Θεοφάνης Μαλκίδης
Για τον Ελληνισμό.
Η συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά
Σε μια ακόμη προκλητική κίνηση προχώρησε ο Οζγκιούρ Φερχάτ, ο βουλευτής που αποχώρησε από τον ΣΥΡΙΖΑ για να προσχωρήσει στη Νέα Αριστερά.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος διαφημίζει την επιλογή του να προωθεί την προπαγάνδα και τα συμφέροντα της Άγκυρας, αν και βουλευτής του ελληνικού κοινοβουλίου.
Η απόφαση να θυσιασθεί κάποιος για το Έθνος – να γίνει δηλαδή Εθνομάρτυρας – δεν είναι καθόλου εύκολη. Απαιτεί πολύ καλή πνευματική κατάσταση, προκειμένου να μην προδώσει τα ιδανικά του και, χάριν αυτών, να είναι αποφασισμένος να θυσιάσει τα πάντα. Υπήρξαν περιπτώσεις Εθνομαρτύρων, που θυσιάστηκαν, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τους άλλους Έλληνες. Πολλές φορές, και το μαρτύριό τους φάνταζε τόσο σκληρό, τόσο αδιαπέραστο, ώστε να μην έχουν οι άλλοι το σθένος να τους συμπαρασταθούν. Γι’ αυτό, στάθηκαν μόνοι τους, εμπρός στον θάνατο. Παρ΄ όλα αυτά, κατόρθωσαν με την βοήθεια του Θεού να πέσουν ηρωικά.
Το παρακάτω ποίημα αφορά μία τέτοια περίπτωση Εθνομάρτυρος. Δεν αναφέρεται το όνομά του, ο χρόνος και ο ακριβής τόπος, όπου βρέθηκε, καθώς δεν έχουν και σημασία εμπρός στο μήνυμα, που το ποίημα αυτό φέρει.
΄Η πάνε μόνο οι Έλληνες; Γιατί αν συμβαίνει το δεύτερο, τότε μια μειοψηφία, οι μετανάστες που εισήλθαν παράνομα και εν συνεχεία νομιμοποιήθηκαν, καταργούν την ισότητα μεταξύ των πολιτών, αλλά και το ίδιο το δημοκρατικό μας πολίτευμα, αφού θεμέλιό του είναι η ισότητα, η τυπική έστω, που όμως παρέχει την δυνατότητα και το δικαίωμα να διεκδικήσει κάποιος και την ουσιαστική.
Θεοφάνης Μαλκίδης
Τη στιγμή που ενάμισι χρόνο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη η δίκη, η μητέρα ενός νέου που έχασε τη ζωή του εκεί, δεν άντεξε τον πόνο και οδεύει για να συναντήσει τον αγαπημένο της γιο.
Πριν από λίγο έφυγε από αυτή τη ζωή η συμπατριώτισσα μου από την Αλεξανδρούπολη Βασιλική Πιπερούδη- Οίκου , μητέρα του μόλις εικοσιοχτώ ετών σιδηροδρομικού Δημητρίου Οίκου, θανόντα μαζί με άλλους 56 ανθρώπους στα Τέμπη.
Επειδή τα λόγια τούτες τις στιγμές είναι κατά κυριολεξία φτωχά για να εξηγήσουν την πραγματικότητα στην οικογένεια που χτυπήθηκε διπλά σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, ευχόμαστε κουράγιο και δύναμη, Θεία παρηγοριά και κυρίως απόδοση Δικαιοσύνης!
Θεοφάνης
Μαλκίδης
Διδάκτορας
Παντείου Πανεπιστημίου
Μέλος της
Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών
Το έγκλημα εναντίον του Ελληνισμού
στις Κυδωνιές (Αϊβαλί) και το μαρτύριο του Μητροπολίτη Γρηγορίου (1922)
Η Γενοκτονία
που υπέστη ο Ελληνισμός από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλικούς από το 1908
έως το 1922, αποτελεί μαζί με τη Γενοκτονία εναντίον των Αρμενίων, δύο από τα
μεγαλύτερα εγκλήματα που γνώρισε η ανθρωπότητα. Δυστυχώς , τα εγκλήματα αυτά έμειναν
ατιμώρητα και αποτέλεσαν το «παράδειγμα» και για τις αντίστοιχες μαζικές
δολοφονίες τα επόμενα χρόνια. Μέσα στη Γενοκτονία εναντίον των Ελληνίδων και
των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, υπάρχουν επιμέρους εγκληματικές πράξεις που
αποκαλύπτουν το μέγεθος και τη βαρβαρότητα, τη στόχευση, το οργανωμένο σχέδιο εξόντωσης. Μία τέτοια περίπτωση είναι στις Κυδωνιές (Αϊβαλί), όταν η Γενοκτονία είχε στόχο την ολοκληρωτική
εξαφάνιση του Ελληνισμού, αλλά και το στιγματισμό, τη διαπόμπευση, την ύβρη εναντίον
των ηγετών του.
