Θεοφάνης Μαλκίδης
Αλέξανδρος Υψηλάντης, αρχηγός της Ελληνικής Επανάστασης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1792 και ήταν γιος του Κωνσταντίνου Υψηλάντη, και της Ελισάβετ το γένος Βακαρέσκου, μίας από τις μεγαλύτερες οικογένειες της Ρουμανίας.
Θεοφάνης Μαλκίδης
Αλέξανδρος Υψηλάντης, αρχηγός της Ελληνικής Επανάστασης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1792 και ήταν γιος του Κωνσταντίνου Υψηλάντη, και της Ελισάβετ το γένος Βακαρέσκου, μίας από τις μεγαλύτερες οικογένειες της Ρουμανίας.
ΜΑΡΚΟΣ ΔΡΑΚΟΣ
Το ήθος και το κάλλος της Κυπριακής νεότητας: Ας πάρουμε λίγο από το αίμα των ηρώων μας για να καθαρίσουμε το δικό μας
Απρόβλεπτες διαστάσεις φαίνεται να παίρνει το ευρύ κύμα κινητοποιήσεων των αγροτών στη Γερμανία, εξέλιξη η οποία θέτει σε προβληματισμό, όχι μόνο την κυβέρνηση της χώρας αλλά ολόκληρο το ευρωπαϊκό κατεστημένο, καθώς είναι η πρώτη φορά που απειλείται σοβαρά ο σχεδιασμός που έχει γίνει με την πράσινη συμφωνία και τον τρόπο που αυτή ενσωματώνεται στους κανόνες της ΚΑΠ για την προγραμματική περίοδο 2023-2027.
Aρθρο του Henri Temple* στο Réveil Français – Πηγή
[Ο καθηγητής Τζον Τόλαν είναι κατηγορηματικός: «Ο Διαφωτισμός έβλεπε τον Προφήτη ως ήρωα του ορθολογισμού» (http://www.anixneuseis.gr/ευρωπαίος-ο-μωάμεθ-γιατί-όχι/) Απόρροια αυτού είναι η «επιστημονική» δοξασία ότι η Δυτική Ευρώπη γνώρισε τους αρχαίους Ελληνες σοφούς μέσω του «Φωτισμένου Ισλάμ». Δηλ. ότι τα ελληνικά συγγράμματα μεταφράστηκαν πρώτα στα συριακά, από αυτά στα αραβικά και από κει στα λατινικά… Κλείνοντας τα μάτια στην εγκυρότητα μιας τέτοιας μεταφραστικής διαδρομής αρνούνται πεισματικά τη συντομότερη διαδρομή: από τα ελληνικά στα λατινικά. Αλλά για τους Διαφωτιστές, a priori αποκλειόταν μοναχοί και ιερωμένοι, ως «σκοταδιστές χριστιανοί», να ασχολούνταν με συγγράμματα… ειδωλολατρών. (Πρόσφατα δεν είδαμε σε – καλοπληρωμένο – βίντεο ορθόδοξους μοναχούς να καταστρέφουν την Ακρόπολη;) Αυτό το σκοτεινό αντιχριστιανικό δόγμα, που περιβαλλόταν με «επιστημονικό» μανδύα, ανέτρεψε με ιστορικά αδιαμφησβήτητα στοιχεία ο καθηγητής Γκουγκενέμ.
Αλλά η δόξα του Βυζαντίου δεν βρίσκεται μόνο στο ότι διέσωσε τα αρχαιοελληνικά συγγράμματα· πρωτίστως βρίσκεται στο ότι διέσωσε την Ορθοδοξία που δίνει νόημα στη ζωή των ανθρώπων και σώζει Εθνη… Και κάποτε πρέπει να καταλάβουμε ότι ο Διαφωτισμός είναι μέσο της δυτικής κυριαρχίας και αν θέλουμε να ανορθώσουμε την πατρίδα πρέπει να τιμούμε του βυζαντινούς Πατέρες μας όσο και τους παππούδες μας τους αρχαίους…Ε.Δ.Ν.]
