Σελίδες

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2025

Θράκη - Αιγαίο - Κύπρος - Ελληνισμός

 







Θεοφάνης Μαλκίδης


Θράκη - Αιγαίο - Κύπρος - Ελληνισμός 


Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Ολοκληρωτική καθίζηση στις γεννήσεις στη Θράκη και ειδικότερα στον Έβρο. Είναι τρομακτικό το μέγεθος που αφορά το Δημογραφικό! 

Για παράδειγμα στο βορειοανατολικότερο άκρο της Ελλάδας, στο Ορμένιο του Έβρου πέρσι καταγράφηκαν 324 κηδείες και μια γέννηση!

 Και δεν είναι μόνο η Θράκη που έχει πρόβλημα αλλά και τα νησιά. Η εισβολή της Τουρκίας στη Θράκη γίνεται και με οικονομικούς ορους. 

Στην Αλεξανδρούπολη που βλέπει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ελλάδα επιχειρήσεις αλλάζουν χέρια. Τρία ξενοδοχεία αλλάξαν χέρια και πήγαν σε Τούρκους. Για όσους δεν γνωρίζουν, πριν χρόνια υπήρχε ειδική επιτροπή που αποφάσιζε αν ένας Τούρκος μπορεί να αποκτήσει περιουσία στη Θράκη. Πλέον αυτό τροποποιήθηκε και δεν υπάρχει απολύτως κανένα πρόβλημα. Μην ξεχνάμε, ότι στην Κωνσταντινούπολη απ'όπου οι Έλληνες συρρικνώθηκαν, για να αποκτήσει ένας Έλληνας επιχείρηση εκεί πρέπει να έχει Τούρκο συνέταιρο. 

Την ίδια ώρα η Τουρκία μιλά για καταπίεση σε Τούρκους στην Κω και τη Ρόδο. Όλα όσα συζητάμε είναι μια τραγωδία, υπό την πίεση της Τουρκίας. 

Υπάρχει όμως και ένα θετικό κρίσιμο μέγεθος. 

Κάποιοι σκεπτόμενοι άνθρωποι στη Θράκη, οι οποίοι δεν ανέχονται να βλέπουν την Τουρκία να βάζει χέρι στη Θράκη, δεν έχουν ανοχή απέναντι στο προξενείο και κάνουν κινήσεις για να βάλουν αντίσταση στις κινήσεις της Άγκυρας.

Η συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 


Tα λόγια του Κολοκοτρώνη προς τον Ιμπραήμ

 

Θ. Κολοκοτρώνης προς Κεχαγιά του Ιμπραήμ: «Αυτά που μας φοβερίζεις να τα κόψεις και να κάμεις ούτε πόλεμος είναι, ούτε πέραση έχουν σ’ εμάς. Εδώ, τώρα, ξανάγινε Ελλάδα.

Όχι τα σπίτια, όχι τα δένδρα να μας κάψεις, αλλά και πέτρα πάνω στην πέτρα να μην αφήσεις, όσοι Ελληνες μείνουν, ακόμη και ένας μονάχα, πάντα θα πολεμούμε για τον τόπο μας, στους κάμπους ή και στα βουνά για την ελευθερία μας. Μην ελπίζεις λοιπόν πως θα ξαναγίνουμε δούλοι και πως τη γη μας θα την κάμεις δική σου. Βγάλ ’το απ’ το νου σου!»


Πόσο ραγιάδες μπορεί να καταντήσουμε; Κάθε νέο οδόφραγμα τσιμεντώνει ψευδοκράτος-κατοχή!


του Σάββα Ιακωβίδη

Ο Σερντάρ Ντενκτάς το είπε, αλλά οι ηγέτες μας κάνουν τους Κινέζους: Κάθε φορά που ανοίγει ένα οδόφραγμα, τόσο περισσότερο τσιμεντώνεται το κατοχικό ψευδοκράτος, καταπίνεται η κατοχή και εμπεδώνεται η εικόνα «κράτους» στα κατεχόμενα. Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης, πότε θα καταθέσει και οκτώ σημεία για ευρωπαϊκή λύση στο Κυπριακό αντί να υμνολογεί την τουρκοδιζωνική;

24 Ἰανουαρίου 1913 – Μία παγκόσμια πρωτιά ἑορτάζουν οἱ Ἔνοπλες Δυνάμεις

 

Μια σημαντική επέτειος σήμερα για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Στις 24/1/1913 ο Υπολοχαγός Μιχαήλ Μουτούσης και ο Σημαιοφόρος Αριστείδης Μωραϊτίνης πραγματοποίησαν την πρώτη αποστολή ναυτικής συνεργασίας παγκοσμίως.


