Σήμερα το πρωί ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, στοχαστικός, βαθύς και καίριος μου στειλε αυτό το μέηλ κείμενο. Μετά έφυγε για πάντα και θλίβομαι πολύ. Ειχα την τύχη να συνομιλούμε πολιτικά και για τα ιταλικά
Σήμερα το πρωί ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, στοχαστικός, βαθύς και καίριος μου στειλε αυτό το μέηλ κείμενο. Μετά έφυγε για πάντα και θλίβομαι πολύ. Ειχα την τύχη να συνομιλούμε πολιτικά και για τα ιταλικά
ΠΡΑΓΜΑΤΙ πολύ χαριτωμένη τής κ. Μαρίας Άντζελας Ολγκίν Κουεγιάρ η αναφορά στα ελαιόδενδρα της Κύπρου. Τα βρήκε, καθώς γράφει, να μοιάζουν με τα ελαιόδενδρα της χώρας της, της Κολομβίας.
Βέβαια της πατρίδας της η χλωρίδα δεν είναι τόσο διάσημη σε όλον τον κόσμο για τις ελιές της. Μάλλον για τα... ναρκωτικά της είναι πασίγνωστη.
Ο 9ος και ο 10ος αιώνας μ.Χ. ήταν η εποχή της μεγάλης σύγκρουσης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας με το Ισλάμ. Το Ισλάμ που άρχισε να εξαπλώνεται από το πρώτο τέταρτο του 7ου αι. Οι φανατισμένοι μουσουλμάνοι Άραβες κατέκτησαν σειρά αυτοκρατορικών επαρχιών (Αίγυπτο, Βόρεια Αφρική, Παλαιστίνη, Συρία), φτάνοντας να απειλήσουν και την ίδια την Κωνσταντινούπολη. Χρειάστηκε σειρά αγώνων πολεμιστών αυτοκρατόρων για να περιοριστεί ο ισλαμικός κίνδυνος, ο οποίος όμως δεν έμελλε να εξαλειφθεί πριν το απόγειο της ενδόξου Μακεδονικής Δυναστείας τον 10 αι. Στον δύσκολο για την Αυτοκρατορία 9ο αι. εμφανίστηκε όμως μια μορφή που οδήγησε τον Σταυρό στην καταπάτηση της ημισελήνου.
O ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΜΙΑΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΑΣ 50 ΕΤΩΝ
Την 25/11/2023 γράφτηκε ο επίλογος μιας αγωνίας από την τραγωδία της Κύπρου το 1974.
Ήρθαν στην Γαστούνη από την Κύπρο, ως απεσταλμένοι της Προεδρίας της Κυπριακής Δημοκρατίας η κ. Άννα Αριστοτέλους και ο κ. Παναγιώτης Γεωργίου, συνοδευόμενοι από την Συνταγματάρχη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας κ. Άννα Ψαρρού, για να ενημερώσουν την οικογένεια του Δεκανέα το 1974 (Ανθυπασπιστή ΠΖ σήμερα) και Αγνοούμενου από τον Αύγουστο του 1974 Δημητρίου Λούρμπα, ότι το Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου-Εργαστήριο Δικανικής Γενετικής, αναγνώρισε με τυποποίηση DNA σκελετικά δείγματα του Αγνοούμενου από το 1974 στη Μάχη της ΕΛΔΥΚ της 16ης/8/1974 Δημητρίου Λούρμπα εκ Γαστούνης.
Ήταν 11 Ιουλίου του 2011, όταν στις 05:40 το πρωί, σημειώθηκε έκρηξη στη ναυτική βάση της Εθνικής Φρουράς Κύπρου «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί, 20 χιλιόμετρα ανατολικά της Λεμεσού η οποία στοίχισε τη ζωή 13 ανθρώπων
Σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό της Κυπριακής Δημοκρατίας, έχασαν τη ζωή τους 13 άνθρωποι και τραυματίστηκαν 62, ένας εκ των οποίων πολύ σοβαρά. Τον Αύγουστο του 2013 καταδικάστηκαν σε φυλάκιση 5 ετών από το Μόνιμο Κακουργιοδικείο Λάρνακας ο πρώην υπουργός Άμυνας Κώστας Παπακώστας και σε δύο χρόνια άλλοι 3 κατηγορούμενοι για την έκρηξη.
