Σάββατο, 6 Ιανουαρίου 2018

Καλή Φώτιση!



Καλή Φώτιση!

Τα Θεοφάνεια, τα Φώτα, ας φωτίσουν όλες και όλους μας για πνευματική και σωματική  απελευθέρωση!

H Παγκόσμια Ένωση Εβραίων Φοιτητών για τις γενοκτονίες Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων


Αναγνώρισε τις γενοκτονίες Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων η Παγκόσμια Ένωση Εβραίων Φοιτητών


Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μπήκε η νέα χρονιά για την τριάδα των γενοκτονιών (Ποντίων, Αρμενίων και Ασσυρίων), καθώς από την πρώτη κιόλας μέρα του χρόνου είχαμε μια νέα αναγνώριση, με ψήφισμα, από την Παγκόσμια Ένωση Εβραίων Φοιτητών (WUJS). Το γεγονός έγινε κατά το 44ο Παγκόσμιο Συνέδριο της Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στο Ισραήλ από τις 28 Δεκεμβρίου μέχρι την 1 Ιανουαρίου 2018.
Η αναγνώριση αυτή είναι ιδιαιτέρως αξιοσημείωτη, δεδομένου ότι το Ισραήλ εξακολουθεί να μην αναγνωρίζει επίσημα τη Γενοκτονία των Αρμενίων (και των άλλων χριστιανικών πληθυσμών), αν και η Επιτροπή Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού της Κνέσετ ψήφισε πέρυσι για να την αναγνωρίσει.
Στο Παγκόσμιο Συνέδριο της WUJS συμμετείχαν 165 νέοι από 36 χώρες από όλο τον κόσμο. Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν και η τουρκική εβραϊκή φοιτητική ένωση.
Η αναγνώριση των γενοκτονιών προήλθε μετά από πρόταση του Αυστραλοεβραίου Ariel Zoha που εκπροσωπούσε την εβραϊκή κοινότητα της Αυστραλίας και πιο συγκεκριμένα του πανεπιστημίου του, RMIT. Την πρόταση του Zoha στήριξαν άλλοι οι δύο σύνεδροι, ο Aaron Meyer και ο Yos Tarshish, απερχόμενος πρόεδρος της WUJS και εκπρόσωπος της εβραϊκής φοιτητικής κοινότητα της Αμερικής.
Ο Ariel Zoha ήταν ο άνθρωπος κλειδί και για το πρόσφατο ψήφισμα του εργατικού κόμματος της Βικτώριας της Αυστραλίας που αναγνώρισε επίσης τις γενοκτονίες Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων.
Επίσης, η WUJS τίμησε τον Ariel Zoha με το βραβείο του πολιτικού αγωνιστή της χρονιάς και αυτό ήταν το πρώτο βήμα για την οικοδόμηση γεφυρών μεταξύ των εβραϊκών και αρμενικών κοινοτήτων σε όλο τον κόσμο εντός του 2018 τονίζει η WUJS.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της αρμενικής κοινότητας της Αυστραλίας Haig Kayserian ευχαρίστησε την WUJS για αυτή την σημαντική κίνηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα και δήλωσε τα εξής: «ευχαριστούμε τον Ariel Zohar και τους συναδέλφους του στο συνέδριο της Παγκόσμιας Ένωσης Εβραίων Φοιτητών για την υποβολή μιας πρότασης που όχι μόνο αναγνωρίζει τη γενοκτονία που διαπράχθηκε εναντίον των Ελλήνων, των Αρμενίων και των Ασσυρίων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αλλά καταδικάζει και απορρίπτει κάθε προσπάθεια άρνησης, παραμόρφωσης ή αγνόησης της ιστορικής πραγματικότητας αυτής της γενοκτονίας. Αυτό το ψήφισμα στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στις κυβερνήσεις του Ισραήλ, και σε άλλες χώρες όπως η Αυστραλία, ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν διαπραγματεύονται για το οποιοδήποτε διπλωματικό κέρδος.»

