Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022

Τιμώντας έναν πρωτοπόρο, εκατό χρόνια μετά

 



Τιμώντας έναν πρωτοπόρο,  εκατό χρόνια μετά 


Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν ο Μορφωτικός Σύλλογος Ποντίων Ν. Εβρου ΄΄ΑΛΕΞΙΟΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ΄΄ και η Ενωση Πολιτιστικών Φορέων Εβρου (Ε.ΠΟ.Φ.Ε.) το απόγευμα της Τετάρτης 12 Οκτωβρίου 2022 στο Επιμελητήριο Εβρου με τίτλο΄΄Η προσφορά των προσφύγων στην οικονομική-κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της Ελλάδας – Ο πρωτοπόρος Νικόλαος Τοπαλίδης, δάσκαλος, μελισσοκόμος και εκδότης στην Αλεξανδρούπολη΄΄.

Κατά τον χαιρετισμό τους οι Πρόεδροι του συλλόγου ΄΄ΑΛΕΞΙΟΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ΄΄ κ. Παύλος Στεφανίδης και  της Ε.ΠΟ.Φ.Ε. κ. Δημήτρης Κελεμίδης αντίστοιχα, αναφέρθηκαν  μεταξύ άλλων στην εκδήλωση  η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συμπλήρωσης των 100 χρόνων από την Καταστροφή της Σμύρνης , που σηματοδότησε τον οριστικό  ξεριζωμό χιλιάδων Ελλήνων της Ανατολής  από τις προαιώνιες εστίες τους.

Στη συνέχεια ο λόγος ανατέθηκε στην κ. Ουρανία Πανταζίδου , μέλος του Δ.Σ. και των δυο προαναφερθέντων Σωματείων η οποία συντόνισε την εκδήλωση.

Η κ. Πανταζίδου αρχικά έδωσε το λόγο στον κ. Γιάννη Μαρόπουλο , ο οποίος μίλησε για τον συγχωριανό του Νικόλαο Τοπαλίδη  (Αετοχώρι Αλεξανδρούπολης), την οικογένεια του οποίου γνώριζε προσωπικά. Όπως ανέφερε ο ομιλητής το περιοδικό ΄΄ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΗ ΕΛΛΑΣ΄΄ ήταν πολύτιμο βοήθημα  για κάθε μελισσοκόμο την εποχή εκείνη.

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με τον λυράρη Παναγιώτη Σιδηρόπουλο ο οποίος τραγούδησε δυο ποντιακά τραγούδια στη μνήμη του Νικ. Τοπαλίδη.

Κατόπιν ο λόγος δόθηκε στον κ. Πασχάλη Χριστοδούλου πρόεδρο του μελισσοκομικού συλλόγου κ. Εβρου ΄΄Η Κυψέλη΄΄  , ο οποίος αναφέρθηκε στη μεγάλη αξία της μέλισσας για ολόκληρο τον πλανήτη καθώς για το παρόν και το μέλλον της μελισσοκομίας στο Νομό Εβρου .

Στο τέλος ο κ. Θεοφάνης Μαλκίδης , Διδάκτορας του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών αναφέρθηκε εκτενώς στην προσφορά των προσφύγων στην οικονομική , κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της Ελλάδας, μέσα από την προσωπικότητα αλλά και την προσφορά του Νικόλαου Τοπαλίδη , ο οποίος όταν έφτασε πρόσφυγας στην Ελλάδα ήταν ήδη δάσκαλος και μελισσοκόμος. Μάλιστα ο κ. Μαλκίδης στο τέλος της ομιλίας του προέβη σε πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις όσον αφορά τον τιμώμενο δάσκαλο-μελισσοκόμο και εκδότη.


