Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Ανοιχτή επιστολή για τη Θράκη. Open Letter for Thrace

Αθήνα, 29η Σεπτεμβρίου 2010 ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΜΙΑΣ ΟΡΘΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Από Το Hellenic Academic FORUM http://www.greece.org/blogs/scholars/?p=972 Εξοχώτατε κύριε Πρόεδρε της Δημοκρατίας,Εξοχώτατε κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης,Αξιότιμοι κ. κύριοι Αρχηγοί των Κομμάτων,Αξιότιμοι κ. κύριοι Βουλευτές,
Το Hellenic Academic FORUM έχει ως μέλη του, Έλληνες καθηγητές πανεπιστημίου, και επιστήμονες κατόχους διδακτορικού πτυχίου, στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στις ΗΠΑ και σε 19 ακόμα χώρες. Είναι δε κλάδος του Hellenic Electronic Center (www.greece.org), Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού, που έχει ιδρυθεί στις ΗΠΑ για την προώθηση Ελληνικών θεμάτων, και περιλαμβάνει περί τα 40.000 μέλη.Τον τελευταίο καιρό έχουμε γίνει αποδέκτες μηνυμάτων απόγνωσης από συναδέλφους στην Θράκη, αλλά και ανησυχητικών πληροφοριών, αναφορικά με τα αποτελέσματα της επί σειρά ετών ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής στις περιοχές μειονοτήτων της Θράκης. Παρακολουθήσαμε, επίσης, σχετική ειδησεογραφία και τηλεοπτικές εκπομπές αναφερόμενες τόσο στο ζήτημα της ηρωικής, κατά την άποψή μας, δασκάλας κας Χαράς Νικοπούλου, όσο και σε θέματα σχετιζόμενα με την δράση ατόμων που έχουν στόχο την τουρκοποίηση της περιοχής. Ως απλοί Έλληνες που αγαπάμε τον τόπο μας, αλλά πολλοί από μας και ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι, θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία και αγωνία μας, για τον χειρισμό ενός ζωτικής σημασίας Εθνικού Προβλήματος εκ μέρους των Ελληνικών Κυβερνήσεων.Έχουμε πληροφορηθεί από διάφορες πηγές, ότι η ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική στην Θράκη βασίζεται εν πολλοίς, σε προτάσεις που προέκυψαν από προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ συνολικού ύψους 20 εκατ. Ευρώ, και εκπονήθηκαν από ερευνητική ομάδα με τωρινή έδρα στο Παν/μιο Αθηνών. Δεν θα υπεισέλθουμε σε οποιαδήποτε κριτική των σχετικών πορισμάτων. Αυτή έχει γίνει από άλλους οι οποίοι διαθέτουν περισσότερα στοιχεία για την σχετική αξιολόγηση. Επισημαίνουμε όμως, πως είναι αδιανόητο η εθνική πολιτική σε ένα τέτοιο κρίσιμο και ευαίσθητο θέμα, πολιτική που υποχρεώνει τους Πομάκους και Ρομά της Θράκης να διδάσκονται ως μητρική την τουρκική γλώσσα, με προφανείς συνέπειες για την κοινωνική και εθνική τους ένταξη, να βασίζεται σε αμφιλεγόμενες απόψεις μιας ερευνητικής ακαδημαϊκής ομάδας, ανεξάρτητα από το επιστημονικό κύρος των εμπλεκομένων. Πιστεύουμε ότι, η χάραξη Εθνικής πολιτικής σε τέτοιου είδους ζητήματα θα πρέπει να βασίζεται σε εισηγήσεις ενός Εθνικού Συμβουλίου Χάραξης Πολιτικής (για την Θράκη), το οποίο θα στελεχώνεται από υψηλού κύρους ειδικούς, όχι μόνο εκπαιδευτικούς αλλά και έμπειρους, καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες, από τους οποίους κάποιοι να κατοικούν στην Θράκη, για να έχουν άμεση γνώση των προβλημάτων και των εκεί συμβαινόντων. Ένα τέτοιο Συμβούλιο θα μελετά τις απόψεις όχι μόνο κάποιας ομάδας με προσβάσεις στα εκάστοτε κέντρα εξουσίας, αλλά και πολλών άλλων. Θα εξετάζει σε βάθος τις τυχόν επιπτώσεις του ενός ή του άλλου μέτρου, στα πλαίσια πάντα των υφιστάμενων συνθηκών που διέπουν το καθεστώς των μειονοτήτων, της διεθνούς πρακτικής, της τοπικής εμπειρίας, αλλά και της αντίστοιχης πολιτικής της Τουρκίας προς τους Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου και της Τενέδου. Και μόνο μετά από μια τέτοια ενδελεχή διερεύνηση, θα εισηγείται την ενδεικνυόμενη Εθνική Πολιτική, αλλά και τα αναγκαία μέτρα για την επίτευξη των στόχων της. Οι ευθύνες των μέχρι σήμερα ηγεσιών για τον τρόπο αντιμετώπισης ενός τόσης ζωτικής σημασίας θέματος, είναι τεράστιες. Δυστυχώς, αυτού