Παραθέτουμε τα σχετικά αποσπάσματα από τον ιστότοπο της ΠΑ:


Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025

Ίμια

 


Μια ιδιαίτερη ημέρα η 31η  Ιανουαρίου, ας γίνει αυτή η υπενθύμιση:

Ίμια 31 Ιανουαρίου 1996: Στη Μνήμη του τριών αξιωματικών του Πολεμικού μας Ναυτικού Παναγιώτη Βλαχάκου, Χριστόδουλου Καραθανάση, Έκτορα Γιαλλοψού.

Imia 29 χρόνια από την κρίση στα Ίμια


Θεοφάνης Μαλκίδης 


Ίμια 31 Ιανουαρίου 1996: Στη Μνήμη του τριών αξιωματικών του Πολεμικού μας Ναυτικού Παναγιώτη Βλαχάκου, Χριστόδουλου Καραθανάση, Έκτορα Γιαλλοψού.


Ο Ηρόδοτος, της Αλικαρνασσού και του Αιγαίου, της Ιωνίας και της Δωδεκανήσου, της γης και της θάλασσας, ζώντας και δημιουργώντας σε έναν τόπο ταυτισμένο με τη θάλασσα και με τα χιλιάδες νησιά της να την περιβάλλουν και να τα περιβάλλει, διατυπώνει τη μοναδικής αξίας και ουσίας παραδοχή:


«Έχουμε γη και πατρίδα, όταν έχουμε πλοία και θάλασσα»! Μιλά, δηλαδή, μεταξύ των άλλων, για την κυριαρχία και για τον τρόπο επιβολής και εδραίωσής, αλλά και αντίστασης σε κάθε επίδοξο κατακτητή.


Ενώ στο Θουκυδίδη διαβάζουμε για τον Περικλή που αναφέρεται στο «Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος», αποδίδοντας την ερμηνεία ότι η «θαλάσσια ισχύς» στηρίζεται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως, η γεωγραφία, η ανάπτυξη της ακτογραμμής και το χαρακτήρα του λαού.


Είναι η αρχή της πορείας του έθνους που ζυμώθηκε με το ύδωρ, ιερό το ονόμαζαν οι Έλληνες, με το πέλαγος, με τη θάλασσα και με τη θαλάσσια ισχύς ως παγκόσμια δύναμη, με τη γη, την πέτρα, το βράχο, με τα μικρά και μεγάλα χώματα των νησιών ζώντας από τη ναυτοσύνη, καθορίζοντας την αντίσταση, τον αγώνα επιβίωσης και τη συνέχεια.

«Η Ελλάδα είναι αυτές οι στεριές, οι καμένες στον ήλιο κι αυτά τα γαλάζια πέλαγα, με τους αφρούς των κυμάτων» γράφει ο Ελύτης.

Είναι η γη και το ύδωρ, τα σύμβολα που δεν παραδίδονται, που καθόρισαν τη στάση ζωής, την αξιοπρέπεια, τον αυτοσεβασμό, την πάλη του φωτός με το σκότος, του πολιτισμού με τη βαρβαρότητα, της ζωής με το θάνατο.


Είναι η Θάλασσα, το Πέλαγος, το Αρχιπέλαγος, τα αναρίθμητα νησιά και βραχονησίδες, κομμάτια γης στερεωμένα, κρατημένα από την ιστορία και τους ανθρώπους, που διαμόρφωσαν το έθνος, το λαό, το κοινωνικό σώμα και δημιούργησαν τον πολιτισμό, τις πόλεις, το Κοινόν, την Αγορά και την Εκκλησία του Δήμου, την αρχιτεκτονική, την πολεοδομία, τα μαθηματικά, την ιατρική, τη γαστρονομία, όλα.


Εκεί, στα νησιά της Ελληνικής Θάλασσας, στα Δωδεκάνησα, εκεί ο Ελληνικός κόσμος, προσέφερε στην ανθρωπότητα το μέτρο, την οικουμενική σκέψη, τον ορθολογισμό και αναζήτησε με πάθος, τη μνήμη ως α- λήθη, δηλαδή την αλήθεια, το υπερφυσικό, πλάι στο μεταφυσικό και το φυσικό.

Όλα τα παραπάνω, μαζί με πολλά άλλα, αμέτρητα σίγουρα, σημαντικά και μείζονα, έκτισαν, έφτιαξαν, έπλασαν, τον Ελληνισμό και την Ελληνικότητα των Δωδεκανήσων, πάντα συνυφασμένα, ως ένα σώμα, με τις απέναντι Μικρασιατικές ακτές, εκεί όπου η γη ενώνεται με τη θάλασσα και η θάλασσα με τη γη.