Στις 1 Οκτωβρίου το 331 π. χ πραγματοποιήθηκε μια απο τις αποφασιστικές μάχες που έκριναν την ιστορία του κόσμου. Η μάχη στα Γαυγάμηλα αποτέλεσε το αποκορύφωμα της εκστρατείας του Αλεξάνδρου. Ο Δαρείος Γ´ μετά απο την πρώτη συνάντηση του με τον Μ. Αλέξανδρο στην Ισσό (333 π. Χ) που έχασε την μάχη, προκειμένου να αποτρέψει έναν αλλο πόλεμο, πρόσφερε την παράδοση όλων των περιοχών δυτικά του Ευφράτη, υψηλά λύτρα για τα χαρέμια που είχαν αρπαχτεί απο τον Αλέξανδρο στην Ισσό και το χέρι της κόρης του. Όμως ο Αλέξανδρος τα απορρίπτει. Ο σκοπός του ήταν η κατάκτηση της αυτοκρατορίας των Αχαιμενήδων.
Μια μέρα αναφέρανε ανιχνευτές ότι ο Δαρείος είχε αρχίσει με την συγκρότηση ενός τεράστιου στρατού στον Ευφράτη. Ο Δαρείος ήτανε έτοιμος να ξεκινήσει την αποφασισμένη μάχη. Αλλά ο Αλέξανδρος ήθελε να περιμένει μέχρι ο Δαρείος να έχει προσλάβει και τον τελευταίο Πέρση. Εκ τούτου ήθελε να είναι σίγουρος ο Αλέξανδρος ότι καμιά άλλη μάχη δεν ήτανε περισσότερο αναγκαία.
Ο στρατός του Αλέξανδρου αποτελούνταν απο 40.000 άνδρες πεζούς και 7.000 ιππείς. Απέναντι στους Πέρσες ήτανε σημαντικά αριθμητικά κατώτεροι. Όμως ο στρατός του αποτελούνταν απο εξαιρετικά έμπειρους Βετεράνους και οι σύντομες εντολές τους κατα την διάρκεια της μάχης θα ηταν χρήσιμες και αυτο ήτανε ένα πλεονέκτημα. Ο στρατός του αποτελούνταν απο τους εταίρους ιππείς οι οποίοι ήτανε οπλισμένοι με λόγχες. Οι υπασπιστές το ίδιο ένοπλοι όπως οι Έλληνες οπλίτες χωρίς να είναι τόσο περιορισμένοι στην ελευθερία κινήσεων. ο Αλέξανδρος εξάλλου είχε τους πεζεταίρους που ήτανε με εξαιρετικά μακριές λόγχες οπλισμένοι και τους συνήθως ελαφρά οπλισμένους στον στρατό του. Ο φίλιππος ο πατέρας του Αλέξανδρου είχε αναμορφώσει έναν ισχυρό στρατό απο χαλαρές κινητοποιήσεις φυλετικών ομάδων με αυτόν τώρα θα μπορούσε να επιτεθεί. Στον στρατό του παρατάχθηκαν ακόμη πολλοί σύμμαχοι και μισθοφόροι απο την Ελλάδα και απο όλα τα Βαλκάνια. Απο τον πατέρα του είχε μάθει ο Αλέξανδρος το πεζικό μόνο για αμυντικούς σκοπούς να το χρησιμοποιήσει και να περιμένει την κατάλληλη στιγμή και έπειτα με το βαρύ ιππικό των εταίρων να ακολουθήσει μια προσωπικη τακτική. Αυτη η τακτική όπως και στην μάχη της Ισσού και αυτήν τη φορά θα βοηθούσε στην νίκη.
Τις ημέρες αυτές τιμούμε την ιερή Μνήμη των Ελλήνων,
των θυμάτων από τις σφαγές των Βούλγαρων και των
Γερμανών στο Δοξάτο και τη Δράμα το 1941, σφαγές
οι οποίες στόχευαν, μεταξύ των άλλων, στο γίνει
αποδεκτή η παράδοση της Μακεδονίας και της Θράκης
στη Βουλγαρία.
Μερλιέ Ὀκτάβιος
Μὲ ἐπευφημίες καὶ τραγούδια συνοδεύει στὸν τάφο ἡ Ἑλλάδα τὶς μεγάλες φωνὲς ποὺ σωπαίνουν γιὰ πάντα. Τί ὡραία φιλοφροσύνη γιὰ τὸν πανηγυρισμό, ὕστερ᾿ ἀπὸ τὴν ἐπικήδεια τελετή. Τῆς εἰσόδου τοῦ Λόγου στὸ βασίλειο τῆς δόξας!
