Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου 2010

Σεπτεμβριανά.55 χρόνια από το πογκρόμ του ’55 στην Πόλη Επετειακό αφιέρωμα στην εφημερίδα “Μακεδονία της Κυριακής”.




Σε χώρες όπως η Τουρκία, γεγονότα αντίστοιχα της 6ης προς την 7η Σεπτεμβρίου του 1955 δεν πραγματοποιούνται αυθόρμητα και ούτε αποτελούν παράγωγα λαϊκής αγανάκτησης. Ακόμη και η μικρής ισχύος προβοκατόρικη έκρηξη στο αποκαλούμενο σπίτι του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη, που θεωρήθηκε έναυσμα για την έναρξη του πογκρόμ, φανερώνει την ενδελεχή προπαρασκευή του. Δεν είναι τυχαίο πως τα γεγονότα αυτά παραλληλίστηκαν με τη Νύχτα των Κρυστάλλων στη Γερμανία, που θεωρείται η απαρχή του Ολοκαυτώματος. Η αθρόα λαϊκή συμμετοχή και τα καλά στοχευμένα αποτελέσματα των βανδαλισμών του τουρκικού όχλου αποδεικνύουν τη μεθόδευσή τους από το βαθύ και το επίσημο τουρκικό κράτος.
Οι Έλληνες, εν πρώτοις και κατ' εξοχήν, αλλά και οι Αρμένιοι και οι Εβραίοι, παραδόθηκαν στα χέρια και τις προθέσεις των βανδάλων. Αυτός άλλωστε ήταν και ο πρωταρχικός τους σκοπός: να τους δείξουν πως ήταν ανυπεράσπιστοι και κυρίως ανεπιθύμητοι και αχρείαστοι πλέον στα πατρογονικά τους χώματα και τις εστίες τους.
Δολοφονίες, κακοποιήσεις, βιασμοί, εξευτελισμοί, διαπομπεύσεις κληρικών, βεβηλώσεις και καταστροφές εκκλησιών, κοιμητηρίων, οστεοφυλακίων και λοιπών μνημείων, λεηλασίες καταστημάτων και οικιών, δεν αποτελούν απλά γεγονότα του κανονικού αστυνομικού δελτίου.
Πώς λοιπόν οι Ρωμιοί της Πόλης, όπως αναφέρουν οι μαρτυρίες, μέσα σ' αυτή την πλήρη τους απόγνωση να μη βλέπουν οφθαλμοφανώς την Παναγία να θρηνεί;

Κείμενο, επιμέλεια αφιερώματος, συνέντευξη: Στέλιος Κούκος
Συνέντευξη:Νεοκλής Σαρρής: “Μια άλλη διάσταση για τα Σεπτεμβριανά”Μια ξεχωριστή και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διάσταση για τα γεγονότα της 6ηςΣεπτεμβρίου στην Κωνσταντινούπολη μάς δίνει στη συνέντευξη του ο κορυφαίοςΈλληνας τουρκολόγος και ένας από τους σημαντικότερους στον κόσμο, ομότιμοςκαθηγητής του Πάντειου Πανεπιστημίου Νεοκλής Σαρρής.
ΚΕΙΜΕΝΑ:Φάνης Μαλκίδης, “Ο ρόλος του προξενείου της Τουρκίαςστην Κομοτηνή”Η εκδίωξη των Ελλήνων από την Κωνσταντινούπολη, το τουρκικό προξενείο ως διαχρονικό μέσο αμφισβήτησης της εθνικής κυριαρχίας και η προβοκάτσια στο λεγόμενο σπίτι του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη.
Hamit Bozarslan: “Τρία σημεία για τα Σεπτεμβριανά και τη βία”Το συγκλονιστικό κείμενο του καθηγητή στην EHESS (Σχολή Ανωτάτων Σπουδών στις Κοινωνικές Επιστήμες) στο Παρίσι και συνδιευθυντή στο Ινστιτούτο Ερευνών τουΙσλάμ και των κοινωνιών του μουσουλμανικού κόσμου, αποτελεί εισήγηση στο διεθνές συνέδριο που πραγματοποίησε στην Αθήνα η Οικουμενική Ομοσπονδία Κωνσταντινουπολιτών το 2008.
Ανταπόκριση από την Κωνσταντινούπολη Αλέξανδρος Μασσαβέτας: “Τα Σεπτεμβριανά και ο αγώνας κατά του παρακράτους” “Τα Σεπτεμβριανά δεν μας ήρθαν απ' το πουθενά. Ήταν κρίκος της αλυσίδας τωνγεγονότων που εφαρμόζονται από τις αρχές του 20ού αιώνα και εντεύθεν καιαποσκοπούν στην αποψίλωση και τελική εξαφάνιση του ελληνικού πληθυσμού τηςΠόλης”, τονίζει στον ανταποκριτή Μακεδονίας ο εκδότης της "Απογευματινής",ομογενειακής εφημερίδας της Πόλης Μιχάλης Βασιλειάδης.

Σεπτεμβριανά. Η καταστροφή του Ελληνισμού της Κωνσταντινούπολης


Δεν θα αναφερθούμε σε αριθμούς τών όσων διαπράξανε οι βάρβαροι και βέβηλοι οσίων και ιερών Τούρκοι τών Μεντερές και Ίνονου. Απλώς αναφερόμαστε στην τρομαχτική εκεί νύχτα που έζηση η εκεί ομογένεια. Νύχτα που συν τοις άλλοις αποτέλεσε την οφθαλμοφανή, πλέον, αρχή τού τέλους τής Ρωμιοσύνης τής Κωνσταντινούπολης, τής Βυζαντινής Κωνσταντινούπολης.
εφημερίδα Κωνσταντινούπολης μηνας Σεπτέμβριος 2010


