Σάββατο, 14 Οκτωβρίου 2017

Με τη φυλάκιση του Γιάννη Βασίλη Γιαϊλαλί και της συντρόφου του Meral Geylani, η Γενοκτονία συνεχίζεται και είναι και Γυναικοκτονία

Αποτέλεσμα εικόνας για meral geylani

Θ. Μαλκίδης

 Με τη φυλάκιση του  Γιάννη Βασίλη Γιαϊλαλί και της συντρόφου του  Meral Geylani, η Γενοκτονία συνεχίζεται και είναι και Γυναικοκτονία


 Η έρευνά μας και η δραστηριότητά μας εδώ και χρόνια εντός και εκτός Ελλάδας, έχει αναδείξει το ζήτημα και της Γενοκτονίας, αλλά και της Γυναικοκτονίας και της Παιδοκτονίας. 

Ιδιαίτερη θέση στη Γενοκτονία κρατά η γυναίκα και το παιδί, που αποτέλεσαν αφενός συγκεκριμένο στόχο του προμελετημένου εγκλήματος, λόγω του ειδικού τους βάρους στην κοινωνία και την οικογένεια, αφετέρου ήταν αποδέκτες όλων των επιπτώσεων της Γενοκτονίας (χηρεία, προσφυγιά, βιασμός, ορφάνια κ.ά).Έτσι μέσα στη Γενοκτονία έχουμε και μια Γυναικοκτονία και βεβαίως μία Παιδοκτονία με τη δολοφονία των παιδιών και τα χιλιάδες ορφανά.  

Η γυναίκα είναι η πηγή της ζωής, κάθε δολοφονία στερούσε από τον Ελληνισμό τη βιολογική του συνέχεια.  Η εφαρμογή μιας πολιτικής μαζικής βίας ενάντια στις γυναίκες και τα παιδιά με τη βίαιη αρπαγή γυναικών και τον εγκλεισμό τους σε οικίες Τούρκων, το βίαιο εξισλαμισμό τους, τους μαζικούς βιασμούς και βίαιες εγκυμοσύνες, τη δολοφονία εγκύων γυναικών, τη βίαιη αρπαγή παιδιών, βρεφών από τις μητέρες τους, από τις οικογένειές τους και μεταφορά τους σε τουρκικές οικογένειες, αποτέλεσε και δυστυχώς αποτελεί ειδική παράμετρο του μαζικού εγκλήματος. Ενός εγκλήματος το οποίο όπως έχουμε επισημάνει, δε σταμάτησε το 1922, αλλά συνεχίζεται μέχρι σήμερα. 

Συνεχίζεται με  τη φυλάκιση του συμπατριώτη μας Γιάννη Βασίλη Γιαϊλαλί, με τη φυλάκιση της συντρόφου του στη ζωή και στον αγώνα Meral Geylani.

Τούτες τις ώρες ας συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για την απελευθέρωσή τους και ας μιλήσουμε, σπάζοντας την σιωπή που έχει επιβληθεί. Στην ελευθερία του Γιάννη  Βασίλη και της Meral κρίνεται η ελευθερία, η δημοκρατία, η δικαιοσύνη, η ιστορία και η μνήμη. 

Αποτέλεσμα εικόνας για Μαλκίδης γυναικοκτονία


Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017

Συνελήφθη και η Meral Geylani, σύντροφος του Γιάννη Βασίλη Γιαϊλαλί!Meral Geylani Gözaltında!Peace activist Meral Geylani!




Θ. Μαλκίδης 

Συνελήφθη  και η Meral Geylani, σύντροφος του Γιάννη Βασίλη  Γιαϊλαλί!


Πριν από λίγο ενημερώθηκα ότι η Meral Geylani σύντροφος του για έξι μήνες φυλακισμένου συμπατριώτη μας Γιάννη Βασίλη  Γιαϊλαλί κρατείται στο αστυνομικό τμήμα της Αττάλειας !
Η  Geylani συνελήφθη με την κατηγορία "της  προπαγάνδας για το Κουρδικό ζήτημα και για την προτροπή σε Τούρκους πολίτες να μην πηγαίνουν στο στρατό και να δολοφονούν", ενώ η  εισαγγελία θα αποφασίσει κατά πόσο η Geylani θα παραπεμφθεί στο δικαστήριο κατά τη διάρκεια της ημέρας. 

