Σελίδες

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Η κοινωνική Γενοκτονία στην Ελλάδα


Θεοφάνης Μαλκίδης
 
Η Οικονομική και η Πολιτική Συνιστώσα της Κρίσης: Η Κοινωνική Γενοκτονία στην Ελλάδα

1. Εισαγωγή
Τον Οκτώβριο του 2012 συμπληρώθηκαν τρία χρόνια από τότε που κατηγορούσαν τον ελληνικό λαό στο προσκήνιο ως «κοπρίτες», «τεμπέληδες», «διεφθαρμένους», τη χώρα και την οικονομία ως «Τιτανικό», και έδιναν ψευδή στοιχεία για το «χρέος», ενώ στο παρασκήνιο συζητούσαν μυστικά με το ∆ιεθνές Νομισματικό Ταμείο (∆ΝΤ), την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ).


Αφού έριξαν τον ελληνικό λαό στο «ασφαλές» καταφύγιο του ∆ΝΤ είπαν ότι αν δεν υπογραφεί το πρώτο, το δεύτερο, το τρίτο κ.ο.κ μνημόνιο, οι εφαρμοστικοί, τα μεσοπρόθεσμα και τα άλλα νομοθετήματα που κατέλυσαν την εθνική κυριαρχία, δεν θα υπάρχουν λεφτά για μισθούς και συντάξεις, πετρέλαιο, φάρμακα και τρόφιμα. Τους νόμους που μας υποδούλωσαν, ούτε καν τους διάβασαν, κατά δήλωσή τους. Είπαν ότι θα βγούμε από τις αγορές το 2012, από όπου δεν μπορούσαμε να δανειστούμε γιατί μας είπαν ότι η κρίση είναι δανεισμού και όχι χρέους. Και τα επιτόκια αυξήθηκαν με γεωμετρική πρόοδο. Μας ανέφεραν ότι αν ακολουθήσουμε τις «συνταγές», θα έχουμε πρωτογενή πλεονάσματα, θα γίνουμε «∆ανία του Νότου» η οικονομία θα σωθεί και δεν θα έχει πρόβλημα και κάθε μήνα είχαμε και έχουμε και θα έχουμε νέο εκβιασμό για τη δόση από το εξωτερικό και από το εσωτερικό, συν το γεγονός ότι γίναμε «Μπαγκλαντές του Βορρά»
Κυβερνήσεις ενάντια σε δημοκρατική και συνταγματική νομιμοποίηση, παρότι ανέλαβαν να κάνουν εκλογές, παρότι θα ήταν υπηρεσιακές, έφεραν τα νέα μνημόνια και τους εφαρμοστικούς, με το ξένο δίκαιο υποθηκεύοντας τις επόμενες γενιές.

Πανηγύρισαν για το «κούρεμα», τα ιδιωτικά χρέη έγιναν κρατικά ακόμη και εκείνα στην ΕΚΤ, που ανταλλάχτηκαν ήδη με νέα ομόλογα ίσης αξίας και το χρέος συνεχίζει να αυξάνεται και θα φτάσει σύμφωνα με τις προβλέψεις τους, οι οποίες όπως ξέρουμε όλοι μας έχουν διαψευσθεί ΟΛΕΣ, το 2020-21 στα επίπεδα του 2009!
Ο ελληνικός λαός δανείζεται για να σωθούν οι τράπεζες οι οποίες «δε θα καταρρεύσουν έστω και εάν οι θέσεις κάποιων καταρρεύσουν…» 1.
Κατά δήλωσή τους έχουν δώσει δισεκατομμύρια ευρώ για «επανακεφαλοποίηση» των τραπεζών, που συνδυάζεται με τη μείωση της εθνικής κυριαρχίας2, των αξιών γης, του φυσικού πλούτου και των ενεργειακών πηγών, των μισθών και συντάξεων, και όλων αυτά χωρίς μείωση του χρέους. Παράλληλα σημειώνεται κατάρρευση της υγείας και της παιδείας, της πρόνοιας και της περίθαλψης, κλείσιμο δημόσιων επιχειρήσεων και υπηρεσιών, με οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα που μόνο σε πολεμικές περιόδους έχουν εμφανιστεί.

2. Η οικονομική και πολιτική συνιστώσα
Η διερεύνηση της πολιτικής και οικονομικής συνιστώσας της κρίσης που οδηγεί σε Κοινωνική Γενοκτονία αποτελεί ένα μείζον ζήτημα για την κατανόηση της κατάστασης αλλά και για τις προτάσεις εξόδου. Αφού από τις αρχές του 2009 έχουν περάσει δώδεκα μήνες προπαγάνδας και ψυχολογικού πολέμου, με τα στατιστικά στοιχεία να αυξομειώνουν και τα επιτόκια να απογειώνονται, στις 14 Ιανουαρίου 2010, κυβέρνηση στην Ελλάδα ανακοινώνει πρόγραμμα σταθερότητας, λέγοντας πως θα μειώσει το έλλειμμα, ενώ το Φεβρουάριο ο πρωθυπουργός ανακοινώνει πάγωμα μισθών στο δημόσιο τομέα. Στις 3 Φεβρουαρίου 2010 η ΕΕ δηλώνει πως στηρίζει τα σχέδια για μείωση του ελλείμματος και πιέζει για γενίκευση του παγώματος των μισθών, ενώ στις 25 του ίδιου μήνα κλιμάκιο της ΕΕ συνοδευόμενο από τεχνοκράτες του ∆ΝΤ επισκέπτεται την Αθήνα και ανακοινώνει πως η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας είναι άσχημη. Στις αρχές Μαρτίου ο Όλι Ρεν ζητάει από την Ελλάδα να πάρει και άλλα μέτρα, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα του ελλείμματος και η ελληνική κυβέρνηση περνά νομοσχέδιο δια του οποίου μειώνονται και άλλο οι μισθοί ώστε να εξευρεθούν 4.8 δισ. ευρώ3.

Στις 21 Απριλίου η κυβέρνηση στην Ελλάδα αρχίζει να συζητά (επίσημα) τις λεπτομέρειες του «πακέτου βοηθείας», όμως οι επενδυτές ξεφορτώνονται τα ελληνικά ομόλογα επικαλούμενοι αβεβαιότητα για το πότε θα εισπραχθούν τα χρήματα της βοήθειας. Την ίδια περίδοο τα spreads (επιτόκια δανεισμού) των ελληνικών ομολόγων αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς. Στις 22 Απριλίου ο οίκος αξιολόγησης «Moody‘s Investors Service» υποβαθμίζει την ελληνική πιστοληπτική ικανότητα σε Α3, λίγο πιο πάνω δηλαδή από το χαρακτηρισμό «σκουπίδια» και ανακοινώνεται έλλειμμα προϋπολογισμού 32.4 δις. ευρώ ή 13.6% του ΑΕΠ του 2009 , και όχι το 12.7% που είχε ανακοινωθεί πιο πριν, σύμφωνα με τη Eurostat.
Το Μάιο του 2010 υπογράφεται το 1ο μνημόνιο (Ν.3845/2010) ή Σύμβαση ∆ανειακής ∆ιευκόλυνσης ύψους 110 δις, η οποία συντάχθηκε από την εταιρία «Slaughter and May» με έδρα το Λονδίνο, η οποία συνέταξε και το Σχέδιο Ανάν). Η δανειακή σύμβαση προβλέπει ότι η Ελλάδα αμετάκλητα και άνευ όρων παραιτείται της ασυλίας λόγω άσκησης εθνικής κυριαρχίας «…που έχει ή πρόκειται να αποκτήσει…», επιτρέποντας την κατάσχεση της μέχρι σήμερα ακατάσχετης δημόσιας περιουσίας, συμπεριλαμβανομένων των πολεμικών εξοπλισμών και των πλουτοπαραγωγικών πηγών. (Η σχετική νομοθετική ρύθμιση για την ασυλία λόγω εθνικής κυριαρχίας ψηφίστηκε την 14η Ιανουαρίου 2013).
Ειδικότερα, με το 1ο μνημόνιο παραβιάζεται η αρχή του σεβασμού της κυριαρχίας του κράτους, απειλεί, και προσβάλλονται στον πυρήνα τους τα κυριαρχικάδικαιώματα, τηςχώρας.Έχουνεκχωρηθείστηνπράξηηάσκηση και ο έλεγχος της πολιτικής σε όργανο την Τρόικα ( ΕΕ, ΕΚΤ, ∆ΝΤ) το οποίο δεν προβλέπεται ούτε θεσμοθετείταιαπό καμία διάταξη νόμου (εθνική, κοινοτική ή διεθνή).Στους πρώτους 8 μήνες εφαρμογής του Μνημονίου υπήρξε υποχώρηση μιας 10ετίας στην ελληνική οικονομία και τα εισοδήματα κατέληξαν σε πραγματικούς όρους στη δεκαετία του 1980.