Οι Καστελλοριζιοί δεν είναι μόνοι




          Το Καστελλόριζο είναι το νησί, στο οποίο κυρίως προσκρούουν οι επεκτατικές βλέψεις της Τουρκίας στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. Το Καστελλόριζο, που επισήμως ονομάζεται Μεγίστη, αφού είναι το μεγαλύτερο νησί στην περί αυτό συστάδα δεκατεσσάρων νήσων, νησίδων, και βραχονησίδων. Τα χωρικά ύδατα, η υφαλοκρηπίδα και η ΑΟΖ που έχει, κατά το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, το Καστελλόριζο είναι  κάρφος στα όμματα της σημερινής τουρκικής ηγεσίας και αν μπορούσε να τo αφανίσει θα το έκαμε ευχαρίστως…


14 Οκτωβρίου 1904 – Αικατερίνη Χατζηγεωργίου: Η δασκάλα του Μακεδονικού Αγώνα που έκαψαν ζωντανή οι Κομιτατζήδες


idomeni_6

Παιδιά μου , γιατί χύνεται δάκρυα με τόση λαύρα 
κι όλα φοράτε μαύρα στο έρμο αυτό σχολειό ;
– Έκαψαν τη δασκάλα μας Βούλγαροι δολοφόνοι
κι έχουμε μείνει μόνοι , χωρίς μανούλα πλειό.
Γιατί από μάνα πιο πολύ μας αγαπούσε εκείνη ,
η δόλια Αικατερίνη από τη Γευγελή.
Της είπαν να παραδοθεί τα τέρατα εκείνα.
Μ’ αυτή σαν Μπουμπουλίνα, ενώ πυροβολεί, τους λέει
” Δεν παραδίνεται ποτέ της μια Ελληνίδα “.
Κι ως λύκαινα ηρωίδα τρεις ώρες τους κρατεί.
Μα τέλος την εκάψανε κι επέταξε στα ουράνια
κι εμάς σε μαύρη ορφάνια μας άφησε στη γη.  

Η Οσία Παρασκευή η Επιβατηνή και τα Βαλκάνια
















Εἶ­ναι γνω­στό ὅ­τι ὁ κά­θε Ἅ­γιος ἀ­νή­κει σ᾿ ὁ­λό­κλη­ρη τήν τοῦ Χρι­στοῦ Ἐκ­κλη­σί­α, ἀ­νε­ξάρ­τη­τα ἀ­πό τόν τό­πο πού γεν­νή­θη­κε ἤ καί δρα­στη­ρι­ο­ποι­ή­θη­κε. Μπο­ρεῖ ἕ­νας Ἅ­γιος νά μήν εἶ­ναι καί τό­σο γνω­στός κά­που. Αὐ­τό δέν ση­μαί­νει ὅ­τι δέν εὐ­λο­γεῖ καί δέν προ­στα­τεύ­ει τούς πι­στούς ἐ­κεί­νου τοῦ τό­που. Πολ­λές φο­ρές ἐμ­φα­νί­ζε­ται καί κά­νει θαύ­μα­τα ἐ­κεῖ, ἀ­πο­κα­λύ­πτον­τας στοι­χεῖ­α ἀ­πό τή ζω­ή του γιά τήν πνευ­μα­τι­κή ἐ­νί­σχυ­ση τοῦ εὑρύ­τε­ρου κοι­νοῦ. Εἶ­ναι ὅ­μως πο­λύ πιό αἰ­σθη­τή ἡ πα­ρου­σί­α τοῦ Ἁ­γί­ου στά μέ­ρη πού εὐ­λο­γή­θη­καν ἀ­πό τό πέ­ρα­σμά του ἐν ζω­ῇ ἤ ἀ­πό τό πέ­ρα­σμα τῶν Λει­ψά­νων του, με­τά τήν κοί­μη­ση Αὐ­τοῦ.  Μί­α τέ­τοι­α πε­ρί­πτω­ση εἶ­ναι τῆς Ὁ­σί­ας Πα­ρα­σκευ­ῆς τῆς Ἐ­πι­βα­τη­νῆς. Ἀ­πό τόν Βί­ο της βλέ­που­με ὅ­τι ὅ­ταν ζοῦ­σε δι­έ­σχι­σε τήν χρι­στι­α­νι­κή γῆ ἀ­πό τήν Ἀ­να­το­λι­κή Θρά­κη μέ­χρι τούς Ἁ­γί­ους Τό­πους, καί με­τά τόν θά­να­το εὐ­λό­γη­σε τά Βαλ­κά­νια διά μέ­σου τῶν Λει­ψά­νων Αὐ­τῆς. Γι᾿ αὐ­τό, θε­ω­ρῶ ὅ­τι μπο­ρεῖ εὐ­στό­χως νά ὀ­νο­μα­στῆ «Ὁ­σί­α Πα­ρα­σκευ­ή τῶν Βαλ­κα­νί­ων».