http://www.megarevma.net/septemvriana1955.htm
Η 6η Σεπτεμβρίου ήταν ήρεμη και συνηθισμένη μέρα. Ωστόσο η ασάλευτη εκείνη ζωή δε θύμιζε ειρήνη. Ήταν η ακινησία μιας αδυσώπητης δύναμης που κλωσούσε ανε ξερεύνητες βουλές. Τα χαράματα, όταν οι δείκτες όδευαν προς την 7 Σεπτεμβρίου, ξέσπασε σαν λαίλαπα το κακό. Οι άνθρωποι δεν έμοιαζαν με ανθρώπους. Φόρεσαν μονο μιάς τη μάσκα του κακού και παίρνοντας εντολές από κυβερνητικές υπηρεσίες άρχισαν να σπάζουν, να ρημάζουν, να λεηλατούν και να κακοποιούν τους Ρωμηούς του χωριού.Το πρωί, μόλις χάραξε, μαθεύτηκε πως το οργανωμένο αυτό έγκλημα είχε συμβεί σ' όλες τις κοινότητες, σ όλες τις γειτονιές, σ' όλα τα καταστήματα, σ' όλες τις αγορές όπου υπήρχε Ρωμέϊκη ψυχή. Και δεν ήταν λίγες οι ψυχές που υπέστησαν το τραύμα από τον μέχρι χθες συντοπίτη τους. Εκατόν σαράντα χιλιάδες Έλληνες έζησαν τις εφιαλτικές στιγμές της νύκτας αυτής που χαρακτηρίστηκε δεύτερη «νύκτα του Αγίου Βαρθολομαίου».Το χωριό μας έδινε την εικόνα καταστραμμένου τοπίου από θεομηνία. Όλο το νοι κοκυριό του κάθε ελληνικού σπιτιού ήταν έκθετο στους δρόμους και τα πεζοδρόμια. Η εκκλησία μόλις από θαύμα σώθηκε από ολοκληρωτική καταστροφή. Εσωτερικά τίποτα δεν είχε μείνει όρθιο, τίποτα που να δίνει την αίσθηση ενός Ναού. Το Αγίασμα ήταν κατεστραμμένο, τα μανουάλια είχαν ριχθεί μεσ' τη σήραγγα της πηγής και οι εικόνες κομ μένες στα τέσσαρα έπλεαν στα νερά του Αγίου Παντελεήμονα. Το κελλί του παπα-Νικόλα ανάστατο, λες και πέρασε τυφώνας και παρέσυρε τα πάντα στη δίνη του. Ο ίδιος σώθηκε, αφού έγκαιρα κατέφυγε στο υπόγειο του κελλιού εκεί, όπου υπήρχαν τα νεκροσάντουκα που προοριζότανε για τους πτωχούς και άπορους συνανθρώπους που δεν είχαν τα μέσα τα οικονομικά να ταφούν με δικά τους χρήματα. Τα θρανία του σχο λείου μόνο για καυσόξυλα ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθούν και οι γραμμένοι με κι μωλία μαυροπίνακες βρισκόντουσαν ανάκατοι στους δρόμους. Ήταν η χρονιά που ο Γυμνασιάρχης του Ζωγραφείου Λυκείου ο αείμνηστος κ. Μούτσογλου με την οικογένεια του παραθέριζε στο Τσεγκέλκιοϊ σε διαμέρισμα που βρισκόταν μεσ' το σχολικό κτίριο. Η έγκαιρη φυγή του έσωσε αυτόν και τα παιδιά του από πιθανή εξόντωση, γιατί ο χώρος της Εκκλησίας και του Σχολείου ήταν ο κύριος στόχος για ολοκληρωτική καταστροφή.Για τα σπίτια ας μη γίνεται λόγος. Ο κάθε οικοδεσπότης με τον πόνο του και το μέγεθος της καταστροφής του. Ένα ερώτημα βουβό πλανιόταν στ' άλαλα χείλη: Γιατί τούτη η μανία; Γιατί τόσο μίσος;Κι όμως οι Τούρκοι του χωριού, οι μέχρι πριν μια μέρα υποτιθέμενοι φίλοι μας, μας κοίταζαν έντρομοι και έκθαμβοι. Διακρινόταν στη ματιά τους η στενοχώρια που αισθάνονταν. Αρκετοί είχαν συμμετοχή στην εξοντωτική αυτή επιχείρηση κατά των χριστια νών συντοπιτών τους. Όταν άρχισε η έρευνα για συμμετοχή στους βανδαλισμούς, μπήκαν στη φυλακή αρκετοί γνώριμοι του χωριού, ενώ αντίθετα ο δάσκαλος ο Χουλουσί, ο φαρμακοποιός Χαλίμ μπέης, ο Νουρίς ο περιπτεράς, ο Νετζατίς κ.α. αποδεδειγμένα προσπάθησαν ν' αποτρέπουν μεγαλύτερης έκτασης καταστροφές. Άλλοι πρόταξαν τα στήθη τους, για να εμποδίσουν τους έξαλλους ανθρωπόμορφους ταύρους που δεν αρκέσθηκαν στις υλικές ζημίες, αλλά ποθούσαν να σπιλώσουν και τις ηθικές αξίες των «γκιαούρηδων».Η καταστροφή πάντως δεν αποτράπηκε. Από την επομένη κάθε σπιτικό είχε να χα ράξει την δική του πλέον τακτική. Σχεδόν όλοι συνέκλιναν στη φυγή. Οι πιο θερμόαιμοι Τούρκοι συνέχιζαν να σκορπούν τον φόβο στους έντρομους ακόμη χριστιανούς. Το σλόγ καν που επικρατούσε ήταν «Dün şeker bayramı, bugün kurban bayramı» δηλαδή συν δέοντας την απειλή τους με τις ονομασίες των εθνικών τους εορτών τούτο ερμηνεύεται «χθες (γευθήκαμε) τα γλυκά σας σήμερα είναι η μέρα της θυσίας σας». Έμμεση απειλή για εξόντωση.Σαν επιδημία απλώθηκε η φυγή απ' το χωριό. Όσοι είχαν τα οικονομικά μέσα εγ κατέλειπαν τις πατρικές τους εστίες και μετακόμισαν στην πολυσύχναστη Κων/πολη. Λες και αν ήθελαν οι Τούρκοι να επαναλάβουν άλλη μια τέτοια επιχείρηση, δε θα τους ανα κάλυπταν.