Ακολουθεί το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο ∆ημοσιονομικής Στρατηγικής (2012- 2015) (Ν 3986), «ως υποχρέωση που απορρέει από τον Νόμο 3871/2010»4, το οποίο τέθηκε σε ψηφοφορία στη Βουλή και ψηφίστηκε στα τέλη του Ιουνίου του 2011. Βασικό σημείο του σχετικού εφαρμοστικού νόμου είναι η σύσταση του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του ∆ημοσίου, με στόχο τις ιδιωτικοποιήσεις και την «αξιοποίηση» των ακινήτων5.
Στις 23 Οκτωβρίου 2011 η έκτακτη σύνοδος κορυφής της ΕΕ η οποία συγκλήθηκε με στόχο την κατάρτιση ενός οριστικού σχεδίου αντιμετώπισης της κρίσης στην Ευρωζώνη, κατέληξε σε συμφωνία, η οποία απέβλεπε σε «κούρεμα» κατά 50% του ελληνικού χρέους και νέο «πακέτο» βοήθειας προς την Ελλάδα ύψους 130 δις ευρώ. Στο γενικό πλαίσιο της συμφωνίας προβλέφθηκε ότι τα ελληνικά ομόλογα τα οποία ξεπερνούν τα 200 δισ. ευρώ θα «κουρευτούν» στην ονομαστική τους αξία κατά 50% και τα υπόλοιπα θα ανταλλαγούν με νέα ελληνικά ομόλογα 30ετούς διάρκειας αλλά και 2ετή ομόλογα από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (EFSF).

Επίσης προβλέφθηκε ότι το χρέος θα είναι βιώσιμο το 2020 όταν θα φτάσει στο 120% του ΑΕΠ, ποσοστό ίδιο με το 2009, όταν το χρέος δεν ήταν βιώσιμο (Το ∆ΝΤ ανακοίνωσε ότι το 2020 το χρέος θα είναι στο 136% του ΑΕΠ, διαμηνύοντας ότι πρέπει να ληφθούν νέα μέτρα!) Σε ότι έχει σχέση με το «κούρεμα», το «καθαρό» όφελος είναι μόλις 15 δισ. ευρώ, ενώ το δημόσιο χρέος το 2013, θα ξεπεράσει το 179% του ΑΕΠ, 10 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα σε σχέση με τα επίπεδα στα οποία εκτιμούνταν ότι θα ήταν στα τέλη του 20126. Έτσι επιβεβαιώνεται ότι οι ζημίες που υποχρεώθηκαν να υποστούν δεκάδες φορείς του ∆ημοσίου (νοσοκομεία, πανεπιστήμια κ.λπ.) και οι μικροί ομολογιούχοι ήταν ακόμα μία θυσία χωρίς αντίκρισμα. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2013 το χρέος της γενικής κυβέρνησης στο τέλος του 2012 εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 340,6 δισ. ευρώ ή 169,5% του ΑΕΠ, έναντι 355,6 δισ. ευρώ ή 165,3% του ΑΕΠ το 2011. Ως ποσοστό του ΑΕΠ εμφανίζει, δηλαδή, αύξηση κατά 4,2%, εξέλιξη που αποδίδεται στην ύφεση. Το μείζον ζήτημα όμως είναι ότι «σε απόλυτα ποσά» το χρέος μειώνεται κατά 15 δισ. ευρώ μόνο, γιατί, ενώ μειώθηκε κατά 106 δισ. ευρώ από την εθελοντική ανταλλαγή των ομολόγων, στη συνέχεια αυξήθηκε: κατά 11 δισ. ευρώ από τις απώλειες των ∆ήμων και των ασφαλιστικών ταμείων, κατά 49 δισ. ευρώ από την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, κατά 13,3 δισ. ευρώ από το δημοσιονομικό έλλειμμα, κατά 3,5 δισ. ευρώ από την πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του ∆ημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και για την κάλυψη αναγκών του α ́ τριμήνου του 2013.

[συγκεκριμένα στο Ταμείο έχουν μεταφερθεί από τη ∆ιυπουργική Επιτροπή: ■35 ακίνητα του ∆ημοσίου ■μετοχές του «∆ιεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών» ■μετοχές της «Ελληνικά Πετρέλαια» ■μετοχές του «Ο∆ΙΕ» (Ιππόδρομοι) ■μετοχές της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ» ■μετοχές της «ΛΑΡΚΟ» ■μετοχές της «ΕΥ∆ΑΠ» ■μετοχές της «ΕΥΑΘ» ■μετοχές «ΟΛΠ» ■μετοχές «ΟΛΘ» ■Τα οικονομικά δικαιώματα των αυτοκινητοδρόμων ■μετοχές του «ΟΠΑΠ» ■μετοχές της « ΑΛΦΑ Τράπεζας» ■μετοχές της «Εθνικής Τράπεζας» ■μετοχές της «Τράπεζας Πειραιώς» ■δικαιώματα αποθήκευσης φυσικού αερίου στη Νότια Καβάλα ■δικαιώματα των Κρατικών Λαχείων ■δικαιώματα «ΟΠΑΠ» ■δικαιώματα «39 Περιφερειακά Αεροδρόμια» ■δικαιώματα «Ψηφιακό Μέρισμα» ■δικαιώματα «Συχνότητες Κινητής Τηλεφωνίας» ■δικαιώματα Ψήφου των «ΕΛΤΑ» ■δικαιώματα Ψήφου 10 Λιμένων Το ∆ιοικητικό Συμβούλιο στις αποφάσεις του λαμβάνει υπόψη τη γνώμη του Συμβουλίου των Εμπειρογνωμόνων, η οποία όμως δεν είναι δεσμευτική. Το Συμβούλιο των Εμπειρογνωμόνων αποτελείται από επτά άτομα με εκτεταμένη πείρα και υψηλή ακαδημαϊκή κατάρτιση. Το ∆ιοικητικό Συμβούλιο διορίζει τέσσερα πρόσωπα και η Τρόικα διορίζει τρία. Το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων γνωμοδοτεί για κάθε αποκρατικοποίηση ενώ η διαδικασία αποκρατικοποίησηςπεριγράφεταιστον Νόμο3869/2011.