Όταν Συλβαίν Γκουγκενέμ δημοσίευσε το βιβλίο Ο Αριστοτέλης στο Mont Saint Michel, Οι ελληνικές ρίζες της χριστιανικής Ευρώπης (Seuil, 2008), έπεσε θύμα ενός απίστευτου και βδελυρού σπασμού του δράκοντα που ονομάζεται μοναδική Σκέψη, καθώς συγκλονίστηκαν τα βαθύτερα δόγματά της: πώς τόλμησε να αμφισβητήσει την ιδέα ότι η πρόσβαση μας στον Αριστοτέλη έγινε δι’ άλλης οδού και όχι από τους Άραβες, ειδικά εκείνους που κατείχαν τη νότια Ισπανία, την πρώτη θέση των οποίων κατείχε ο Aβερόης; Όπως και η μυθική Ύδρα, ο δράκος αυτός έβγαλε (τουλάχιστον) 200 μαινόμενα κεφάλια· κατέλαβε ολόκληρες σελίδες του στις δικές μας γερμανοπατιναρισμένες Πράβντα. Υπάρχουν ακόμα και σήμερα τα ονόματα των 200 “συναδέλφων” του κ. Γκουγκενέμ που τον λύντσαραν: μια ολόκληρη ανάκριση από το ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (;) στην οποία ανήκει ο συγγραφέας (http://www.liberation.fr/tribune/2008/04/30/oui-l-occident-chretien-est-redevable-au-monde-islamique_70708). http://passouline.blog.lemonde.fr/2008/04/27/laffaire-aristote-chronique-dun-scandale-annonce).
Το Μον Σαίν Μισέλ (ύψ. 80 μέτρα) είναι νησάκι ανοιχτά της Νορμανδίας. Στην κορυφή του υπάρχει το ομώνυμο μοναστήρι, με άγαλμα του Αρχαγγέλου [Σαιν] Μιχαήλ. Εδώ λειτουργούσε σκριπτόριο, υπό τον μοναχό Ιάκωβο τον Βενετό, στο οποίο μετέφραζαν χειρόγραφα του Αριστοτέλη στα λατινικά. Αυτής της μεταφραστικής ομάδας διασώζονται σήμερα στην Ευρώπη μια εκατοντάδα χειρογράφων από τα Φυσικά, 289 από τα Αναλυτικά Υστερα και τα Μεταφυσικά που χρησιμοποίησε ο Θωμάς ο Ακινάτης.
Αυτή η σοβιετικού τύπου ανάκριση έγινε γιατί «αναθεωρεί (σικ) την ιδέα της συμμετοχής του ισλαμικού κόσμου στην ανάπτυξη της γνώσης στην Ευρώπη κατά τη μεσαιωνική εποχή … Η μεθοδολογική βάση και οι θέσεις αυτού του βιβλίου είναι αμφισβητήσιμες και συζητούνται επί του παρόντος από την κοινότητα ειδικών αυτής της περιόδου (sic), ιστορικούς και φιλόσοφους …
Θεοφάνης Μαλκίδης
Χραντ Ντινκ: 1.500.000 +1
Με εμπνέει
ως άνθρωπο, ως πολίτη, ως Έλληνα, ο
συνεπής, ο συνεχής, ο σοβαρός, ο υπεύθυνος, ο ασταμάτητος αγώνας του Αρμενικού
έθνους, της πνευματικής και πολιτικής του ηγεσίας για την ιστορία, για τη Δικαιοσύνη και
την Αλήθεια, για την αναγνώριση της
Γενοκτονίας. Για αυτό και έχει αποτελέσματα, παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια,
παρά τον πόλεμο, κυριολεκτικό και μεταφορικό που δέχεται από εχθρούς και «φίλους».
Εμπόδια τα οποία
είναι πολλά και ποικίλα, αλλά επειδή έχει ο Αρμενικός λαός έχει μαζί του
την αλήθεια και το δίκαιο, είναι
νικηφόρος.
Την ορεινή κωμόπολη της Κόνιτσας επέλεξε για να ταξιδέψει ο γνωστός για τις ανθελληνικές απόψεις Αλβανός δημοσιογράφος, Artan Hoxha.
Η Δόμνα Σαμίου τραγουδά στη Γαλάτα της Κύπρου στα πλαίσια των εκδηλώσεων "Ιερά Μητρόπολις Μόρφου 2000 Χρόνια Τέχνης και Αγιότητας" το καλοκαίρι του 2000.
Αποχαιρετώντας τον Ευάγγελο Ευαγγέλου, 20 χρόνων αγνοούμενο από το 1974 και πλέον «άγγελο της πατρίδας»
Ιστορικό
Μια μοναδική έκδοση του ΙΗΑ (International Hellenic Association) με την ευκαιρία συμπλήρωσης 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 γίνεται πραγματικότητα.
ΔΕΚΑΕΦΤΑ του Γενάρη 1975. Ήταν, ημέρα Παρασκευή. Ένα τροχοφόρο τεθωρακισμένο άρμα του βρετανικού στρατού, με τα σήματα της UNFICYP στην θωράκισή του, όρμησε εναντίον εκατοντάδων άοπλων μαθητριών και μαθητών, Ελλήνων Κυπρίων διαδηλωτών, έξω από την πύλη της βρετανικής στρατιωτικής βάσης Ακρωτηρίου και σκότωσε τον 18χρονο μαθητή Πανίκο Δημητρίου.