Αυτό ήταν. Το χωριό άρχισε να αραιώνει από κατοίκους, η εκκλησία να στερείται από το εκκλησίασμα και το σχολείο να αντιμετωπίζει δυσκολίες από την έλλειψη μαθη τών. Το άλλοτε ολοζώντανο Τσεγκέλκιοϊ σίγασε από τα παιδικά τιτιβίσματα, σιώπησε απ' τα ελληνικά γλέντια. Η χαρμόσυνη καμπάνα δεν ακούσθηκε γι' αρκετό διάστημα, οι νοικοκυρές απέφευγαν να βγουν στην αγορά για ψώνια και τα μαθητούδια που αποτελούσαν ένα μικρό κόσμο γελούμενο, γεμάτο άνεση και φως, με φόβο κρυφοπήγαιναν στο ρημαγμένο τους σχολείο.Βουβοί όμως και οι Τούρκοι. Αναλογίζονταν τις ευθύνες τους και αναρωτιόνταν τι ήταν αυτό που έκαναν. Ένας μόνο ψευτοήρωας κυκλοφορούσε με μπαταρισμένο το κεφάλι του, μέχρι να μπει στη φυλακή μετά τις ευθύνες που του επέρριψαν οι αντιτιθέ μενοι σ' αυτό το έγκλημα. Για το σπασμένο αυτό κεφάλι υπάρχει μια μαρτυρία αρκετά ενδιαφέρουσα. Στο στρατόπεδο του Κούλελι υπηρετούσε την θητεία του κάποιος Ρωμηός φαντάρος, ο οποίος στην γενική επίταξη του συντάγματος του βρέθηκε στην ομά δα που θα κατέστρεφε τον Άγιο Γεώργιο στο Τσεγκέλκιοϊ. Βλέποντας τον καθοδηγητή, να δίνει εντολές και να καταστρέφει με μανία τα εικονίσματα, δεν άντεξε και μες τον πα νικό που επικρατούσε, του έδωσε με το ρόπαλο που κρατούσε ένα γερό κτύπημα. Τι σύμπτωση όμως; Η αφήγηση αυτή που έγινε μετά από αρκετά χρόνια, συμπίπτει άμεσα με τον τραυματισμένο Τούρκο χωριανό που έλεγε ότι του συνέβη ένα ατύχημα.Όσοι έφυγαν από το χωριό δεν ήθελαν να το ξεχάσουν κι ολότελα. Σαν αποδημη τικά πουλιά έρχονταν να προσκυνήσουν τον Άγιο Γεώργιο στη γιορτή του και να πιουν το Αγίασμα του Αγίου Παντελεήμονα στο πανηγύρι του. Η εγκληματική νύκτα, η γεμά τη ενέδρες είχε φθάσει στο τέλος της.Μετά τα γεγονότα δόθηκε εντολή να κατατεθούν υπεύθυνες δηλώσεις για το μέγε θος καταστροφής του κάθε νοικοκυριού και να αξιολογηθούν σε χρήμα οι ζημιές που προκλήθηκαν. Πράγματι οι Χριστιανοί έκαναν αυτό που τους ζητήθηκε και μετά από αρκετό χρόνο τους δόθηκε αποζημίωση που ανερχόταν στο 25% των δηλωθέντων.Παράλληλα μετά μερικές μέρες εκτέθηκαν διάφορα αντικείμενα — προϊόντα κλοπής — στις αίθουσες του σχολείου, για ν' αναγνωρισθούν και να δηλωθούν σε ποιον ανήκουν. Η αναγνώριση φυσικά δεν ήταν δύσκολο να γίνει. Εκείνο που δεν έγινε ήταν η επιστροφή των αντικειμένων στους δικαιούχους.Μετά την καταστροφή και η ειρωνεία! Και είναι κανείς να θυμάται το κίνημα των Νεότουρκων και τις προθέσεις τους που με τον θεωρούμενο από τον λαό αρχηγό τους Εμβέρ Πασά που έλεγε: «Η δεσποτική κυβέρνηση πήρε σήμερα τέλος. Είμαστε όλοι αδέλφια. Δεν υπάρχουν πια στην Τουρκία Έλληνες, Βούλγαροι, Εβραίοι, Σέρβοι, Ρουμάνοι, Μουσουλμάνοι. Κάτω απ' τον ίδιο γαλανό ουρανό είμαστε όλοι περήφανοι, γιατί είμαστε Οθωμανοί».Τα τουρκικά αυτά ιδανικά όμως δεν πραγματοποιήθηκαν. Αντίθετα συνέβηκαν γε γονότα που δεν είχαν συμβεί επί «δεσποτικής διακυβέρνησης» με στόχο πάντοτε τους Ρωμηούς τους οποίους η πολιτική τους, τους εξόντωσε βίαια. Ιωσήφ Κωνσταντινίδης ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΩΝΈτος Ιδρύσεως 1928Δημοσθένους 117, 176 72 ΚαλλιθέαΤηλ. 210 9517072 Φαξ: 210 9598967http://www.cpolitan.gr/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ 6-7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 195555 ΧΡΟΝΙΑ
Ημέρα τραγικής μνήμης για τον Ελληνισμό της ΠόληςΗμέρα καταισχύνης για τον πολιτισμό και την ιστορία της ΤουρκίαςΣυμπληρώνονται 55 χρόνια από την εφιαλτική νύχτα τρόμου που έζησε ο ελληνισμός της Βασιλεύουσας με την απίστευτη σε έκταση καταστροφική μανία και πρωτοφανή βαρβαρότητα, του καθοδηγούμενου από τις κρατικές αρχές τουρκικού όχλου και την απάθεια και την ένοχη σιωπή της «προοδευτικής» και «πολιτισμένης» κοινωνίας της γείτονας χώρας. ΕΚΔΗΛΩΣΗΟ Σύλλογος Κωνσταντινουπολιτών τη Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010 στις 7μ.μ πραγματοποιεί στο Μέγαρο του (Δημοσθένους 117 Καλλιθέα. Τηλ.210-9517072) εκδήλωση μνήμης για τα θλιβερά εκείνα γεγονότα που σημάδεψαν ανεπανόρθωτα την ψυχή και την υπόσταση της Πολίτικης Ρωμιοσύνης. Η εκδήλωση περιλαμβάνει: Α- Πλούσιο φωτογραφικό υλικό που απεικονίζει το πρωτοφανές καταστροφικό μένος του τουρκικού όχλου.Β- Κατάθεση μαρτυριών από άτομα που βίωσαν τις βαρβαρότητες εκείνης της τραγικής νύχτας.Eίσοδος Ελεύθερη

Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010

Φάνης Μαλκίδης 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1821 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ








«Σε μια μεριά που λέγεται Εφκάς….τους έσφαξαν όλους. Τρεις μέρες βάσταξε το μακελειό….Μπήκαν στη Χώρα οι Τούρκοι….γυρεύοντας παντού ανθρώπους, έμπαιναν στα σπίτια και τα ρήμαζαν…Στην εκκλησία μπήκαν τύφλωσαν τους Αγίους, ….κ΄ένας με τη λόγχη του τρύπησε το Ευαγγέλιο…Στην Πόλη πήραν πολλούς και πολλές και τούρκεψαν…Εφτά- οχτώ χρόνια έμεινε σχεδόν έρημο το νησί… » Ίωνας Δραγούμης «Σαμοθράκη» Αθήνα 1910, σ. 29-30.

Η Σαμοθράκη αποτελεί ακόμη ένα μέρος της Θράκης, το οποίο είναι άγνωστο στο ευρύ κοινό, παρά τη μεγάλη προσφορά του στον ελληνικό και παγκόσμιο πολιτισμό, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Το νησί ήταν ένας χώρος, μία ολόκληρη φιλοσοφία της ζωής, μία αντίληψη για την επικοινωνία ανθρώπων και εμπορευμάτων. Η ανάπτυξη της Σαμοθράκης και τα «Σαμοθραείκια τείχη», οι πόλεις που δημιούργησε στα απέναντι Θρακικά παράλια, τα Καβείρια Μυστήρια, η έλευση του Απόστολου Παύλου στο νησί ως πρώτου ευρωπαϊκού εδάφους, και φυσικά η Νίκη της Σαμοθράκης, είναι μερικά από τα δεδομένα, για τα οποία είναι γνωστή η Σαμοθράκη. Το νησί όμως έχει και μία πτυχή της ιστορίας της, άγνωστη και λησμονημένη. Η Σαμοθράκη από το 1459 ήταν υπόδουλη με έντονη την οθωμανική παρουσία.
Η κήρυξη της επανάστασης στη Σαμοθράκη από τους τοπικά μυημένα μέλη στη Φιλική Εταιρεία, ακολούθησε ο γενικός ξεσηκωμός των Ελλήνων. Η αντίδραση από τους Οθωμανούς ήρθε το Σεπτέμβριο του 1821, την 1η του μηνός, την «πρωτοσταυρινιά» όπως λένε οι ντόπιοι, όταν αποβιβάστηκαν δύο χιλιάδες στρατιώτες. Η καταστροφή ήταν ολοκληρωτική. Η Σαμοθράκη μετατράπηκε σε κέντρο λεηλασίας, ζώνη θανάτου και ερείπια, και το νησί έμεινε ακατοίκητο για έξι χρόνια. Εφτακόσιοι από τους κατοίκους που είχαν καταφύγει στα βουνά, οι Οθωμανοί, τους έφεραν πίσω με δόλο δίνοντάς τους την εντύπωση ότι θα τους δώσουν χάρη. Ένας προδότης, το οποίον αργότερα των θανάτωσαν, λέγοντας «πως κι αυτός δεν μπορεί να είναι καλός, αφού προδίνει τους συντοπίτες του», έπαιξε το ρόλο του. Στην τοποθεσία «Εφκάς» στο κάστρο της πρωτεύουσας, της Χώρας, τους δολοφόνησαν όλους. Από τη μαζική αυτή δολοφονία, επέζησαν σύμφωνα με μαρτυρίες ξένων περιηγητών και του Σαμοθρακίτη ιερέα Γ. Μανωλάκη από 25 έως 30 οικογένειες, οι οποίες ζούσαν τα επόμενα χρόνια σε άθλια κατάσταση. Σημαντική μαρτυρία για το ολοκαύτωμα αποτελεί το έργο του Ίωνος Δραγούμη «Σαμοθράκη», ο οποίος διέσωσε το συμβάν, αλλά και την αναφορά για το τρυπημένο Ευαγγέλιο της εκκλησίας της Παναγίας στη Χώρα, το οποίο φυλάσσεται στο Εθνολογικό Μουσείο. Όσοι σώθηκαν από τους 15.000 κατοίκους πουλήθηκαν σαν σκλάβοι. Σημαντική παράμετρος του ολοκαυτώματος αποτελεί και ο βίαιος εξισλαμισμός πολλών Σαμοθρακιτών. Πέντε από τους επιζώντες του ολοκαυτώματος γύρισαν το 1837 στη Σαμοθράκη και επέστρεψαν στην αρχική τους θρησκεία. Για αυτό το λόγο βασανίστηκαν και θανατώθηκαν στην απέναντι Θρακική ακτή όπου μεταφέρθηκαν στο χωριό Μάκρη της Αλεξανδρούπολης. Η μνήμη τους τιμάται την Κυριακή του Θωμά και αποτελούν τους πέντε νεομάρτυρες (Μανουήλ, Μιχαήλ Κύπριος, Θεόδωρος, Γεώργιος και Γεώργιος), τα λείψανα των οποίων υπάρχουν στην εκκλησία της Παναγίας στη Χώρα και στις εικόνες στις εκκλησίες του νησιού απεικονίζονται με φουστανέλες.
Το ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης παρέμεινε άγνωστο και η τυπική αναφορά στη θυσία των κατοίκων της στην εθνική παλιγγενεσία, αναγνωρίστηκε από την Ακαδημία των Αθηνών μόλις το 1980. Την καταστροφή της Σαμοθράκης την απεικόνισε πολύ χαρακτηριστικά ο Γάλλος Αύγουστος Βινσόν (Auguste Vinchon) ο οποίος λίγο αργότερα ζωγράφισε ένα πίνακα με θέμα τη σφαγή της Σαμοθράκης, που βρίσκεται στο Λούβρο.
Το ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης αποτελεί μία άγνωστη πτυχή της ιστορίας μας και οφείλουν οι χιλιάδες επισκέπτες του νησιού να το γνωρίσουν, και οι αρκετοί ερευνητές που ασχολούνται με αυτό, να το αναδείξουν περισσότερο. Η συνέχεια θα πρέπει να είναι ακόμη πλούσια, το οφείλουμε στους νέους ανθρώπους που θυσιάστηκαν το Σεπτέμβριο του 1821 και αργότερα, για ελευθερία σώματος και πνεύματος.
Για το Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης βλ. περισσότερα στο Δορδανάς Σ- Μαλκίδης Θ. (επιμέλεια) Σαμοθράκη: Ιστορία- Αρχαιολογία- Πολιτισμός. Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου. Θεσσαλονίκη: εκδόσεις Επίκεντρο 2008.

