Σάββατο 17 Αυγούστου 2019

Λοχαγός Βασίλειος Σταμπουλής. Κύπρος 1974



Σαν σήμερα 16/8/1974 ο  Λοχαγός (ΠΖ) Σταμπουλής Βασίλης εκ Κασσάνδρας Χαλκιδικής Μακεδονίας, έπεσε ηρωικά μαχόμενος με τους άνδρες του .
Κατά την εκκένωση του Στρατοπέδου της ΕΛΔΥΚ, μετά την διαταγή απαγκίστρωσης και ενώ αυτό καταλαμβάνονταν από τους υπεράριθμους και πάνοπλους Τούρκους που διείσδυσαν με άρματα και πεζικό από παντού.


Το στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ, εκείνη την ημέρα έγινε οι νέες Θερμοπύλες για την Ελληνική ιστορία ,όπου λίγοι Έλληνες στρατιώτες προδομένοι από όλους ,πολέμησαν γενναία ως εσχάτων ενάντια στους Τούρκους εισβολείς.....

Υ. Γ.

Λοχαγός (ΠΖ) Σταμπουλής Βασίλειος. Όντας Δντης του 4ου ΕΓ της ΕΛΔΥΚ, ο Σταμπουλής έλαβε το γράμμα της μετάθεσης για την ηπειρωτική Ελλάδα το 1974. Αρνούμενος να εγκαταλείψει τους στρατιώτες του, βλέποντας τα σύννεφα του Αττίλα να πλησιάζουν, επέλεξε να μείνει στο νησί. Κατά το τριήμερο της ηρωικής μάχης του Στρδου ΕΛΔΥΚ υπήρξε υπασπιστής του αείμνηστου Δκτη, Ανχη (ΠΖ) Σταυρόπουλο, στο πλευρό του οποίου έμεινε μέχρι το τέλος. Το Δκτήριο είχε στηθεί στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου όπου και μάχονταν ο 4ος Λόχος. Έχουμε την μαρτυρία του λοχία Μανώλα Άγγελου του 2ου λόχου της 103 σειράς από την Καλάνδρα Χαλκιδικής: «(…) Μετά τον ηρωικό θάνατο του διμοιρίτη μου αρχιλοχία Μπινάκη Γεώργιου εκτελούσα καθήκοντα προσωρινού διμοιρίτη μέχρι που ήρθε και ανέλαβε ο μόνιμος αρχιλοχίας Μπόσινας Παναγιώτης από την Καλαμάτα, ένα πραγματικό παλικάρι. Με κράτησε δίπλα του μέχρι την τελευταία στιγμή. όταν μετακινήθηκα για νερό μέσα στους καπνούς είδα και μίλησα για τελευταία φορά τον πατριώτη μου λοχαγό από τη Βάλτα Κασσάνδρας Σταμπουλή Βασίλειο. Τον είχε στείλει ο στρατοπεδάρχης Αντισυνταγματάρχης Σταυρουλόπουλος να μας ρωτήσει αν έχουμε πυρομαχικά. Με φώναξε: «Μανώλα, γύρνα στο όρυγμά σου να προφυλαχθείς γιατί θα μείνεις σαν αγραφύλακας στην αμπουλιάνα (λιβάδι). Αφού με συμβούλεψε στα χαλκιδικιώτικα να φυλάγομαι, χάθηκε μέσα στους καπνούς να μιλήσει με τους αξιωματικούς του 2ου λόχου. Ήταν Υπασπιστής του Αντισυνταγματάρχη Σταυρουλόπουλου και μεγάλο παλικάρι. Όταν αργότερα, την ίδια μέρα, εγώ σώθηκα και έμαθα ότι σκοτώθηκε ο Λοχαγός, κάθησα κάτω από μια ελιά και έκλαψα σαν μικρό παιδί…». Ο διοικητής του Ταξχος ε.α. Παναγιώτης Σταυρουλόπουλος δηλώνει: “Ηταν μεγάλη η στενοχώρια μου όταν έμαθα ότι σκοτώθηκε ο Σταμπουλής. Λεβέντης. Τρεις μέρες ήταν δίπλα μου, πολέμησε δίπλα μου…. Κατηγορώ τον εαυτό μου που χάθηκε. Γιατί τον διεταξα να φύγει πριν από εμένα…. Επρεπε να τον κρατησω μαζί μου. Να φύγουμε μαζί όπως πολεμήσαμε μαζί…. Λεβέντης !!! Παλληκάρι !!! Το ίδιο και η σύζυγός του που την γνώρισα. Κρίμα να χάνονται τέτοιοι άνδρες”. Εις μνήμην του το Στρδο του 1ου Μ/Κ ΤΠ της ΕΛΔΥΚ στον Άγιο Ιωάννη Μαλούντας έλαβε το όνομά του, με την προτομή του ήρωα να στολίζει το Ηρώο της Σημαίας.