Η κοινωνική γενοκτονία στην Ελλάδα: παιδεία και κρίση. Συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό Θράκη ΝΕΤ και στο δημοσιογράφο Δημήτρη Πέτροβιτς. Οκτώβριος 2012.
Σελίδες
▼
Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012
Η Κοινωνική Γενοκτονία στην Ελλάδα: Παιδεία και κρίση
Η κοινωνική γενοκτονία στην Ελλάδα: παιδεία και κρίση. Συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό Θράκη ΝΕΤ και στο δημοσιογράφο Δημήτρη Πέτροβιτς. Οκτώβριος 2012.
Άγιος Δημήτριος
Ο Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε περί το 280-284 μ.Χ. και πέθανε το 303 ή το 305 μ.Χ. στη Θεσσαλονίκη και αποτελεί έναν από τους Μεγαλομάρτυρες της Χριστιανοσύνης. Ο Δημήτριος ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας στη Θεσσαλονίκη. Σύντομα ανελίχθηκε στις βαθμίδες του Ρωμαϊκού στρατού με αποτέλεσμα σε ηλικία 22 ετών να φέρει το βαθμό του χιλιάρχου. Ως αξιωματικός του ρωμαϊκού στρατού κάτω από τη διοίκηση του Τετράρχη (και έπειτα αυτοκράτορα) Γαλερίου Μαξιμιανού, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός, έγινε χριστιανός και φυλακίστηκε στην Θεσσαλονίκη το 303, διότι αγνόησε το διάταγμα του αυτοκράτορα Διοκλητιανού «περί αρνήσεως του χριστιανισμού». Μάλιστα λίγο νωρίτερα είχε ιδρύσει κύκλο νέων προς μελέτη της Αγίας Γραφής.
Σύμφωνα με την παράδοση, μέσα στη φυλακή ευλόγησε τον μαθητή του Νέστορα "κατασφραγίσας το μέτωπο αυτού δια του σταυρού", να νικήσει τον ειδωλολάτρη παλαιστή Λυαίο "μεγέθει σώματος και ρώμη τους κατ΄ αυτόν υπεβάλλων". Η νίκη του Νέστορα εξόργισε τον Αυτοκράτορα Μαξιμιανό που παρευρίσκετο στο στάδιο και έτσι ο μεν Νέστορας αποκεφαλίστηκε, ο δε Δημήτριος δολοφονήθηκε με λογχισμό στα πλευρά ("λόγχη τρωθείς την πλευράν").
Στη συνέχεια οι παρευρισκόμενοι χριστιανοί παρέλαβαν το μαρτυρικό λείψανο και το έθαψαν και πάνω στο τάφο το 412 ο έπαρχος του Ιλλυρικού Λεόντιος "την τε δόξαν λαμπρός, την τε προς τον Χριστόν πίστιν μάλα θερμός", έκτισε ναό "μέσον του σταδίου και του δημοσίου λουτρού κάλλιστα διηρημένου".
Οι συγγραφείς εγκωμίων του Αγίου Δημητρίου, Ευστάθιος Θεσσαλονίκης, Γρηγόριος ο Παλαμάς και Δημήτριος Χρυσολωράς, αναφέρουν ότι το σώμα του Αγίου ετάφη στον τόπο του μαρτυρίου, ο δε τάφος μετεβλήθη σε βαθύ φρέαρ που ανέβλυζε μύρο, εξ ου και η προσωνυμία του Μυροβλήτου.
Στις βυζαντινές εικόνες αλλά και στη σύγχρονη αγιογραφία ο Άγιος Δημήτριος παρουσιάζεται αρκετές φορές ως καβαλάρης με κόκκινο άλογο, σε αντιδιαστολή του λευκού αλόγου του Αγίου Γεωργίου, να πατά τον άπιστο Λυαίο.
Είναι πολιούχος της Θεσσαλονίκης, όπου βρίσκεται ο ομώνυμος ναός πάνω από τον τάφο του. Εορτάζει στις 26 Οκτωβρίου. Στο Μηνιαίον της 26ης Οκτωβρίου αναγράφεται η μνήμη του μετά μικρής βιογραφίας και ιδίας ακολουθίας που περιέχει δύο κανόνες των οποίων ποιητές φέρονται ο Θεοφάνης ο Γραπτός και ο Πατριάρχης Φιλόθεος της Κωνσταντινούπολης.
Απολυτίκιο
Μέγαν εὕρατο, ἐν τοῖς κινδύνοις, σὲ ὑπέρμαχον, ἡ οἰκουμένη, Ἀθλοφόρε τὰ ἔθνη τροπούμενον. Ὡς οὖν Λυαίου καθεῖλες τὴν ἔπαρσιν, ἐν τῷ σταδίῳ θαρρύνας τὸν Νέστορα, οὕτως Ἅγιε Μεγαλομάρτυς Δημήτριε, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Άγιος Νεκτάριος- Άγιος Αρσένιος
Άγιος Νεκτάριος Αιγίνης
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Ο βίος του
Παιδική ηλικία
Ο Αναστάσιος Κεφαλάς γεννήθηκε στις 1 Οκτωβρίου 1846, στην Σηλυβρία της Ανατολικής Θράκης. Γιος του Δημοσθένη και της Μαρίας Κεφαλά, ήταν το 5ο από τα 6 παιδιά, φτωχής οικογένειας, με αρχοντική, όμως, βυζαντινή καταγωγή. Σύντομα ήρθε αντιμέτωπος με την δύσκολη πραγματικότητα της εποχής, καθώς η οικογένειά του αδυνατούσε να συντηρήσει όλα τα μέλη της, ενώ η γενέτειρά του δεν είχε σχολείο μέσης εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να υποχρεωθεί να πάρει το δρόμο για μια καλύτερη ζωή στην Κωνσταντινούπολη, σε ηλικία 13 ετών.Ο Άγιος Ιωάννης Γ' Δούκας Βατάτζης ο Ελεήμων
Μνήμη του Αγίου Ιωάννη Γ΄Δούκα Βατάτζη του Ελεήμονος
Ο Ιωάννης Γ΄ Δούκας Βατάτζης (Διδυμότειχο 1193 - Νυμφαίο 3 Νοεμβρίου 1254) ήταν ο δεύτερος αυτοκράτορας της Νικαίας (1222-1254), διάδοχος και γαμπρός του Θεοδώρου Α΄ Λάσκαρη. Συνετός κυβερνήτης και ικανός στρατιωτικός, υπήρξε συνεχιστής του έργου του προκατόχου του πετυχαίνοντας να υπερδιπλασιάσει τις κτήσεις που παρέλαβε και να ανορθώσει κοινωνικά και οικονομικά το κράτος, θέτοντας τις βάσεις για την ανακατάληψη της Κωνσταντινούπολης. Η τριανταδιάχρονη βασιλεία του χαρακτηρίζεται από συνεχή πρόοδο σε όλους τους τομείς της ζωής τής εξόριστης αυτοκρατορίας. Αρκετά χρόνια μετά τον θάνατό του αναγνωρίστηκε ως Άγιος και η μνήμη του ετιμάτο με ιδιαίτερη ευλάβεια από τους μικρασιατικούς πληθυσμούς μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα.