του είδους άστοχοι, και κάποιες φορές επιπόλαιοι, χειρισμοί οδήγησαν την Ελλάδα, σε πάρα πολλούς τομείς, στην σημερινή της κατάντια πού όλους, μας πληγώνει και μας προκαλεί ντροπή ως πολίτες της. Θεωρούμε ότι στα πλαίσια της ανασυγκρότησης της χώρας, που η παρούσα Κυβέρνηση έχει διακηρύξει, θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα η χωρίς τυμπανοκρουσίες ίδρυση ενός υπερκομματικού Εθνικού Συμβουλίου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της Θράκης, το οποίο σε ταχύτατο χρόνο θα εξετάσει τα προβλήματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση στα σχολεία των Ελλήνων μουσουλμάνων και με τον επιχειρούμενο εκτουρκισμό της περιοχής. Το Συμβούλιο αυτό να στελεχωθεί με ό,τι καλύτερο διαθέτει ο Ελληνισμός, έξω από κομματικές σκοπιμότητες και παρεμβάσεις, όλα δε τα πολιτικά κόμματα να δεσμευθούν για την συνέχειά του. Είναι φυσικά αυτονόητο, ότι θα λειτουργεί έχοντας συμβουλευτικό χαρακτήρα, για την διαμόρφωση προτάσεων στρατηγικού σχεδιασμού, ενώ οι οποιεσδήποτε αποφάσεις θα λαμβάνονται από την εκάστοτε Κυβέρνηση.Ας διδαχθούμε από τους γείτονες στα ανατολικά μας σύνορα! Ας ακούσουμε τις κραυγές αγωνίας, που έρχονται από Έλληνες, χριστιανούς, Πομάκους και Ρομά, της Θράκης μας. Ας ξεκινήσουμε κάποτε ως χώρα, κάνοντας τα αυτονόητα, χωρίς προκαταλήψεις ή ιδεολογικές αγκυλώσεις αλλά με κριτήριο το συμφέρον της χώρας και τον κοινό νου. Και ταυτόχρονα, ας μεριμνήσουμε, αν μη τι άλλο, για την πλήρη και ορθή εφαρμογή του Νόμου σε κάθε πόλη και χωριό της Θράκης, ώστε κανένας Έλληνας πολίτης της περιοχής, χριστιανός ή μουσουλμάνος, να μην αισθάνεται ότι ανήκει σε μια καταπιεζόμενη μειονότητα μέσα στην ίδια του την χώρα. Ίσως έτσι, να αποτρέψουμε μελλοντικές, και για πολλούς επερχόμενες, εθνικές συμφορές. Με Τιμή, Οι υπογράφοντες ( 276 υπογραφές ) Αβραάμ Δημήτριος Γ., Δρ., Τμ. Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.Αβραμίδης Ιωάννης Ε., Ph.D., Καθηγητής, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, Α. Π. Θεσ/νίκης.Albrecht-Piliouni Efrossini, Ph.D., Auburn University, Auburn, AL 36849, USA.Anagnostopoulos Aris, Ph.D., Research Fellow, Sapienza University of Rome, ITALY.Αναγνωστόπουλος Σταύρος, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών.Antikas Theo. G., DVM, Ph.D., Καθηγητής Κτηνιατρικής, Skagit Valley College, USA.Antonopoulos Petros, Dr., Sc. D., Nuclear Engineering Consult., President PMC Inc., USA.Αντωνοπούλου-Χαραλαμποπούλου Ευγενία, Επ. Καθηγήτρια, Τμ. Φυσικής, Παν/μιο Αθηνών.Αποστολόπουλος Xάρης, Επίκ. Καθηγητής, Τμήμα Μηχανολόγων, Πανεπιστήμιο Πατρών.Αρβανιτογιάννης Ιω., Dr., Ph.D., Αν. Καθηγητής, Σχολή Γεωπονικών Επιστημών, Βόλος.Arkas Evangelos, Ph.D., London, UK.Αρωνιάδου-Anderjaska Βασιλική, Ph.D., Διδάκτωρ Νευροεπιστημών, Dept of Anatomy, Physiology, & Genetics, & Dept. of Psychiatry, USUHS, Bethesda, MD 20814, USA.Ασημακόπουλος Βύρων, Επ. Καθηγητής, Εργαστήριο Φυσιολογίας, Ιατρική, Δ. Π. Θράκης.Βαγενάς Κώστας, Καθηγητής, Τμήμα Χημικών Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Πατρών.Βασιλειάδης Λάζαρος, Επ. Καθηγητής, Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης, Δ. Π. Θράκης.Βασιλειάδης Χρήστος, Επ. Καθηγητής, Διοίκ. Επιχειρήσεων, Π/μιο Μακεδονίας, Θεσ/νίκη. Valanides Nicos, Assoc. Professor, Department of Education, University of Cyprus.Vallianatos Evaggelos, Ph.D., Historian, Claremont, California, USA.Vahaviolos Sotirios, Ph.D., Chairman & CEO, MISTRAS Group, Inc., Princeton Junction, NJ, USA.Βελγάκης Μιχαήλ, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών.Βουδριάς Ευάγγελος, Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος, Δ. Π. Θράκης.Gavras Irene, M.D., Professor, School of Medicine, Boston University, Boston, USA.Γαντές Χάρης, Αναπλ. Καθηγητής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών.Gatzoulis Nina, President of the Committee of World Pan-Macedonian Associations, & Professor, Department of Languages, Literatures & Cultures, University of New Hampshire, USA.