Πώς ΗΠΑ και ΕΕ εξουδετερώνουν το «γεωπολιτικό ρίσκο» που επικαλούνται οι πολέμιοι της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας
του Άριστου Μιχαηλίδη από τον Φιλελεύθερο
Η Ίρμγκαρντ Φούρτσνερ, 99 χρόνων σήμερα, τον Δεκέμβριο του 2022, στα 97 της δηλαδή, καταδικάστηκε από δικαστήριο στο Ιτζεχόε της βόρειας Γερμανίας, σε φυλάκιση δύο χρόνων με αναστολή, για συνέργεια σε περισσότερες από 10.500 δολοφονίες κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς εκφώνησε μια ιστορική ομιλία στη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών και τα βασικά θέματα ήταν το διεθνές δίκαιο και η ειρήνη.
Εἰσαγωγή
Κάποιος ἄνδρας καταγόμενος ἀπό τήν Ἔδεσσα τῆς Συρίας, ὁ Ἰωάννης, μετακόμισε μέ τούς γονεῖς του εἰς τήν Ἀντιόχεια. Ἡ οἰκογένεια αὐτή ἐκέρδιζε τά πρός τό ζῆν παρασκευάζοντας καί πουλώντας ἀρώματα. Ὅταν, λοιπόν ἦρθε ἡ ὥρα τοῦ Ἰωάννη διά γάμο καί συζυγία, οἱ γονεῖς του ἐπέλεξαν μιά καλή οἰκογένεια διά νά πάρουν τήν κόρη τους ὡς νύμφη διά τόν Ἰωάννη. Ἡ κόρη αὐτή ὠνομάζετο Μάρθα. Οἱ γονεῖς τῆς κόρης μέ χαρά ἐδέχθησαν τήν πρόταση αὐτή, ὅμως ἡ Μάρθα ἄλλα εἶχε εἰς τόν νοῦν της. Προτιμοῦσε νά ζῆ παρθενική ζωή ἤ καλύτερα, νά γίνη νύμφη Χριστοῦ. Οἱ γονεῖς της ὅμως ἐπέμεναν ἀνυποχώρητα εἰς τό νά γίνη ὁ γάμος αὐτός. Ἡ Μάρθα, ὡς κόρη μέ χριστιανική ἀνατροφή, δέν ἤθελε νά ἀπειθήση εἰς τούς γονεῖς της, ὅμως ἀντιδροῦσε ἐσωτερικά. Διά νά μή χάση ὅμως τήν γαλήνη της, ἀποφασίζει νά ἀναθέση εἰς τόν Θεόν τό ὅλο θέμα καί νά πράξη αὐτό πού θά τῆς ἀποκάλυπτε ὁ Θεός.
Θεοφάνης Μαλκίδης *
Τι δεν συζητήθηκε (για άλλη μια φορά) με την κατοχική Τουρκία
Για όσες και όσους λησμόνησαν, τον
περασμένο Φεβρουάριο συμπληρώθηκαν τριάντα χρόνια από την αναγνώριση της Γενοκτονίας των προγόνων μας από
τη Βουλή των Ελλήνων και το μήνα Σεπτέμβριο συμπληρώθηκαν 102 έτη από το συμβολικό
τέλος του μαζικού εγκλήματος με την καταστροφή της Σμύρνης. Καταστροφή, Έγκλημα, Γενοκτονία, που αφαίρεσε τη ζωή σε πάνω από ένα
εκατομμύριο Ελληνίδες και Έλληνες στον Πόντο, στη Μικρά Ασία, στη Θράκη και
Καππαδοκία, και προσφυγοποίησε πάνω από ενάμιση!
του Αλέξανδρου Ασωνίτη*
Δεν πρόκειται για κακόγουστη ειρωνεία και ανέξοδο χιούμορ σχετικά με το διαβόητο κέντρο υποδοχής μεταναστών. Όποιον όμως άνθρωπο ρωτήσεις στην Ελλάδα, αλλά και μέχρι προ τίνος στην Ευρώπη και τον κόσμο όλο, τι είναι η Μόρια της Λέσβου και τι ξέρει γι’ αυτήν, η απάντηση θα είναι ίδια μ’ αυτά που γράφανε εφημερίδες και σάιτ όπου γης, επί σειρά ετών: το χειρότερο στρατόπεδο του κόσμου, κόλαση, ντροπή, κ.λπ. κ.λπ.