Никос Сидиропулос
Никос Сидиропулос. Россия. Москва.
Νίκος Σιδηρόπουλος.Ρωσία. Μόσχα.
Не проведение всегреческого Сбора, посвященного 20-летию
исторического съезда в Геленджике, стало констатаций нашей моральной и
идеологической не готовности к этой встрече.
Не встреча 20 лет спустя, как бы парадоксально это не звучало, стала еще
одной оценкой выдающегося масштаба того Всегреческого Сбора от 29-31 марта 1991
года.
Главным историческим событием для греческой диаспоры Советского
Союза и постсоветского пространства стал, в этой оценке нет ни малейшего
преувеличения, состоявшийся 29-31 марта 1991 года Первый Учредительный съезд
греков СССР.
20 лет
назад в причерноморском Геленджике состоялось историческое событие в жизни
греков Советского Союза – Первый Учредительный съезд греков СССР.
Παρουσίαση Βιβλίου στην Αλεξανδρούπολη: Φράγκος Φραγκούλης - Ποια Τουρκία; Ποιοι Τούρκοι;
Παρουσίαση του βιβλίου του πρώην Υπουργού Εθνικής Άμυνας και Επίτιμου Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Στρατού, Στρατηγού Φράγκου Φραγκούλη, στην Αλεξανδρούπολη.
Η Κίνηση Αλληλεγγύης Πολιτών Αλεξανδρούπολης οργανώνει εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου «Ποια Τουρκία; Ποιοι Τούρκοι;» του πρώην Υπουργού Εθνικής Άμυνας και Επίτιμου Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Στρατηγού Φράγκου Φραγκούλη,
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη6 Νοεμβρίου 2012 και ώρα 8.30μμ στο Ξενοδοχείο Grecotel Αλεξανδρούπολης
Η παρουσίαση θα γίνει από τον Παναγιώτη Εσκίογλου, το Θεοφάνη Μαλκίδη και το συγγραφέα.
Την παρουσίαση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Δημήτρης Κολιός.
Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012
Κρίση
Με μεγάλη προσέλευση και
συμμετοχή πολιτών από τη Ξάνθη αλλά και από άλλες περιοχές της Θράκης καθώς και
της ανατολικής Μακεδονίας, πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Πτυχές και αιτίες της σύγχρονης κρίσης. Προτάσεις εξόδου από αυτήν»,
του σωματείου «Ενωμένη Ρωμηοσύνη», στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος Θρακικής
Τέχνης και Παράδοσης.
Η ημερίδα και είχε
σκοπό να έρθουν σε επαφή οι πολίτες της
Ξάνθης και της Θράκης με το Σωματείο, αλλά και για να γίνει ψηλάφηση
της κρίσης και των αιτιών
της, ξεκίνησε με τους
χαιρετισμούς του π. Σωφρόνιου
από την Ιερά Μητρόπολη Ξάνθης και του διευθυντή του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης
και Παράδοσης Σ. Ουτατζή, οι
οποίοι αφού καλωσόρισαν τους παρευρισκόμενους, ευχήθηκαν ευόδωση των
προσπαθειών του σωματείου.
Στη συνέχεια ο συντονιστής της ημερίδας Α. Ματζάκος έδωσε το λόγο στον πρώτο ομιλητή π. Γ. Αναγνωστόπουλο, ο οποίος ανέλυσε το ζήτημα της εκκλησίας και της πολιτικής, δίνοντας με πολλά παραδείγματα τη διάσταση ενός σημαντικού αυτού θέματος.
Ο επόμενος ομιλητής Θ. Μαλκίδης αναφέρθηκε στην πολιτική και οικονομική διάσταση της κρίσης αναφέροντας πως η αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα αποτελεί μία κοινωνική γενοκτονία.
Ο Ν. Δαρπέγολας στην ομιλία του τόνισε τη περίοδο της πνευματικής κατάρρευσης στην εθνικής παρακμής που περνά η ελληνική κοινωνία, τονίζοντας την ανάγκη πνευματικής ανάτασης.
Τελευταίος ομιλητής ήταν ο Γ. Τσιρόπουλος, οποίος με την
εισήγησή του για τη δυναμική γεωργία,
έκανε πρακτικές αναφορές, επισημαίνοντας
τη σπουδαιότητα του ελληνικού αγροτικού
χώρου.
Εκ μέρους της «Ενωμένης Ρωμηοσύνης» μίλησε ο πρόεδρος Θ. Παπαδόπουλος ο οποίος αναφέρθηκε
στους σκοπούς του Σωματείου, το οποίο στα λίγα χρόνια δραστηριότητάς του, έχει
παρέμβει πολυποίκιλα σε πολλούς τομείς της κοινωνικής ζωής στην Ελλάδα, ενώ
έκανε προτάσεις για έξοδο από την κρίση, αναφέροντας συγκεκριμένα παραδείγματα
από την ιστορική διαδρομή του ελληνικού λαού.