Η Meral Geylani  είναι 34  ετών και μαζί με το σύντροφό της Γιάννη Βασίλη  Γιαϊλαλί είχαν εγκατασταθεί στο Roboski του Κουρδιστάν, εκεί όπου οι Τουρκικές δυνάμεις καταστολής είχαν δολοφονήσει αμάχους, ανάμεσά τους   και πολλά παιδιά, αγωνιζόμενη για την ελευθερία του Κουρδικού λαού και την αναγνώριση της Γενοκτονίας.  


Meral Geylani Gözaltında


Εκδηλώσεις Μνήμης για το Ναζιστικό Ολοκαύτωμα στα Κερδύλια Σερρών





Η Ναζιστική σφαγή της 17ης Οκτωβρίου 1941 στα Κερδύλια Σερρών 

   Το πρωί της 17ης Οκτωβρίου του 1941, γερμανικά καμιόνια που μετέφεραν μέλη των Ες-Ες περικύκλωσαν το χωριό και περνώντας από όλα τα σπίτια συγκέντρωσαν όλους τους άνδρες ηλικίας 15 με 70 ετών (περίπου 250 άτομα) τους οποίους εξετέλεσαν, χωρίς προηγουμένως να έχει δοθεί καμία αφορμή εκ μέρους των κατοίκων που να δικαιολογεί κάτι τέτοιο.
   
Έτσι οι Κερδυλιώτες ήταν αυτοί που με το αίμα τους πρώτοι άνοιξαν το κεφάλαιο των κατοχικών εκτελέσεων στην Ελλάδα. Μάλιστα πριν αποχωρήσουν από τα δύο χωριά, οι Γερμανοί τα πυρπόλησαν ολοκληρώνοντας έτσι το καταστροφικό τους έργο. Οι χαροκαμένες μάνες και σύζυγοι ταλαιπωρήθηκαν για αρκετά χρόνια περιφερόμενες από χωριό σε χωριό, ώσπου η πολιτεία, το 1950, έκτισε για λογαριασμό τους από ένα μικρό σπιτάκι για την κάθε οικογένεια στους πρόποδες του Κερδυλίου όρους, εκεί που σήμερα βρίσκονται τα Νέα Κερδύλια.

Φέτος οι εκδηλώσεις Μνήμης θα γίνουν την Τρίτη 17 Οκτωβρίου σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα. 


07:30 Τέλεση Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Αγ. Αναργύρων Κερδυλίων.

09:50 Πέρας προσέλευσης επισήμων.

10:00 Τέλεση Μνημόσυνου εντός Ιερού Ναού.

10:15 Τέλεση επιμνημόσυνης δέησης στο Ηρώον.

Προσκλητήριο Νεκρών.

Κατάθεση στεφάνων.

Ομιλία  από τον Θεοφάνη Μαλκίδη, διδάκτορα κοινωνικών επιστημών.

Τήρηση ενός λεπτού σιγής.

Εθνικός Ύμνος.

11:10 Επίσκεψη στους τόπους εκτέλεσης.

Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου 2017

Τα εγκλήματα του Κεμαλισμού που δεν τιμωρήθηκαν και η Ελλαδική αδιαφορία....TÜRKİYE’DE SOYKIRIM SÜRÜYOR VE ULUSUNA, HALKINA DÜŞMAN BİR DEVLET: YUNANİSTAN

Αποτέλεσμα εικόνας για γενοκτονία
Θ. Μαλκίδης
« Η Γενοκτονία συνεχίζεται»
Μέρος της συνέντευξης στο ραδιοφωνικό σταθμό 
Κανάλι Ένα του Πειραιά
Ο Θεοφάνης Μαλκίδης, μέλος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για την μελέτη των Γενοκτονιών, μίλησε στο Κανάλι Ένα,  και αναφέρθηκε μεταξύ των άλλων και στα εξής:
«Η Γενοκτονία των άνω του ενός εκατομμυρίου Ελλήνων από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλικούς στην Μικρά Ασία, τον Πόντο, την Καππαδοκία και την Ανατολική Θράκη συνεχίζεται και σήμερα με την φυλάκιση των διασωθέντων απογόνων όπως είναι ο Γιάννης – Βασίλης Γιαϊλαλί.