Ήταν, πέντε ήδη μήνες, εκτοπισμένος από τους Τούρκους κατακτητές, πρόσφυγας στη Λεμεσό ο Πανίκος. Ανάμεσα στις 200 χιλιάδες των διά της πολεμικής βίας τους Αττίλα 1974 εκτοπισθέντων Ελλήνων Κυπρίων. Τους οποίους, τα τουρκικά στρατεύματα εισβολής και οι Τουρκοκύπριοι διατεταγμένοι τρομοκράτες της ΤΜΤ, σε εφαρμογή προσχεδιασμένης εθνοκάθαρσης, εξεδίωξαν Ιούλιο και Αύγουστο 1974 απ’ τις πατρογονικές τους εστίες, στα καταληφθέντα από την 39 και την 28 Μεραρχίες του Αττίλα.
Ετοιμαστείτε, έρχονται και
άλλα !!!!!!
<<Με αφορμή τα κατοικίδια και εάν είναι μέλη της οικογένειας ( ναι καλά διαβάσατε) αρπάχτηκαν ο Γιώργος Λιάγκας με την Άρια Καλύβα στο Πρωινό του ΑΝΤ1.
Κωφοί μαθητές: Σε μια ενδεικτική και συγκινητική κίνηση προχώρησαν μαθητές του Ειδικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, που απευθύνεται σε μαθητές κωφούς και βαρύκοους.
Τὸν ἐπετροβολοῦσαν οἱ μάγκες τῆς ἀγορᾶς, τὸν ἐχλεύαζον τὰ κορίτσια τῆς γειτονιᾶς, τὸν ἐφοβοῦντο τὰ νήπια καὶ τὰ βρέφη. Τὸν ἔλεγαν κοινῶς «ὁ Ταπόης» ἢ «ὁ Μανώλης τὸ Ταπόι».
Θεοφάνης Μαλκίδης
Πολιτιστικό επίπεδο
Σε περίπτωση που αναρωτιέστε που πηγαίνουν τα λεφτά από τους φόρους μας και ειδικά ποιες κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές χρηματοδοτούνται απο το κράτος, για να ανέβει το πολιτιστικό μας επίπεδο, ο κατάλογος είναι αποκαλυπτικός:
Οι αγνοούμενοι είναι η πιο θλιβερή πτυχή του δράματος που στιγμάτισε την Κύπρο το καλοκαίρι του 1974, είπε την Κυριακή ο Υπουργός Άμυνας, Βασίλης Πάλμας, στον επικήδειο λόγο του στην εξόδιο ακολουθία του μέχρι πρότινος αγνοούμενου, πεσόντα κατά την τουρκική εισβολή του 1974 Λοχία (ΜΧ), Ευάγγελου Ευαγγέλου.
Συνέντευξη στον Αντώνη Κυριαζάνο από το capital.gr
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τον γάμο και την υιοθεσία στα ομόφυλα ζευγάρια, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρόσφατη συνέντευξή του στην ΕΡΤ και τον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά, θεώρησε ότι το θέμα αφορά λίγους. Όμως τα δημοσιεύματα και τα σχόλια στον Τύπο, στα ενημερωτικά sites και στα κοινωνικά δίκτυα, έδειξαν το αντίθετο: το θέμα αφορά ποικιλοτρόπως πολλούς. Και δικαίως αφού επιχειρεί να αλλάξει πολλά στην ελληνική κοινωνία και στον θεσμό που την συγκροτεί: τον γάμο. Και επειδή ο πρωθυπουργός ζήτησε πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου, στη Βουλή, διάλογο, o στοχαστής και συγγραφέας Στέλιος Ράμφος διατυπώνει τις απόψεις του για τα θέματα που αναδεύονται μέσα από το νομοσχέδιο αυτό και τις αλλαγές που θα επέλθουν, κατά την άποψή του, αν γίνει νόμος της ελληνικής πολιτείας.
Ὁ ἐν κοινωνίᾳ Θεοῦ διατελῶν πιστός ἀναγνωρίζει ὡς ὑπέρτατον Παιδαγωγόν τόν Θεόν πατρικῶς παιδαγωγοῦντα τά τέκνα του «εἰς τό μεταλαβεῖν τῆς ἁγιότητος αὐτοῦ» (Ἑβρ. 12, 11). Χαρακτηριστικός εἶναι ὁ στίχος τοῦ ψαλμωδοῦ: «καί ἡ παιδεία σου ἀνώρθωσέ με εἰς τέλος, καί ἡ παιδεία σου αὐτή με διδάξει» (Ψαλμ. 17, 36).