Είναι τα Δωδεκάνησα μαζί με τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου, που ταυτίστηκαν με τον Ελληνισμό, τη Ρωμηοσύνη, το Γένος, τον Πολιτισμό. Νησιά, γη, τόποι, θάλασσα, καθ΄εικόνα και καθ΄ομοίωσιν όποια εποχή και εάν επιλεγεί, πλήρης απεικόνιση του ίδιου, μοναδικού, Ελληνικού προσώπου, ενός βοτσαλωτού, σαν και αυτά που συναντάς σε όλες τις εκκλησιές των Δωδεκανήσων


Από τη Μεγίστη (Καστελλόριζο), την Αστυπάλαια, την Κάσο μέχρι την Κάρπαθο. Από την Κάλυμνο, την Κω, τη Νίσυρο, τη Ρόδο, τη Λέρο, την Τήλο, τη Χάλκη, την Πάτμο μέχρι τη Σύμη, από τους Λειψούς και το Αγαθονήσι, μέχρι τη Ρω, τη Κίναρο, τα Ίμια. Διαστάσεις που ξεπερνούν το εφήμερο, το πρόσκαιρο και ταξιδεύουν στον ελληνικό χρόνο.


Όπως σημειώνει ο Ελύτης «η παράλογη αυτή, φαινομενικά, διάσταση, αντιστοιχεί και στην υλικο-πνευματική οντότητα της χώρας μου. Που είναι μικρή σε έκταση χώρου και απέραντη σε έκταση χρόνου».


Εκεί, στα Δωδεκάνησα οι άνθρωποι, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες, αρμονικά δεμένοι με τα μνημεία και τον τόπο, συναντούν την ιστορία και την αλήθεια, αντικειμενική και ανόθευτη, το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Ο τόπος που δημιουργεί ταυτότητα, η θάλασσα, το φως που σμιλεύει το Ελληνικό ψηφιδωτό.

Είναι τα Δωδεκάνησα, ο τόπος που καθόρισε και καθορίζει και θα καθορίζει την Ελευθερία, όπως την προσέγγισε ο Σολωμός, και την Ελληνικότητα, όπως τη ανέδειξε ο Ελύτης.


Η πορεία των Δωδεκανήσων, αποτελεί τη συμπύκνωση της ευρύτερης, γενικότερης, συνολικότερης ελληνικής ιστορίας. Πολιτισμός, ανάπτυξη, οικουμενική προσφορά και διαρκή αντίσταση μέχρι την Ελευθερία.


Σήμερα το μείζον πρόβλημα για τα Δωδεκάνησα είναι η αμφισβήτηση ειδικώς και γενικώς της ελληνικής κυριαρχίας,Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 η Τουρκία εγκαινίασε μια συστηματική πολιτική αμφισβητήσεων και διεκδικήσεων σε βάρος της εθνικής μας κυριαρχίας (θαλάσσιος και εναέριος χώρος, υφαλοκρηπίδα, γκρίζες ζώνες, απειλή πολέμου (casus belli), αποστρατικοποίηση, Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, «τουρκολιβυκό μνημόνιο», «Γαλάζια Πατρίδα».


Σήμερα και στα Δωδεκάνησα, στο Αιγαίο, στη Θράκη, στην Κύπρο και σε όλον τον Ελληνισμό, έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα στην οδό του συμβιβασμού, της υποχώρησης, του κατευνασμού και στην οδό της αξιοπρέπειας, του αυτοσεβασμού, της αντίστασης.


Είναι επιτακτική ανάγκη η ανάπτυξη μίας πολιτικής και πράξης, οι οποίες θα βασίζονται στην ιστορική μας παράδοση και Μνήμη, στην Ελληνικότητα, στον Πολιτισμό μας, αλλά και στα σύγχρονα επιτεύγματα. Στην αστείρευτη δύναμη των ανθρώπων, στον Ελληνισμό και τη Διασπορά, στον Ελληνικό Λόγο και την Ελληνική Πολιτισμική και Πολιτική Πράξη.


Και δύο έσχατα, αλλά όχι τελευταία σχόλια:


Το πρώτο το αναφέρει ο Ηρόδοτος, που γράφει για τους Πέρσες που ζήτησαν «γην και ύδωρ», από τους Έλληνες. Δήλωση υποταγής και παραίτησης από κάθε δικαίωμα πάνω στην Ελληνική γη και στα αγαθά της, πράξη αναγνώρισης πάνω σε όλα, ακόμα και οι ζωές τους ανήκαν στον Βασιλιά των Περσών. Όταν οι Πέρσες αγγελιαφόροι απαίτησαν από την Σπάρτη και την Αθήνα γη και ύδωρ, οι Σπαρτιάτες τους πέταξαν σε ένα βαθύ πηγάδι και οι Αθηναίοι σε ένα βάραθρο, λέγοντάς τους πως θα τα βρουν εκεί….