Β. Ο μηχανισμός ψήφισης νόμων που δεν διαβάστηκαν!
Με την παράθεση των σχετικών νόμων γίνεται μία προσπάθεια ώστε ο Έλληνας και η Ελληνίδα να γνωρίσουν τι ψηφίστηκε, μεταξύ των άλλων, από το 2009 μέχρι το 20127. Μέσα από τους τίτλους, τα κείμενα των νόμων και τα σχόλιά μας γίνεται γνωστή η πολιτική που οδηγεί στην εξαφάνιση και την Κοινωνική Γενοκτονία του ελληνικού λαού.
Αρχίζοντας από τα «τελευταία» μέτρα του Νοεμβρίου 2012 («3ο μνημόνιο», ψήφιση την 7/11/2012), προκειμένου να παρθεί μία δόση που θα πάει και αυτή στους δανειστές και τις τράπεζες, ο νόμος θα αφορά την επιμήκυνση του προγράμματος, τις αποκρατικοποιήσεις οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη του ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών. Και ξανά η τρομοκρατία πως δεν θα έχουμε «κρέας, φάρμακα, πετρέλαιο». Και επιπλέον η προπαγάνδα μιλά ότι «ο τρόπος που ακολουθεί η κυβέρνηση για να μειώσει το χρέος, είναι μέσω της προσπάθειας για μείωση του επιτοκίου και επιμήκυνση των αποπληρωμών». Και ξανά ότι τα ταμειακά διαθέσιμα τελειώνουν, όπως πριν λίγο έλεγαν πως τα ταμειακά αποθέματα έφθαναν μέχρι τον Αύγουστο, μετά μέχρι το Νοέμβριο, κ.ο.κ!

*****Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων κεφαλαιακής ενίσχυσης των πιστωτικών ιδρυμάτων», της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων εφαρμογής των νόμων 3864/2010, 4021/2011, 4046/2012, 4051/2012 και 4071/2012», της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων δημοσίευσης οικονομικών εκθέσεων πιστωτικών ιδρυμάτων και θυγατρικών τους, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο χρηματοοικονομικό τομέα» και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Οικονομικών. Νόμος 4079 Ημερομηνία ψήφισης 13/09/2012
Ξανά οι Τράπεζες. Και εμείς ακούμε να μας λένε ότι όλα αυτά γίνονται για να σωθεί η χώρα και να πληρωθούν μισθοί και συντάξεις!
*****Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έγκριση Σχεδίου Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής ∆ιευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε. Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής ∆ημοκρατίας, του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.) και της Τράπεζας της Ελλάδος και παροχή εξουσιοδοτήσεων για την υπογραφή της Κύριας Σύμβασης» Νόμος 4060 Ημερομηνία ψήφισης 20/03/2012
Ευρώ ή θάνατος!

*****Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικού περιεχομένου και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις εφαρμογής του Μνημονίου Συνεννόησης του ν. 4046/2012 Νόμος 4051. Ημερομηνία ψήφισης 28/02/2012
Οι συνταξιούχοι θα πρέπει να εξαφανιστούν για να πληρωθούν οι δανειστές και οι τράπεζες.

*****Κανόνες τροποποιήσεως τίτλων, εκδόσεως ή εγγυήσεως του Ελληνικού ∆ημοσίου με συμφωνία των Ομολογιούχων Νόμος 4050 Ημερομηνία Ψήφισης 23/02/2012
Το περίφημο «κούρεμα», είπαν ότι θα μειώσει το χρέος αλλά τελικά αυτό δεν τους ακούει και αυξάνεται! Και επιπλέον «κούρεψαν» (και) τα ασφαλιστικά ταμεία και τα ταμειακά τους διαθέσιμα, ενώ το χρέος μειώθηκε σε πραγματικούς όρους μόνο 15 δις ευρώ!

*****Νόμος αρμοδιότητας Υπουργείων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για εφαρμογή του νόμου «Έγκριση των Σχεδίων Συμβάσεων Χρηματοδοτικής ∆ιευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής ∆ημοκρατίας και της Τράπεζας της Ελλάδος, του Σχεδίου του Μνημονίου Συνεννόησης μεταξύ της Ελληνικής ∆ημοκρατίας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Τράπεζας της Ελλάδος και άλλες επείγουσες διατάξεις για τη μείωση του δημοσίου χρέους και τη διάσωση της εθνικής οικονομίας» Αριθμός Νόμου 4052 Ημ. Ψήφισης 29/02/2012
Πάλι η διάσωση της ελληνικής οικονομίας. Και όμως παρότι σώζεται πάλι το χρέος αυξάνεται
*****Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα
μέτρα εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου ∆ημοσιονομικής
Στρατηγικής 2012−2015 και του Κρατικού Προϋπολογισμού έτους 2011»
και της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις κατεπειγόντων
θεμάτων εφαρμογής του ν. 4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο
μισθολόγιο − βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις
εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής
2012−2015» Νόμος 4047 Ημερομηνία Ψήφισης 14/02/2012 Αφού η χώρα θα καταστραφεί θα πρέπει να ληφθούν επείγοντα μέτρα!
 
*****Επείγουσες ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012–2015 Νόμος 4038 Ημερομηνία Ψήφισης 31/01/2012
Ξανά επείγοντα μέτρα!
*****Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών
ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2012.
Νόμος 4032 Ημερομηνία Ψήφισης 06/12/2011
Αναλύοντας τα Έξοδα του Προϋπολογισμού που προϋπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε 170 δις ευρώ, τα 88,5 δις ευρώ πηγαίνουν σε τόκους και χρεολυσία- 30 δις σε Τράπεζες στην Ελλάδα, λόγω της εφαρμογής του «κουρέματος». Τα ασφαλιστικά ταμεία εξαιρούνται, διότι προβλέπεται να «κουρευτούν» και δεν υπόκεινται σε καμία απολύτως χρηματοδότηση, και τέλος άλλα 30 δις ευρώ θα δοθούν, ως κίνητρο, στις ξένες τράπεζες για να συμμετάσχουν στην εφαρμογή του «κουρέματος». Από τα 170 δις ευρώ των εξόδων του κράτους για το 2012, τα 149 δις ευρώ πήγαν στους δανειστές και στις τράπεζες και μόλις τα 21 δις ευρώ θα πάνε για τις καθαρές κρατικές δαπάνες! Θυμίζουμε επίσης ότι ο προϋπολογισμός έχει μία λευκή σελίδα8 και με αυτήν ψηφίστηκε από 258 βουλευτές.
*****Κύρωση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρύθμιση θεμάτων
χρηματοπιστωτικού χαρακτήρα». Νόμος 4031 Ημερομηνία Ψήφισης
30/11/2011
Όλοι και όλες γνωρίζουν τι σημαίνει εγγυήσεις. Τώρα λοιπόν υφιστάμεθα νέο δανεισμό για να υπάρξει ρευστότητα στις τράπεζες- πάει περίπατο δηλαδή το «επιχείρημα» περί δανείων για να πληρωθούν μισθοί και συντάξεις- και σε περίπτωση που δεν πληρώσουν οι τράπεζες, τα λεφτά θα τα πληρώσουν ο εγγυητής, δηλαδή το ∆ημόσιο, δηλαδή εμείς!
*****Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο,
εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου
Πλαίσιου ∆ημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 Νόμος 4024 Ημερομηνία Ψήφισης 25/10/2011
Πάλι η ρευστότητα των τραπεζών!
*****Ενισχυμένα μέτρα εποπτείας και εξυγίανσης των Πιστωτικών
Ιδρυμάτων – Ρύθμιση θεμάτων χρηματοπιστωτικού χαρακτήρα –
Κύρωση της Σύμβασης – Πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου
Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και των τροποποιήσεών της και
άλλες διατάξεις. Νόμος 4021 Ημ. Ψήφισης 27/09/2011
Πάλι οι τράπεζες, πάλι οι συστημικοί κίνδυνοι….
*****∆ομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και
διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Νόμος 4009
Ημερομηνία Ψήφισης 30/08/2011 (ο νόμος συμπληρώθηκε με το Ν. 4076 –
ημερομηνία ψήφισης 1/08/2012) Χωρίς σχόλια
*****Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου
∆ημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 – 2015. Νόμος 3986 Ημερομηνία Ψήφισης 30/06/2011
«Η ευθύνη μας» σε διάφορες πτώσεις και εκφράσεις. Κανείς άλλος δεν ευθύνεται, μόνο ο λαός.
*****Απλοποίηση της αδειοδότησης τεχνικών επαγγελματικών και
μεταποιητικών δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών πάρκων και άλλες
διατάξεις Νόμος 3982 Ημερομηνία Ψήφισης 07/06/2011
Το πρόβλημα ήταν τα λεγόμενα κλειστά επαγγέλματα. Η επινόηση ενόχων (οδηγοί φορτηγών, οδηγοί ταξί, αρτοποιοί, φαρμακοποιοί, κλπ) ήταν πάντα επιβεβαιωμένο όπλο για τον κοινωνικό αυτοματισμό, για τη ζούγκλα που θέλουν να επικρατήσει.
*****∆ιαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις
Νόμος 3918, Ημερομηνία Ψήφισης 15/02/2011
Χωρίς άλλο σχόλιο για την κατάσταση στην υγεία και στην πρόνοια σήμερα!
*****Κύρωση του κρατικού προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2011 Νόμος 3906 Ημερομηνία Ψήφισης 22/12/2010
Σαν ανέκδοτο διαβάζεται ότι δεν θα υπήρχε νέα επιβάρυνση μέσα στο 2011, όταν εξοντώνεται και ο τελευταίος μισθωτός και συνταξιούχος.