Τι ακριβώς συνέβη στη ναυτική βάση
Θεοφάνης Μαλκίδης *
Πλήρης εθνική κυριαρχία και στη Ζουράφα !
Το επεισόδιο στη Ζουράφα, στο
βορειοανατολικότερο άκρο της ελληνικής θαλάσσιας ελληνικής επικράτειας, λίγες
μόνο ώρες μετά την ελληνοτουρκική συνάντηση στην Ουάσιγκτον, όταν κατά το πρότυπο Ιμίων, Κινάρου, Ρω, Μεγίστης,
κλπ ένα τουρκικό αλιευτικό «παρενοχλείται» και επεμβαίνει η τουρκική ακτοφυλακή
για να τονίσει ότι η περιοχή ανήκει στην Τουρκία, δεν (πρέπει να) μας εκπλήσσει.
Θεοφάνης Μαλκίδης
Διαπιστώσεις και ερωτήσεις :
Οι Τούρκοι τουρίστες στη Θράκη και το Αιγαίο για τους οποίους έχει αλλάξει όλο το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί Συνθήκης Σέγκεν και βίζας, έχουν κάποια ασυλία;
Είναι ιερές αγελάδες και δεν τους ακουμπά κανείς;
Είναι πολίτες ανώτερης κατηγορίας;
Υπάρχουν πρόστιμα για αυτούς;
Βεβαιώνεται η παράβαση στο τελωνείο έτσι ώστε να μην επιτραπεί η έξοδος από την Ελλάδα , όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις σε όλον τον πλανήτη ;
Γνωρίζουν Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας;
Γνωρίζουν γενικώς να οδηγούν;
Γιατί πριν από λίγο ένας ηλικιωμένος στην Αλεξανδρούπολη γλύτωσε από θαύμα όταν ένας Τούρκος "οδηγός-τουρίστας ", είπε να κάνει αναστροφή ενώ απαγορεύεται, γιατί έτσι τον βόλευε!!!!
Και μία τελευταία αλλά όχι έσχατη ερώτηση προς όσους που λένε ότι οι Τούρκοι αφήνουν δύο δραχμές στην Αλεξανδρούπολη και τα νησιά:
η συμπεριφορά των εν λόγω είναι όπως αρμόζει σε τουρίστες ή προσομοιάζει σε επίδοξους κατακτητές και μπεηδες που συμπεριφέρονται στους σερβιτόρους και στις καμαριέρες ως ραγιάδες;
Ἀπολυτίκιον Ἦχος α ́. Τῆς ἐρήμου πολίτης. Τῶν Φαράσων τὸν γόνον, καὶ τοῦ Ἄθωνος κλέϊσμα, καὶ τῶν ἀπ᾿ αἰῶνος ὁσίων, μιμητὴν καὶ ἰσότιμον, Παΐσιον τιμήσωμεν πιστοί, τὸ σκεῦος χαρισμάτων τὸ μεστόν, ὡς φυλάσσοντα ἐκ πάντων τῶν λυπηρῶν, τοὺς πίστει ἀνακράζοντας, δόξα τῷ δεδωκότι σοι ἰσχύν, δόξα τῷ σὲ στεφανώσαντι, δόξα τῷ ἐνεργοῦντι διὰ σοῦ, πᾶσιν ἰάματα.
Μία μοναδική, ταινία ρωσικής παραγωγής. διαρκείας 5 ωρών, σε HD, με 6 ενότητες, που περιδιαβαίνει τα μέρη όπου γεννήθηκε, έζησε, ασκήτεψε και δίδαξε ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης και εις την συνείδηση του χριστεπώνυμου λαού Μέγας Παΐσιος. Η ταινία στηρίχτηκε στα κεφάλαια και το εν γένει περιεχόμενο του τόμου "Βίος Γέροντος Παΐσιου Αγιορείτου" του Ιερομονάχου Ισαάκ, μαθητού του Αγίου. Γυρίστηκε από την ΠΟΚΡΟΒ, με προτροπή του Γέροντος Ευθυμίου (Ιερόν Κελλίον Αναστάσεως - Καψάλα Αγίου Όρους), μαθητού του Ιερομονάχου Ισαάκ.