Αποτέλεσμα εικόνας για tamer çilingir
Πρόκειται για μία περίπτωση Έλληνα του Πόντου, ο οποίος ανακάλυψε την ταυτότητα του και βρίσκεται στην απομόνωση πέντε ολόκληρους μήνες σε τουρκική φυλακή.
Υποθέσεις όπως αυτή δείχνει πόσο δημοκράτης, πόσο ανθρωπιστής και πόσο προασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είσαι», δήλωσε ο κ. Μαλκίδης.
Όπως είπε στη συνέχεια: «Πέρα από το ιστορικό καθήκον που έχει ένας άνθρωπος, πέρα από το χρέος που έχει ένας Έλληνας να αναδείξει αυτά τα εγκλήματα και να μνημονεύει, μην ξεχνάμε ότι η μνήμη είναι χαρακτηριστικό όχι μόνο του ανθρώπου αλλά κυρίως των Ελλήνων και των Ελληνίδων, οφείλουμε να αναδείξουμε τις σύγχρονες διαστάσεις της Γενοκτονίας, στην οποία έχασαν τη ζωή τους πάνω από  ένα εκατομμύριο Έλληνες  του Πόντου, της Μικράς Ασίας, της Θράκης, της Καππαδοκίας.
Η Γενοκτονία των Ελλήνων πανομοιότυπη με όσα  διαπράχθησαν από τους Ναζί, με όσα συνέβησαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Νταχάου, στο Άουσβιτς, στο Μαουντχάουζεν, αλλά και στο Δίστομο και τα Καλάβρυτα. Επιβεβαιώνεται λοιπόν ότι ο Κεμαλισμός είναι Ναζισμός και ότι ο Ναζισμός αντέγραψε τα εγκλήματα του Κεμαλισμού. Άλλωστε ο Χίτλερ έλεγε ότι ο δάσκαλος του ήταν ο Κεμάλ».
Πρόσθεσε επίσης ότι «το ενδιαφέρον είναι ότι αυτή η προσπάθεια ανάδειξης των εγκλημάτων αναγνωρίζεται από ξένες χώρες.».
Μιλώντας για τον Γιάννη – Βασίλη Γιαϊλαλί είπε πως «Είναι ένας δικός μας άνθρωπος ο οποίος γεννήθηκε στην Πάφρα της Σαμψούντας, μη γνωρίζοντας αρχικά την καταγωγή του. Υπηρετώντας στον τουρκικό στρατό, αιχμαλωτίστηκε σε μάχη κατά των Κούρδων το 1994, ενώ στη συνέχεια έμαθε για την ταυτότητα του. Άλλαξε το όνομα του από Ιμπραήμ σε Γιάννης – Βασίλης και από τότε που αφέθηκε ελεύθερος διεξάγει έναν αγώνα για την ανάδειξη των εγκλημάτων που έγιναν κατά των προγόνων του με σειρά άρθρων και εκδηλώσεων.
Η δραστηριότητα του αυτή τον οδήγησε στην φυλακή από το καθεστώς Ερντογάν όπου βρίσκεται για έξι σχεδόν  μήνες με ψεύτικες κατηγορίες. Πρόκειται ουσιαστικά για παράνομη κράτηση. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι η ιστορία που κάποιοι νομίζουν ότι τελείωσε το 1922 συνεχίζεται και σήμερα».
Αποτέλεσμα εικόνας για tamer çilingir

Εχθρικό κράτος έναντι του έθνους και του λαού

O Θ. Μαλκίδης μίλησε και για την στάση του πολιτικού κόσμου στην Ελλάδα:
«Εκτός από τον πρώην υπουργό παιδείας  που αμφισβήτησε- αρνήθηκε τη Γενοκτονία, να μην ξεχνάμε ότι ένας πρώην πρωθυπουργός και πρώην υπουργός εξωτερικών κατέθεσαν στεφάνι στον Κεμάλ, αυτόν που δύο νομοσχέδια της Βουλής των Ελλήνων έχουν κατηγορήσει ότι ήταν ο πρωτεργάτης, ο φυσικός και ο ηθικός αυτουργός της Γενοκτονίας.
Ενώ υπάρχουν τεκμηριωμένα ιστορικά γεγονότα πως είναι δυνατόν ένας Έλληνας πρωθυπουργός, ένας Έλληνας υπουργός εξωτερικών, να καταθέτουν στεφάνι στον σφαγέα μας και να αμφισβητούν την Γενοκτονία;
Μπορείτε να φανταστείτε έναν Αρμένιο υπουργό να καταθέτει στεφάνι στον Κεμάλ ή έναν πρωθυπουργό ή υπουργό του Ισραήλ να καταθέτει στεφάνι σε μνημείο για τον Χίτλερ ή τον Άιχμαν;
Οι ομοιότητες λοιπόν όχι μόνο είναι τρομακτικές αλλά και μας θλίβουν, την ίδια στιγμή που βλέπουμε ότι υπάρχουν κράτη και έθνη τα οποία σέβονται την ιστορία τους, την μνήμη τους και τους προγόνους τους. Κατά πόσο ένα έθνος που έχει υποστεί τέτοια εγκλήματα εις βάρος του μπορεί να βαδίσει στο μέλλον έχοντας διαγράψει από την μνήμη του μαζικά ιστορικά εγκλήματα, μαζικές ιστορικές καταγραφές;
Αν σήμερα στο Σύνταγμα της Αρμενίας γράφει ότι καμία διπλωματική ή άλλη επαφή δεν μπορεί να γίνει με την Τουρκία αν αυτή η χώρα δεν αναγνωρίσει τη Γενοκτονία, την ίδια στιγμή εμείς έχουμε έναν πρωθυπουργό ο οποίος έγινε επίτιμος διδάκτορας ενός  πανεπιστημίου στη Σμύρνη, το οποίο δημιουργήθηκε με τη λεηλασία και το πλιάτσικο από τις περιουσίες μας και τις ζωές μας.   
Στην Ελλάδα μετράμε πάνω από 1.170 ολοκαυτώματα. Αυτά τα εγκλήματα που στοίχισαν τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους δεν θα γίνονταν αν τιμωρούνταν τα πρώτα εγκλήματα που έγιναν σε Σμύρνη και Πόντο. Δεν θα είχαμε τα θύματα σε Χορτιάτη και Καλάβρυτα.  Αλήθεια πόσοι σήμερα  κυβερνητικοί παράγοντες μιλούν για τη Γενοκτονία του Κεμάλ για αποζημιώσεις και για διεκδικήσεις από τη Γερμανία για τα θύματα της κατοχής; Πριν λίγες μέρες τιμήθηκε η επέτειος της Γενοκτονίας των Μικρασιατών, όμως στην ειδική συνεδρίαση της Βουλής δεν έγινε καμία αναφορά σε Γενοκτονία αλλά σε ημέρα εθνικής μνήμης» και διερωτήθηκε «Γιατί δεν λέμε τη λέξη Γενοκτονία; Είναι τρομακτική; Φοβίζει κάποιον; Όταν μιλάς για την αλήθεια πρέπει να φοβάσαι;».

Στο ελληνικό χωριό της Καππαδοκίας, το Γκιουρούμτζε, με απόσταση περίπου 80 χλμ. από την Καισάρεια, κλείσανε τους άνδρες μέσα σε ένα χώρο και τους δολοφόνησαν ομαδικά. Κλείσανε τις γυναίκες στην εκκλησία και τις έκαψαν ζωντανές.
Το ίδιο ακριβώς συνέβη και στα Ολοκαυτώματα στην Ελλάδα.  Υπάρχουν εκατοντάδες ανάλογα περιστατικά που συνέβησαν στην Τραπεζούντα, στη Σαμψούντα, στην Αδριανούπολη, στην Σμύρνη, στο Αϊδίνι και αλλού που επαναλήφθηκαν στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της γερμανο-ιταλικής κατοχής.Η δική μου έχει θύματα και αγνοούμενους, πρόσφυγες και ορφανά τόσο από τον Κεμαλισμό όσο και από το Ναζισμό.
Πρέπει να αναδειχθεί η Γενοκτονία των Ελλήνων στην ολότητα και σε αυτή την προσπάθεια δεν έχουμε δίπλα μας το ελληνικό κράτος που είναι εχθρός του ελληνικού έθνους.
Στο βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου υπάρχει ένα κομμάτι για την Γενοκτονία το οποίο όμως κάθε χρόνο βγαίνει εκτός ύλης. Στο βιβλίο της ΣΤ΄ Δημοτικού, στις 250 σελίδες υπάρχουν όλες κι όλες πέντε σειρές για αυτό το οποίο συνέβη στην Θράκη και δέκα σειρές για την Γενοκτονία στον Πόντο».
Στις 28 και 29 Οκτωβρίου θα βρεθούμε στη Γερμανία και συγκεκριμένα στη Στουτγκάρδη και στο Νταχάου όπου θα γίνει τιμητική εκδήλωση για τους Έλληνες που υπήρξαν θύματα των Γενοκτονιών από τον Κεμαλισμό και τον Ναζισμό. 

Κλείνοντας ο Θεοφάνης Μαλκίδης σημείωσε: «Στον αγώνα για τη διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας έχουμε συνομιλητές και συμπαραστάτες σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Γερμανία και αλλού στον κόσμο. Όσες αναγνωρίσεις έχουμε πάρει το έχουμε κάνει μην έχοντας δίπλα μας την Ελλάδα σε επίπεδο κυβερνητικό, κομματικό, διπλωματικό! Έχουμε όμως δίπλα μας ανθρώπους είτε λέγονται γερουσιαστές, κυβερνήτες ή δήμαρχοι σε διάφορε χώρες του κόσμου γιατί ξέρουν ότι αυτή είναι η αλήθεια που δεν μπορεί να κρυφτεί άλλο.Η αλήθεια που έρχεται από τη Σμύρνη, από την Τραπεζούντα ή από το Δίστομο, τα Καλάβρυτα, το Χορτιάτη, τα Κερδύλια δεν μπορεί να είναι κρυμμένη. Το μήνυμα από το Νταχάου είναι η διεκδίκηση της δικαίωσης και της αλήθειας για όλους όσους δολοφονήθηκαν».


TÜRKİYE’DE SOYKIRIM SÜRÜYOR VE 

ULUSUNA, HALKINA DÜŞMAN BİR DEVLET: YUNANİSTAN


Tamer Çilingir
Yunan tarihçi Theofanis Malkidis, soykırımcı Türkiye Devleti’ne ve bu konudaki ürkek siyasi çizgisi yüzünden Yunanistan Hükümeti’ne yönelik çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.
Uluslararası Soykırım Araştırmaları Akademisi Derneği üyesi ve Küçük Asya, Trakya ve Pontos soykırımları hakkında birçok kitabın yazarı Theofanis Malkidis[i], Pire’de yayın yapan radyo istasyonu  Channel One’a konuk oldu ve soykırımı hakkında konuştu.
‘’Kemalistler tarafından soykırımına uğratılan Küçük Asya, Pontus, Kapadokya ve Doğu Trakya’daki bir milyondan fazla Rum/Helen yanı sıra bugün hayatta kalabilenlere yönelik de soykırım sürüyor. Yannis Vasilis Yaylalı’nın hakkında açılan dava ve hapsi bunun örneklerinden biridir.
Bu dava , kimliğini keşfetmiş ve beş ay boyunca Türkiye’de bir hapishanede tecrit edilmiş bir Pontoslu Rum/Helen’in davasıdır.
Bu gibi davalar, demokrasi ve insan haklarının ne kadar savunucusu olunabildiğinin göstergesidir.
KEMALİZM NAZİZMDİR
Bir kişinin tarihi görevinin yanı sıra, bu suçları vurgulamak ve hatırlamak için, soykırımın sadece Rumlara/Helenlere değil, insanlığa yönelik olduğunu unutmamalıyız. Bu yüzden bir milyondan fazla Rum/Helen’in, Pontus, Küçük Asya, Trakya ve Kapadokya’da öldürülüp soykırıma uğradıklarını ve bunun modern boyutlarını vurgulamak zorundayız.’’ diyen Malkidis
Rum/Helenlere yönelik Soykırımı, Naziler tarafından yapılanlarla aynı olduğunu; Dachau, Auschwitz, Mauthausen ve Distomo ve Kalavrita’daki toplama kamplarında yaşananlardan farkı olmadığını vurguladı. Kemalizm’in Nazizm olduğu ve Nazizmin Kemalizm’in suçlarını kopyaladığı teyit edilmiştir diyen Malkidis ayrıca, ‘’Hitler öğretmeninin Mustafa Kemal olduğunu söylemiştir’’ dedi.
YANNİS VASİLİS YAYLALI’NIN HAPİSTE TUTULMASI, SOYKIRIMIN DEVAM ETTİĞİNİN KANITIDIR