*****Περί ιδρύσεως Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας Νόμος
3864 Ημερομηνία Ψήφισης 13/07/2010
Και εμείς νομίζαμε ότι όλα γίνονται για να πληρωθούν οι μισθοί και οι συντάξεις….
*****Κύρωση της από 8 Μαΐου 2010 Σύμβασης ∆ανειακής ∆ιευκόλυνσης μεταξύ αφενός της Ελληνικής ∆ημοκρατίας ως δανειολήπτη και αφετέρου κρατών μελών της Ευρωζώνης και του ΚfW ως δανειστών καθώς και του από 10 Μαϊου διακανονισμού χρηματοδότησης, αμέσου ετοιμότητας από το ∆ιεθνές Νομισματικό Ταμείο. Συμμετοχή της Ελλάδας στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης
Τότε που μας έλεγαν ότι εάν ακολουθηθεί η συγκεκριμένη πολιτική θα βγούμε στις αγορές το 2012! Τότε που μας έλεγαν ότι είναι ασφαλές καταφύγιο το ∆ΝΤ! Και ακόμη περιμένουμε την κύρωση της σύμβασης που καταργεί την εθνική κυριαρχία. Πάλι για τη σωτηρία μας!
*****Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής
οικονομίας από τα κράτη – μέλη της ζώνης του Ευρώ και το ∆ιεθνές
Νομισματικό Ταμείο. Νόμος 3845 Ημερομηνία Ψήφισης 06/05/2010
Πάλι συμφέρον, πάλι δε θα θιγούν οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι, κλπ. Τα ψέματα σε όλο τους το μεγαλείο!
*****Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης
∆ιοίκησης – Πρόγραμμα “ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ” Νόμος 3852 Ημερομηνία Ψήφισης 01/06/2010
Οι ριζοσπαστικές πρωτοβουλίες και το δημόσιο συμφέρον είναι οι ίδιες κορώνες «περί σωτηρίας της Ελλάδας», «ασφαλούς καταφυγίου», «που ακούστηκαν και ακούγονται. Τώρα για το πώς «λειτουργεί» ο Καλλικράτης είναι γνωστό πλέον.
*****Επανακαθορισμός των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και
Πάσχα και του επιδόματος αδείας για τους συνταξιούχους και
βοηθηματούχους του ∆ημοσίου. Νόμος 3847 Ημερομηνία Ψήφισης
07/05/2010
Το δημόσιο συμφέρον και πάλι, χωρίς ωστόσο να υπάρχει περικοπή από τις εγγυήσεις προς τις τράπεζες. Το χρέος πρέπει να το μειώσουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι!
*****Αύξηση Φ.Π.Α. και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης
Σύμφωνα με αυτούς το ψήφισαν, τα δημόσια έσοδα αυξάνονται με την αύξηση του ΦΠΑ και των ειδικών φόρων κατανάλωσης, ενώ η λαθρεμπορία θα καταπολεμηθεί με την εξομοίωση του συντελεστή του Ε.Φ.Κ. στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης. Και γι ́αυτό θα τιμωρηθεί ο κάτοικος του Νευροκοπίου, της Νέας Ορεστιάδας, του ∆ιδυμοτείχου, της Καστοριάς, της Φλώρινας και της Κοζάνης και γενικώς της Βόρειας Ελλάδας!
*****Προστασία της εθνικής οικονομίας – Επείγοντα μέτρα για την
αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης. Νόμος 3833 Ημερομηνία
Ψήφισης 5/3/2010
Τότε που μας έλεγαν ότι πρέπει να παρθούν αυτά τα μέτρα για να μην πάμε σε διεθνή βοήθεια και η κρίση είναι δανεισμού!
***** «Σύγχρονες διατάξεις για την Ελληνική Ιθαγένεια και την πολιτική
συμμετοχή ομογενών και νομίμως διαμενόντων μεταναστών και άλλες
ρυθμίσεις» Νόμος 3838 Ημερομηνία Ψήφισης 16/03/2010
Σε μία χώρα με τόση πίεση ο νόμος αναφέρει ότι «η καταπολέμηση της λαθρομετανάστευσης και η εγγύηση της ασφάλειας και της κοινωνικής συνοχής είναι εθνικοί στόχοι». Άλλος ένας «εθνικός στόχος» που καταρρέει κάθε μέρα στον Έβρο και όχι μόνο, απ ́ όπου κάθε μήνα περνούν 10.000 άνθρωποι!
*****Ελληνικό Στατιστικό Σύστημα (ΕΛ.Σ.Σ.). Σύσταση της Ελληνικής
Στατιστικής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) ως Ανεξάρτητης Αρχής. Νόμος 3832
Ημερομηνία Ψήφισης 3/3/2010 Χωρίς σχόλια…..

Όλα αυτά τα νομοσχέδια και άλλα εκατοντάδες άλλα ψηφίστηκαν για να «μειωθεί το χρέος και να σωθεί η χώρα». Και ενώ είναι πασιφανές ότι το χρέος που καλούμαστε να πληρώσουμε είναι πέρα ως πέρα παράνομο, είναι επαχθές.
Σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, «επαχθές χρέος» είναι εκείνο από δανειακές συμβάσεις σε βάρος μιας χώρας, για τις οποίες ποτέ δεν πληροφορήθηκε ούτε συναίνεσε, γεγονός που γνώριζαν οι πιστωτές. Πιο συγκεκριμένα ως απεχθές χαρακτηρίζεται ένα χρέος στο οποίο εμφανίζεται ένα από τα εξής τρία γεγονότα: 1) είτε έχει συναφθεί από καθεστώτα με στόχο την εδραίωση της θέσης τους, 2) είτε τα χρήματα αυτά δεν πήγαν προς το συμφέρον του λαού, παρά ιδιοποιήθηκαν από το περιβάλλον των κυβερνώντων και 3) είτε η παραπάνω κατάσταση ήταν σε γνώσιν των πιστωτών, δηλαδή όταν λείπει η συναίνεση, όταν δεν υπάρχουν οφέλη για το λαό, και όταν οι πιστωτές γνωρίζουν, εκ των προτέρων, ότι δεν θα υπάρξουν οφέλη9.
Οι πρώτοι που επικαλέστηκαν την έννοια του επαχθούς χρέους, χωρίς όμως να το ονοματίζουν έτσι, ήταν οι ΗΠΑ όταν στα τέλη του 18ου αιώνα απέσπασαν την Κούβα από την Ισπανία και αρνήθηκαν να πληρώσουν χρέη της πρώτης στη δεύτερη, λέγοντας ότι το χρέος της Κούβας στην Ισπανία ήταν «παράνομο».

Θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι στην Ελλάδα ήδη υπάρχει προηγούμενο άρνησης πληρωμής χρέους. Το 1938 μετά από προσφυγή της βελγικής κυβέρνησης για χρέη της Ελλάδας προς βελγική τράπεζα, ενώπιον του ∆ιεθνούς ∆ικαστηρίου του ∆ιεθνούς ∆ικαίου, της Κοινωνίας των Εθνών – ΚτΕ (πρόδρομος του ΟΗΕ) ο νομικός εκπρόσωπος του Ελληνικού Κράτους, Ιωάννης Γιούπης τα εξής: «Ενίοτε μπορεί να υπάρξει μια έκτακτη κατάσταση, η οποία κάνει αδύνατο για τις Κυβερνήσεις να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τους δανειστές και παράλληλα προς τον Λαό τους. Οι πόροι της χώρας είναι ανεπαρκείς για να εκπληρώσουν και τις δύο υποχρεώσεις ταυτόχρονα. Είναι αδύνατον να πληρώσει μια Κυβέρνηση το χρέος, και την ίδια στιγμή να παρασχεθεί στον λαό η κατάλληλη διοίκηση και οι εγγυημένες συνθήκες για την ηθική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη. Στην περίπτωση που η αποπληρωμή των χρεών θέτει σε κίνδυνο την οικονομική ζωή και τη διοίκηση, η Κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να διακόψει ή και να μειώσει την εξυπηρέτηση του χρέους». 10 (Το κράτος) πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στα δύο. Και φυσικά, το καθήκον του Κράτους να εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία των βασικών δημοσίων υπηρεσιών, ΥΠΕΡΤΕΡΕΙ έναντι της πληρωμής των χρεών της. Από κανένα κράτος δεν απαιτείται να εκπληρώσει, μερικά ή ολικά, τις χρηματικές του υποχρεώσεις, αν αυτό ΘΕΤΕΙ ΣΕ ΚΙΝ∆ΥΝΟ τη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών του, κι έχει σαν αποτέλεσμα την αποδιοργάνωση της διοίκησης της χώρας.

Σύμφωνα με την πρόταση του Ι. Γιούπη, όταν τα κράτη βαρύνονται με υποχρεώσεις έναντι των οφειλετών τους, τις οποίες δεν μπορούν να εκπληρώσουν παράλληλα με τις υποχρεώσεις τους έναντι του λαού τους, είναι υποχρεωμένα να ικανοποιήσουν κατά προτεραιότητα τις βασικές κοινωνικές ανάγκες, έστω και με βλάβη των πιστωτών11.
Παρόμοιος κανόνας κατά τον οποίο τα κράτη μπορούν να επικαλεστούν κατάσταση ανάγκης ως λόγο μη συμμόρφωσης σε διεθνείς τους υποχρεώσεις, έχει ήδη αναγνωριστεί από το ∆ιεθνές ∆ικαστήριο της Χάγης, εφόσον αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστεί ένα ζωτικό τους συμφέρον έναντι άμεσου και επικείμενου κινδύνου12. Με βάση αυτά τα επιχειρήματα, το ∆ιεθνές ∆ικαστήριο της ΚτΕ δικαίωσε την Ελλάδα. Σε αυτό το δεδομένο (νομικά επιχειρήματα, δικαστική απόφαση), στηρίχθηκε το 2003 ο πρόεδρος της Αργεντινής, για να διαγράψει το μεγαλύτερο μέρος του χρέους της Αργεντινής και να σώσει την χώρα του από το ∆ΝΤ. Συναφείς προς τα ανωτέρω, ήταν και οι αποφάσεις, που κατά περίπτωση επιλέχθηκαν και από τα δικαστήρια της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Λετονίας, αλλά και από το δικαιοδοτικό όργανο της Παγκόσμιας Τράπεζας για την περίπτωση της Αργεντινής.

Επίσης μία χώρα μπορεί να προβεί σε άρνηση πληρωμής χρέους, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, και να επικαλεστεί την «κατάσταση ανάγκης» προκειμένου να σταματήσει τουλάχιστον για ένα χρονικό διάστημα την εξυπηρέτηση και να διαπραγματευθεί τους όρους αποπληρωμής. Πρόκειται για αναγνωρισμένη διεθνή πρακτική με εφαρμογή σε διάφορες χώρες, όταν
είχαν να επιλέξουν ανάμεσα στην εσωτερική ομαλότητα και ασφάλεια του λαού και στην πληρωμή χρεών στους πιστωτές. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Επιτροπή ∆ιεθνούς ∆ικαίου του ΟΗΕ, «ένα κράτος – μέλος δεν μπορεί να αναγκαστεί να κλείσει σχολεία, πανεπιστήμια, δικαστήρια, να εγκαταλείψει τις δημόσιες υπηρεσίες επιφέροντας χάος και αναρχία στην κοινωνία, μόνο και μόνο για να εξασφαλίσει κονδύλια αποπληρωμής δανείων σε ξένους και ντόπιους δανειστές»13.

Η Κοινωνική Γενοκτονία
Η νομική έννοια της «Γενοκτονίας»εφαρμόστηκε στην δίκη της Νυρεμβέργης και αναφέρεται σε έναν ορισμένο τύπο εγκλήματος και αποδίδεται στην πρώτη νομικά καταχωρημένη διάπραξη αυτού του εγκλήματος: την συστηματική εξόντωση των Εβραίων και των άλλων λαών από τους Ναζί.

Ο θεμελιωτής του όρου Γενοκτονία Λέμκιν είχε ήδη παρουσιάσει την έννοια της Γενοκτονίας στο έργο του για τον «Άξονα στην κατεχόμενη Ευρώπη», όπου είχε αναφέρει τα εξής: «Σε γενικές γραμμές η γενοκτονία δεν συνεπάγεται απαραίτητα την άμεση καταστροφή ενός έθνους, εκτός εάν επιτυγχάνεται με μαζικές δολοφονίες όλων των μελών ενός έθνους. Σκοπός είναι μάλλον να σημάνει ένα συντονισμένο σχέδιο των διαφόρων δράσεων που αποσκοπούν στην καταστροφή των βασικών θεμελίων του ζωής των εθνικών ομάδων, με στόχο να αφανίσει τις ίδιες τις ομάδες. Οι στόχοι ενός τέτοιου σχεδίου είναι διάλυση των πολιτικών και κοινωνικών θεσμών, του πολιτισμού, της γλώσσας, των εθνικών αισθημάτων, της θρησκεία, καθώς και της οικονομικής ύπαρξης εθνικών ομάδων, καθώς και η καταστροφή της προσωπικής ασφάλειας, της ελευθερίας, της υγείας, της αξιοπρέπειας, και ακόμη και των ζωών των ατόμων που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες.

Η Γενοκτονία στρέφεται κατά της εθνικής ομάδας ως μία οντότητα, καθώς και οι ενέργειες που εμπλέκονται στρέφεται κατά ιδιωτών, όχι ως ιδιώτες, αλλά ως μέλη της εθνικής ομάδας. H Γενοκτονία έχει δύο φάσεις: Μία, την καταστροφή του εθνικού προτύπου των καταπιεσμένων ομάδας και την άλλη, η επιβολή του εθνικού προτύπου του καταπιεστή. Η επιβολή, με τη σειρά τους, μπορούν να πραγματοποιηθούν κατόπιν των καταπιεσμένων πληθυσμού που επιτρέπεται να παραμείνουν ή να φύγει από την περιοχή. Μετά την απομάκρυνση του πληθυσμού και ο αποικισμός από τους πολίτες του καταπιεστή»14.
Ο ΟΗΕ ψηφίζει στη Γενική Συνέλευση της 9/12/194815 – τέθηκε σε ισχύ από την 12η Ιανουαρίου 1951-τη Σύμβαση για την πρόληψη και τιμωρίας του εγκλήματος της γενοκτονίας, η οποία αποτελείται από 19 άρθρα και στο προοίμιό της αναφέρει τα εξής: «αναγνωρίζοντας ότι σε όλες τις ιστορικές περιόδους η γενοκτονία έχει προκαλέσει μεγάλες ανθρωπιστικές απώλειες..», «για την πρόληψη απαιτείται παγκόσμια συνεργασία..»
 