Γέροντα, πῶς εἶναι καλύτερα νὰ λέω τὴν εὐχή; Φωναχτά, ψιθυριστὰ ἢ μὲ τὸν νοῦ;
Ἂν τὴν λὲς φωναχτά, θὰ κουράζεσαι καὶ γρήγορα
θὰ ἀποκάμης.
Γι’ αὐτὸ νὰ τὴν λὲς πότε ψιθυριστὰ καὶ πότε μὲ τὸν νοῦ. Ἡ εὐχὴ μὲ τὸν νοῦ εἶναι τὸ καλύτερο· ἐπειδὴ ὅμως δὲν μποροῦν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι νὰ τὴν λένε συνέχεια μὲ τὸν νοῦ, βοηθάει νὰ τὴν λέη κανεὶς καὶ ψιθυριστά, σὰν μιὰ προπαίδεια.
Μπορεῖς νὰ ἀρχίζης νὰ τὴν λὲς ψιθυριστά, νὰ συνεχίζης μὲ τὸν νοῦ καὶ ὕστερα πάλι ψιθυριστὰ καὶ πάλι μὲ τὸν νοῦ.
Θεοφάνης Μαλκίδης
Για τον Μιχάλη Χαραλαμπίδη
Η εκπομπή - αφιέρωμα της Δέλτα Τηλεόρασης στον Μιχάλη Χαραλαμπίδη .
Η αλβανική απογραφή του 2024, τα αποτελέσματα της οποίας ανακοινώθηκαν πρόσφατα, έδειξε οριακά μειωμένο σε σύγκριση με την απογραφή του 2011 τον πληθυσμό των Ελλήνων, κάτι, που οδηγεί τους ομογενείς της Αλβανίας να ομιλούν για προσπάθεια αλλοίωσης του αριθμού τους και να βάζουν ευθέως θέμα αξιοπιστίας της απογραφής.
Του μακαριστού π. Γεωργίου Μεταλληνού,
Ὁ ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου Κυπριανὸς (1756-1821) περικλεὴς μορφὴ τοῦ γένους, ὑπῆρξε καλλίνικος μάρτυρας τῆς ρωμηοσύνης, ποὺ μὲ τὴ θυσία του, στὴν ἀρχὴ τοῦ ἀγῶνος τῆς ἀνεξαρτησίας (1821), ἐνεψύχωσε τὸν ἐπαναστατημένο ἑλληνισμό, ἐπιβεβαιώνοντας συνάμα τὴ ρωμαίικη οἰκουμενικότητα τῆς ἐπαναστάσεώς του.
Πρώτη σύσταση, στερνὸ ἀπομεινάρι τῆς γῆς
Πέτρες! Τί εἶναι οἱ πέτρες; Πέτρες! Δηλαδή, τίποτα! Ποιὸς δίνει σημασία σ᾿ αὐτές; Ποιὸς χάνει τὸν καιρό του μὲ τὶς πέτρες; Δὲν ἀξίζει τὸν κόπο μηδὲ νὰ μιλήσει κανένας γι᾿ αὐτές. Εἶναι τὰ πιὸ καταφρονεμένα πράγματα τῆς πλάσης.
Ὡστόσο, μοῦ φαίνεται, πὼς αὐτὲς οἱ τιποτένιες πέτρες θ᾿ ἀπομείνουνε μονάχα, ὅποτε χαλάσει ὁ κόσμος καὶ λείψει κάθε ζωὴ ἀπάνω στὴ γῆ. Αὐτὲς εἶναι ἡ πρώτη σύσταση τοῦ κόσμου, κι αὐτὲς θά ῾ναι τὸ τελευταῖο ἀπομεινάρι του. Δὲν κουνιοῦνται ἀπὸ τὸν τόπο τους, δὲν μιλᾶνε. Μὰ θαρρῶ πὼς ἀκοῦνε καὶ πὼς βλέπουνε. Μᾶς βλέπουνε ἐμᾶς τοὺς ἀνθρώπους κι ὅσα κάνουμε, ἀκοῦνε ὅσα λέμε ἐμεῖς οἱ λιγόζωοι, οἱ ψευτο-κανωμένοι, καὶ μᾶς ἐλεεινολογᾶνε γιὰ τὴν ἀνοησία μας, πὼς τάχα θὰ κυριέψουμε τὸν κόσμο! Οἱ πέτρες ποὺ πατοῦσε ἀπάνω τους ὁ Ἀχιλλέας κι ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος θὰ κρυφογελούσανε μὲ τὴ ματαιοδοξία τους, γιατὶ ξέρανε πὼς θὰ σβήσουνε πολὺ γρήγορα, σὰν καπνός, κι αὐτοί, κι οἱ αὐτοκρατορίες τους, κ᾿ οἱ δόξες τους, σὲ καιρὸ ποὺ αὐτὲς θὰ στεκόντανε ἀκατάλυτες, ὅπως καὶ θὰ βρίσκουνται ὡς τὰ σήμερα σὲ κάποια μεριά. Ἀπὸ τότε τὶς πατήσανε χιλιάδες ἄνθρωποι, δίχως νὰ τὶς δώσουνε καμμιὰ προσοχή, κι ὅλοι τους γινήκανε κουρνιαχτός, σὰν νὰ μὴν ᾔρθανε ποτὲς στὸν κόσμο.
Παρεμβολὴ τις εὑρέθη Θεῷ νέα,
Τόλμη παρεμβάλλουσα καὶ πυρὸς μέσον.
Κτεῖνεν ἐρισθενέας δεκάτῃ πῦρ Νικοπολίτας.
Οι Άγιοι Σαράντα Πέντε Μάρτυρες μαρτύρησαν στη Νικόπολη της Αρμενίας και μεταξύ αυτών ήταν και οι πρόκριτοι της πόλεως Δανιήλ, Μαυρίκιος, Αντώνιος και Λεόντιος.
Θεοφάνης Μαλκίδης Αλεξανδρούπολη-
Θράκη
Δημήτρης Διακομιχάλης Κάλυμνος- Αιγαίο
Ιωάννης Σιεκέρσαββας Κερύνεια- Κύπρος *
Κύπρος- Αιγαίο- Θράκη: Ελευθερία, Ελληνικότητα και Εθνική Κυριαρχία
Ο Ηρόδοτος της Αλικαρνασσού και του
Αιγαίου, της Ιωνίας και της Δωδεκανήσου, της γης και της θάλασσας, ζώντας και δημιουργώντας σε έναν τόπο
ταυτισμένο με τη θάλασσα και με τα χιλιάδες νησιά της να την περιβάλλουν και να τα περιβάλλει,
διατυπώνει τη μοναδικής αξίας και ουσίας
παραδοχή: «Έχουμε γη και πατρίδα, όταν έχουμε πλοία και θάλασσα»!
Μιλά, δηλαδή, μεταξύ των άλλων, για την κυριαρχία και για τον τρόπο επιβολής
και εδραίωσής, αλλά και αντίστασης σε κάθε επίδοξο κατακτητή. Ενώ στο Θουκυδίδη διαβάζουμε για τον Περικλή που
αναφέρεται στο «Μέγα
το της Θαλάσσης Κράτος»,
αποδίδοντας την ερμηνεία ότι η «θαλάσσια ισχύς» στηρίζεται σε
συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως, η γεωγραφία, η ανάπτυξη της ακτογραμμής και
το χαρακτήρα του λαού.
Το περσινό πάθημα του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ, δεν του έγινε μάθημα.
Όπως είναι γνωστό, στις 3 Ιουλίου 2023 ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ που συνεργάζεται με τον περιβόητο Ατζούν Ιλίτζαλι (τον αξιότιμο κύριο του περιβάλλοντος Ερντογάν που πανηγύριζε στην Κύπρο την «κατάκτηση» της, παρέα με όλο τον θίασο των τούρκων ισλαμοφασιστών και μαφιόζων, τον άνθρωπο που διαδίδεται ότι επιθυμεί να εξαγοράσει τόσο τον ΣΚΑΙ όσο και τον ΠΑΟ), άρχισε να μεταδίδει μία καινούργια τουρκοσειρά τζάμπα-πράμα η οποία μέσα σε δύο 24ωρα κατέρριψε όλα τα αρνητικά ρεκόρ τηλεθέασης της τελευταίας εικοσαετίας (για την συγκεκριμένη ζώνη μετάδοσης της) στο δυναμικό κοινό (1,3% και 1,1%), με αποτέλεσμα να «αποσυρθεί» άρον-άρον από το πρόγραμμα του σταθμού.