Η ελληνική μειονότητα στην Αλβανία



PSEVA – ΠΣΕΒΑ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ
INTERNATIONAL COORDINATING COMMITTEE OF NORTHERN EPIRUS ISSUE



Αρ. Πρωτ. 0825/2010

Προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

κύριο Χοσέ Μανουέλ Μπαρόζο

Κοινοποίηση:

-Επίτροπο για τη Διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης

-Αλβανικό Κοινοβούλιο

-Ελληνικό Κοινοβούλιο

-Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

-Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο και Γερουσία των Η.Π.Α

-Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Θέμα: Η Αλβανία, η ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελληνική Εθνική Μειονότητα


Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε

Όπως γνωρίζουμε, οι βασικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αρχές τις οποίες (θα) πρέπει να σέβονται τα κράτη –μέλη και όσα κράτη επιθυμούν να ενταχθούν, είναι ο σεβασμός της ανθρώπινης ζωής, και η μη προώθηση εθνικιστικών διεκδικήσεων.
Τα κριτήρια τα οποία θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) για τις υποψήφιες χώρες, περιλαμβάνουν ζητήματα μεταχείρισης των μειονοτήτων, της εξάλειψης των διακρίσεων εις βάρος τους και για να ενταχθεί ένα υποψήφιο κράτος στην ΕΕ πρέπει να εκπληρώσει όλες τις προϋποθέσεις.
Σε ότι αφορά την Αλβανία, κατά την διάρκεια της συνάντησης της Ε.Ε. με την Αλβανία (Τίρανα, 13.1.2003), η Ε.Ε. κάλεσε την Αλβανία να αναλάβει με υπευθυνότητα την εκπλήρωση όλων των όρων αιρεσιμότητας, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και ο πλήρης σεβασμός και προστασία των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας.
Το ίδιο επιβεβαιώθηκε και στην «Ατζέντα της Θεσσαλονίκης για τα Δυτικά Βαλκάνια: Πορεία προς την Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση» (Θεσσαλονίκη, Ιούνιος 2003), όσο και στην υπογραφή της Συμφωνίας Σταθεροποίησης και Σύνδεσης της έναρξης ουσιαστικά των διαδικασιών ένταξης της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Ιούνιος 2006).
Ταυτόχρονα η ΕΕ θέτει όρους για την ένταξη μία χώρας το σεβασμό των συνόρων και την εξάλειψη των εθνικιστικών κινήσεων που θέτουν σε κίνδυνο την σταθερότητα.

Στην πραγματικότητα όμως η Αλβανία, παρότι συμφώνησε να υλοποιήσει μία σειρά από δεσμεύσεις για να προχωρήσει η ένταξιακή της πορεία, αυτή αντίθετα προσπαθεί να δημιουργεί καθημερινά εμπόδια για την ελληνική μειονότητα.

Ενδεικτικά και μόνο σας αναφέρουμε τα εξής:

-Αίσθημα ανασφάλειας με πιο πρόσφατο παράδειγμα τη δολοφονία του Έλληνα Αριστοτέλη Γκούμα στη Χιμάρα.

Η δολοφονία αποτελεί μία ύβρη προς την ανθρώπινη ζωή και προς την παρουσία της αυτόχθονης ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία. Αποτελεί μία πρόκληση προς τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα, πρόκληση η οποία επαναφέρει στη μνήμη μας εποχές, που όλοι θέλουμε να ξεχάσουμε. Τότε που η ανθρώπινη ύπαρξη, η ελληνική ύπαρξη ήταν ανεπιθύμητη στην Αλβανία θα έπρεπε να εξαφανισθεί. Οι χιλιάδες δολοφονημένοι, οι ακόμη περισσότεροι διωχθέντες και φυλακισμένοι στην περίοδο του Ενβέρ Χότζα, είναι μία σκληρή πραγματικότητα, την οποία όλοι θέλουν να λησμονήσουν. Η δολοφονία όμως στη Χιμάρα τα επαναφέρει όλα.
Στη Χιμάρα και όπου ζει ο ελληνικός πληθυσμός στην Αλβανία εδώ και πολλές δεκαετίες παραβιάζεται κάθε αρχή δικαίου και προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Δεν υπάρχει ελευθερία και ο εθνικισμός και ο ρατσισμός είναι καθημερινότητα. Τα παραδείγματα πολλά και μάλιστα πολλές φορές η επίθεση στην ελληνική μειονότητα έχει υποστήριξη από το αλβανικό κράτος.

-Ελληνικές περιουσίες

Η ελληνική μειονότητα στην ιστορική της διαδρομή υπήρξε μόνιμος στόχος του αλβανικού εθνικισμού. Με την κατάρρευση του ολοκληρωτικού καθεστώτος στις αρχές της δεκαετίας του 1990, πολλοί Έλληνες της Αλβανίας, μετανάστευσαν στη μεγάλη τους πλειονότητα στην Ελλάδα εγκαταλείποντας πίσω τους τις περιουσίες τις οποίες αγόρασαν ή καταπάτησαν Αλβανοί που κατέφθασαν από τον Βορρά αναζητώντας καλύτερη τύχη στα εύφορα παράλια.
Ο στόχος είναι προφανής: Να υφαρπάξουν οι Αλβανοί ή και το ίδιο το κράτος τις περιουσίες τους, όπου με αμφιβόλου γνησιότητας έγγραφα διεκδικούν περιουσίες οι οποίες είναι γνωστό στις τοπικές κοινωνίες ότι ήταν ιδιοκτησίες Ελλήνων και επομένως ανήκουν δικαιωματικά στους απογόνους τους.
Οι καταπατήσεις γης Ελλήνων που έχουν μεταναστεύσει, συνοδεύονται με εκβιασμούς και απειλές, ώστε να αναγκαστούν να τους παραχωρήσουν οικόπεδα και κτίσματα. Μάλιστα εμπλέκεται σε παράνομες δραστηριότητες και το ίδιο το κράτος, το οποίο επιχειρεί να ελέγξει περιουσίες της Εκκλησίας ή και των κοινοτήτων που είχε κρατικοποιήσει το καθεστώς του Χότζα.
Όλα αυτά έχουν στόχο την εκδίωξή τους από τις πατρογονικές τους εστίες και τον αφελληνισμό των περιοχών που ζει η ελληνική μειονότητα.
-Ενέργειες του αλβανικού κράτους που υπονομεύουν την παρουσία της ελληνικής μειονότητας.
Αναφέρουμε τον αυθαίρετο γεωγραφικό περιορισμό της μειονότητας, τη στατιστική γενοκτονία, τη βίαιη εθνολογική αλλοίωση των ελληνικών χωριών, την εκδίωξη Ελλήνων από τη αποκαλούμενη «μειονοτική περιοχή», τον πολιτιστικό αφελληνισμό, καταπίεση και τις πολιτικές αφομοίωσης, συνεχή προσπάθεια να περιορισθεί η εκπροσώπηση της Ελλήνων συνεχείς παρεμβάσεις για την ελεύθερη χρήση της ελληνικής γλώσσας.