Τα βασικά σημεία της συνθήκης για τη γενοκτονία έχουν ως εξής:
«Τα συμβαλλόμενα μέρη επιβεβαιούν ότι η γενοκτονία. συντελουμένη είτε εν καιρώ ειρήνης είτε εν καιρώ πολέμου, τυγχάνει έγκλημα διεθνούς δικαίου και αναλαμβάνουν την υποχρέωσιν να προλαμβάνουν και να τιμωρούν τούτο». (Άρθρο 1)
«Γενοκτονία σημαίνει οποιαδήποτε από τις ακόλουθες πράξεις οι οποίες διαπράττονται με την πρόθεση καταστροφής, εν όλω ή εν μέρει, μίας εθνικής, εθνοτικής, φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδας ως τέτοιας α) ανθρωποκτονία μελών της ομάδας, β) πρόκληση βαρείας σωματικής ή διανοητικής βλάβης σε μέλη της ομάδας γ) με πρόθεση επιβολή επί της ομάδας συνθηκών ζωής υπολογισμένων να επιφέρουν τη φυσική καταστροφή της εν όλω ή εν μέρει, δ) επιβολή μέτρων που σκοπεύουν στην παρεμπόδιση των γεννήσεων εντός της ομάδας ε) δια της βίας μεταφορά παιδιών της ομάδας σε άλλη ομάδα». (Άρθρο 2).

Επίσης σε επόμενα άρθρα της Συνθήκης αναφέρονται τα εξής: «Οι παρακάτω αξιόποινες πράξεις τιμωρούνται»: α) γενοκτονία, β) συνωμοσία προς διάπραξη γενοκτονίας, γ) άμεσα ή έμμεσα η υποκίνηση διάπραξης γενοκτονίας, δ) απόπειρα διάπραξης γενοκτονίας, ε)συμμετοχή σε γενοκτονία».( Άρθρο 3). «Τιμωρούνται τα άτομα που συνωμοτούν και πράττουν τα προαναφερόμενα στο άρθρο 3, ανεξαιρέτως αν έδρασαν με συνταγματικότητα, με δημόσια εντολή ή ατομικά». (Άρθρο4). «Τα άτομα που διέπραξαν γενοκτονία ή μια οποιαδήποτε από τις άλλες πράξεις που απαριθμούνται στο άρθρο 3, θα τιμωρούνται ανεξάρτητα αν είναι μέλη κυβέρνησης, κρατικοί λειτουργοί ή ιδιώτες». (Άρθρο 5).
«Τα άτομα που ευθύνονται για πράξη γενοκτονίας ή άλλη πράξη όπως αναφέρεται στο 3ο άρθρο, πρέπει να δικαστούν στη χώρα που έχει διαπραχθεί το αδίκημα ή σε κάποιο διεθνές ποινικό ∆ικαστήριο που θα γίνει αποδεκτό από τους συμβαλλόμενους…..». (Άρθρο 6).
Σύμφωνα με τη Σύμβαση η γενοκτονία αφορά ένα έγκλημα που αποβλέπει στη συστηματική, με βίαια ως επί το πλείστον μέσα, επιδιωκόμενη εξόντωση ολόκληρης φυλής ή τμήματος αυτής σε ορισμένο τόπο και πρόκειται για ένα πρωτογενές έγκλημα, το οποίο δεν έχει συνάρτηση με πολεμικές συγκρούσεις. Είναι η καταστροφή ενός έθνους ή μιας εθνικής ομάδας, ένα συντονισμένο σχέδιο διαφόρων ενεργειών που τείνουν να καταστρέψουν τα ουσιαστικά θεμέλια της ζωής των εθνικών ομάδων, με στόχο να εξοντωθούν αυτές οι ομάδες.

Η γενοκτονία αποτελεί το πιο βαρύ έγκλημα, σύμφωνα με το ∆ιεθνές ∆ίκαιο, για το οποίο μάλιστα δεν υπάρχει παραγραφή. Η λήξη του Ψυχρού Πολέμου έδειξε ότι οι Γενοκτονίες, με διάφορες μορφές δεν σταμάτησαν να υλοποιούνται.
Για παράδειγμα αναφέρουμε την περίπτωση του στρατιωτικού καθεστώτος στην Αργεντινή. Ένας εκ των βασανιστών του καθεστώτος, ο Μιγέλ Οβάλδο Ετσεκολάζ αστυνομικός διευθυντής στο Μπουένος Άιρες, κηρύχθηκε ένοχος,αφού σύμφωνα με το δικαστήριο, διέπραξε «εγκλήματα εναντίον της ανθρωπότητας στα πλαίσια μίας γενοκτονίας που συντελέστηκε μεταξύ 1976 και 1983»16. Ο δικαστής Ροσάνσκι, παρότι θεωρούσε ότι ο ορισμός της Γενοκτονίας ήταν νομικά τεκμηριωμένος, επισήμανε ότι ο ΟΗΕ, ως άμεση αντίδραση στο Ολοκαύτωμα, είχε υιοθετήσει ομόφωνα ένα ψήφισμα που καταδίκαζε ως γενοκτονία κάθε προσπάθεια «να καταστραφούν φυλετικές, θρησκευτικές, πολιτικές και άλλες ομάδες, ολικά εν μέρει». Η φράση όμως «πολιτικές ομάδες» αφαιρέθηκε από τη Σύμβαση κατ ́ απαίτηση του Στάλιν, ο οποίος υποστηρίχθηκε και από άλλους ηγέτες, αφού η έκφραση θα μπορούσε να θεωρηθεί Γενοκτονία17. Ανάλογες περιπτώσεις Κοινωνικής Γενοκτονίας υπήρξαν στη Χιλή, στην Ουρουγουάη, σε χώρες της Αφρικής και της νοτιοανατολικής Ασίας, ενώ μία σύγχρονη εξελίσσεται στη Ελλάδα.

3. Αντί επιλόγου
Πολλοί ανακάλυψαν την έννοια της πατρίδας στα εξήντα τους χρόνια και μετά από μία περίοδο όπου καταγράφηκε σαν μαύρη για το πατριωτικό αίσθημα του Έλληνα. Η έχθρα για την πατρίδα συνδυασμένη με την κλεπτοκρατία. Και χωρίς αιδώ οι ίδιοι υπεύθυνοι μας νουθετούν να έχουν οι πολίτες πατριωτικό καθήκον, και μας προτείνουν, τη «λύση», την υποθήκευση της πατρίδας μας στους δανειστές. Είναι γεγονός ότι λέγονται και ακούγονται πολλά ψέματα (και) για την οικονομία. Ψέματα που εκπορεύονται από μηχανισμούς προπαγάνδας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, μηχανισμοί οι οποίοι με πρόσχημα την οικονομική κρίση στην πατρίδα μας, οργιάζουν. Από τις θεσμικές έδρες, μέχρι τους «μεγάλους αδελφούς», ηλεκτρονικούς και γραπτούς.

Ο Γκαίμπελς όχι μόνο θα έμενε ικανοποιημένος από τους μαθητές του, αλλά πολλές φορές και άφωνος από την πρόοδό τους…..18 Οι συνιστώσες της προπαγάνδας «περί της Ελλάδας και του λαού που πρέπει να συμμορφωθεί» είναι άπειρες, εναλλάσσονται, δημιουργούν νέες αντιλήψεις και κυρίως επιδιώκουν όπως συνηθίζεται, ενός κλίματος εμφυλίου της μιας κοινωνικής ομάδας έναντι της άλλης, τη συνενοχή, τη συνευθύνη, την τρομοκρατία και το φόβο. Ειδικά για το τελευταίο από καταβολής κόσμου, ήταν ίσως, το πιο έντονο ανθρώπινο συναίσθημα. Και χρησιμοποιείται «αρμοδίως»……
 
Η υποθήκευση της πατρίδας μας έγινε για την εξασφάλιση των κεφαλαίων και των ληστρικών τοκοχρεολυσίων, και το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων δεν εμφανίστηκε ποτέ στην Ελλάδα. Όπως είπε ο Νομπελίστας οικονομολόγος Γιόζεφ Στίγκλιτς, πρώην συνεργάτης του ∆ΝΤ για πάνω από μια δεκαετία: «όταν το ∆ΝΤ φτάνει σε μια χώρα, τους ενδιαφέρει μόνο ένα πράγμα. Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι οι τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικό ιδρύματα θα πληρωθούν; … Είναι το ∆ΝΤ, το οποία εξασφαλίζει την οικονομική επιβίωση των κερδοσκόπων. ∆εν ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη, ή για ό,τι θα μπορούσε να βοηθήσει μια χώρα να βγει από τη φτώχεια» 19.