Ακολουθεί το ψήφισμα σε ελεύθερη μετάφραση.
Αυτό το συνέδριο σημειώνει:
1. Από το 1915 έως το 1923 εκατομμύρια Αρμένιων, Ποντίων και Ασσυρίων δολοφονήθηκαν στα χέρια του Οθωμανικού Χαλιφάτου.
2. Το τραγικό έγκλημα διεξήχθη αδιαμφισβήτητα με τη γενοκτονική πρόθεση της εξάλειψης αυτών των χριστιανικών κοινοτήτων. Πρόκειται για μια προμελετημένη και συστηματική εκτέλεση εκτιμώμενων 2-3 εκατομμυρίων πολιτών και όχι για μια νόμιμη πράξη πολέμου.
Αυτό το συνέδριο πιστεύει:
1. Ότι υποχρεούμαστε ως εβραϊκή οργάνωση να καταπολέμησουμε κάθε είδους και μορφής ρατσισμού.
Αυτό το συνέδριο καταλήγει:
1. Καταδικάζει και απορρίπτει κάθε προσπάθεια άρνησης, στρέβλωσης ή αγνόησης της ιστορικής πραγματικότητας αυτής της γενοκτονίας.
2. Αναγνωρίζει τη σημασία της μνήμης και της μάθησης από αυτή τη γενοκτονία και δηλώνει ότι θα συμμετάσχει μαζί με την αρμενική, ποντιακή και ασυριακή κοινότητα στις εκδηλώσεις μνήμης για τους αθώους ανθρώπους που έπεσαν θύματα αυτού του εγκλήματος.

Παρασκευή, 5 Ιανουαρίου 2018

Ποιος "έδωσε" τον Γιάννη Βασίλη Γιαϊλαλί και τη σύντροφό του Μεράλ Γκευλανί;


 Ποιος "έδωσε"  τον Γιάννη Βασίλη  Γιαϊλαλί και τη σύντροφό του Μεράλ Γκευλανί; 

Στη  Μεράλ Γκευλανί (Meral Geylani)  έχει αποδοθεί ένα  κατηγορητήριο που βασίζεται σε έναν πληροφοριοδότη και σε  46 φωτογραφίες του  από το Facebook και το Twitter,  ο οποίος είπε για τις δραστηριότητές της καθώς και του  Γιάννη Βασίλη  Γιαϊλαλί στο Roboski του Κουρδιστάν.

Ποιος είναι όμως αυτός ο πληροφοριοδότης;

Το κατηγορητήριο περιλαμβάνει το όνομά του, ενώ  η Meral και ο  Γιάννης  στις 20 Αυγούστου 2016 στην Κωνσταντινούπολη ανέβασαν κοινές φωτογραφίες στο Facebook.

Ένα χρόνο αργότερα, στις 29 Ιουλίου 2017, όταν η Meral επισκέφτηκε την οικογένεια του Γιάννη στη  Σαμψούντα ο πληροφοριοδότης, ο οποίος παρουσιάζεται ότι έχει στενές σχέσεις με την Ελλάδα και τους Έλληνες, κάλεσε  την "υπηρεσία καταπολέμησης της τρομοκρατίας" έχοντας "αποδεικτικά στοιχεία" για την Meral Geylani.

Όπως αναφέρεται στο κατηγορητήριο "οι 46 φωτογραφίες που παραδόθηκαν   από τον πληροφοριοδότη στους αξιωματικούς επιβολής του νόμου και αξιολογούνται δείχνουν την   ύποπτη Meral σε  παράνομες και τρομοκρατικές πράξεις της οργάνωσης του   PKK  ... " 

Φαίνεται ότι τιμιότητα, η ηθική, οι αξίες της ανθρωπότητας εξαγοράζονται για λίγα σεντς .

Ο ανθυπολοχαγός καταδρομών Αντώνιος Αντωνίου και το ματωμένο του πουκάμισο.... Κύπρος 1974.




Το πουκάμισο του ανθυπολοχαγού καταδρομών Αντώνιου Αντωνίου. Κύπρος 1974.

Ο Αντώνιος Αντωνίου υπηρετούσε στην 33 μοίρα καταδρομών τον μαύρο εκείνο Ιούλιο  του 1974 

Όταν κατατάχθηκε και επιλέχθηκε για αξιωματικός των δυνάμεων καταδρομών πήγε  στην Ρεντίνα στη Μακεδονία για το βασικό στάδιο εκπαίδευσής του όπου του έδωσαν  το εικονιζόμενο πουκάμισο. 
Μετά από τις μάχες στην Κερύνεια ο Αντώνης σκοτώθηκε και  βρέθηκε σε ομαδικό τάφο μαζί με άλλα 39 παλληκάρια που έδωσαν την ζωή τους υπέρ πίστεως και πατρίδας .
Σε αυτό τον ομαδικό τάφο όμως βρέθηκε και το πουκάμισο του το οποίο παρότι  ήταν θαμμένο στο χώμα δεν έπαθε τίποτα και έμεινε έτσι ακριβώς όπως το φορούσε μέχρι την τελευταία του στιγμή .
Στην δεξιά μεριά πάνω θα δείτε μια τρύπα με  καθώς και μια στο κέντρο λίγο αριστερά . 
Αυτές ήταν οι δολοφονικές σφαίρες που δέχθηκε από τους  κατακτητές ..................