Το δεύτερο το γράφει ο Γιώργος Σεφέρης, μιλώντας για την Ελλάδα της θάλασσας: «Ανήκω σε μια χώρα μικρή. Ένα πέτρινο ακρωτήρι στη Μεσόγειο, που δεν έχει άλλο αγαθό παρά τον αγώνα του λαού του, τη θάλασσα, και το φως του ήλιου.


Είναι μικρός ο τόπος μας, αλλά η παράδοσή του είναι τεράστια και το πράγμα που τη χαρακτηρίζει είναι ότι μας παραδόθηκε χωρίς διακοπή. Όταν, στο δρόμο της Θήβας, ο Oιδίπους συνάντησε τη Σφίγγα κι αυτή του έθεσε το αίνιγμά της, η απόκρισή του ήταν: ο άνθρωπος. Τούτη η απλή λέξη χάλασε το τέρας. Έχουμε πολλά τέρατα να καταστρέψουμε. Ας συλλογιστούμε την απόκριση του Oιδίποδα».


Ας συλλογιστούμε τη γη και το ύδωρ, την απόκριση, ας συλλογιστούμε τα πολλά τέρατα που έχουμε να καταστρέψουμε για να συνεχίσουμε να έχουμε τα Δωδεκάνησα της εθνικής κυριαρχίας, της Ελευθερίας, της Ελληνικότητας.


Η συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό Focus fm 


Ίμια

 


Ώρες  Ιμίων, η εξαιρετική ανάλυση του άριστου γνώστη του αντικειμένου ( https://www.facebook.com/share/1Bw1q3iPSV/) 

 

Φωτο  από "παράνομη" υπέρπτηση των Iμίων από 4άδα ελληνικών F-16, σε απόκρυψη από το ελληνικό ΣΑΕ (Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου)...

Αλεξανδρούπολη

 


Η είδηση  που βγήκε μόλις τώρα:

"Αδιανόητη ποσότητα όπλων και πυρομαχικών εντοπίστηκαν σε ακυβέρνητο σκάφος Τούρκου, στη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης!


Ο 55χρονος διακομίστηκε στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Έβρου, όπου παραμένει για νοσηλεία φρουρούμενος".


Η πραγματικότητα:


Για τη Μακεδονία

Ακυρώνουν Συμφωνία των Πρεσπών


24 Ιανουαρίου 1991 : Η Βουλή των Σκοπίων ψηφίζει Διακήρυξη Ανεξαρτησίας από την Γιουγκοσλαβία με ονομασία << Δημοκρατία της Μακεδονίας >>

 

Από τον Στέφανο Παπαγεωργίου

                                                

          Όταν ο Μ. Αλέξανδρος συνάντησε τον φιλόσοφο Διογένη , συνομίλησαν και τον ρώτησε ποια χάρη ήθελε να του κάνει. Ο Διογένης απάντησε:< <Αποσκότισον με>> ( << μη μου κρύβεις τον ήλιο>> ).  


Γαστρονομία και Μάρκετινγκ


Με «όχημα» τη γαστρονομία θα προβληθεί η Ελλάδα στις διεθνείς αγορές

Βασίλειος Ι. Σπόκος 

 

Γαστρονομία και Μάρκετινγκ

 

(ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ Κρήτης 103.1)

Η Ελλάδα με πλούσια ιστορία και πολιτισμό που εκτείνεται αιώνες πίσω, δεν είναι μόνον ένας προορισμός για τους λάτρεις της ιστορίας και του φυσικού κάλλους. Είναι επίσης ένας προορισμός για τους λάτρεις της γαστρονομίας, με μια εκπληκτική ποικιλία γευστικών εμπειριών που αναδεικνύουν τα τοπικά προϊόντα και τις παραδόσεις μας.

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025

Μιχάλης Χαραλαμπίδης




Το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, και το Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης, πραγματοποίησαν εκδήλωση μνήμης και βιβλιοπαρουσίαση για τον αείμνηστο πολιτικό, συγγραφέα, υπερασπιστή της ιστορικής και προσφυγικής μνήμης, και κοινωνικό αγωνιστή, Μιχάλη Χαραλαμπίδη (1951-2024).


Αὐτός, ναί, ἦταν ἀληθινά μεγάλος Ἕλληνας Στό πάνθεον ὁ «Ἅγιος τῶν Ἐθνῶν»


 «Ο πιο αξιόπιστος πρέσβης της Ορθοδοξίας» – Η μαρτυρία Κύπριου θεολόγου για τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο

Ἀποχαιρετισμός στόν ἡγέτη τῆς Ὀρθοδοξίας Ἀναστάσιο, ὁ ὁποῖος διέδωσε τήν πίστη στόν Χριστιανισμό, σέ μία ἄθεη χώρα, μέ ἐχθρική πολιτική ἡγεσία, πού εἶχε μόνο σφαῖρες γιά αὐτόν – Ἡ ἀθόρυβος δρᾶσις του γιά τόν Βορειοηπειρωτικό Ἑλληνισμό


ΑΛΒΑΝΊΑ_ ΑΝΆΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

 


Χαρμολύπη για τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο



Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

          Χαρμολύπη νιώθω στην ψυχή μου για την αναχώρηση προς την αιωνιότητα του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου. Έφυγε από τα πρόσκαιρα και η αναχώρησή του προκαλεί θλίψη, γιατί αφήνει δυσαναπλήρωτο κενό στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας, αλλά και σε όλη την Ορθοδοξία, στον καθέναν που τον γνώρισε, ή που δέχθηκε τις πνευματικές ευεργεσίες του  και που τον ένιωθε κοντά του, είτε είναι Αφρικανός, είτε Έλληνας, είτε Αλβανός, είτε οπουδήποτε στον γήινο αυτόν κόσμο. Ταυτόχρονα η αναχώρησή του δημιουργεί ένα χαρούμενο συναίσθημα ότι βρίσκεται κοντά στον Ιησού Χριστό και δέεται υπέρ της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, της ταλανιζόμενης από σχίσματα κι από την εκκοσμίκευση ηγητόρων Της και για καθέναν από εμάς.


Σκέψεις στή ζωή καί τό ἔργο τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν

 

 


Οἱ τρεῖς Ἱεράρχες Βασίλειος ὁ Μέγας, Γρηγόριος ὁ Θεολόγος καί Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, τούς ὁποίους τιμοῦμε κατά τήν παροῦσα κοινή ἑορτή, εἶναι οἱ Μέγιστοι Φωστῆρες τοῦ νοητοῦ στερεώματος καί τά εὔοσμα ἄνθη τῆς Ἐκκλησίας μας. Εἶναι τά πρόσωπα πού μέ τόν συνεχῆ, πνευματικό ἀγώνα τους καί τήν κοινωνική τους προσφορά, τήν ὑψηλή, θεολογική καί ἐπιστημονική τους συγκρότηση, τή ριζοσπαστική τους θέση στά κοινωνικά θέματα, τή θαρραλέα καί σθεναρή πολεμική τους ἀπέναντι στίς αὐθαιρεσίες τῆς κρατικῆς ἐξουσίας καί τό ἀνοιχτό τους πνεῦμα, τάραξαν, κυριολεκτικά, τά νερά τοῦ τότε κρατικοῦ κατεστημένου καί τῶν ποικίλων θεολογικῶν ἀντιθέσεων.


Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος

 


 


🦅33 χρόνια πριν: Έφτανε στα Τίρανα ποιμένας σοφός και συνετός για τους Ορθοδόξους στην Αλβανία.


✍️ Γραφει ο εξ Αργυροκάστρου Ορφέας Μπέτσης 

🔷️Στις 16 Ιουλίου 1991, στο Αεροδρόμιο των Τιράνων, που λειτουργούσε ακόμη υπό το καθεστώς του κανονισμού της απολύτου απομόνωσης που είχε επιβάλει η κομουνιστική εξουσία, προσγειώνονταν η πτήση της Ολυμπιακής που μετέφερε ίσως τον πιο απρόσμενο ταξιδιώτη…

« ΣΜΗΝΑΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΤΣΙΤΛΑΚΙΔΗΣ »

 


Σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης έπεσε την 30η Ιανουαρίου 2023, 


Τρεις Ιεράρχες

 


Ποιοι ήταν οι τρεις Ιεράρχες που γιορτάζουν σήμερα και γιατί τους τιμούμε


Σήμερα 30 Ιανουαρίου η Εκκλησία γιορτάζει τους τρεις Ιεράρχες, τους προστάτες των Γραμμάτων.