Η Ελλάδα, όπως αναφέρει ένας πρώην «οικονομικός δολοφόνος», Τζον Πέρκινς, «χτυπήθηκε από οικονομικούς δολοφόνους, και για αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία. Ξεκίνησε με την Ισλανδία πριν από δύο χρόνια και έφτασε σε εσάς, στην Ιρλανδία και άλλες χώρες. Εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση της Ελλάδας, τέθηκε σε μια κατάσταση με υπέρογκο χρέος και η οικονομία της βρίσκεται σε τέλμα»20. Οι προβλέψεις γνωστές: η ύφεση θα συνεχιστεί, το ΑΕΠ θα μειωθεί, η ανεργία θα συνεχίσει να αυξάνεται, ο μέσος ετήσιος ρυθμός πληθωρισμός θα αυξάνεται, ο ετήσιος ρυθμός πιστωτικής επέκτασης προς τον ιδιωτικό τομέα θα παραμένει σε αρνητικά επίπεδα21
Όλες οι προβλέψεις τους έχουν διαψευσθεί. Για την ύφεση, για την ανεργία, για το λεγόμενο χρέος, για το μέλλον μας. Τη ίδια στιγμή που εξαθλιώνεται η κοινωνία, στηρίζονται οι τράπεζες, εξασφαλίζονται και κερδοσκοπούν οι δανειστές22, καταλύεται η εθνική κυριαρχία και πωλείται η δημόσια περιουσία, προτείνεται η Ελλάδα να γίνει Ειδική Οικονομική Ζώνη. Και οι φερόμενοι ως σωτήρες, οι προπαγανδιστές, αυτοί που επανέφεραν τη λέξη πατρίδα στα χείλη τους και μας άφησαν να τη χρησιμοποιούμε ξανά, όπως γράφει ο Σολτζενίτσιν23, συνεχίζουν να μας νουθετούν, να μας συμβουλεύουν, να μας απειλούν.

Η Κοινωνική Γενοκτονία στην Ελλάδα είναι μία πραγματικότητα. Με εκβιασμούς και τρομοκρατία του τύπου «Χρεοκοπία», «θα φύγουμε από το ευρώ και θα γυρίσουμε στη δραχμή»24, «δεν θα έχουμε να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις», «θα υπάρξει πείνα», καταλύθηκε η εθνική κυριαρχία25, λεηλατήθηκε η δημόσια περιουσία26.

Σύμφωνα με τον τύπο και με την ουσία της Σύμβασης του ΟΗΕ για την Πρόληψη και την Καταστολή του Εγκλήματος της Γενοκτονίας, με την αναφορά του Λέμκιν ότι Γενοκτονία αποτελεί, μεταξύ των άλλων, «η διάλυση των πολιτικών και κοινωνικών θεσμών, του πολιτισμού, της γλώσσας, των εθνικών αισθημάτων, της θρησκείας, ….της οικονομικής ύπαρξης εθνικών ομάδων, …η καταστροφή της προσωπικής ασφάλειας, της ελευθερίας, της υγείας, της αξιοπρέπειας….».
Τα ερωτήματα που τίθενται σήμερα είναι τα εξής: Πόσα θύματα ακόμη πρέπει να συσσωρευτούν για να συνεχίζουμε να πληρώνουμε τους δανειστές και τις τράπεζες; Πόσοι ακόμη πρέπει να χάσουν τη δουλειά τους, το μέλλον τους; Πού πρέπει να οδηγηθεί η χώρα για να αποφασίσουμε να κάνουμε κάτι; Κάθε ημέρα που αφήνουμε να περνάει τόσο περισσότερο η χώρα βυθίζεται στο απόλυτο τέλμα. Η κοινωνία μας βρίσκεται μπροστά στο εξής δίλημμα: ή παίρνει την υπόθεση στα χέρια της και αναλαμβάνει δράση για τη διάσωση της πατρίδας μας ή θα ζήσουμε καταστάσεις που έχουμε γνωρίσει μόνο στις πιο σκοτεινές σελίδες της ιστορίας μας. Ήδη η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η μάχη που καλούμαστε να δώσουμε σήμερα δεν είναι μόνο η προσωπική επιβίωση.

Σήμερα κανένας δεν μπορεί να σωθεί δίχως να παλέψει για τη σωτηρία της χώρας. Όπως έλεγε ο ∆ημήτριος Υψηλάντης μιλώντας για τα «δάνεια της υποτέλειας» του 1824-1825, «οι Έλληνες έχουμε πληρώσει πολύ ακριβά την ελευθερία μας για να την δώσουμε τόσο φτηνά στον πρώτο τυχόντα».
---


Παραπομπές:
1. «....Όχι, δεν θα καταρρεύσουν οι Τράπεζες. Μπορεί οι θέσεις κάποιων να καταρρεύσουν, οι Τράπεζες θα μείνουν όρθιες, όμως, διότι εμείς θα το εγγυηθούμε». Ομιλία του τότε Πρωθυπουργού και πρώην Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Γιώργου Α. Παπανδρέου, στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας18/10/2011. http://www.pasok.gr/portal/resource/ contentObject/ id/b494ccb8-b49f-40d1-8f23-6e2405bba434
2
. Η Σύμβαση μεταξύ των άλλων περιλαμβάνει τα εξής: μπορεί να τροποποιηθεί μονομερώς, χωρίς να ερωτηθεί δηλαδή η Ελλάδα (προοίμιο, παράγραφος 6), οι δανειστές πρέπει να μείνουν ικανοποιημένοι από την τήρηση της Σύμβασης (άρθρο 3), η τρόικα μπορεί να αποστέλλει υπαλλήλους για τη διενέργεια ελέγχων (άρθρο 10), το εφαρμοστέο δίκαιο για οποιαδήποτε διαφορά είναι το αγγλικό (άρθρο 14), ενώ «ο δανειολήπτης (δηλαδή η Ελλάδα) αμετάκλητα και άνευ όρων παραιτείται από κάθε ασυλία που έχει ή πρόκειται να αποκτήσει όσον αφορά τον ίδιο ή τα περιουσιακά του στοιχεία περιλαμβανομένων, χωρίς περιορισμούς τα ασυλίας την άσκηση αγωγής, δικαστική απόφαση ή άλλη διαταγή, κατάσχεση, αναστολή εκτέλεσης δικαστικής απόφασης ή προσωρινή διαταγή και όσον αφορά την εκτέλεση και επιβολή κατά των περιουσιακών του στοιχείων (άρθρο 14 παράγραφος 5). Μνημόνιο, η υποθήκευση της Ελλάδας (η “Σύμβαση
∆ανειακής ∆ιευκόλυνσης” και το “Μνημόνιο Συνεργασίας”, με εισαγωγή και σχόλια Γεώργιου Κασιμάτη, Κώστα Βεργόπουλου, Κωνσταντίνου Μπλάθρα), Αθήνα: Χριστιανική, Αθήνα 2010.

3. Τα μέτρα συμπεριελάμβαναν μεταξύ των άλλων, αύξηση του ΦΠΑ, αυξήσεις στο φόρο καυσίμων, τσιγάρων και ποτών, καθώς και πάγωμα των συντάξεων.