ΧΡΗΣΙΜΗ συνήθεια της στήλης, εδώ και τέσσερεις δεκαετίες που χαίρει της εμπιστοσύνης της ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ, είναι ίσως η πρωτοχρονιάτικη παράθεση του ετήσιου… Λογαριασμού Κερδο-Ζημιών. Για εκείνα που, κατά τη γνώμη μας, συναποτελούν διαχρονικά τα σημαντικότερα του συλλογικού μας βίου. Και στα οποία κάθε χρόνο μετράμε είτε κέρδη που επιτεύχθηκαν είτε ζημιές που προστέθηκαν. Στο μέτρημα και οι ζημιές που αποφεύχθηκαν. Αλλά και τα διαφυγόντα κέρδη που θα μπορούσαν να συναριθμήσουν οι… λογιστές στις στήλες καταχώρησης των μεγάλων ζητημάτων του τόπου. Με πρωτεύον, πάντα βεβαίως, το μαράζι – τον καημό και την έγνοια της εθνικής υπόθεσης της πατρίδας:
Η Eλλάδα κοντεύει να τεθεί έξω-νόμου από τους πνευματικούς μας κύκλους. Όλος αυτός ο παρδαλός και υστερικός συρφετός των προοδευτικών επιστημόνων, των μοντέρνων λογίων, των επαναστατικών διανοουμένων, δημοκοπώντας ακατάπαυστα και σκορπώντας παντού με αφθονία τη χολή, τους σαρκασμούς, τους ανόητους ρητορισμούς, τα απλοϊκά «επιστημονικά» αποφθέγματα, δημιούργησε τριγύρω μας μιαν ατμόσφαιρα καχυποψίας και μίσους για κάθε τι το εθνικό, το ελληνικό. Tα πνευματικά όργια των πατρηδοκαπήλων συμμαζευτήκανε κιόλας και κοπάσανε μπροστά σ’ αυτά τα καινούργια όργια της συγχρονισμένης παρέας. Oι νέοι δημοκόποι ξεπεράσανε τους παλιούς, τους πήρανε τον αέρα…
Θεοφάνης Μαλκίδης
Πως ζούσαν άραγε χωρίς συμπερίληψη και αποδοχή του διαφορετικού;
Και μία παρωχημένη, μουσειακή, ντεμοντέ απεικόνιση της λεγόμενης οικογένειας στην Ελλάδα, όταν δεν υπήρχαν πρωτοπόροι άρχοντες, ξεχωριστοί δημοσιογράφοι, φωτισμένοι διανοούμενοι , χαρισματικοί καλλιτέχνες και γενικώς ανοικτά μυαλά, και ο τόπος ζούσε στο σκοτάδι και την άγνοια, χωρίς συμπερίληψη, έχοντας χιλιάδες στερεότυπα και προκαταλήψεις και αρνητικό πνεύμα έναντι του διαφορετικού και του άλλου :
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ
Η πρώτη σημαντική νίκη της Ελληνικής Επανάστασης , στο Βαλτέτσι Αρκαδίας, μέσα από την περιγραφή του πρώτου υπασπιστού του, Φώτιου Χρυσανθόπουλου ή Φωτάκου.
Ἐν γῇ χλοαυγῇ τῆς Κριτσᾶς ἀναθάλλων,
Νικηφόρος νῦν γε συζῇ Νόοις πόλῳ.
Ἐνδεκάτῃ ἤθλησε Νικηφόρος ἀγχόνῃ περιφανῶς.
Ο Άγιος Νεομάρτυς Νικηφόρος καταγόταν από την κωμόπολη Κριτσά Μεραμβέλλου Κρήτης και ο πατέρας του ονομαζόταν Τζανής.
Ὁ ἅγιος Γεώργιος ὁ Χοζεβίτης κατατάσσεται μεταξὺ τῶν μεγάλων μοναστῶν τῆς Παλαιστίνης, ἐξαιτίας τῶν πολλῶν χαρισμάτων του, τῶν θείων ἐνοράσεων καὶ ἐλλάμψεων καὶ τοῦ χαρίσματος τῆς θαυματουργίας, μὲ τὰ ὁποῖα ἀνταμείφθηκε.
Πῶς ὅμως τὰ ἀποκτᾶ ὁ ἄνθρωπος ὅλα αὐτὰ καὶ πῶς φτάνει σὲ τόσο μεγάλα πνευματικὰ ὕψη; Αὐτὰ μᾶς παραθέτει ὁ ἀνὰ χεῖρας βίος τοῦ ἁγίου Γεωργίου τοῦ Χοζεβίτου, ἔκδοση τῆς «Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης».