Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022

Νίκος Γκάτσος “Φέρτε μου τη θάλασσα” . Στη μνήμη του πατέρα του

 



O Nίκος Γκάτσος γεννήθηκε στην Ασέα της Αρκαδίας το 1911.
Όταν ήταν σε ηλικία 5 ετών, ο αγρότης πατέρας 
έφυγε μετανάστης στην Αμερική.


Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αρρώστησε βαριά και 
πέθανε.
Τη σορό του την έριξαν στη θάλασσα.

Στη μνήμη του πατέρα του, θα γράψει το ποίημα 
“Φέρτε μου τη θάλασσα”.

Φέρτε μου τη θάλασσα να τη προσκυνήσω,
φέρτε μου τον ήλιο της να προσευχηθώ.
Έθρεψα τα σπλάχνα σου, κύμα πελαγίσιο,
με χιλιάδες μνήματα μέσα στο βυθό.
Φέρτε μου τη θάλασσα να τη προσκυνήσω,
φέρτε μου τον ήλιο της να προσευχηθώ.
Φέρτε μου τη θάλασσα να τη τραγουδήσω,
φέρτε μου τον ήλιο της για να ζεσταθώ.
Οι νεκρές αγάπες μου δεν θα ρθούνε πίσω,
βάλτε με στον κόρφο της ν'αποκοιμηθώ.
Φέρτε μου τη θάλασσα να τη τραγουδήσω,
φέρτε μου τον ήλιο της για να ζεσταθώ.
Φέρτε μου τη θάλασσα να τη προσκυνήσω,
φέρτε μου τον ήλιο της να προσευχηθώ.

Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης

Στίχοι: Νίκος Γκάτσος

Ερμηνεία: Γρηγόρης Μπιθικώτσης

Δίσκος: Θαλασσινά φεγγάρια~ 1974*

*Δίσκος απαγορευμένος από τη Χούντα, που 
κυκλοφόρησε αμέσως με την πτώση της τον Ιούλιο