Η ημερίδα έκλεισε με δεκάδες ερωτήσεις προς τους εισηγητές και
παρεμβάσεις από τους συμμετέχοντες καθώς και με τα συμπεράσματα που συνόψισε ο Ν. Σεργκενλίδης.
Κέντρον Ενότητος και Μελέτης - Προβολής των Αξιών μας
«Ενωμένη Ρωμηοσύνη»
Μοναστηρίου 225, Μενεμένη, Θεσσαλονίκη 54628
τηλ: 2310552207, τηλεομοιότυπο: 2310552209 Κιν.: 6985085012
Μοναστηρίου 225, Μενεμένη, Θεσσαλονίκη 54628
τηλ: 2310552207, τηλεομοιότυπο: 2310552209 Κιν.: 6985085012
Web: www.enromiosini.gr
E-mail: contact@enromiosini.gr
Κρίση
‘Ενωμένη
Ρωμηοσύνη’: Η αφύπνιση των Ελλήνων θα τερματίσει την κρίση.
www.radio899.gr
‘’Πτυχές και αιτίες της
σύγχρονης κρίσης. Προτάσεις εξόδου από αυτήν’’, ήταν το θέμα της εξαιρετικά
επίκαιρης ημερίδας που διοργάνωσε στη Ξάνθη, στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και
Παράδοσης, το σωματείο ‘ ‘’Ενωμένη Ρωμηοσύνη’’.
Το σωματείο έχει έδρα την
Θεσσαλονίκη αλλά δραστηριοποιείται πανελλαδικά έχοντας ως πρωταρχικούς σκοπούς
τη μελέτη και προβολή των αξιών του ελληνισμού.
Διακεκριμένοι εισηγητές –εκ
των οποίων τρεις Θρακιώτες- συνθέτοντας τα μέχρι σήμερα χαρακτηριστικά της
κρίσης, ανέλυσαν σε βάθος τις επιπτώσεις της στην ελληνική οικονομία και
κοινωνία και προχώρησαν ένα βήμα παραπάνω : στην κατάθεση προτάσεων εξόδου, οι
οποίες συνοψίζονται στην επιστροφή στην πρωτογενή παραγωγή.
Στην
ενημερωτική εκπομπή ‘Τα Νέα της Πόλης’ μίλησαν για το σωματείο και την ημερίδα,
ένας από τους εισηγητές ο κ. Θεοφάνης Μαλκίδης, και ο κ. Ανδρέας
Ματζάκος, μέλος του σωματείου και της οργανωτικής επιτροπής της ημερίδας.
Ο κ. Μαλκίδης υποστήριξε ότι τα τελευταία τρία χρόνια
συντελείται μια κοινωνική γενοκτονία στην Ελλάδα , την οποία μόνο ο ελληνικός
λαός μπορεί να σταματήσει ενώ ανατρέχοντας σε παραπλήσιες περιπτώσεις ανά τον
κόσμο στάθηκε με έμφαση στο παράδειγμα της Ισλανδίας.
Ο κ. Ματζάκος παρουσίασε τις καταστατικές αρχές της ‘Ενωμένης
Ρωμηοσύνης’, οι οποίες δεν είναι άλλες από τις θεμελιώδεις , ιστορικές και
παραδοσιακές αρχές του λαού μας, όπως η οικογένεια, η πατρίδα, η πίστη.
Γνωστοποίησε, τέλος, ότι οι
παρεμβάσεις προβληματισμού συνεχίζονται με επόμενο σταθμό την Αθήνα, όπου θα
πραγματοποιηθεί στις 10 Νοεμβρίου συνάντηση νέων από όλη τη χώρα.
Εισηγητές στην ημερίδα
–εκτός του κ. Μαλκίδη – ήταν ο πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Αναγνωστόπουλος, ο Δρ
Βυζαντινής Ιστορίας στο Α.Π.Θ. Ν.Δαπέργολας, ο ακαδημαϊκός κ. Γ.Τσιρόπουλος και
ο πολιτικός επιστήμων-συγγραφέας Μ.Χαραλαμπίδης.
Eκδηλώσεις για τα δέκα χρόνια του Συλλόγου Βορειοελλαδιτών Σύρου
Ο Σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου και αθλητικός Σύλλογος
<<Ο Μέγας Αλέξανδρος>> δραστηριοποιείται κυρίως σε θέματα
παραδοσιακού πολιτισμού. Επίσης ο σύλλογος δραστηριοποιείται στο χώρο του
αθλητισμού , συμμετέχοντας με την ομάδα <<Σ.Β.Σ. Μέγας Αλέξανδρος>>
στο τοπικό πρωτάθλημα βόλλευ Κυκλάδων. Ο σύλλογος , σύμφωνα με το καταστατικό
του, μπορεί να δημιουργήσει οποιοδήποτε ολυμπιακό άθλημα.
Το 2013 ο σύλλογος συμπληρώνει δέκα χρόνια παρουσίας στα
πολιτιστικά δρώμενα της Σύρου. Με αφορμή την επέτειο των δέκα χρόνων,
αποφασίστηκε οι εκδηλώσεις να ξεκινήσουν - πανηγυρικά - από τις 28 Οκτωβρίου 2012 ,
ημέρα κατά την οποία θα παρελάσει - για πρώτη φορά - το χορευτικό τμήμα ποντιακών χορών , το οποίο δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2011.
Χοροδιδάσκαλος ο Γιάννης Ευφραιμίδης του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Ποντίων
Αθηνών. Μετά το πέρας της παρέλασης το χορευτικό τμήμα του συλλόγου θα χορέψει ποντιακούς
χορούς στην πλατεία Μιαούλη.
Ο σύλλογος , στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα
δέκα χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Σύρου , αποφάσισε να
ξεκινήσει μια νέα δραστηριότητα. Ετσι, μετά το παιδικό θεατρικό εργαστήρι ,
ξεκινά και το θεατρικό εργαστήρι για ενήλικες.
Το θεατρικό εργαστήρι για ενήλικες απευθύνεται σε άτομα
που θέλουν να έρθουν σε επαφή με την τέχνη του θεάτρου για πρώτη φορά και σε
άτομα που έχουν ασχοληθεί με το θέατρο. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των
βαθμίδων αλλά και σε όσους χρησιμοποιούν τη θεατρική έκφραση στη δουλειά τους
με ομάδες παιδιών και εφήβων.
Υπεύθυνη των θεατρικών εργαστηρίων είναι η κ. Ελένη
Βουτσίνου απόφοιτος - μεταξύ άλλων - της Παιδαγωγικής Σχολής Θεάτρου του
Λ.Κουρετζή και μέλος του Ελληνικού Κέντρου Εμψυχωτών Θεατρικού
Παιχνιδιού-Παιδαγωγικής θεάτρου. Ως παιδαγωγός θεάτρου συμμετείχε στο κλιμάκιο
θεατρικού παιχνιδιού του προγράμματος <<Μελίνα>> , με προγράμματα
σε 80 σχολεία σ΄ όλη την επικράτεια. Εργάστηκε στην παιδική σκηνή του θεάτρου
της Ημέρας στους Αμπελόκηπους ως εμψυχώτρια αλλά και ως ηθοποιός.
Πρόγραμμα λειτουργίας τμημάτων
Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι : Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 17.00-19.00. (Το παιδικό θεατρικό εργαστήρι
προετοιμάζει τη Χριστουγεννιάτικη παράσταση <<Η αγέλαστη πολιτεία και οι
Καλικάντζαροι>>).
Θεατρικό Εργαστήρι για Ενήλικες : Κάθε Πέμπτη στις18.00-20.00
Χορευτικό Τμήμα Ποντιακών Χορών : Σάββατο 27 και Κυριακή 28
Οκτωβρίου 19.00-21.00 (Το πρόγραμμα
διαμορφώνεται ανάλογα με τις υποχρεώσεις του χοροδιδάσκαλου). Συχνά , μετά το
μάθημα , στήνουμε κι ένα παρακαθ΄...Συμμετέχουμε όλοι και μοιραζόμαστε το
φαγητό ή το γλυκό που φτιάχνουμε οι ίδιοι . Τρώγωμεν και πίνωμεν αλλά και
χορεύομεν και τραγουδάμε...<<Σο παρακάθ΄και μουχαμπέτ΄, καθάν βραδόν
παρέας, η λύρα παιζ΄ και φαγοπότ΄, με κρομίδ κι ελαίας>>...
Για πληροφορίες
Διεύθυνση συλλόγου : Μυτιλήνης 17
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6932411950
Ηλεκτρονική Διεύθυνση : navyblue@otenet.gr
4Η ΕΥΞΕΙΝΙΟΣ ΣΤΡΑΤΑ
Οι
πράξεις ηρωισμού στις σελίδες της Ιστορίας γράφονται με αίμα. Άλλες
μνημονεύονται για χρόνια για να τιμούν τους ήρωες, κι άλλες παραμένουν
ξεχασμένες από τον πολύ κόσμο. Ένας τέτοιος λησμονημένος ήρωας ήταν κι ο
Κωνσταντίνος Κουκίδης, το όνομα του οποίου είναι σε λίγους γνωστό.
Όταν
το πρωί της 27ης Απριλίου 1941, οι Γερμανοί κατακτητές έμπαιναν στην Αθήνα, ο
νεαρός εύζωνας, ποντιακής καταγωγής, ήταν φρουρός στον Ιερό Βράχο της
Ακρόπολης. Η νέα «αρχή» των κατακτητών, σηματοδοτώντας την αφετηρία της
τυρρανίας της, διατάσσει την υποστολή της ελληνικής σημαίας και την ύψωση της
μισητής σβάστικας.
«Κατέβασε
την κάτω. Και ύψωσε την σβάστικα» διατάσσει τον Κουκίδη ο λοχαγός Γιάκομπι. Η
υποστολή της γαλανόλευκης για τον Κουκίδη, είναι από μόνη της μια αβάσταχτη
ατίμωση. Η πατριωτική του ψυχή δεν λογαριάζει δεύτερες σκέψεις. Υποστέλλει την
ελληνική σημαία, την τυλίγεται σαν σάβανο, και θυσιάζεται πηδώντας από τον Ιερό
Βράχο.
Οι
μέγιστες τιμές δεν αξίζουν μόνο σε αυτούς που ζούνε σαν ήρωες, αλλά κυρίως σε
αυτούς που πεθαίνουν σαν ήρωες. Τέτοιος ήταν ο Κουκίδης, ένα ήρωας που δεν
λογάριασε τον θάνατο και με αυτήν του την αυτοθυσία εξευτέλισε το σιδερόφρακτο
Γερμανικό απόσπασμα. Δίδαξε με το θάνατο του τι σημαίνει αγνή αγάπη για την
πατρίδα, αναγκάζοντας ακόμα και τους «δημίους» της Ελλάδας, να τιμήσουν τον
ηρωισμό του, επιτρέποντας δίπλα στην σημαία του κατακτητή να κυματίζει και η
γαλανόλευκη.
Τιμή
και δόξα λοιπόν στον λησμονημένο, μα και «Αθάνατο» ήρωα Κωνσταντίνο Κουκίδη.
Και είθε να γίνει παράδειγμα για όλους μας το αδούλωτο Ελληνικό του φρόνημα,
σήμερα, που το έχουμε τόσο ανάγκη. Προς τιμήν του ήρωα αυτού και όλων των
Ελλήνων Ηρώων αλλά και για τον το εορτασμό των 100 χρόνων από την απελευθέρωση
του Άργους Ορεστικού, η Εύξεινος Λέσχη Άργους Ορεστικού σας προσκαλεί να
παρευρεθείτε την Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012 στην 4η «Ευξείνιο Στράτα»
- περίπατο. Σημείο εκκίνησης και τερματισμός του περιπάτου θα είναι το μνημείο Eθνικής Aυτογνωσίας
Ποντίων στο Άργος Ορεστικό, με ώρα εκκίνησης 5:00 μ.μ. Δικαίωμα συμμετοχής
έχουν όλοι.
Pontian Association of Montreal at the 'Montreal Greek Film Festival' !
Dear Friends,
The Pontian Association of Montreal 'Efxinos Pontos' is proud to present, in collaboration with the Montreal Greek Film Festival and under the auspices of the Consulate General of Greece in Montreal, a night dedicated to Pontos on Tuesday October 30, 2012 at the Cinema du Parc, 3575 Park Avenue, Montreal, QC H2X 3P9 (514) 281-1900.
The night will begin with the screening of 'Twice a Stranger' (Δυο Φόρες Ξένος) at 7:00pm followed by a wine tasting reception with delicious Pontian delicacies and a George Georgis retrospective art exhibit held at the mezzanine of Cinéma du Parc. The screening of 'A Touch of Spice' (Πολίτικη Κουζίνα) will follow the reception at 9:00pm. Join us for a night designed to stimulate your visual senses and add a little cultural spice!
Please visit the Association's website for more information on the Montreal Greek Film Festival's night dedicated to Pontos at http://www.efxinospontos.orgr/ or visit the official festival site at http://www.
Happy viewing!
Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012
Κρίση
Ναι ! Πάλι για την κρίση … Toυ Θανάση Μουσόπουλου
www.xanthipress.gr
Το Σάββατο 20 Οκτωβρίου στο φιλόξενο ‘Π’ του Ιδρύματος Θρακικής
Τέχνης και Παράδοσης το πανελλήνιας εμβέλειας σωματείο «Ενωμένη Ρωμιοσύνη» που
εδρεύει στη Θεσσαλονίκη διοργάνωσε Ημερίδα με θέμα «Πτυχές και αιτίες της
σύγχρονης κρίσης. Προτάσεις εξόδου από αυτήν".
Από τις εισηγήσεις που άκουσα
κέρδισα πολλά και σημαντικά. Από τον π. Γεώργιο Αναγνωστόπουλο για την
αλληλεπίδραση αλήθειας και αγάπης και για τη σχέση ηθικής και πολιτικής, από το Φάνη Μαλκίδη για την έννοια
της κοινωνικής γενοκτονίας και την κατάρρευση του κοινωνικού ιστού, από το Νεκτάριο Δαπέργολα για την
πνευματική αποδόμηση και τον ακρωτηριασμό μας, από το Γ. Τσιρόπουλο για το ρόλο της δυναμικής γεωργίας στο ξεπέρασμα
της κρίσης.
Πρόβαλα, όμως, την άποψη ότι
τα οικονομικά και κοινωνικά συστήματα εξελίσσονται και αλλάζουν. Ο Καπιταλισμός
δε θα είναι αιώνιος. Βήματα για την ανατροπή του γίνονται. Μέσα στην αλλαγή που
συντελείται, οφείλουμε να επαναπροσδιορίσουμε την έννοια της δημοκρατίας, να
της δώσουμε σύγχρονο περιεχόμενο. Μίλησα για άμεση, συμμετοχική, δημιουργική
δημοκρατία. Από τη δική μας νεότερη ιστορία μπορούμε να διδαχθούμε πολλά από το
συνεργατισμό και τον κοινοτισμό.
Η κρίση, αναμφίβολα, είναι γενική, γενικευμένη
και παγκόσμια. Στην Ελλάδα συνδέεται ιδιαίτερα με την παιδεία, ήδη από τη
δημιουργία του νεότερου κράτους μας και με τη βίαιη διακοπή του οικουμενικού
ελληνικού και πατερικού πνεύματος, καθώς και του γνήσιου νεοελληνικού
διαφωτισμού.
Στην εκπαίδευση η κρίση της παιδείας έχει
πολλές εκφάνσεις. Αναφέρω δύο, νομίζω
βασικές.
Το
εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν καλλιεργεί ούτε αποδέχεται την ενότητα της
ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού. Χωρίσαμε το παρελθόν μας σε
τρία κομμάτια (αρχαίο, μεσαιωνικό, νεότερο) τα οποία δεν επικοινωνούν, ίσως
μάλιστα αντιτίθενται μεταξύ τους. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι βαρύς στην
αποκατάσταση της ιστορικής ενότητας της γλώσσας και του πολιτισμού μας – και δε
χρειάζεται γι’ αυτό χρήματα.
Tο δεύτερο σύμπτωμα κρίσης – με ευρύτερες
επιπτώσεις κοινωνικές, πολιτικές, πολιτιστικές – είναι ότι δεν προβάλλουμε ή
δεν αποδεχόμαστε το γεγονός ότι από την πρώτη αρχαιότητα η γλώσσα και γενικά ο
πολιτισμός, διαχρονικά, σε κάθε φάση, δημιουργήθηκαν δεχόμενοι επιδράσεις από
άλλους, διαφορετικούς λαούς και πολιτισμούς.
Ούτε παρθενογένεση ούτε καθαρότητα υπάρχει
στην πορεία του πνεύματος – και βέβαια του ελληνικού.
Και σε άλλες περιπτώσεις έχω σημειώσει ότι ο
τρόπος που πλησιάζουμε την ιστορία και τον πολιτισμό μας συχνά ανακυκλώνει την
κρίση ή την επιτείνει. Οι παθογένειες μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με ένα
καθαρό και ανθρώπινο τρόπο. Χωρίς αλήθεια και αγάπη, δεν είναι δυνατό να
αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της κρίσης. Και βέβαια, η βία δεν αντιμετωπίζεται
με βία.
Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012
Κρίση
ΠΤΥΧΕΣ ΚΑΙ ΑΙΤΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΡΙΣΗΣ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ
Το Σωματείο ‘’Ενωμένη Ρωμηοσύνη’’, που έχει
έδρα στην Θεσσαλονίκη και δραστηριοποιείται πανελλαδικά με την μελέτη-προβολή
των αξιών του Γένους, διοργάνωσε ημερίδα, για πρώτη φορά στην Θράκη, στην
Ξάνθη, το Σάββατο 20 Οκτωβρίου, στις 10.00 το πρωί, στην αίθουσα ‘’Π’’ του
Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, στις Καπναποθήκες, Καπνεργατών 9.
Σκοπός της Ημερίδας ήταν να έρθουν σε επαφή οι πολίτες της Ξάνθης και της Θράκης με το Σωματείο, αλλά και να γίνει αναζήτηση από κοινού της κρίση και τις αιτίες της.
Θέμα της ημερίδας ήταν: ‘’Πτυχές και αιτίες της σύγχρονης κρίσης. Προτάσεις εξόδου απ’ αυτήν’’.
Το
Πρόγραμμα της Ημερίδας έχει ως εξής:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ – ΕΝΑΡΞΗ – ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ: 10:00 – 10:25
Α’ Μέρος: Τοποθετώντας την κρίση, 10:30 – 11:30
1η ΕΙΣΗΓΗΣΗ:10.30-11.00
Θέμα: «Εκκλησία και Πολιτική»
Εισηγ.: Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Αναγνωστόπουλος
2η ΕΙΣΗΓΗΣΗ:11.00-11.30
Θέμα: «Η Οικονομική και η Πολιτική Συνιστώσα της Κρίσης: η Κοινωνική Γενοκτονία στην Ελλάδα»
Εισηγ.: κ. Θεοφάνης Μαλκίδης,
3η ΕΙΣΗΓΗΣΗ:11.30-12.00
Θέμα: «Από την Πνευματική Κατάρρευση στην Εθνική Παρακμή»
Εισηγ.: κ. Νεκτάριος Δαπέργολας,
Διάλειμμα (12.00-12.25)
Β’ Μέρος: Σκέψεις για Έξοδο από την Κρίση, 12:30 – 13:45
4η ΕΙΣΗΓΗΣΗ:12.30-13.00
Θέμα: «Δυναμική Γεωργία και Ισχυρή Ελλάδα»
Εισηγ.: κ. Τσιρόπουλος Γεώργιος,
5η ΕΙΣΗΓΗΣΗ:13.00-13.30
Θέμα: «Πόλις και Ύπαιθρος στην Ελλάδα στον Νέο Αιώνα»
Εισηγ.: κ. Μιχάλης Χαραλαμπίδης, Πολιτικός Επιστήμων-Συγγραφέας
Γ’ Μέρος: 13.30 – 14:30
13.30-1345: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Νικόλαος Σεργκενλίδης, Δικηγόρος,
13.45-1415: ΣΥΖΗΤΗΣΗ-ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
14.15-1430: Κλείσιμο
Εκπρόσωπος Ενωμένης Ρωμηοσύνης
Η ημερίδα θα διαρκέσει μέχρι τις 14.30, ενώ θα δοθεί χρόνος και στο κοινό για την υποβολή ερωτήσεων στους εισηγητές.
Για περισσότερες πληροφορίες:
ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ: www.enromiosini.gr
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ 225, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, 54628, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ: contact@enromiosini.gr
οργανωτική επιτροπή:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΤΖΑΚΟΣ: 6944632301,
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΕΡΚΕΝΛΙΔΗΣ: 6945408050,
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: 6937172721,
ΣΑΡΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ:6974570572,
Η σύνοψη των πορισμάτων της ημερίδας που πραγματοποίησε η
Ενωμένη Ρωμηοσύνη στην Ξάνθη, το Σάββατο 20-10-12, όπως έγινε από το Δικηγόρο
Ν. Σεργκενλίδη:
Κυρίες και Κύριοι,
Με τη σειρά μου θα ήθελα να σας καλησπερίσω και να σας
ευχαριστήσω για την παρουσία σας. Προσωπικά δεν επιθυμώ να χρησιμοποιήσω τον
όρο επιστημονικά πορίσματα. Θα επιχειρήσω απλώς να κάνω έναν συνδυασμό των
σκέψεων των ομιλητών αλλά και νέων σκέψεων που μου δημιουργήθηκαν.
Καταρχήν, θα ήθελα να σταθούμε στην δομή της ημερίδας μας, η
οποία αποτελείται από δύο σκέλη. Το πρώτο είναι να αντιληφθούμε τα αίτια και
τους λόγους που μας οδήγησαν στην κρίση.
Πολύ σωστά επισημάνθηκε ότι η κρίση δεν είναι μόνο οικονομική,
αλλά και πνευματική. Και ακριβώς σε αυτό το σημείο απαραίτητη είναι και η
συνδρομή των πνευματικών δυνάμεων της χώρας.
Όπως επισήμανε και ο
πρωτοπρεσβύτερος και καθηγητής κ. Γεώργιος Αναγνωστόπουλος, κανείς δεν
μπορεί να αγνοήσει την αξία της συμμετοχής της Εκκλησίας στην αντιμετώπιση της
πολιτικής της κρίσης, η οποία κρίση υπάρχει και λόγω της διάστασης πνεύματος
και ήθους μεταξύ πολιτικής ηγεσίας και λαού. Επίσης, πέρα από την οποιαδήποτε
θεολογική και ηθική διάσταση στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και στην
αναζήτηση της Αλήθειας, της Αγάπης και της Ηθικής, μπορεί η Εκκλησία να δώσει
έμπρακτα, μακριά και χωρίς εξάρτηση από κόμματα, πολιτικούς και πολιτευτές, το
παράδειγμα της αλληλεγγύης και της αλληλοκατανόησης, καταδεικνύοντας ότι η
κρίση αποτελεί μια ευκαιρία για διόρθωση. Ας μου επιτραπεί να συμπληρώσω ότι
θεωρώ πως χαρακτηριστικό παράδειγμα έμπρακτης αλληλεγγύης και αλληλοκατανόησης
είναι η καθημερινή διανομή συσσιτίων, η συγκέντρωση ρούχων και τροφίμων, η
ίδρυση κοινωνικών ιατρείων, φαρμακείων και παντοπωλείων από την Αρχιεπισκοπή
Αθηνών, αλλά και τις περισσότερες Επισκοπές της χώρας, που απευθύνονται σε
ανθρώπους άστεγους και άνεργους, ανεξαιρέτως και χωρίς καμία διάκριση που να
στηρίζεται σε φύλο, φυλή ή θρήσκευμα. Έτσι η Εκκλησία εφαρμόζει πολιτική, που
όντως είναι λαϊκή εργασία, δηλαδή εργασία προς όφελος του λαού, η οποία είναι
άμεση και ουσιαστική.
Πέρα βέβαια από την εκχώρηση κυριαρχικών εξουσιών, από την
παραίτηση από θεμελιώδη δικαιώματα και τις αποκρατικοποιήσεις δρόμων, λιμανιών,
αεροδρομίων, καθώς και τις αμφιβολίες για την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους,
η κρίση πιθανόν να αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη, μακροχρόνια, μιας
κοινωνικής γενοκτονίας, όπως ανέπτυξε ο κ. Θεοφάνης
Μαλκίδης, όπου η
γενοκτονία δεν συνεπάγεται απαραίτητα την άμεση καταστροφή ενός έθνους, αλλά τη
δημιουργία συνθηκών τέτοιων που θα έχουν ως αποτέλεσμα τη διάλυση των πολιτικών
και κοινωνικών θεσμών, του πολιτισμού, της γλώσσας, των εθνικών αισθημάτων, της
θρησκείας, την κατάργηση της οικονομικής ύπαρξης εθνικών ομάδων, αλλά και την
υποβάθμιση της προσωπικής ασφάλειας, της ελευθερίας, της υγείας, της
αξιοπρέπειας. Η επίκληση της ύπαρξης κατάστασης ανάγκης της Επιτροπής Διεθνούς
Δικαίου του ΟΗΕ ως λόγου μη συμμόρφωσης σε διεθνείς υποχρεώσεις, και ιδίως στις
επαχθείς δανειακές συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας, παρουσιάζει
ιδιαίτερο ενδιαφέρον και απαιτεί περαιτέρω μελέτη.
Κυρίες και Κύριοι, η γνώση, η μελέτη και η διατήρηση των
πατροπαράδοτων θεσμών και παραδόσεων, της γλώσσας, της θρησκείας, της ορθόδοξης
παράδοσης και πίστης, καθώς και των επιτευγμάτων ενός λαού από τη στιγμή της
εμφάνισής του έως σήμερα ενισχύουν την ιστορική μνήμη, όπως τόνισε ο κ. Νεκτάριος Δαπέργολας. Παράλληλα συμβάλλουν στην
καλλιέργεια εθνικής ενότητας και στην εδραίωση της κοινής εθνικής συνείδησης, καθώς
το έθνος δημιουργείται με την ανύψωση ενός λαού από κοινότητα ζωής σε κοινότητα
πνεύματος. Έτσι το έθνος αποτελεί μια οργανωτική ενότητα που απαρτίζεται από
τις αναμνήσεις της περασμένης ζωής, δηλαδή την ιστορική μνήμη, αλλά και τη
βούληση να συνεχιστεί η κοινή αυτή πορεία. Η ιστορική μνήμη και η ενότητα
αποτελούν την υποδομή και το βάθρο της ύπαρξης ενός λαού, ώστε να συνεχίσει να
πορεύεται με ασφάλεια και με σιγουριά. Σε κάθε άλλη περίπτωση, στην μη γόνιμη
και αδιέξοδη αμφισβήτηση του πνευματικού θησαυρού μιας χώρας, ιδίως του
εκπαιδευτικού συστήματος, το αποτέλεσμα ίσως είναι η αλλοτρίωση και η Εθνική
Παρακμή. Και ίσως εκεί απαιτηθεί η μετάνοια, δηλαδή η μεταστροφή του νου, που
θα οδηγήσει καταρχήν στην εσωτερική επανάσταση.
Το δεύτερο σκέλος της ημερίδας μας είναι οι σκέψεις και οι
προβληματισμοί για την έξοδο από την Κρίση.
Είναι αλήθεια ότι το φυσικό περιβάλλον με το οποίο έχουμε άμεση
επαφή είναι ο κοντινός μας κόσμος, τον οποίο γνωρίζουμε με τις αισθήσεις μας.
Το περιβάλλον είναι αυτό που ικανοποίησε από την αρχή της εμφάνισης του
ανθρώπου τις βιοτικές του ανάγκες, καθώς του προσέφερε τροφή, κατοικία, φάρμακα
για την αντιμετώπιση των ασθενειών, αλλά και τις πρώτες ύλες της οικονομικής
του ανάπτυξης. Η εκμετάλλευση της γεωργίας, της κτηνοτροφίας, της αλιείας και
του ορυκτού πλούτου αποτέλεσαν τη βάση για τη βιομηχανική ανάπτυξη και τη
βελτίωση της ποιότητας της ανθρώπινης ζωής. Για αυτό μιλάμε άλλωστε και για
πρωτογενή τομέα της οικονομίας. Όπως ανέπτυξε διεξοδικά και ο καθηγητής κ. Γεώργιος
Τσιρόπουλος, η θεμελίωση της οικονομίας της χώρας σε αυτόν τον τομέα και
ιδίως στον τομέα της Γεωργίας, με δυναμική, όμως, αλλαγή, του τρόπου θεώρησης
και διαχείρισης των αγροτικών ζητημάτων, όχι με βάση τον επιδοτούμενο αγρότη,
αλλά με βάση τα Συστήματα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, τον επανακαθορισμό της
αγροτικής γης και την αλλαγή του κληρονομικού δικαίου, και στηριζόμενοι στην
ποιότητα και όχι στην ποσότητα, στην προστασία του περιβάλλοντος και στις
επενδύσεις αποτελεί ενδεχομένως μια πρόταση ευέλπιδα και με προοπτική. Επίσης
οι τοπικοί ενδιαφερόμενοι ας δείξουν ενδιαφέρον στις προτάσεις του για το Νομό
Ξάνθης που αφορούν στην κτηνοτροφία, στα ενεργειακά φυτά και στον καπνό, καθώς
και στις ειδικές καλλιέργειες.