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022

Διεθνές συνέδριο περί της Καταστροφής της Σμύρνης στο Ινστιτούτο Ερευνών της Γενοκτονίας των Αρμενίων στο Γερεβάν


Από τις 14 ως τις 16 Σεπτεμβρίου έλαβε χώρα τριήμερο διεθνές συνέδριο στο  κτίριο του Ινστιτούτου Ερευνών της Γενοκτονίας των Αρμενίων με περίπου σαράντα επιστημονικές ανακοινώσεις. Συνδιοργανωτές της συναντήσεως ήταν το Κρατικό Πανεπιστήμιο του Γερεβάν, Το Κρατικό Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Χατσαντούρ Αμποβιάν του Γερεβάν  η Έδρα Ποντιακών Σπουδών του ΑΠΘ, το Πανεπιστήμιο Χαϊγκαζιάν της Βηρυτού. Επίσημος τίτλος του Συνεδρίου ήταν: «Η Σμύρνη στο πλαίσιο των γενοκτονιών των Αρμενίων και των Ελληνορθόδοξων: εξόντωση, εμπρησμός, εκτοπισμοί».

Η πρώτη μέρα του συνεδρίου

Το συνέδριο ξεκίνησε με χαιρετισμούς από τους Harutyun Marutyan, διευθυντή του Αρμενικού Μουσείου-Ινστιτούτου Γενοκτονίας, Κυριάκο Χατζηκυριακίδη της έδρας Ποντιακών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και Paul Haidostian, πρύτανη του Πανεπιστημίου Χαϊγκαζιάν της Βηρυτού. Ακολούθησε η κεντρική ομιλία του περιώνυμου Albert Kharatyan με θέμα «Η αρμενική αποικία της Σμύρνης από τον 11ο ως το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα», ο οποίος στη συνέχεια τιμήθηκε με το αναμνηστικό μετάλλιο «Henry Morgenthau». Τέλος, τα προκαταρκτικά έκλεισαν με συγκινητικό προσκύνημα  στο μνημείο της γενοκτονίας των Αρμενίων.

Ακολούθησαν οι ομιλίες. Λόγω του μεγάλου αριθμού τους, θα περιοριστούμε στην περιγραφή λίγων αλλά κατά εμάς σημαντικών ανακοινώσεων. Η επιλογή μας είναι αναγκαστικά υποκειμενική.

Maya Grigoryan – Η δράση των αρμενικών εκδοτικών οίκων της Σμύρνης στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα.

Kristine Najaryan – Οι διαφωτιστικές δραστηριότητες της Σχολής Mesropyan στη Σμύρνη

Γιώργος Πουλημένος – Αρμένιοι στην προκυμαία της Σμύρνης

Παρουσιάστηκαν πολλά από τα κτήρια αρμενικής ιδιοκτησίας στην προκυμαία της Σμύρνης και δόθηκαν στοιχεία για τους κατόχους τους, τονίζοντας την υπερ-αντιπροσώπευση των Αρμενίων στην προκυμαία σε σχέση με την αναλογία τους στον πληθυσμό. Αξιοσημείωτες ήταν οι σχέσεις με το εξωτερικό των μεγάλων αρμενικών εμπορικών οίκων, κυρίως με την Αγγλία, την Ιταλία, τη Μασσαλία και την Αίγυπτο, οι οποίες αποτελούσαν τον κύριο λόγο του πλουτισμού τους. Επίσης, λόγω της επετείου, προβλήθηκε χάρτης με τη χρονική εξέλιξη της Φωτιάς της Σμύρνης, η οποία ξεκίνησε από την Αρμενική συνοικία. Μετά το πέρας της ομιλίας του, ο Γ. Πουλημένος τιμήθηκε και αυτός με το μετάλλιο «Henry Morgenthau» για το σύνολο του έργου του για τη Σμύρνη.

Ιωσήφ Κασεσιάν – Απόλλων – Αρμενική ομάδα: Ο τελευταίος ποδοσφαιρικός αγώνας στη Σμύρνη, Φεβρουάριος 1922

Khachatur Stepanyan – Οι δραστηριότητες της Αρμενικής Επαναστατικής Ομοσπονδίας (ARF) στη Σμύρνη, 1918-1922

Felix Movsisyan – Η αρμενική εφημερίδα «Arshaluys Araratyan» στη Σμύρνη: Σχετικά με τον Σύλλογο «Hamazgeats»

Mariam Hovsepyan – Το πρόβλημα της διατήρησης της εθνικής εικόνας στο σμυρναϊκό περιοδικό «Ashkhatank» (1910-1915)

Maria Brutyan – Η Σμύρνη το 1922-1923, σύμφωνα με τη σμυρναϊκή ελληνική εφημερίδα «Αμάλθεια» (Ιανουάριος – Αύγουστος 1923).

Η εκλεκτή συνάδελφος έδειξε καλή γνώση των ελληνικών και οικειότητα με την Αμάλθεια, την οποία ερεύνησε στην ψηφιοποιημένη μορφή της Βιβλιοθήκης της Βουλής. Η Αμάλθεια εκδόθηκε για βραχύ διάστημα εκ νέου στην Αθήνα μετά από την καταστροφή της Σμύρνης. Η ερευνήτρια υπογράμμισε τον ρόλο της εφημερίδας εκείνης για ολόκληρο τον μη μουσουλμανικό πληθυσμό της Σμύρνης.

Suzanna Abrahamyan – Η εκδοτική κουλτούρα της Σμύρνης. Ο ρόλος του τύπου στην εξάπλωση της σύγχρονης Αρμενικής γλώσσας

Armine Avanesyan – Αιτιολογήσεις σχετικά με την κατάσταση του εκπατρισμού και των ορφανών στη Σμύρνη στην εφημερίδα «Arevelyan Mamul» (Ανατολικός Τύπος)

Haroutiun Harboian – Άγιος Νικόλαος ο Θαυματουργός, Πατριάρχης της Σμύρνης

Shushan Khachatryan – Ο μεσσίας της Σμύρνης, που προσηλυτίστηκε στο Ισλάμ: ανασκόπηση περί του Sabbatai (Shabtay) Zvi και του «Σαμπατιανσμού»

Η δεύτερη μέρα του συνεδρίου

Dora Sakayan – Ντοκουμέντο ή λογοτεχνικό έργο; Το ημερολόγιο του γιατρού Karapet Hatcherian για την Καταστροφή της Σμύρνης

Η σημαντική γλωσσολόγος που ζει στο Κεμπέκ μας χαιρέτισε με τα πολύ καλά της ελληνικά, μια και είναι γεννημένη και εκπαιδευμένη στη Θεσσαλονίκη. Παρουσίασε τη μαρτυρία του παππού της, του ιατρού Γκαραμπέντ Χατσεριάν, ο οποίος βρισκόταν στη Σμύρνη τις μέρες της κατάκτησης και καταστροφής της πόλης. Το κείμενο δημοσιεύθηκε αρχικά στα πρωτότυπα αρμενικά στον Καναδά και ακολούθησαν πολλές μεταφράσεις σε διάφορες ξένες γλώσσες, μεταξύ των οποίων και τα ελληνικά. Πρόκειται για σπάνια μαρτυρία εκ μέρους ενός πνευματικά καλλιεργημένου πρώην  ιατρού του οθωμανικού στρατού και διακρίνεται τόσο για τη μετριοπάθεια όσο και την ακρίβεια της. Στη διάρκεια του συνεδρίου πολλοί ομιλητές την ανέφεραν.

Verjiné Svazlyan – Η Καταστροφή της Σμύρνης και η λαϊκή ιστορική μνήμη

Η σπουδαία εθνολόγος παρουσίασε συμπεράσματα του ογκώδους έργου μιας ολόκληρης ζωής ως ερευνήτρια της μνήμης των Αρμενίων επιζησάντων και προσφύγων που εγκαταστάθηκαν στην πρώην σοβιετική Αρμενία. Επικεντρώθηκε στην περίπτωση των αφηγήσεων των μαρτύρων που ήταν παρόντες στη Σμύρνη τον Σεπτέμβριο 1922, οι οποίοι μπορεί να ήταν τότε ήδη πρόσφυγες από άλλες οθωμανικές περιοχές στην πρωτεύουσα της Ιωνίας. Η προσέγγισή της υιοθέτησε τη μεθοδολογία της προφορικής ιστορίας και το έργο της μπορεί να συγκριθεί με εκείνο του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών.

Inga Avagyan – Τα απομνημονεύματα του George του Merdigyoz σχετικά με τον πατέρα του Garabed και τις σφαγές στη Μικρά Ασία

Marina Mavian – Παλιές οικογενειακές μνήμες από τη Σμύρνη

Armine Vahanyan – Η μέθοδος του ημερολογίου ως εσωτερικός μηχανισμός για να αναλογιστεί κανείς την τρομερή πραγματικότητα (βασισμένο στο ημερολόγιο του γιατρού Γκαραμπέντ Χατσεριάν)

Naira Poghosyan – Αμνοί σε δέρμα λύκου: Η δαιμονοποίηση των Ελλήνων στην τουρκική προπαγάνδα (με παράδειγμα την τηλεοπτική σειρά «Είσαι η πατρίδα μου»)

Η πολλά υποσχόμενη ερευνήτρια ανέλυσε την εικόνα των μη-μουσουλμάνων τις τηλεοπτικές ιστορικές σειρές που παράγονται στη σημερινή Τουρκία και είναι δημοφιλείς όχι μόνο εκεί αλλά και στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανόμενης και της Ελλάδας. Με έμμεσους και άμεσους τρόπους το ευρύ κοινό διαμορφώνει μέσω αυτών μια αρνητική εικόνα για τους Ρωμιούς και τους Αρμενίους του τότε και του σήμερα.

Hervé Georgelin – Η κατάκτηση της Σμύρνης από τους Κεμαλιστές (Σεπτέμβριος 1922): στοχοποιώντας και κατηγορώντας πρώτα τους Αρμένιους

Επικεντρώθηκε στο γεγονός ότι υπάρχει πληθώρα αρμενικών πηγών για την καταστροφή της Σμύρνης, οι οποίες δυστυχώς δεν είναι εύκολα προσβάσιμες για τους ερευνητές. Ανέδειξε επίσης το γεγονός ότι το θέμα των διωγμών και θηριωδιών της ύστερης περιόδου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (Κομιτάτο Ένωση και Πρόοδος και κεμαλικό κίνημα) ήταν ταμπού στα γαλλικά πανεπιστήμια ως την επίσημη αναγνώριση της φύσης της Γενοκτονίας των Αρμενίων (Τον Ιανουάριο 2001). Εν μέρει το ταμπού, το οποίο κατά μία έννοια αποτελεί τη συνέχιση των εγκλημάτων εκείνων, ισχύει ακόμα και σήμερα.

Armen Marukyan – Συγκριτική ανάλυση της Μεγάλης Καταστροφής [Mets Eghern] και της σφαγής του αρμενικού και ελληνικού πληθυσμού της Σμύρνης

Elina Mirzoyan – Τούρκισσες συμμετέχουσες σε διαδηλώσεις σχετικές με την τουρκική μάχη για τη Σμύρνη

Η νέα ιστορικός ανέλυσε την πολιτικοποίηση των γυναικών της Οθωμανικής ελίτ υπέρ του τουρκικού εθνικισμού. Εντυπωσιακό παράδειγμα αποτελεί η Χαλιντέ Εντίμπ, η φλογερή συγγραφέας και έμπιστη του Κεμάλ, η οποία με τα κείμενα και τις ομιλίες της σε μαζικές συγκεντρώσεις στην Κωνσταντινούπολη, κινητοποιούσε τους ακροατές και αναγνώστες και των δύο φύλων. Στο πλούσιο φωτογραφικό υλικό που παρουσιάστηκε εμφανίζονται γυναίκες που θα μπορούσαν να είναι μοντέρνες, σύμφωνα με τα δυτικά κριτήρια, ακόμα και σήμερα.

Θεοφάνης Μαλκίδης – Η  Γενοκτονία των Ελλήνων 

και η καταστροφή της Σμύρνης


Παύλος Μελάς



 13 Οκτωβρίου, ημέρα τιμής του Μακεδονικού Αγώνα!


13 Οκτωβρίου 1904 χωριό Στάτιστα (νυν Μελάς) Καστοριάς, ο Αρχηγός πέφτει νεκρός από τουρκική σφαίρα έπειτα από Προδοσία του Βούλγαρου κομιτατζή Μήτρο Βλάχου.


Νordic Μοnitor: «Μυστική Μονάδα της MIT για την πρόκληση προβοκάτσιας στην Ελλάδα»

 

του Αμπντουλάχ Μποζκούρτ | από την ιστοσελίδα Nordic Monitor, 

Ο Τούρκος πρόεδρος ο οποίος τους τελευταίους μήνες έχει επανειλημμένα απειλήσει με εισβολή σε ελληνικά νησιά στο Αιγαίο πέλαγος, σχεδιάζει να αναπτύξει μια μυστική, ειδικά εκπαιδευμένη μονάδα που υπάγεται στην τουρκική υπηρεσία πληροφοριών MIT για να κλιμακώσει την ένταση με την Ελλάδα, έναν σύμμαχο στο ΝΑΤΟ και γείτονα.

Ντοκιμαντέρ “Η σφαγή των Φιλίππων” – 4/10/1941


ΔΗΜΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ / ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ / ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΙΠΠΩΝ / ENA CHANNEL 

Ντοκιμαντέρ “Η σφαγή των Φιλίππων”

Ο Δήμος Καβάλας και η Δημωφέλεια, σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Φιλίππων, προχώρησαν στην παραγωγή ντοκιμαντέρ με θέμα το χρονικό της σφαγής 25 κατοίκων του οικισμού από τις βουλγαρικές δυνάμεις κατοχής, στις 4 Οκτωβρίου 1941.

Παρουσίαση του βιβλίου/κόμικ «Ανδρείος, ο τελευταίος Μακεδών» των εκδόσεων της Ενωμένης Ρωμηοσύνης


Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

H προσφορά των προσφύγων του 1922 στην Ελλάδα

 



 Θεοφάνης Μαλκίδης 


H προσφορά των προσφύγων του 1922 στην Ελλάδα και ειδικότερα στη Θράκη 

Από την ομιλία στην εκδήλωση του Συλλόγου Ποντίων Νομού Έβρου.


Έρχεται το “ΠΕΝΤΕ” του Βασίλη Τσικάρα στις κινηματογραφικές αίθουσες (Φωτογραφίες και βίντεο)

 

 Η τρίτη παραγωγή του Βασίλη Τσικάρα για το 1821 είναι γεγονός. Το «Πέντε 5» έρχεται να ολοκληρώσει την τριλογία του σεναριογράφου – σκηνοθέτη για την ελληνική Επανάσταση, μετά τις ταινίες «Έξοδος 1826» και «Πολιορκία». Το «Πέντε 5» είναι ένα ιστορικό δράμα που αναδεικνύει το ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης (Σεπτέμβριος 1821), την Επανάσταση του 1821 στη Θράκη και τέλος τους 5 Νεομάρτυρες του νησιού.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε τον Νεοζηλανδό ηθοποιό Manu Bennett (Spartacus, Hobbit, Arrow) και τους Γιάννη Αϊβάζη, Βύρωνα Κολάση, Νταίζη Σεμπεκοπούλου, Δημήτρη Παπαδόπουλο, Παναγιώτη Καρμάτη, Μανώλη Σαββίδη, Αντώνη Σιώπκα, Κωνσταντίνο Καραθωμά και Σπύρο Μπιμπίλα.

 

Σε σημαντικούς ρόλους συναντάμε τους Κωνσταντίνα Μυλωνά, Κωνσταντίνο Λάγκο, Χρύσα Κοντογιώργου, Λευτέρη Δημηρόπουλο, Γεράσιμο Σοφιανό, Νίκο Πολοζιάνη, Γεωργία Μπιτάκου, Πέτρο Πέτρου, Σταύρο Δουκουζγιάννη, Χριστίνα Πιερή, Γιάννη Περδίκη, Δάνη Νικολαΐδη, Σταύρο Παρχαρίδη, Δημήτρη Τσιλινίκο, Βασίλη Τελίδη, Αριστείδη Σιναπίδη, Γιάννη Λαζαρίδη, Στέργιο Κωνσταντζίκη, ενώ συμμετέχουν οι Γιάννης Μπάρλος, Μάκης Τάντσης, Σταύρος Ιωαννίδης, Μηνάς Δασκαλόπουλος, Στέλιος Δαφνομήλης, Γιώργος Χατζηθεοδώρου, Σταύρος Καραγεωργιάδης, Σωκράτης Υδραίος, Σπύρος Κατσίρας, Νάντια Φαλέγκα, Χρύσα Τραΐτση, Κώστας Σιμσίρης, Γιώργος Σιμσίρης, αφοί Βραχιώλια κ.ά..

Guests:  Πέτρος Ίμβριος, Λεωνίδας Καλφαγιάννης

 

Λίγα λόγια για το έργο: 


Τα προεπαναστατικά κινήματα και οι αγώνες στη θάλασσα κατά την Εθνεγερσία του ’21

 

Τρεις επιστήμονες της Ιστορίας αφηγούνται πτυχές των γεγονότων της περιόδου πριν την Επανάσταση του 1821 αλλά και των ναυτικών αγώνων των Ελλήνων για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού.


Ξενάγηση στην Αγία Σοφία Τραπεζούντας στον Πόντο

 

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2022

Μενού...



 Και ενώ ο Χίτλερ της Άγκυρας μας στέλνει κάθε ημέρα την πέμπτη φάλαγγα και μας απειλεί ότι θα έρθει νύχτα ,


και ενώ ένας στους τρεις Έλληνες είναι φτωχός,


 και ενώ πάνω από μισό εκατομμύριο συμπατριώτες μας έφυγαν εκτός Ελλάδας, στα χρόνια του μνημονίου για εξεύρεση εργασίας, 


στη Μόρια, στη Λέσβο, στο Αιγαίο, 


η πτωχευμένη Ελλάδα δίνει  στο πλαίσιο παροχής  πλήρους διατροφής (πρωινό-γεύμα-δείπνο) 13.060 ατόμων για διάστημα επτά ημερών  το  ποσό των 499.234,50 ευρώ!!!


Υ. Γ. Και για όσους ενδιαφέρονται για το μενού των εισβολέων που μας στέλνει η εξ Ανατολών φασιστογειτονα , μενού το οποίο δεν τους αρέσει και το πετάνε στα σκουπίδια, είναι το εξής:


"Πέντε: Το ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης" : μια ταινία του Βασίλη Τσικάρα. Προσεχώς στους κινηματογράφους.

 

Σαμοθράκη: ένα πανέμορφο, ιστορικό, μα συνάμα και μαρτυρικό Ελληνικό νησί.

Μια άγνωστη εν πολλοίς, πλην αιματηρότατη δραματική πτυχή της ιστορίας μας, που διαπραγματεύεται μια ακόμα Οθωμανική θηριωδία κατά την επανάσταση του 1821.

Ο δημιουργός της ταινίας "Έξοδος 1826", Βασίλης Τσικάρας, επανέρχεται με ένα ακόμα έργο - καταγγελία, ύμνος τιμής στις εκατόμβες των θυμάτων υπέρ της Ελευθερίας.


Σχέδια για δολιοφθορές και προβοκάτσιες σε ελληνικά νησιά

 

Ο Τούρκος πρόεδρος, ο οποίος τους 

τελευταίους μήνες έχει απειλήσει 

επανειλημμένα με εισβολή σε ελληνικά 

νησιά στο Αιγαίο Πέλαγος, σχεδιάζει 

να αναπτύξει μια μυστική, ειδικά 

εκπαιδευμένη μονάδα που συνδέεται 

με την υπηρεσία πληροφοριών MIT 

για να κλιμακώσει τις εντάσεις με την 

Ελλάδα που είναι σύμμαχος στο ΝΑΤΟ 

και γειτονική χώρα.

Η Ελλάδα έχει την υψηλότερη υπογεννητικότητα στην Ευρώπη για τους πρώτους 9 μήνες του 2022!

 

Για τους πρώτους 9 μήνες του 2022 η Ελλάδα έχει τη μεγαλύτερη υπογεννητικότητα στην Ευρώπη και τη 5η μεγαλύτερη υπογεννητικότητα ανάμεσα σε 54 χώρες.