Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022

Ειρήνη Παππά

 


Η Μεγάλη Ελληνίδα 



Ειρήνη Παπά!

Ειρήνη Π. (3/9/1929-14/9/2022)

Μεγάλη...!!!

Ελληνίδα είμαι, γιατί γεννήθηκα εδώ

και γιατί η ταυτότητά μου είναι

η παιδική μου ηλικία.


Επηρεάζομαι από τις συνθήκες ζωής,

τις πολιτιστικές, τις συναισθηματικές.


Είχα έναν πατέρα

θαυμαστή της αρχαίας Ελλάδας


και μια μητέρα η οποία ζούσε

μέσα στη μυθολογία.


Δάσκαλοι και οι δυο τους

αρχαίων και νέων ελληνικών.


Έχω μεγαλώσει μέσα σε αυτό

το περίβλημα.


Στο εξωτερικό δεν πάω να 

παραστήσω την Ιταλίδα, τη Γαλλίδα.


Πάω με τα εμπορεύματά μου.

Την αυθεντικότητά μου.


Σε ένα τραπέζι πολιτιστικής

ανταλλαγής φέρεις πάντα

το θαυμασμό. Το θησαυρό σου.


Δεν ζήλεψα να είμαι Γαλλίδα.


Δεν είπα ποτέ

''είμαι επιπέδου Ευρωπαικού.''


Είμαι επιπέδου Ελληνικού.


Ειρήνη Παπά

Σήμερα έφυγε από τη ζωή.


Πηγές:

Περιοδικό ΕΝΑ - andro. gr

Απόσπασμα από συνέντευξη

στον Νίκο Σταθούλη.