Θεοφάνης Μαλκίδης *
Όταν η πολιτική
εργαλειοποιεί την στατιστική και όταν η στατιστική εργαλειοποιείται από την
πολιτική
Δεν είναι πρώτη φορά που η πολιτική χρησιμοποιεί, εργαλειοποιεί,
άλλες επιστήμες και τέχνες. Σε ό,τι αφορά όμως τους αριθμούς, τη
στατιστική, τις απογραφές πληθυσμού, η πολιτική έχει αδυναμίες στο να τις ερμηνεύει
και να τις ορίζει κατά τα δικά της «καλά και συμφέροντα».
Ειδικότερα, η
Αλβανία εδώ και παρά πολλά χρόνια και
δεν αναφέρομαι στην αλήστου μνήμης περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από τον Ενβερ Χότζα όπου πολιτική ήταν ό,τι έλεγε και
ό, τι επέτρεπε το κόμμα, αλλά στη λεγόμενη «δημοκρατική» χρονική φάση , η
γειτονική χώρα χρησιμοποιεί τη στατιστική για τις πολιτικές και άλλες επιδιώξεις της.
του Άριστου Μιχαηλίδη από τον Φιλελεύθερο
Πρέπει να πείσει, λένε, η πλευρά μας ότι αποδέχεται την πολιτική ισότητα. Δεν του ζητούν του εκπροσώπου μας και Προέδρου, να παραβιάσει κόκκινες γραμμές, αλλά μόνο να πείσει ότι αποδέχεται την πολιτική ισότητα των Τουρκοκυπρίων για να ξεκλειδώσει η διαδικασία.
Ἅγιος Θεοφάνης ὁ Ἔγκλειστος
Παραπονιέστε γιὰ τὴ μεταβλητότητα τῆς ἐσωτερικῆς σας καταστάσεως -ἄλλοτε εἶναι καλὴ καὶ ἄλλοτε κακή. Δὲν γίνεται ἀλλιῶς.
«Ἔχω δοκιμάσει καὶ δοκιμάζω δυσάρεστες ψυχικὲς καταστάσεις μὲ διάφορες μορφές». Δὲν ἔχουμε παρὰ νὰ τὶς ὑπομένουμε μὲ ταπείνωση καὶ γενναιοψυχία, χωρὶς νὰ χαλαρώνουμε τὸν πνευματικό μας ἀγώνα, χωρὶς νὰ παραμελοῦμε τὴν ἐκπλήρωση τῶν θείων ἐντολῶν -αὐτὸ ἀκριβῶς ποὺ κάνετε.
O Ἑλληνισμός θυμᾶται τήν ἀποφράδα μέρα.
Τήν ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Τήν πτώση τῆς χιλιετοῦς βυζαντινῆς αὐτοκρατορίας. Ὡστόσο, συμβαίνουν πράγματα στήν πατρίδα μας, πού μᾶς πείθουν ὅτι ἡ ἅλωση συμβαίνει πλέον ἐντός μας. Ὅτι ἔχει μετακομίσει στό ἔδαφός μας. Ὡς ἅλωση φρονήματος, ὡς ἅλωση ταυτότητας, ὡς ἅλωση ἀξιοπρέπειας.
«Αδελφέ μου Παναγιώτη καλό Παράδεισο να έχεις. Είναι κάποια πράγματα που μοιράζεσαι με κάποιους ανθρώπους που σου στιγματίζουν την ψυχή».
Η ίδια δήλωσε στον «Νέο Κόσμο» ότι την συνέδεε μακροχρόνια φιλία με τον Παναγιώτη. Χωρίς να μπορεί να κρατήσει τους λυγμούς της, είπε στον «Νέο Κόσμο» ότι «ήταν σαν αδελφός μου».
Λίγο αργότερα η σύζυγός του Ελένη έγραψε:
«Το λιοντάρι μας έφυγε. Ο Παναγιώτης Ιασωνίδης απεβίωσε 7.48 π.μ, τομ πρωί της Τρίτης στην αγκαλιά μας, ήρεμα και δίχως πόνο.