Γερογιαννάκη-Xριστοπούλου Μαρία, Δρ., Τμ. Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Georgantzas Nicholas C., Fordham University, New York, USA.Γεωργίου Δημήτριος Α., Αν. Καθηγητής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.Georgopoulos Evagelia, Ph.D., Theoretical & Applied Mechanics, USA.Georgopoulos Panayotis, Ph.D., Materials Science, Illinois, USA.Γιακουμεττής Ανδρέας, Δρ., τ. Αν. Καθηγητής, Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης.Giannakidou Anastasia, Professor, Dept. of Linguistics, University of Chicago, USA.Yannopoulos L.N., Ph.D., Pittsburgh, PA, USA.Γιαννόπουλος Παναγιώτης Χρ., Αν. Καθηγητής, Τμ. Πολιτ. Μηχανικών, Παν/μιο Πατρών.Yiannos Peter N., Professor, USA. Γιαννούλης Παναγιώτης, Καθηγητής, Τμήμα Φυσικής, Πανεπιστήμιο Πατρών.Giaralis Agathoklis, Dipl-Eng., MSc., Ph.D., A.M. ASCE, TEE-TCG, Lecturer in Structural Mechanics, Director: MSc Construction Management, School of Engineering & Mathematical Sciences, City University, London, UK.Γιόκαρης Νικόλαος Δ., Αν. Καθηγητής, Τμήμα Φυσικής, Πανεπιστήμιο Αθηνών.Γκόκας Περικλής, Λέκτ, Τμ. Οικονομικής Ανάλυσης & Διεθνών Οικονομικών, Δ. Π. Θράκης.Γλαρός Δημήτριος, Επ. Καθηγητής Παθολογίας Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης.Gregoriades Athanasia, Educator, New York, USA. Γρηγορόπουλος Σωτήριος, Ομ. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών.Δαγκλής Ιωάννης Α., Ph.D., Διευθυντής Ερευνών (ISARS), Αστεροσκοπείο Αθηνών.Damianou Pantelis, Dept. of Mathematics & Statistics, University of Cyprus, CYPRUS.Danginis Vassilios, Ph.D., Director of Engineering, SMSC, Hauppauge, NY, USA.Daskalopoulou Stella, MD, MSc, DIC, Ph.D., FRSQ, Assistant Professor, Dept. of Medicine, McGill University, MUHC, Montreal General Hospital, Montreal, CANADA Δενάζης Σπύρος, Επ. Καθηγητής, Τμ. Ηλεκτολ. Μηχαν. & Τεχνολογ. Η/Υ, Παν/μιο Πατρών.Δημητρακόπουλος Αλέξανδρος, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών.Demopoulos George P., Professor, McGill University, Montreal, CANADA.Δημούτσος Ανδρέας Ι., Δρ, Διοργανωτής Επιμορφωτικών Σεμιναρίων.Dines Philipp L., M.D., Ph.D., Distinguished Fellow, Assistant Professor, Psychiatric Medical Director, Inpatient Neuropsychiatric Serv., Geropsychiatry Fellowship Dir., University Hospitals Case Medical Center, Case Western Reserve University, USA.Dokos Socrates, Ph.D., Senior Lecturer, Graduate School of Biomedical Engineering, University of New South Wales, Sydney, AUSTRALIA.Drakatos Stylianos, Ph.D., PMP, Department of Decision Sciences & Information Systems, Florida International University, USA.Dritsas Eleftherios, Ph.D., Elecrical Nuclear Engineer, Greek language Educator, California, USA.Δρίτσος Στέφανος Η., Καθηγητής, Τμ. Πολιτικών Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Πατρών.Eleftheriades George Savvas, OAM, GCSCG. CETr, JP, Collegiarch (Head Of Colleges) Athenaeum Communiversity Colleges (1974/91), Educationist-Academician, Government Adviser, Justice Of Peace, New South Wales, AUSTRALIA.Elias Demetri, Ph.D., Beaconsfield, QC, CANADA.Επίσκοπος Αθανάσιος, Αν. Καθηγητής, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.Evangeliou Christos C., Professor of Philosophy, Towson University, USA.Evangelou Simos, Lecturer, Departments of Electrical & Electronic, & Mechanical Engineering, Imperial College London, London, UK.Ευθυμίου Παύλος Ν. , Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.Zavos Panayiotis, Ed.S., Ph.D., Professor Emeritus of Reproductive Medicine & Andrology, University of Kentucky, President & CEO, Zavos Diagnostic Laboratories, Inc. Director, Andrology Institute of America, GM & CEO, Repromed, Ltd. Limassol, Cyprus/ Lexington, KY, USA.