-Εθνικισμός που αμφισβητεί την αυτοχθονία της ελληνικής μειονότητας και σύνορα με την Ελλάδα και
Σύμφωνα με τη νέα έκδοση του Αλβανικού Εγκυκλοπαιδικού Λεξικού, που κυκλοφόρησε πρόσφατα η Ακαδημία Επιστημών των Τιράνων, με κρατική χρηματοδότηση, θεωρούνται αλβανικά εθνικά εδάφη, ελληνικές πόλεις όπως τα Ιωάννινα, η Ηγουμενίτσα, η Άρτα και η Πρέβεζα … «
Επίσης οι Έλληνες θεωρούνται «έποικοι» στην περιοχή, από τα χρόνια της τουρκοκρατίας, αφού σύμφωνα με τους συντάκτες του Εγκυκλοπαιδικού Λεξικού «βρέθηκαν εκεί για να εργαστούν στα τσιφλίκια των μπέηδων..».Επίσης με αφορμή το ανύπαρκτο ζήτημα των Τσάμηδων, των απογόνων των συνεργατών των δυνάμεων κατοχής στην Ελλάδα, οργανώσεις οι οποίες πολλές φορές ενισχύονται από το κράτος προβαίνουν σε εθνικιστικές κινήσεις. Ήδη στο αλβανικό Κοινοβούλιο οι εθνικιστές Τσάμηδες εκπροσωπούνται με δύο βουλευτές ενώ ισάριθμα κόμματα οργανώνουν εθνικιστικές εκδηλώσεις.
Η προπαγάνδα κερδίζει έδαφος σε μια κοινωνία η οποία παραδοσιακά διακατέχεται από προκαταλήψεις και στερεότυπα απέναντι στους Έλληνες.

Αξιότιμε κύριε πρόεδρε

Για όλα τα παραπάνω καλούμε την Ευρωπαϊκή Ένωση
να λάβει μέτρα, ώστε η Αλβανία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της ως μέλος προς ένταξη.
Επίσης προτείνουμε η Ευρωπαϊκή Ένωση να πιέσει την Αλβανία να προβεί, όπως έχει υποχρέωση:

-Στην τοποθέτηση δημοσίων πινακίδων στην ελληνική γλώσσα. Αυτό αποτελεί και υποχρέωση της Αλβανίας με βάση τη Σύμβαση - Πλαίσιο για τις μειονότητες που έχει υπογράψει. Η τοποθέτηση των πινακίδων θα αποτελεί και ένα επίσημο μήνυμα προς όλους τους επισκέπτες της Αλβανίας, ότι στην περιοχή κατοικούν πολίτες που ανήκουν στην Ελληνική Εθνική Μειονότητα.

-Στην κατάργηση των μειονοτικών περιοχών αφού η αλβανική πρακτική αυθαίρετου διαχωρισμού μεταξύ «αναγνωρισμένων μειονοτικών ζωνών» και άλλων περιοχών, αμιγώς ελληνικών, όπως π.χ. η Χιμάρα, η Κορυτσά και η Πρεμετή είναι ένα θέμα που παραπέμπει στους διαχωρισμούς της εποχής Χότζα.

-Στην εισαγωγή της ελληνικής γλώσσας στη δημόσια διοίκηση: Η αλβανική διοίκηση όταν απευθύνεται στην Ελληνική Εθνική Μειονότητα θα πρέπει να χρησιμοποιεί στα έγγραφά της την ελληνική γλώσσα. Καμία διοικητική ή δικαστική πράξη που αφορά σε κατοίκους δεν θα εκτελείται εάν δεν είναι γραμμένη στην ελληνική γλώσσα.

-Στη δημιουργία γραφείου προστασίας της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας: Λόγω του αυξημένου αριθμού περιστατικών βίας διαβίωσης της ελληνικής μειονότητας ζητάμε τη δημιουργία γραφείου προστασίας της μειονότητας.

-Στο δικαίωμα της διδασκαλίας, εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης στη μητρική γλώσσα σε όλα τα επίπεδα και βαθμούς της παιδείας, εκεί όπου τα μέλη της εθνικής ελληνικής μειονότητας αποτελούν την πλειοψηφία ή ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού, η απρόσκοπτη χρήση εκμάθηση της μητρικής γλώσσας, το δικαίωμα της διαφύλαξης της πολιτιστικής κληρονομιάς, η επιστροφή των περιουσιών, η ελεύθερη άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων, η ελεύθερη ίδρυση και συμμετοχή σε κάθε είδους πολιτικό σχηματισμό, το δικαίωμα εγγύησης της συμμετοχής των Ελλήνων σε όλα τα επίπεδα και τομείς της εξουσίας, η εθνική ταυτότητα να καθορίζεται βάσει της ελεύθερης δήλωσης κάθε πολίτη, τη στιγμή κάθε απογραφής.

Αξιότιμε κύριε πρόεδρε

Εμείς πιστεύουμε ότι η ένταξη της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί για την ελληνική μειονότητα την καλύτερη λύση όσον αφορά τον σεβασμό των δικαιωμάτων της, αφού εάν επικρατήσουν ευρωπαϊκές πρακτικές, ευρωπαϊκή νοοτροπία και ευρωπαϊκές αρχές, τότε τα μέλη της ελληνικής εθνικής μειονότητας θα έχουν εγγυημένη την εφαρμογή και το σεβασμό των δικαιωμάτων τους και θα νοιώσουν ισότιμα μέλη αυτής της κοινωνίας. Ταυτόχρονα όμως εκδηλώνουμε και τις επιφυλάξεις της για τις πραγματικές προθέσεις των αλβανικών αρχών προς την κατεύθυνση αυτή. Πιστεύουμε ότι οι αλβανικές αρχές δημιουργούν προϋποθέσεις συνέχισης της ίδιας μέχρι τώρα πολιτικής ως προς την ελληνική μειονότητα, δημογραφική και εθνική, παρά το γεγονός ότι τα δικαιώματά της (γενικό και ειδικό πλαίσιο ) έχουν κατοχυρωθεί από διεθνείς συμβάσεις, τις οποίες έχει κυρώσει η Αλβανία (ΟΗΕ, Συμβούλιο της Ευρώπης, Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη, Ευρωπαϊκή Ένωση)

Τέλος, η πορεία της Αλβανίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση περνάει μέσα από τον σεβασμό των ανθρωπίνων, πολιτικών, πολιτιστικών, θρησκευτικών, περιουσιακών και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων της Αλβανίας, για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία και διευκρίνιση παραμένουμε στη διάθεσή σας και ευχόμαστε η ένταξη της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση να αποτελέσει αρχή για μία καλύτερη διαβίωση της ελληνικής μειονότητας και την εξαφάνιση των εθνικιστικών κινήσεων στην περιοχή.