30 Ἰανουαρίου 1827 – Ἕλληνες κατά Ὀθωμανῶν στή μάχη τῆς Καστέλλας

 

 










Η μάχη της Καστέλλας του Πειραιά (30 Ιανουαρίου 1827) ήταν πολεμικό επεισόδιο του ελληνικού εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα (1821 – 1829) που διεξήχθη μεταξύ των υπερασπιστών του ομώνυμου λόφου της Αττικής και των δυνάμεων του Ρεσίτ Πασσά ο οποίος εξόρμησε εναντίον τους με πεζικό και ιππικό, ενώ χρησιμοποίησε και έξι κανόνια. 


Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025

Περί δικαίου και συμφέροντος

 

Δελφοί: Ο ομφαλός της γης που πρέπει να επισκεφθείς


Θεοφάνης Μαλκίδης


Περί δικαίου και συμφέροντος

 

Ένας ακόμη σπουδαίος Έλληνας, ο Θουκυδίδης, του οποίου τα γραπτά, τα κείμενα, τα λεγόμενά του έχουν καταγραφεί στη συνείδηση αλλά και στην εκπαίδευση των πολιτικών, στρατιωτικών, οικονομικών ηγετών του πλανήτη, αναφέρονται στο πανάρχαιο ζήτημα, στην αντιπαλότητα μεταξύ του δικαίου και του συμφέροντος :  «Το αυτό δίκαιον και ξύμφορον της τιμωρίας ουχ ευρίσκεται εν αυτώ δυνατόν όν άμα γίγνεσθαι». (Το δίκαιο και το συμφέρον δεν είναι δυνατό να συνυπάρχουν»).


Ας δούμε λοιπόν τηλεγραφικά,  τα όσα διαμείβονται τις τελευταίες ώρες/ημέρες σε σχέση με την προηγούμενη κυβέρνηση των ΗΠΑ, την νέα υπό τον Τραμπ σε σχέση με την πατρίδα μας και  το υπαρκτό τουρκικό πρόβλημα,  αλλά και σε σχέση με το παραπάνω σχήμα του Θουκυδίδη.


Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025

Η εξαετής αποτίμηση της «Συμφωνίας» των Πρεσπών ή πως μία συνθήκη που έχει παραβιαστεί πρέπει να ακυρωθεί

 


Η εξαετής αποτίμηση  της «Συμφωνίας» των Πρεσπών ή πως μία συνθήκη που έχει παραβιαστεί και  πρέπει να ακυρωθεί

 

Με τη  συμπλήρωση έξι ετών  από την κύρωση της  λεόντειας, δηλαδή από τη ψήφιση  της εναντίον των εθνικών μας συμφερόντων,  «Συμφωνίας» των Πρεσπών, με την οποία παραδόθηκε η Μακεδονία και ως brand name  (για να γίνω κατανοητός από όλους….)  , θα πρέπει αφενός να γίνει μία αποτίμηση και αφετέρου να τονιστεί ότι μία οποιαδήποτε  (αποτυχημένη) «Συμφωνία», πόσο μάλλον  η συγκεκριμένη, ακυρώνεται. Ειδικά τώρα που στα Σκόπια μιλά ο πρωθυπουργός για άλυτο "Μακεδονική" ζήτημα !


Γλυκό που είναι το σκοτάδι .....

 

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Γλυκό που είναι το σκοτάδι στίς εικόνες των προγόνων άμωμα χέρια μεταληπτικά ρούχα που τα άδραξεν η γαλήνη και δε γνωρίζουν άνεμοβαθιά τό ελέησον από τους άυλους βράχους τα μάτια σαν καρποί ευωδάτοι.
Κι o ψάλτης oλόσωμος ανεβαίνει στο πλατάνι της φωνής καημένε κόσμε θυμίαμα η γαλάζια οσμή κι ο καπνός ασημένιος κερί να στάζει ολοένα στα παιδόπουλα καημένε κόσμε σα βγαίνουν -

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025

Για να μη ξεχαστούν ποτέ!

 


Για να μην ξεχαστούν ποτέ!


«27η Ιανουαρίου: Η Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ναζισμού να γίνει και Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Κεμαλισμού».



Θεοφάνης Μαλκίδης

 

27η Ιανουαρίου:  Η Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ναζισμού να γίνει και  Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Κεμαλισμού

«Εμείς που θανατωθήκαμε εδώ, μην μας ξεχνάς γιατί η λήθη του κακού είναι άδεια για την επανάληψή του», αναφέρει η επιγραφή του μνημείου στο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης και εξόντωσης Μαουτχάουζεν – Γκούζεν της Αυστρίας, υπενθυμίζοντας τον θάνατο 3.700 Ελλήνων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, αλλά και πως η λήθη μπορεί να σκεπάσει παλιά εγκλήματα και να επιτρέψει την εμφάνιση νέων.

Το Συμβούλιο της Ευρώπης το 2000 και ο  Oργανισμός Hνωμένων Eθνών  το 2005 καθιέρωσε την 27η Ιανουαρίου, την ημέρα δηλαδή  του 1945 που απελευθερώθηκε το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς Άουσβιτς-Μπίρκεναου, ως «Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος». Οι δύο αυτοί Οργανισμοί υπεράσπισης, μεταξύ των άλλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, αποφάσισαν να υιοθετήσουν τις σχετικές προτάσεις,  ως διαρκή υπενθύμιση της συστηματικής προσπάθειας για την ολοκληρωτική εξόντωση εθνικών ή άλλων ομάδων από τη Ναζιστική Γερμανία και τους συνεργάτες της κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου  Πολέμου.

Ειδικότερα το ψήφισμα του ΟΗΕ καλεί όλα τα κράτη -μέλη του να τιμούν τη μνήμη των θυμάτων του Ολοκαυτώματος και να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με την ιστορία του Ολοκαυτώματος, με στόχο να αποφευχθούν μελλοντικές πράξεις Γενοκτονίας.

Η οικογένειά μου (όπως και εκατοντάδες χιλιάδες άλλες ελληνικές και ευρωπαϊκές) ήταν παρούσα στην ιστορική στιγμή της αντίστασης στον ιταλικό φασισμό, στον Ναζισμό και τους ξένους και Έλληνες συνεργάτες τους, είχε συμμετοχή στον αντιφασιστικό –απελευθερωτικό - αντιστασιακό αγώνα από το 1940 –έως το 1944, σε όλα τα μήκη και τα πλάτης του Ελληνισμού, αλλά και όπου αυτός βρέθηκε υπερασπιζόμενες τις Ελληνικές – Οικουμενικές αξίες, δίνοντας αίμα και ζωή: Κορυτσά,  Ρούπελ, Μέση Ανατολή, κολαστήρια της Γκεστάπο .

Με πράξεις που χαρακτηρίζουν τους Έλληνες και τις Ελληνίδες και που βεβαίως έχουν και το τίμημά τους: Αγωνία, δοκιμασίες, πόνος, φόβος, στερήσεις, βασανιστήρια, απώλειες.

Στην Ελλάδα,  η οποία έγινε ολόκληρη Ολοκαύτωμα, τα εγκλήματα των Γερμανών Ναζί και των συνεργατών τους συνδέονται με ομαδικές εκτελέσεις που σόκαραν ακόμη και τους ίδιους τους εκτελεστές. Εκτελεστές οι οποίοι δυστυχώς δεν τιμωρήθηκαν ποτέ, ενώ οι απόγονοί τους συνεχίζουν να προκαλούν ακόμη και σήμερα…

Η παράθεση ορισμένων από τις πόλεις και τα χωριά της πατρίδας μας όπου δολοφονήθηκαν, εκτελέστηκαν, κάηκαν, πέθαναν από βασανιστήρια αθώοι Έλληνες και αθώες Ελληνίδες, παιδιά, βρέφη, νεογνά, ηλικιωμένοι, ανάπηροι στρατιώτες του 1940-1941, εκεί όπου οι Ναζί και οι συνεργάτες τους βίασαν γυναίκες, έσφαξαν νήπια, έγκυες γυναίκες, μικρά παιδιά και υπερήλικες· απαγχόνισαν και εκτέλεσαν με λιθοβολισμό, με τσεκούρι, με την ξιφολόγχη και με πυροβόλα όπλα, αποτελεί υπόμνηση των μαρτυρικών τόπων, διαρκή υπενθύμιση της τιμωρίας των εγκλημάτων κατά της Ανθρωπότητας: Κάνδανος Επαρχία Βιάννου, Δράμα, Δοξάτο, Κερδύλλια, Μεσόβουνο, Πύργοι, Επταπύργιο, σκοπευτήριο Καισαριανής, στρατόπεδο συγκέντρωσης Χαϊδαρίου, στρατόπεδο συγκέντρωσης Παύλου Μελά, φυλακές Αβέρωφ, Δομένικο, Ελατοχώρι, Ερμακιά, Χορτιάτης, Μουσιωτίτσα, Κομμένο, Ανδρίτσα, Γύθειο, Ελευθεροχώρι, Κλεισούρα, Κορμίστα, Τρίπολη, Κοντομαρί, Λίμνες, Γιαννιτσά, Δίστομο, Καλάβρυτα …

Η οικογένειά μου, όπως και χιλιάδες άλλες ελληνικές,  πριν από την εξόντωση από το Χίτλερ, πριν από το πρόγραμμα εξαφάνισης των λαών από τους Ναζί του Χίτλερ, είχαμε τη Γενοκτονία, τα εγκλήματα  του Κεμάλ ( Πόντος, Θράκη, Καππαδοκία, Μικρά Ασία) εγκλήματα  τα οποία τα εγκλήματα επειδή τιμωρήθηκαν, επαναλήφθηκαν:  από την Τραπεζούντα και τη Σαμψούντα του Πόντου, στο Οικονομείο της Θράκης, στο Γκιουρούμτζε της Καππαδοκίας και τη Σμύρνη του 1922 στην Ελλάδα του 1941- 1944.


Στον τόπο αυτό, στην ιστορία του, στην πορεία και στην παράδοση του Ελληνισμού,  είναι βέβαιο, λογικό και αναμενόμενο, ότι δεν έχει χώρο η ιδεολογία του φασισμού και η λατρεία και ο θαυμασμός για την Κεμάλ, δεν χωρούν φιλοκεμαλικοί αντιναζιστές και φιλοναζιστές αντικεμαλικοί. Δε χωρούν καταστάσεις και πρόσωπα που τιμούν τον Κεμάλ και μισούν τον Χίτλερ και τιμούν τον Χίτλερ και μισούν τον Κεμάλ.


Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025

Για τον Μιχάλη Χαραλαμπίδη

 


ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΩΝΤΑΣ ΕΝΑΝ ΑΞΙΟ ΘΡΑΚΙΩΤΗ, ΤΟΝ ΜΙΧΑΛΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ —


Σε τιμητική εκδήλωση που συμμετείχαν οι κ. Χρυσούλα Ιωαννίδου, Μιχάλης Νικολαΐδης, Βασίλης Αϊβαλιώτης, Θεοφάνης Μαλκίδης, σε συντονισμό του κ. Νίκου Πετρίδη Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του ΠΑΚΕΘΡΑ «Μιχάλης Χαραλαμπίδης» 


Τη μνήμη του Θρακιώτη πολιτευόμενου, κοινωνιολόγου και συγγραφέα Μιχάλη Χαραλαμπίδη, που ξεκίνησε για το μακρινό ταξίδι στη γειτονιά των Αγγέλων τον Μάρτιο του 2024, τίμησαν Θρακιώτες και Πόντιοι , στην αίθουσα του Ποντιακού Συλλόγου «Αλέξιος Κομνηνός» στην Αλεξανδρούπολη. Σε διοργάνωση των Ποντιακών Συλλόγων του Δήμου Αλεξανδρούπολης (Μορφωτικός Σύλλογος Ποντίων Έβρου «Αλέξιος Κομνηνός»,Ποντιακός Σύλλογος Δωρικού «Ακρίτες Κομνηνοί», Πολιτιστικός Σύλλογος Νίψας,Πολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Παλαγίας «Μέγας Αλέξανδρος», Πολιτιστικός Σύλλογος Πεύκων «Οι Ρίζες», Πολιτιστικός Σύλλογος Αετοχωρίου «Η Σάντα», Πολιτιστικός Σύλλογος Νέας Χηλής «Ο Άγιος Γεώργιος», Ποντιακός Σύλλογος Φερών «Παναγία Σουμελά») παρουσιάστηκε, εν είδει αποχαιρετισμού, η έκδοση  που κυκλοφόρησε το 2024 από το ΠΑΚΕΘΡΑ και είναι αφιερωμένη στον αείμνηστο Μιχάλη Χαραλαμπίδη. 


Γιώργος Τσιάκκας

 

 

Καλεσμένος στο podcast του Χρήστου Γρηγοριάδη και της Μαρίνας Βρόντη στον ΑΝΤ1 Κύπρου ήταν ο Γιώργος Τσιάκκας. 


Οι Έλληνες στην Τουρκοκρατία



 


Γράφει ο Χαράλαμπος Μηνάογλου

  Είμαστε το μοναδικό έθνος που επιβίωσε μετά από τόσα χρόνια σκλαβιάς σε αλλόφυλο και αλλόθρησκο δυνάστη και κατόρθωσε να κερδίσει πάλι την ελευθερία του. Πρόκειται για ένα θαύμα. Η κιβωτός του Γένους υπήρξε η ορθόδοξη εκκλησία. Μέσα σε αυτήν διεσώθη και η γλώσσα και η ιστορική μνήμη και οι ελληνικές παραδόσεις. Η ορθόδοξη εκκλησία κάνοντας μια αναγκαστική προσαρμογή τελείως ξένη προς την εκκλησιολογία της, αλλά απόλυτα επιβεβλημένη από τον νέο κυρίαρχο, κατόρθωσε να γίνει και το πολιτικό σώμα των Ελλήνων.