Πέμπτη, 4 Ιανουαρίου 2018

Ο Κεμάλ για Νόμπελ Ειρήνης!


Ο Ελευθέριος Βενιζέλος προτείνει τον Μουσταφά Κεμάλ για Νόμπελ Ειρήνης!

Στις 12 Ιανουαρίου 1934, ο Ελευθέριος Βενιζέλος με επιστολή του στην Σουηδική Ακαδημία, πρότεινε τον Μουσταφά Κεμάλ  για το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης. Μία εντυπωσιακή πράξη, αφού ο Κεμάλ θεωρείται ο αυτουργός της Γενοκτονίας των Ελλήνων, πράξη η οποία θα κριθεί από την ιστορία....  

Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 1934
Κύριε Πρόεδρε,
Για περίπου επτά αιώνες ολόκληρη η Μέση Ανατολή και μεγάλο τμήμα της Κεντρικής Ευρώπης αποτέλεσαν θέατρο αιματηρών πολέμων. Κύρια αιτία γι αυτούς ήταν η Οθωμανική Αυτοκρατορία και το απολυταρχικό καθεστώς των Σουλτάνων.
Η υποδούλωση χριστιανικών λαών, οι θρησκευτικοί πόλεμοι του Σταυρού εναντίον της Ημισελήνου που μοιραία επακολούθησαν και οι διαδοχικές εξεγέρσεις όλων αυτών των λαών που προσέβλεπαν στην απελευθέρωσή τους δημιουργούσαν μια κατάσταση πραγμάτων που θα παρέμενε μόνιμη πηγή κινδύνων όσο η Οθωμανική Αυτοκρατορία διατηρούσε τα ίχνη που της είχαν αφήσει οι Σουλτάνοι.
Η εγκαθίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1922, όταν το εθνικό κίνημα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά θριάμβευσε επί των αντιπάλων του, έθεσε οριστικά τέλος σ' αυτή την κατάσταση αστάθειας και μισαλλοδοξίας.
Πράγματι, σπάνια στη ζωή ενός έθνους πραγματοποιήθηκε σε τόσο λίγο χρόνο μια αλλαγή τόσο ριζική. Μια παρακμάζουσα αυτοκρατορία που ζούσε υπό θεοκρατικό καθεστώς στο οποίο οι έννοιες του δικαίου και της θρησκείας συγχέονταν μετατράπηκε σ`ένα εθνικό και σύγχρονο κράτος, γεμάτο ενέργεια και ζωή.
Με την ώθηση του μεγάλου μεταρρυθμιστή Μουσταφά Κεμάλ το απολυταρχικό καθεστώς των Σουλτάνων καταλύθηκε και το κράτος κατέστη αληθινά κοσμικό. Το έθνος ολόκληρο στράφηκε προς την πρόοδο, με την θεμιτή φιλοδοξία να ενταχθεί στην πρωτοπορία των πολιτισμένων λαών.
Όμως το κίνημα για την εδραίωση της ειρήνης προχώρησε από κοινού με όλες εκείνες τις εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που προσέδωσαν στο νέο κυρίως εθνικό κράτος της Τουρκίας τη σημερινή του μορφή. Πράγματι η Τουρκία δεν δίστασε να αποδεχθεί ειλικρινά την απώλεια επαρχιών όπου κατοικούσαν άλλες εθνότητες και, ικανοποιημένη πραγματικά με τα εθνικά και πολιτικά της σύνορα όπως καθορίστηκαν από τις Συνθήκες, έγινε αληθινός στυλοβάτης της ειρήνης στην Εγγύς Ανατολή.
Είμαστε εμείς οι Έλληνες που αιματηροί αγώνες αιώνων μας είχαν φέρει σε κατάσταση διαρκούς ανταγωνισμού με την Τουρκία οι πρώτοι που είχαμε την ευκαιρία να αισθανθούμε τις συνέπειες αυτής της βαθιάς αλλαγής στη χώρα αυτή, διάδοχο της παλιάς Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Από την επόμενη μέρα της Μικρασιατικής καταστροφής, διαβλέποντας την δυνατότητα συνεννόησης με την αναγεννημένη Τουρκία, που προέκυψε από τον πόλεμο ως εθνικό κράτος, της απλώσαμε το χέρι και το δέχτηκε με ειλικρίνεια.  
Από αυτήν την προσέγγιση, που μπορεί να χρησιμεύσει ως παράδειγμα για τη δυνατότητα συνεννόησης ακόμη και μεταξύ λαών που τους χώρισαν οι πιο σοβαρές διαφορές, όταν αυτοί διαποτιστούν με την ειλικρινή επιθυμία για ειρήνη, προέκυψαν μόνο καλά, τόσο για τις δύο ενδιαφερόμενες χώρες όσο και για τη διατήρηση της ειρήνης στην Εγγύς Ανατολή. Ο άνθρωπος στον οποίο οφείλεται αυτή η πολύτιμη συμβολή στην ειρήνη δεν είναι άλλος από τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας Μουσταφά Κεμάλ Πασά. 
Έχω λοιπόν την τιμή ως αρχηγός της Ελληνικής Κυβέρνησης το 1930, όταν η υπογραφή του Ελληνοτουρκικού συμφώνου σηματοδότησε μια νέα εποχή στην πορεία της Εγγύς Ανατολής προς την ειρήνη, να υποβάλλω την υποψηφιότητα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά για την διακεκριμένη τιμή του βραβείου Νόμπελ για την Ειρήνη.
Με βαθύτατη εκτίμηση
Ε. Κ. Βενιζέλος



Αποτέλεσμα εικόνας για σμύρνη

Τρίτη, 2 Ιανουαρίου 2018

Τραπεζούντα σπορ: Μία ομάδα – μία πόλη, μία… θρησκεία


Τραπεζούντα σπορ: Μία ομάδα – μία πόλη μία…  θρησκεία

του Θοδωρή Ασβεστόπουλου
Μπαίνοντας στο αεροπλάνο για να μεταβείς από την Κωνσταντινούπολη στην Τραπεζούντα, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τι είναι αυτό με το οποίο ταυτίζεται όσο τίποτε άλλο η πόλη την οποία έχεις προορισμό.
Οι περισσότεροι από τους επιβαίνοντες φορούσαν φανέλες, μπλούζες, κασκόλ, σκούφους, μπουφάν και οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς με τα διακριτικά της Τραπεζούντα (Τράμπζον) σπορ (εν συντομία TS), της ομάδας της Τραπεζούντας που συμπλήρωσε τα πενήντα χρόνια από την ίδρυση της (2 Αυγούστου 1967).



Ακόμα και μία ευσεβής μουσουλμάνα με ολόμαυρο χιτζάμπ είχε περασμένο στο λαιμό της το μπορντό μαβί κασκόλ της Τραμπζονσπόρ, ενώ ένα βρέφος στην αγκαλιά της μητέρας του ήταν ντυμένο με τα χρώματα και το έμβλημα του συλλόγου.
Την ημέρα της συγκεκριμένης πτήσης  η ομάδα της Τραπεζούντας έπαιζε εντός έδρας με την Προύσα (Μπούρσα) σπορ για τον τουρκικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και εκατοντάδες από τους Τραπεζούντιους που διαμένουν μόνιμα στην Κωνσταντινούπολη μετέβαιναν στον τόπο της καταγωγής τους για το Σαββατοκύριακο προκειμένου να παρακολουθήσουν από κοντά την αγαπημένη τους ομάδα. Το ταξίδι αυτό το κάνουν κάθε φορά που η TS παίζει στην έδρα της.
Μία παρέα επιβατών έπιασε κουβέντα με έναν τουρίστα από την Ελλάδα που φορούσε φούτερ της Νάπολι και τον ρωτούσαν γιατί υποστηρίζει την συγκεκριμένη ομάδα. Τους απάντησε ότι εκεί έπαιζε ο Μαραντόνα ο – κατά τη γνώμη του – καλύτερος ποδοσφαιριστής όλων των εποχών, για να πάρει την ανταπάντηση «Ποιος είναι ο Μαραντόνα; Έχει παίξει στην Τράμπζονσπορ;»!


















Αργότερα ο ίδιος οπαδός της τουρκικής ομάδας έκανε και το εξής λογοπαίγνιο: «Δεν είμαστε με τον Χάμσικ (παίκτη της Νάπολι) είμαστε με το χαμψί». Το χαμψί, είναι ένα είδος ψαριού που ευδοκιμεί στην Μαύρη Θάλασσα (αντίστοιχο του δικού μας γαύρου), με μπλε – μαβί  σώμα και μπορντό μάτια, τα οποία αποτελούν και τα χρώματα της Τράμπζονσπορ.
Η εμπειρία στο αεροπλάνο ήταν ο πρόλογος για το τι θα ζούσαμε στην πόλη της Τραπεζούντας. Οι δρόμοι και οι πλατείες ολόκληρο το Σάββατο, ημέρα του αγώνα, γεμάτοι κόσμο που πηγαινοερχόταν, με την πλειοψηφία των ανθρώπων ντυμένη στα χρώματα της TS.  Ολόκληρη η πόλη κινείται, ζει και αναπνέει στους ρυθμούς της Τράμπζονσπορ τις ημέρες των εντός έδρας αγώνων. Όμως και τις εργάσιμες ημέρες θα δούμε τις πλατείες και τους πεζόδρομους στολισμένους με σημαιάκια της TS, ενώ αφίσες και διακριτικά του τοπικού αθλητικού συλλόγου θα δούμε ακόμα και σε καφενεία απομακρυσμένων ορεινών χωριών του Νομού Τραπεζούντας, όπως στο Όξοχο .
«Η ημέρα που παίζει η ομάδα μας στο γήπεδο της, είναι ημέρα ξεκούρασης, ημέρα γιορτής, ημέρα γλεντιού. Για εμάς, Τράμπζονσπορ σημαίνει ταυτότητα, σημαίνει πατρίδα, σημαίνει θρησκεία. Σε όλη την Τουρκία γνωρίζουν πόσο παθιασμένα αγαπάμε την ομάδα μας», δήλωσε στο Κανάλι Ένα, μόνιμος κάτοικος της Τραπεζούντας.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι εκείνη την ημέρα κυκλοφορούσαν στην πόλη με τα κασκόλ και τις φανέλες της ομάδας τους φίλαθλοι της φιλοξενούμενης Προύσα (Μπούρσα)σπορ, χωρίς να αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα.


















Δευτέρα, 1 Ιανουαρίου 2018

Καλή και Ελεύθερη Νέα Χρονιά, Καλή Ανάσταση στην πατρίδα μας



Θ. Μαλκίδης

Καλή Χρονιά, Καλή Ανάσταση στην Πατρίδα μας 


Ο  Γιώργος  Σεφέρης  μιλώντας  το 1969 για την κατάσταση στην Ελλάδα  καταγράφει με εντυπωσιακά προφητικό τρόπο και το σήμερα: "Μας έχει επιβληθεί ένα καθεστώς ολωσδιόλου αντίθετο με τα ιδεώδη για τα οποία πολέμησε ο κόσμος μας και τόσο περίλαμπρα ο λαός μας .... Είναι μια κατάσταση υποχρεωτικής νάρκης, όπου όσες πνευματικές αξίες κατορθώσαμε να κρατήσουμε ζωντανές, με πόνους και με κόπους, πάνε κι αυτές να καταποντιστούν μέσα στα ελώδη στεκούμενα νερά. Δε θα μου ήταν δύσκολο να καταλάβω πως τέτοιες ζημιές δε λογαριάζουν πάρα πολύ για ορισμένους ανθρώπους....Όσο μένει η ανωμαλία, τόσο προχωρεί το κακό".
Και  συμπληρώνει ο  Διονύσιος Σολωμός στην επιστολή του στον απομνημονευματογράφο του Κολοκοτρώνη, Γ. Τερτσέτη, επίσης με προφητικό τρόπο: "Η διαφθορά είναι τόσο γενική κι έχει τόσο βαθιές ρίζες, που σε κάνει να σαστίζεις"
Κάθε τέλος μίας χρονιάς και κάθε αρχή μίας νέας,  αποτελεί έναν προσωπικό απολογισμό, υποθέτω και συλλογικό, ένα προγραμματισμό στόχων. Άλλωστε έτσι αρμόζει σε πολιτικά όντα. Και βεβαίως κάθε αρχή ενός νέου έτους αποτελεί ένα ξεκίνημα για, συν Θεώ, μεγάλες, όπως αρμόζει σε ανθρώπινες υπάρξεις, πράξεις.  

Πράξεις που να είναι αντίστοιχες με αυτές που προσδοκά να υλοποιήσει κάθε άνθρωπος που νοιάζεται και αγαπά τη ζωή, που αγαπά δηλαδή τους συνανθρώπους του και μάχεται για κάτι ανώτερο και σπουδαίο. Πράξεις που να είναι αντίθετες με αυτές που έκανε και ντρέπεται, βλάπτοντας, συκοφαντώντας, δυσφημίζοντας, ακόμη και κολακεύοντας, όπως έλεγε ο Διογένης εκ Πόντου αναφέροντας ως το μεγαλύτερο κακό.

Ζούμε σε δύσκολες εποχές, δύσκολες στιγμές. Η Ελλάδα, η πατρίδα μας, ο χώρος μας, ο τόπος μας,  από την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τη Θράκη, μέχρι το Αιγαίο, την Κύπρο, δεν αναγνωρίζεται, δεν αναπαύομαι, από όσα βλέπω και αισθάνομαι. Φασισμός και βιασμός παντού.  Ζω στον τόπο μου, νοσταλγώντας τον τόπο μου.

Κράτος διαλυμένο, χρεοκοπημένο, δουλικό σε κάθε είδους δανειστές και απαιτήσεις, Παιδεία με εθνομηδενιστές, αρνητές και  ψευτοκαθηγητές,  Υγεία και Πρόνοια  που καταρρέουν, Αγροτικός κόσμος που καταστρέφεται,  Νέοι και Μεγαλύτεροι που φεύγουν αηδιασμένοι αναζητώντας εργασία  και δικαιοσύνη, Διανοούμενοι που σιωπούν για την τραγωδία του λαού μας, Ψευτοπολιτικοί που διορίζονται βάσει (οικογενειακής ή/και άλλης ) επετηρίδας,  Ψευτοκόμματα- παρακρατικοί μηχανισμοί, Μεγαλοαπατεώνες που παριστάνουν τους σπουδαίους,  Αφύσικο που βαπτίζεται Φυσικό, Αμαρτία που τη βάπτισαν Αρετή, όπως γράφει ο Οδυσσέας Ελύτης......


Βρισκόμαστε μπροστά σε αδιέξοδο, οικονομικό, κοινωνικό, πνευματικό, αξιακό  και δεν πρέπει να σιωπήσουμε, ούτε να φλυαρήσουμε. Απαιτείται λόγος, κυρίως όμως έργο και  πράξη.  Όπως καταλήγει ο Σεφέρης στο μήνυμά του:"είμαι ένας άνθρωπος χωρίς κανένα απολύτως πολιτικό δεσμό και, μπορώ να το πω, μιλώ χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Βλέπω μπροστά μου τον γκρεμό όπου μας οδηγεί η καταπίεση που κάλυψε τον τόπο. Αυτή η ανωμαλία πρέπει να σταματήσει. Είναι εθνική επιταγή".

Μία ανωμαλία που πρέπει να σταματήσει αγωνιζόμενοι, "όσοι ζωντανοί" για  μία αναγέννηση,  κοινωνική και εθνική, ακολουθώντας (και) τα λόγια του Διονύσιου Σολωμού: "Μόνον όταν οι αφορμές της διαφθοράς εξολοθρευθούν πέρα ως πέρα, θα μπορέσουμε να έχουμε μία ηθική αναγέννηση. Τότε, το μέλλον μας θα είναι μεγάλο, όταν όλα στηριχθούν στην ηθική, όταν θριαμβεύσει η δικαιοσύνη, όταν τα γράμματα καλλιεργηθούν όχι για μάταιη επίδειξη, παρά για το όφελος του λαού, που έχει ανάγκη από πραγματική παιδεία και από μόρφωση όχι σχολαστική".

Καλή Χρονιά, Καλή Λευτεριά, Καλή Ανάσταση! 

Υ.Γ. Όπως γράφει ο Ελύτης "μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά".




Κυριακή, 31 Δεκεμβρίου 2017

Αιμοδοσία στη μνήμη των πεσόντων καταδρομέων


Αιμοδοσία εις μνήμη των 176 πεσόντων καταδρομέων

Ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Έφεδρων Καταδρομέων πιστός στις αξίες για τον συνάνθρωπο και την πατρίδα του στα πλαίσια της κοινωνικής του προσφοράς διοργάνωσε  αιμοδοσία εις μνήμη των πεσόντων καταδρομέων στο προαύλιο του Ιερού Ναού της Φανερωμένης στη Λευκωσία.

Αθάνατοι!



Νικόλαος Κατούντας


Γεώργιος Κατσάνης