A Contextual View of Holocaust and Genocide Denial


Stanley Burton Centre for Holocaust Studies/School of Historical Studies
School of Law, University of Leicester

Workshop

A Contextual View of Holocaust and Genocide Denial
University of Leicester 23th – 24th September 2010


Draft Programme



23 September 2010



9.00
Registration and Coffee
9.20
Welcome by Head of College (tbc)
9.30
Introduction Olaf Jensen:
The Leicester Project on Genocide and the Holocaust

10.00 – 12.00: Session I
Holocaust and Genocide Denial: Intentions and Development

10.00
Thomas Hochmann
(University of Paris Pantheon Sorbonne)
The Denier's Intent
10.20
Discussion
10.40
Mark Hobbs
(University of Winchester)
Holocaust Denial A Historical Perspective:
Alexander Ratcliffe: British Holocaust Denial in Embryo.
11.00
Discussion
11.20
Dr Nicholas Terry
(University of Exeter)
Holocaust Denial in the Age of Web 2.0: Negationist Discourse since the Irving Trial
11.40
Discussion

12.00 – 13.00 Lunch


13.00 – 15.00: Session II
Case Study Germany

13.00
Professor Michael Salter
(University of Central Lancashire)
Identifying and countering genocide denial in relation to the Nuremberg trials
13.20
Discussion
13.40
Björn Elberling / Alexander Hoffmann
(Practicing Lawyers and former Research Fellows at the University of Kiel)
The prohibition of “glorification of National Socialism” as an addition to the criminal provision on genocide denial (Sect. 130 (4) of the German Criminal Code)
14.00
Discussion
14.20
Christian Mentel
(Humboldt University, Berlin)
Laws, Trials and the Decline of Holocaust Negation in Germany
14.40
Discussion

15.00 – 15.30 Coffee


15.30 – 17.30: Session III:
Case Study Rwanda

15.30
Njugu, Freda Kabatsi
(State Attorney – Ministry of Justice and Constitutional Affairs Kampala, Uganda)
Confronting Genocide Denial: Using the Law as an effective tool in combating Genocide Denial in Rwanda
15.50
Discussion
16.10
Niamh Barry
(Intern at the International Criminal Tribunal for Rwanda)
A Contextual Look at the Impact of Genocide Denial Laws: The Current Situation in Rwanda
16.30
Discussion
16.50
Dr Sejal Parmar
(Article 19 and Queen Mary, University of London)
An International Human Rights Law Perspective of Rwanda’s Genocide Ideology Law
17.10
Discussion

17.30 Closing Remarks


19.30 Dinner










24 September 2010



From 9.30
Coffee

10.00 Session IV:
Bosnia, Soviet Union and Russia, European Union

10.00
Bosnia:
Professor Smail Čekić
(University of Sarajevo)
Denial of Genocide in Bosnia

10.20
Discussion
10.40
Soviet Union / Russia:
Elisabeth Anstett-Gessat
(Research Fellow, CNRS – IRIS):
Enemies, traitors and others: forms of denial and legitimacy of speach in Gulag memory.
11.00
Discussion
11.20
European Union:
Paolo Lobba
(University of Bologna)
Comments on the 2008 EU Framework Decision on Racism and Xenophobia
11.40
Discussion

12.00 – 13.00 Lunch


13.00 – 13.40 Session V: France

13.00
Dr Sévane Garibian
(University of Neuchâtel)
"Genocide Denial in Democracy: Right or Abuse of Right?"
13.20
Discussion

13.40 – 15.00: Session VI: Evaluation and Responses to Denialism

13.40
Lejla Čović
(University of Sarajevo):
Prosecution of Genocide Denial
14.00
Discussion
14.20
Dr Caroline Fournet
(University of Exeter)
Genocide denial and incitement to genocide
14.40
Discussion

15.00 – 15.30 Coffee


15.30 – 16.50 Session VI (resumed): Evaluation and Responses to Denialism

15.30
Enis Omerović
(University of Sarajevo)
Denial of the Crime of Genocide as an International Crime
15.50
Discussion
16.10
Richard Mullender (tbc)
(Newcastle University)
Holocaust Denial, the Well-Ordered Society, and Free Expression
16.30
Discussion
16.50
Dr Paul Behrens
(University of Leicester)
Options for dealing with Holocaust and genocide denial
17.10
Discussion

17.30 Concluding Remarks


17.40 End of Workshop



Stanley Burton Centre for Holocaust Studies/School of Historical Studies
School of Law, University of Leicester

Workshop

A Contextual View of Holocaust and Genocide Denial
University of Leicester 23th – 24th September 2010

Application for Registration


If you are interested in attending the workshop, please fill in the attached application form and return it to the organisers by 31 August 2010. You can send your form either to to Dr Olaf Jensen, oj6@le.ac.uk or to Dr Paul Behrens, pk124@le.ac.uk .

Please note that only a limited number of places are available. Attendance at the workshop is not guaranteed until you have received confirmation by the organisers. The organisers' decision on admission is final. Information on payment details will be sent to all successful applicants.


Attendance Rates

Please note that attendees have to make their own arrangements for travel and accommodation.

Rate 1A: £ 200
All-inclusive two-day conference package. Includes attendance on 23 and 24 September 2010, coffee / tea, 2 lunches, 1 conference dinner on Thursday.

Rate 1B: £ 170
Includes attendance on 23 and 24 September 2010, coffee / tea, 2 lunches (but no dinner).