Ζάγκρης Νικόλαος, Ph.D., Καθηγητής, Τμήμα Βιολογίας, Πανεπιστήμιο Πατρών.Ζαφειροπούλου Μαρία, B.Sc., Ph.D., Αν. Καθηγήτρια Ψυχοπαθολογίας, Τμ. Προσχολικής Αγωγής, Παν/μιο Θεσσαλίας, Βόλος.Zannis-Hadjopoulos Maria, Ph.D., McGill University, Montreal, CANADA.Zahopoulos Christos, Ph.D., Executive Dir., Center for STEM Education, & Associate Professor, Engineering & Education, Northeastern University, Boston, MA, USA.Ζερβάκης Μιχάλης, Ph.D., Καθηγητής, Πολυτεχνείο τής Κρήτης, Χανιά.Zervos Nicholas, Ph.D., Multimedia Telecom Networks, USA.Zygouris Constantine, MS, Electrical Engineering, University of Toronto, CANADA.Ζώτου Βασιλική, Ph.D., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος.Θεοδοσίου Νικόλαος, Επ. καθηγητής, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, Α. Π. Θεσσαλονίκης.Θεοδωρακόπουλος Δημήτριος, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών.Θραμπουλίδης Κλεάνθης, Ph.D., Αναπλ. Καθηγητής, Τμήμα ΗΜ&ΤΗ, Παν/μιο Πατρών.Ιατρού Χρήστος, Αν. Καθηγητής, Αναισθησιολόγος, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.Ioannou Petros, Ph.D., Professor, University of Southern California & Cyprus University of Technology, USA.Κακούλη-Duarte Θωμαΐς, Ph.D., Lecturer/PI, Biosciences/Molecular Ecology, Dept. of Science and Health, EnviroCORE, Carlow Institute of Technology, IRELAND, Πρόεδρος Ελληνικής Κοινότητας Ιρλανδίας, IRELAND.Κάκουλλος Θεόφιλος, Ομότιμος Καθηγητής Παν/μίου Αθηνών.Καλέρης Βασίλειος, Δρ, Καθηγητής, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Πατρών.Kaloy (Καλογερόπουλος) Nicolas, B,Sc(Econ), B.Sc.(Philosophy), Ph.D., Former International Official, Geneva, President of The European League of Geneva (Think Tank), SWITZERLAND.Καμπεζίδης Χάρης Δ., Ph.D., Διευθυντής Ερευνών, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.Kamperidis Lambros, Rev. Dr., Concordia University, Classics, Linguistics & Modern Languages, Montreal, Canada, Rector of Saints Constantine & Helen, Greek Orthodox Community of West Island, Montreal, CANADA.Kaprano Plato, Ph.D., CEng, CEnv, FIMMM, MWJS, Short Courses Director, Postgraduate Taught Admissions Tutor, Room G1, Department of Engineering Materials, The University of Sheffield, Sheffield, UK.Καραγιάννη Δέσποινα, Ph.D., Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Πατρών.Karagiannides Iordanes, Adj. Asst. Professor, UCLA, USA.Καρακώστας Χρήστος, Δρ. Πολ. Μηχανικός, Δ/ντής Ερευνών, Ινστ. Τεχν. Σεισμολογίας & Αντισεισμικών Κατασκευών (ΙΤΣΑΚ).Karatzios Christos, M.D. C.M., FRCPC, Ass. Professor of Pediatrics, McGill University Health Centre, Montreal Children's Hospital; Associate Member, Centre Universitaire Mere-Enfant de l'Hopital Ste Justine, University of Montreal, CANADA.Karafotias Panayotis

SOME POINTS ON THE FORMULATION OF A CORRECT POLICY FOR THRACEAN OPEN LETTER TO THE GREEK LEADERSHIPByThe Hellenic Academic FORUM His Excellency Mr. President of the Hellenic DemocracyHonorable Prime MinisterHonorable Leaders of the Political PartiesHonorable Members of ParliamentThe Hellenic Academic FORUM has as members Greek university professors and scientists, Ph.D. holders, from Greece, Cyprus, the USA and from 19 other countries. It is a branch of the Hellenic Electronic Center ( www.greece.org) a nonprofit Organization established in the US to promote Greek interests and having close to 40,000 members.We have recently been recipients of messages of distress from colleagues in Thrace and of alarming information about the results of an education policy which has been pursued for years in the minority areas in Thrace. We have also monitored the relevant news reports and television broadcasts on the matter of the heroic teacher, Ms. Hara Nikopoulou, and the actions of some individuals whose intention is to Turkify the region. As ordinary Greeks who love our homeland, and many of us as teaching scholars, we