Δεν θα μπω στην ουσία του μεταναστευτικού, δηλ. στην παράνομη μετανάστευση εκατομμυρίων ανθρώπων, ελάχιστοι εκ των οποίων είναι πρόσφυγες κατά το Διεθνές Δίκαιο, δηλ. διώκονται προσωπικά οι ίδιοι από ένα καθεστώς που δεν εγγυάται δίκαιη δίκη, όπως οι οκτώ Τούρκοι στρατιωτικοί που παραδόθηκαν στην Ελλάδα και τους δόθηκε άσυλο ως πρόσφυγες. Η συντριπτική πλειοψηφία των μεταναστών μπαίνουν, με τεράστιους προσωπικούς κινδύνους και με υψηλότατα ναύλα στους κακοποιούς διακινητές, παράνομα στην Ευρώπη για οικονομικούς λόγους, καθαρά. Αλλά δεν γίνεται να μετακομίσουν ήπειροι σε μια άλλη ήπειρο. Ούτε ωφελεί να υποκρινόμαστε πως δεν βλέπουμε την σύγκρουση Ισλάμ και Δύσης-χριστιανισμού.
Στην Μόρια, λοιπόν, το ελλαδικό κράτος, εκουσίως υπόδουλο στο Δουβλίνο 2 και στις εντολές της Ε.Ε., τις οποίες αγνοούν η Ουγγαρία, η Πολωνία, αλλά κι η Τουρκία φυσικά που δεν τηρεί τις συμφωνίες με την ΕΕ, μόνο αρπάζει δισεκατομμύρια ευρώ, η Ελλάδα, λοιπόν, ίδρυσε στην Μόρια το 2013 ένα κέντρο υποδοχής παράνομων μεταναστών και προσφύγων σ’ ένα εγκαταλελειμμένο στρατόπεδο. Εκεί στοιβάχτηκαν χιλιάδες μετανάστες και προκλήθηκαν αναρίθμητα προβλήματα, που ξέρουμε όλοι. Η Μόρια ως τόπος, οι κάτοικοί της, αλλά κι όλοι οι Λέσβιοι, δυσφημήθηκαν στα πέρατα της γης με τον χειρότερο τρόπο, για πράγματα με τα οποία δεν είχαν καμμία σχέση και τα οποία επηρέαζαν και υποβάθμιζαν δραματικά την καθημερινή ζωή τους, ενώ όταν κάποτε προτάθηκε να δοθεί Νόμπελ Ειρήνης στους Λέσβιους και στους κατοίκους της Λαμπαντούζα, Έλληνες «προοδευτικοί διανοούμενοι» που «κολύμπαγαν» σε κάθε λογής ποτάμια εξανέστησαν υποστηρίζοντας ότι ενδεχόμενη βράβευση θα αποτελούσε έναυσμα εθνικισμού, τόσο διεθνιστικώς ορθοί ήταν και είναι.
Επί τη ευκαιρία, όμως: Ξέρετε πού είναι αυτό το επιβλητικό κτίσμα;
Στην Μόρια, στο τέλος του χωριού. Το ανακάλυψα στην τύχη φέτος, όταν πήγα να δω το διαβόητο στρατόπεδο. Είναι ένα αριστούργημα, ένα υδραγωγείο της Ρωμαϊκής εποχής, αγνώστου αρχιτέκτονος και μηχανικού. Το μήκος του είναι 175 μέτρα, το ύψος του δεν ξέρω, υπολογίζω τουλάχιστον τριάντα ή σαράντα. Δεσπόζει ανάμεσα σε ελαιώνες και σου κόβει την ανάσα με την μεγαλειώδη στιβαρότητα και την ομορφιά του. Ρωτάω λοιπόν όλους τους υπεύθυνους στην Αθήνα, που αποφασίζουν και διατάζουν χωρίς να δίνουν δεκάρα για τις ευαισθησίες των ανθρώπων της επαρχίας -δεν ξέρω πώς μπορούσαν να αντιδράσουν οι τοπικοί υπεύθυνοι που δεν αμφιβάλλω πως έκαναν ό,τι πέρναγε απ’ το χέρι τους για να υπερασπιστούν το ακριτικό νησί τους:
Μετά από πενήντα χρόνια έγινε η εξόδιος ακολουθία και η κηδεία των ιερών οστών του μέχρι πρότινος αγνοούμενου Καταδρομέα της 33ης Μοίρας Ανδρέα Κκολού του Ονησιφόρου, ο οποίος αγνοούνταν από την 21η Ιουλίου 1974, πολεμώντας τους Τούρκους εισβολείς στην Κύπρο.
Δυο κηδείες ποιητών σημάδεψαν τη νεότερη ελληνική Ιστορία: Στις 27 Φεβρουαρίου 1943 ο Κωστής Παλαμάς αφήνει την τελευταία του πνοή στο σπίτι του στην Πλάκα.