4. Προκειμένου να πειστεί η ελληνική κοινωνία για την αναγκαιότητα του Μεσοπρόθεσμου παρετέθηκαν σοκαριστικά στοιχεία για την εξέλιξη που θα είχαν τα δημοσιονομικά μεγέθη χωρίς την εφαρμογή του πλαισίου. Βάσει αυτών, λοιπόν, χωρίς καμία παρέμβαση, το δημόσιο χρέος θα εκτοξευθεί στα 501 δισ. ευρώ ή 198,9% του ΑΕΠ το 2015. Υπουργείο Οικονομικών. Ιούνιος 2011.

5. Στο Ταμείο μεταφέρθηκαν τα περισσότερα από τα περιουσιακά στοιχεία που είχαν περιληφθεί στο Μεσοπρόθεσμο και θα μεταφερθούν όσα ακόμη περιουσιακά στοιχεία αποφασιστεί από την Ελληνική ∆ημοκρατία να αξιοποιηθούν ή να πουληθούν. Όποιο περιουσιακό στοιχείο μεταφερθεί στο Ταμείο, πωλείται, αξιοποιείται ή ρευστοποιείται. ∆εν επιτρέπεται από τον Νόμο η επιστροφή των περιουσιακών στοιχείων στο ∆ημόσιο. Τα περιουσιακά στοιχεία που έχουν μεταφερθεί στο Ταμείο συνοψίζονται σε τρείς κατηγορίες: ■ακίνητα ■μετοχές εταιρειών ■δικαιώματα.

6. Υπουργείο Οικονομικών. Προϋπολογισμός 2013.

7. Να προσθέσουμε επίσης το Ν.3979 / 2011 «Για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και λοιπές διατάξεις», που αφορά και τη λεγόμενη «κάρτα του πολίτη», όπως και το νόμο 3984/2011 για τη «∆ωρεά και μεταμόσχευση οργάνων και άλλες διατάξεις».

8. Υπουργείο Οικονομικών http://www.minfin.gr/content api/f/binaryChannel/minfin/datastore/d5 /af/5e/ d5af5e94ab4b082c523e8c0b34f750bf9892bf1b/application/pdf/EISHGHTIKH+2012.pdf

9. Ο πρώτος που χρησιμοποίησε τον όρο «επαχθές χρέος» ήταν ο Alexander N. Sack το 1927. Στην ελληνική γλώσσα χρησιμοποιούνται επίσης οι όροι «επαχθές» χρέος, «δυσβάστακτο» χρέος, «ειδεχθές» χρέος «αποτρόπαιο» χρέος, «απεχθές» χρέος, κά.
10. Yearbook of the International Law Commission, 1980, vol. ΙΙ, chapter III, C2 article 33, σ. 37, 38 &Yearbook of the International Law Commission, 1980, vol. Ι, σ. 158, § 19

11. Permanent Court of International Justice (PCIJ). (1938-1939)

12. Judgment of the International Court of Justice 1997.

13. ΟΗΕ, 1613η Συνάντηση, 17 Ιουνίου 1980.

14. Lemkin R. Axis Rule in Europe. Washington 1944, p. 79- 95.

15. ΟΗΕ. Αρ.απόφασης 260- ΙΙΙ-Α, 1948.

16. Ομοσπονδιακό ∆ικαστήριο Νο1 υπόθεση 2251/06, Σεπτέμβριος 2006.
 
17 .Klein, N. Το ∆όγμα του Σόκ. Αθήνα: Λιβάνης 2010, σ.345.
 
18 «... Όπως ο λύκος που πέφτει σε κοπάδι προβάτων, έτσι ερχόμαστε. Τώρα δεν είστε πλέον μεταξύ σας! Και δε θα έχετε μεγάλη χαρά με εμάς!» Γιόσεφ Γκέμπελς- Εφημερίδα Der Angriff, 30 Απριλίου 1928.

19. Εφημερίδα Ελευθεροτυπία 23/5/ 2011.
 
20 Εφημερίδα Ελευθεροτυπία 21/10/2010.
 
21 Έκθεση του ∆ιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας. Απρίλιος 2011.

22 Η Γερμανία κερδίζει εις βάρος των χωρών του νότου, έχοντας πλεονάσματα και λειτουργώντας ως κράτος προς όφελος ιδιωτικών τραπεζών και στη ρίζα του προβλήματος βρίσκεται το ευρώ. Λαπαβίτσας Κ. κ.ά Η ευρωζώνη ανάμεσα στην λιτότητα και στην αθέτηση πληρωμών. Αθήνα: Λιβάνη 2010, σ.14 . Επιπρόσθετα, το μοναδιαίο κόστος εργασίας στη Γερμανία παρέμεινε σταθερό μετά την εισαγωγή του ευρώ, ενώ στην Ελλάδα αυξήθηκε περισσότερο από κάθε άλλο κράτος μέλος της ευρωζώνης. Καζάκος Κ. Μετά το μνημόνιο. Αθήνα: Παπαζήση 2011, σ.69

23 «Όταν μας επέτρεψαν ξανά να χρησιμοποιούμε τον όρο "Πατρίδα"» Σολτζενίτσιν Α. Αρχιπέλαγος Γκουλάγκ 1918-1956 Αθήνα: Πάπυρος, 2009. σ. 88-89]

24 Και όσο γα τις θυσίες που πρέπει να κάνουμε- αυτό ακούμε για δεκαετίες- θα πρέπει να γίνει την ώρα που δεν υπάρχουν όργανα νομισματικής πολιτικής, δηλαδή εθνικό νόμισμα, και ως εκ τούτου, υπάρχει πρόβλημα στην πολιτική απασχόλησης. Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών Μάιος 2011.

25 Όπως έχει σημειωθεί «σε περίπτωση αδυναμίας του κράτους να πληρώνει τα τοκοχρεολύσια, οι δανειστές και όχι μόνο οι άμεσοι δανειοδότες, αλλά και ο τυχόν κομιστής ελληνικών τοκοχρεολυσίων θα έχουν εξουσία να κατάσχουν και να πλειστηριάσουν και αντικείμενα της ελληνικής περιουσίας». Εφημερίδα Ελευθεροτυπία 14/7/2010.

26 Μία ολοκληρωμένη προπαγάνδα έγινε στην περίπτωση του ΟΣΕ, όπου πριν κλείσουν οι γραμμές, αφού είχαν εκσυγχρονισθεί- γιατί άραγε;- το σύνθημα ήταν «6000 σιδηροδρομικοί βάζουν τον ΟΣΕ 3 εκατ. ημερησίως μέσα». Επίσης τονίσθηκε πως όποια γραμμή δεν έχει πληρότητα πάνω από 50% κλείνει. Στη Γερμανία οι εθνικές γραμμές έχουν πληρότητα 46% και οι τοπικές γραμμές μόνο 22%, άρα πρέπει να κλείσουν σήμερα! Η ιδιωτικοποίηση λένε θα σώσει τον ΟΣΕ. Στη Βρετανία που κάθε γραμμή την έχει και άλλη εταιρεία αφού γινόταν κάθε μέρα και ατύχημα, σήμερα οι σιδηρόδρομοι απορροφούν και κοστίζουν στον βρετανό φορολογούμενο τέσσερις φορές (!) παραπάνω επιχορηγήσεις σε σύγκριση με την προ ιδιωτικοποίησης εποχή. Εδώ όπως γνωρίζουμε οι επιχορηγήσεις είναι «παράνομες», θυμίζουμε την περίπτωση της Ολυμπιακής, ενώ στη Μητρόπολη της ελεύθερης οικονομίας όχι! Επίσης ενώ για τους γερμανικούς και δανικούς σιδηροδρόμους οι επιχορηγήσεις είναι έσοδα, για τον ΟΣΕ είναι έξοδα ! Περιοδικό Σιδηροτροχιά ∆εκέμβριος 2010.