would like to express our profound concern and alarm with the Greek government’s handling of a national problem of critical importance.It came to our attention from various sources that the educational policy implemented in Thrace is largely based on proposals by a research group at the University of Athens, funded from EPEAEK programs (Operational Program for Education and Primary Vocational Training) with sums totaling 20 million Euros. We do not wish to enter into any criticism of thesε proposals, as this was done by others who have more information about their relative merit. However, we want to stress that we consider it inconceivable and very dangerous that a national policy on such a crucial and sensitive issue, a policy forcing the Pomaks and Roma of Thrace to be taught Turkish as their mother language, with obvious consequences on their social and national assimilation, to be based on the ambiguous views of a certain academic research group, regardless of the academic credentials of the people involved. We regard that a national policy on such an issue should be based on the recommendations of a National Policy Council (for Thrace), staffed not just by academics but by highly acknowledged experts, diversely experienced and by reputable scientists, some of whom are now living in Thrace and have direct knowledge of the pertinent problems. Such a Council should consider the views not only of a certain group with direct access to the centers of power, but other views as well; it should examine in depth the impact of any relevant item always within the framework of existing treaties which govern the status of minorities, international practices, local experience, and relevant Turkish policies towards the Greeks of Constantinople, Imbros and Tenedos. Only after such a thorough investigation, the Council should recommend an appropriate national policy and actions necessary to achieve our national objectives. The manner in which such issues of vital interest have been addressed by the leaders of our country over the past decades, indicates a lack of professionalism or seriousness of purpose at best. Unfortunately, it is this type of not thoroughly examined actions that have led Greece, in many areas, to its current plight which hurts us all and provokes our citizens to cynicism and loss of pride. We believe that within the framework of the reorganization of the country that the present government has announced, priority should be placed on the creation, without fanfare, of a National,( i.e. above partisan lines), Council for addressing the problems of Thrace, and which will urgently examine the problems related to education in the Greek Muslim schools and the attempted Turkification of the region. This Council must be staffed and supported by the best resources Hellenism can provide, independent of partisan considerations and interventions, and all political parties must guarantee its continuity. Obviously, the council will act as a think tank, in an advisory capacity for strategic planning and formulation of policy alternatives, while the responsibility for the decisions will always be with the government.Let us take heed of the cries of agony and pay attention to the anxieties of those Greeks, Christian Pomaks and Roma, who have remained in our Thrace. Let us start as a nation doing what is needed, without ideological prejudices or preconceptions but rather with criteria based on national interest and common sense. At the same time, let us make sure at least that the Law is fully applied in every city and village of Thrace, so that no Greek citizen of the region, Christian or Muslim, feels that he/she belongs to an oppressed minority in his/her own country. This way we may prevent future, and as many of us fear upcoming, national calamities.Respectfully submitted,