Αναγκαίο ίσως είναι ένα ξέσπασμα εθνικής ανάτασης, όπως τόνισε
και ο Πρόεδρος του σωματείου κ. Θεόφιλος Παπαδόπουλος που θα στηρίζεται
στην επιστροφή στην ύπαιθρο, στην πραγματική αγάπη προς την πατρίδα, στην
έλλειψη υλικής εξάρτησης, στην Παιδεία, στις αξίες της οικογένειας, στην
ελληνορθόδοξη παράδοση και στη σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.
Κυρίες και Κύριοι, η οικονομική και κοινωνική κρίση που
γεννήθηκε σήμερα αποτελεί το αναπόφευκτο αποτέλεσμα μιας κρίσης πνευματικής που
γονιμοποιήθηκε χθες. Και είναι αυτή η πνευματική κρίση που μας οδηγεί στη διαφθορά,
δηλαδή στην απαξίωση, περιφρόνηση και παραβίαση των ηθικών αρχών και κανόνων
που μας κληροδοτήθηκαν από τις παλαιότερες γενιές και εμείς απορρίψαμε. Μιλάω
για το φιλότιμο, την εντιμότητα, την εργατικότητα, την ειλικρίνεια, την
αλληλεγγύη, την ευγένεια.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι έχει χαθεί η ελπίδα. Άλλωστε ας μη
λησμονούμε ότι η ελπίδα φωλιάζει πάντα εκεί που ενυπάρχει η απογοήτευση και η
δυστυχία. Και η ελπίδα είναι η κινητήριος δύναμη για την παραγωγή ιδεών και την
ολοκλήρωση πράξεων.
Ωστόσο θα πρέπει βέβαια να συνειδητοποιηθεί από όλους ότι η
ελπίδα δεν αποτελεί την πανάκεια για την επίλυση των προβλημάτων και
καταστάσεων. Εκείνο που προέχει πάντοτε είναι η δράση, είτε ατομικά, είτε
συλλογικά. Πρόκειται για ανευθυνότητα να εναποθέτει κανείς με τρόπο αόριστο τις
ελπίδες του σε μια μελλοντική βελτίωση, όταν από αδιαφορία ή από αδράνεια
αποστασιοποιείται από την πράξη και τη δράση.
Κυρίες και Κύριοι,
Σαφώς και η μακροχρόνια κακή διαχείριση των οικονομικών της
χώρας μας συνέβαλλε στο να ξεσπάσει μια άνευ προηγουμένου κρίση στην κοινωνία
μας. Αυτό σε συνδυασμό με την απουσία ελέγχου και την έλλειψη τιμωρίας.
Η κοινωνία όμως αυτή στηριζόταν στην υπερκατανάλωση και στην
απόκτηση και διατήρηση υλικών αγαθών. Ίσως σκέψη για γόνιμο προβληματισμό
προσφέρουν τα λόγια που διατύπωσαν πριν από δυόμιση χιλιάδες χρόνια δύο
συντοπίτες μας, από τα Άβδηρα, καταρχήν ο Πρωταγόρας που είπε ότι «πάντων
χρημάτων μέτρον άνθρωπος», δηλαδή για όλα τα πράγματα που χρησιμοποιούμε
πρέπει να έχουμε ως μέτρο τον άνθρωπο, αλλά και ο Δημόκριτος που τόνισε
ότι «ο χρημάτων παντελώς ήσσων ουκ αν ποτέ είη δίκαιος», δηλαδή αυτός
που εξαρτάται από τα υλικά αγαθά δεν θα μπορούσε ποτέ να είναι δίκαιος»
Σας ευχαριστώ
Απελευθέρωση Μακεδονίας και Θεσσαλονίκης
Η "Μακεδονία" θα επανεκδώσει το ιστορικότερο φύλλο!
Ψάξτε το και αγοράστε το ! (1 ευρώ)
Με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης η εφημερίδα «Μακεδονία» σκοπεύει να επανεκδώσει το ιστορικό φύλλο της 28ης Οκτωβρίου 1912, στο οποίο αποτυπώνεται η ιστορία της πόλης μας τη στιγμή ακριβώς που συμβαίνει!
Με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης η εφημερίδα «Μακεδονία» σκοπεύει να επανεκδώσει το ιστορικό φύλλο της 28ης Οκτωβρίου 1912, στο οποίο αποτυπώνεται η ιστορία της πόλης μας τη στιγμή ακριβώς που συμβαίνει!
Η Ιστορία της Ιεράς Σταυροπηγιακής και Πατριαρχικής Μονής Περιστερεώτα
O Σύλλογος Ποντίων Αργοναύται - Κομνηνοί σας προσκαλεί στην παρουσίαση του βιβλίου του υποψήφιου διδάκτορα, Νεότερης Ιστορίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Θεοδόση Κυριακίδη με τίτλο "Η Ιστορία της Ιεράς Σταυροπηγιακής και Πατριαρχικής Μονής Περιστερεώτα" την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 7:30 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του συλλόγου.
Το βιβλίο θα παρουσιάσουν ο συγγραφέας και ο φιλόλογος-ιστορικός Χρήστος Ανδρεάδης.