηση και διατήρηση υλικών αγαθών. Ίσως σκέψη για γόνιμο προβληματισμό προσφέρουν τα λόγια που διατύπωσαν πριν από δυόμιση χιλιάδες χρόνια δύο συντοπίτες μας, από τα Άβδηρα, καταρχήν ο Πρωταγόρας που είπε ότι «πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος», δηλαδή για όλα τα πράγματα που χρησιμοποιούμε πρέπει να έχουμε ως μέτρο τον άνθρωπο, αλλά και ο Δημόκριτος που τόνισε ότι «ο χρημάτων παντελώς ήσσων ουκ αν ποτέ είη δίκαιος», δηλαδή αυτός που εξαρτάται από τα υλικά αγαθά δεν θα μπορούσε ποτέ να είναι δίκαιος»
 
Σας ευχαριστώ