Rate 1C: £ 150
One-day attendance only. Includes attendance on either 23 or 24 September 2010, as well as coffee / tea and lunch on the day of attendance. Also includes dinner on Thursday.

Rate 1D: £ 120
One-day attendance only. Includes attendance on either 23 or 24 September 2010, as well as coffee / tea and lunch on the day of attendance, but no dinner.

Rate 2A: £50
Student rate. Includes attendance on 23 and 24 September 2010, coffee / tea, 2 lunches, 1 conference dinner on Thursday. Proof of student status must be e-mailed to the organisers.

Rate 2B: £25
Student rate. Includes attendance on 23 and 24 September 2010, coffee / tea, 2 lunches, but no dinner. Proof of student status must be e-mailed to the organisers.

Timetable

31 August 2010: Deadline for submission of applications
3 September 2010: Reply to successful and unsuccessful applicants
19 September 2010: Deadline for receipt of payment
Application Form



Title:


Name:

Address:




Institutional affiliation:



Position within the institution:

Email address:

Please tick one rate:

Delegate Rate 1A (£200)
[all-inclusive]



Delegate Rate 1B (£170)
[23 and 24 September without dinner]



Delegate Rate 1C (£150) for Thursday, 23 September
[one day, incl dinner on 23 Sept]



Delegate Rate 1C (£150) for Friday, 24 September
[one day, incl dinner on 23 Sept]



Delegate Rate 1D (£120) for Thursday, 23 September
[one day without dinner]



Delegate Rate 1D (£120) for Friday, 24 September
[one day without dinner]



Student Rate 2A (£50) for Thursday, 23 and Friday, 24 September
[student rate incl dinner on 23 Sept. Proof of student status required]



Student Rate 2B (£25) for Thursday, 23 and Friday, 24 September
[student rate without dinner. Proof of student status required]



Please send the completed registration form to the organisers: oj6@le.ac.uk or pk124@le.ac.uk

Εθελοντική Αιμοδοσία

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ: ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΖΩΗΣ Γνωρίζετε ότι το Π.Γ.Ν. της Αλεξανδρούπολης χρειάζεται 8.500 με 9.000 χιλιάδες μονάδες αίματος το χρόνο; Δηλαδή 750 μονάδες αίματος τον μήνα; Δηλαδή 25 μονάδες αίματος τη μέρα; Γνωρίζετε ότι το αίμα διατηρείται μόνο 28- 30 μέρες και ότι ο αιμοδότης για να ξαναδώσει αίμα, καλό είναι να περάσουνε 4 μήνες; Γνωρίζετε ότι οι Τακτικοί Εθελοντές Αιμοδότες προσφέρουν ασφαλείς μονάδες αίματος;Γνωρίζετε ότι αυτοί που έχουν χαμηλό αιματοκρίτη μπορούν να δίνουν άφοβα Αιμοπετάλια;Γνωρίζετε ότι από 18 και μέχρι 55 ετών, μπορείτε να είστε δωρητές Μυελού των Οστών; Γνωρίζετε ότι στην χώρα μας υπάρχουν 4.500 χιλ. Θαλασσαιμικοί; ( πάσχοντες Μεσογειακής Αναιμίας) και ότι ο κάθε Θαλασσαιμικός μεταγγίζεται με 3 έως 4 μονάδες αίματος κάθε μήνα για όλα τα χρόνια της ζωής του; Εσείς τι λέτε; Τι νομίζετε ότι πρέπει να γίνει; Παρακαλώ ελάτε να βοηθήσετε; Κάθε Σάββατο πρωί μπροστά στο Δημαρχείο από τις 09:00 έως τις 14:00!!!!!! Αγαπητοί συμπολίτες, Η έλλειψη και η επάρκεια αίματος είναι μια κατάσταση που θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή όσων χρειάζονται το αίμα ως θεραπευτικό μέσο. Ειδικά σήμερα που λόγω των περιοριστικών μέτρων μείωσης των αιμοληψιών σε Νοσοκομεία της Βόρειας και Κεντρικής Ελλάδας λόγω του αυξανόμενου αριθμού των κρουσμάτων του ιού Δυτικού Νείλου για καθαρά προληπτικούς λόγους, η αιμοδοσία είναι όχι μόνο μια χειρονομία καλής θέλησης, φροντίδας και αγάπης προς τον συνάνθρωπό μας αλλά και απαραίτητη ΄΄στάση΄΄ πληθυσμού για την αντιμετώπιση της κρίσης. Δεν υπάρχει πολυτιμότερο δώρο από την παραπάνω πράξη, διότι αποτελεί δώρο ζωής γι΄ αυτόν που το δέχεται. Επιτακτική είναι η ανάγκη της συνδρομής μονάδων αίματος σ΄ αυτήν την νευραλγική καλοκαιρινή περίοδο που η κρίση παράλληλα χτύπησε την πόρτα μας. Άς σταθούμε συνοδοιπόροι στον αγώνα αυτό, στηρίζοντας έμπρακτα τις υπηρεσίες αιμοδοσίας των Νοσοκομείων που βρίσκονται σε κρίση. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μπορεί αύριο να είμαστε εμείς στη θέση τους. Μην αφήσουμε την αδιαφορία και την άγνοια να νικήσει την ανθρώπινη αλληλεγγύη και προσφορά στον πάσχοντα συνάνθρωπο που σήμερα ειδικά έχει μεγάλη ανάγκη από την προσφορά ασφαλούς αίματος. Αξίζει να διαδώσουμε ελπιδοφόρο μήνυμα και να στηρίξουμε τους συνανθρώπους μας που βιώνουν δύσκολες ώρες σε απόσταση αναπνοής από εμάς, ότι υπάρχουν υγιείς άνθρωποι και συνειδήσεις με την ικανότητα να στηρίξουν την ιδέα της εθελοντικής αιμοδοσίας και να συνδράμουν με τον τρόπο αυτό στη κρίση. Δεν είναι απαραίτητο να χτυπήσει ο ιός εμάς, τους φίλους ή την οικογένειά μας για να δράσουμε. ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ που συναισθάνονται την σημασία της πρόληψης και της εθελοντικής προσφοράς. Άς μην αφήσουμε μόνους τους συμπολίτες μας αυτή την δύσκολη ώρα. Άς δώσουμε ένα χέρι βοήθειας με συνέπεια και ευαισθησία. ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΝΩΝ ΜΑΣ.Με εκτίμηση ΣΕΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ Π.Γ.Ν. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