Αιώνια του η μνήμη
Η αγάπη μας θα συνοδέψει την όμορφη του ψυχούλα, στα χέρια του Θεού. Τον περιμένουν πολλές ψυχές…».
Πιστεύεται ότι ο θάνατός του προήλθε από αιμάτωση του εγκεφάλου. Ο Παναγιώτης Ιασσωνίδης πέθανε σε ηλικία 62 ετών. ‘Ηταν παντρεμένος με την Ελένη, με την οποία απέκτησαν δυο παιδιά: τον Γιώργο και την Ανατολή.
Περήφανος για την ποντιακή καταγωγή του, ασχολήθηκε από νεαρός με τα παροικιακά. Ως φοιτητής δραστηριοποιήθηκε με την Ένωση Φοιτητών NUGAS, στην Ελληνική Εβδομάδα και αργότερα στο Φεστιβάλ «Αντίποδες» και, φυσικά, στην «Ποντιακή Εστία», στην Παμμακεδονική και σε άλλες ομογενειακές οργανώσεις.
Για χρόνια ήταν ιδιοκτήτης και διευθυντής του Εκπαιδευτηρίου IDEA (The Institute of Tertiary and Higher Education Australia (ITHEA).
ΕΦΥΓΕ Ο ΤΡΑΝΤΕΛΛΗΝΑΣ
Για τον θάνατό του, ο Κωνσταντίνος Καλυμνιός μας έγραψε:
«Είσαι τραντέλληνας. Σε αγαπάω». Αυτή ήταν η τελευταία κουβέντα που είχα με τον Παναγιώτη Ιασσωνίδη πριν λίγες μέρες. Πάντοτε θυσίαζε το χρόνο του για να πάρει τηλέφωνο, να βεβαιωθεί ότι είμαι καλά, και να μου δώσει μια συμβουλή.
“Τι λες, βρε Παναγιώτη; Εσύ είσαι τραντέλληνας, με όλη την κυριολεξία της λέξεως”, του απάντησα.
“Ντίνο, άσε τις βλακείες”, ρουθούνισε, και γέλασε.
Δεν άντεξε άλλο το σώμα του την ταλαιπωρία. Αλλά αυτός ο εξαιρετικός άνθρωπος, που διετέλεσε πρόεδρος της Παμμακεδονικής Ένωσης, που υπήρξε η ψυχή της Ποντιακής Εστίας, που οραματίστηκε την ένωση όλων των Ποντιακών σωματείων της Αυστραλίας, που ευεργέτησε πλήθος συμπαροίκων χωρίς να αναζητεί επαίνους και αναγνώριση, και που θυσίασε την προσωπική του ευτυχία στο βωμό των κοινών της παροικίας, θα παραμείνει αθάνατος στη μνήμη και στην καρδιά μας.
Η τελευταία του ανάρτηση στα κοινωνικά μέσα, μία κατάθεση ψυχής: “Χωρίς να κατηγορηθώ για ρατσισμό, μπορεί κάποιος να βρει έστω και ένα τετραγωνικό εκατοστό Ελλάδας που να μην είναι (τουλάχιστον) απλά όμορφη… αν όχι εκπληκτική, όπως όλη η Ελλάδα!”
Αυτός ήταν ο τραντέλληνας Παναγιώτης Ιασσωνίδης. Ο πιστός φίλος, ο αφοσιωμένος οικογενειάρχης, ο φλογερός πατριώτης, ο προικισμένος συμπάροικος, ο σθεναρός αντίπαλος, ο ανθρωπιστής, ο δικός μας άνθρωπος. Θα μας λείψει αφάνταστα. Αφήνει τόσο στην παροικία μας όσο στις καρδιές μας ένα κενό που δεν πρόκειται να αναπληρωθεί, μια πληγή που δεν δύναται να επουλωθεί.
Καλό ταξίδι αδελφέ τραντέλληνα, και καλή αντάμωση. Ο Θεός να σε αναπαύει και να απαλύνει τον πόνο της οικογένειάς σου και όλων όσων σ αγάπησαν και σε εκτιμούσαν. Είμαστε μύριοι.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΥΜΝΙΟΣ»
Εξάλλου, σε σχετική ανάρτησή της, η «Ποντιακή Εστία» αναφέρει:
«Το κερί μπορεί να σβήσει, αλλά η ανάμνηση του φωτός του παραμένει. Σήμερα η “Ποντιακή Εστία” με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκε τον θάνατο του Παναγιώτη Ιασσωνίδη. Μια ανυπολόγιστη απώλεια τόσο για την ποντιακή όσο και για την ελληνική κοινότητα. Το πάθος του αδιαμφισβήτητο. Η υποστήριξή του ακλόνητη. Οι ιδέες του απεριόριστες. Η αγάπη του για τον Οργανισμό μας ήταν αστείρευτη. Για πάντα στις σκέψεις και τις καρδιές μας.
Αναπαύσου εν ειρήνη τώρα Παναγιώτη».
Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΤΑΜΒΑΚΗΣ
Αγαπητέ κύριε Χαζημανώλη,
Με συγκίνηση διάβασα στην έγκριτη ιστοσελίδα σας, το άρθρο για τον αιφνίδιο θάνατο του γνωστού ομογενή της Αυστραλίας Παναγιώτη Ιασσωνίδη.
Επιτρέψτε μου να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια σε εσάς, την αγαπητή οικογένεια Ιασσωνίδη, αλλά και στον Ελληνισμό της Αυστραλίας για τον αδόκητο χαμό του Παναγιώτη Ιασσωνίδη, αυτού του σπουδαίου Έλληνα, την ψυχή του Ποντιακού Ελληνισμού της Αυστραλίας και όχι μόνο.
Είχα την ιδιαίτερη τιμή να συνεργαστώ με τον αγαπητό Παναγιώτη την εποχή του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού. Η αγάπη του για την Ελλάδα, τον Ποντιακό Ελληνισμό και τον Απανταχού Ελληνισμό υπήρξε ανυπέρβλητη και η προσφορά του ανεκτίμητη.
Το χαμόγελο, η καλοσύνη και η αυταπάρνηση του υπήρξαν σπάνια προτερήματα που χαρακτήριζαν τον αγαπητό σε όλους μας Παναγιώτη Ιασσωνίδη. Το πολυσχιδές έργο του και ο κρυστάλλινος χαρακτήρας του τον έκαναν γνωστό σε όλο τον κόσμο, όπου υπάρχει Απόδημος Ελληνισμός.
Ο αγαπητός Παναγιώτης αφήνει πίσω του ένα δυσαναπλήρωτο κενό.
Αδελφέ Παναγιώτη,
«Η Ιθάκη σ’ έδωσε τ’ ωραίο ταξίδι. Χωρίς αυτήν δεν θα ‘βγαινες στον δρόμο. Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια».
Αιωνία σου η μνήμη.
Στέφανος. Π. Ταμβάκης.
Επίτιμος Πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητος Αλεξανδρείας
Μέλος του Δ.Σ. του Ιδρύματος « Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης»
Θεοφάνης Μαλκίδης
Μνήμη Παναγιώτη Ιασωνίδη
Μία από τις σημαντικές αποστολές μου στον μακροχρόνιο αγώνα για το ζήτημα της ανάδειξης της Γενοκτονίας των προγόνων μας, ήταν στην Αυστραλία.
Εκεί όπου πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων Αυστραλίας ήταν ο Παναγιώτης Ιασωνίδης με το οποίον αναπτύξαμε σχέσεις αγάπης, φιλίας και πραγματικά υψηλού επιπέδου κατανόηση για το τι είναι ο Ελληνισμός της Διασποράς, για το τι μπορεί να προσφέρει στην πατρίδα ο δυναμισμός των Ελληνίδων και των Ελλήνων που ζουν εκτός Ελλάδας.
Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Νύσσης γράφει πώς οἱ σοφοὶ θαυμάζουν τὸν βασιλιὰ τῶν Μακεδόνων πρωτίστως γιὰ τὸ ἀπόφθεγμά του: «Ὁ θησαυρός μου εἶναι οἱ φίλοι μου» («τὸν θησαυρὸν ἐν τοῖς φίλοις ἔχειν» [P.G. 46, 1037]).