Elazığ Hapishanesinde yaklaşık altı aydır tutuklu bulunan Yannis Vasilis Yaylalı ile ilgili de konuşan Malkidis, “Samsun’un Bafra ilçesinde dünyaya gelen Yannis  geçmişini bilmeyen bir Pontoslu Rum/Helen’dir. Türk ordusuna hizmet ederek 1994 yılında Kürtlere karşı savaşta yakalanır, adını daha sonra İbrahim’den Yiannis Vassilis’e çevirir ve serbest bırakıldıktan sonra atalarına karşı işlediği suçları bir dizi makale ve olayla vurgulamak için bir mücadele yürütür.
Bu faaliyeti, Erdoğan rejimi tarafından neredeyse altı ay sahte suçlamalarla hapisle cezalandırılır. Aslında bu durum yasadışı bir tutuklamadır. Bu gerçek, bazı insanların 1922’de bittiği düşünülen hikayenin bugün hala devam ettiğini kanıtıdır. ” dedi.
ULUSUNA VE HALKINA DÜŞMAN BİR DEVLET: YUNANİSTAN
Malkidis, Yunanistan’ın siyasi tutumu hakkında da konuştu:
” Yunanistan’ın soykırımı sözcüğünü kullanmaktan kaçındığını unutmamalıyız. Eski eğitim bakanı da geçtiğimiz yıllarda ek olarak Soykırımı reddetmişti.  Yine eski bir başbakan ve eski bir dışişleri bakanı Yunanistan Parlamentosunun çıkardığı iki yasada belirtilmiş olan soykırımın faili, yönlendiricisi Mustafa Kemal’in mozolesine çelenk koymuştu.
Belgelenmiş tarihi gerçeklere rağmen, bir Yunan Başbakanı ve bir Yunan Dışişleri Bakanının Soykırımı sorgulaması nasıl mümkün olur?
Bir Ermeni başbakanı ya da bakanının Mustafa Kemal’e, bir İsrail başbakanı ya da bakanının Hitler veya Eichmann için çelenk sunabileceğini hayal edebiliyor musun?
Benzerlikler sadece korkunç değil aynı zamanda üzücüdür. Aynı zamanda tarihlerine, hafızalarına ve atalarına saygı duyan devletlerin ve ulusların var olduğunu görüyoruz. Buna karşı bu tür suçlarla uğraşan bir ulus nasıl büyük tarihsel suçları, muazzam tarihi kayıtları hatırlayarak gelecekte yürüyebilir?
Bugün Ermenistan Anayasasında, eğer bu ülke Soykırımı tanımıyorsa, Türkiye ile hiçbir diplomatik veya diğer temasın yapılamayacağını söylüyor. Ama bizim (Yunanistan’ın) aynı zamanda, hayatlarımızı ve mülklerimizi yağmalayarak var olan bir devletin İzmir’deki bir üniversitesinin fahri doktorasını yapan bir başbakanımız var.
Yunanistan’da 1.170’den fazla soykırım suçlusu sayabiliyoruz. Binlerce insanı öldüren bu suçlular, İzmir ve Pontos’ta işledikleri ilk suçlar yüzünden cezalandırılsalardı, daha sonraki ölümler olmayacaktı. Şu anda Almanya’nın iddia ettiği Mustafa Kemal’in suçlusu olduğu soykırım ve işgal mağdurları için tazminatlarla ilgili kaç hükümet yetkilisi konuşuyor? Birkaç gün önce, Küçük Asya Soykırımı’nın yıldönümü kutlandı ancak hükümet özel oturumunda soykırımdan bahsedilmedi sadece ‘ulusal bir hafıza günü’ dendi.
Gerçeği neden söyleyemiyorsunuz?
Soykırım değil mi?
Korkunç değil mi?
Birinden mi korkuyor musun?
Korktuğunuz için mi gerçekleri söyleyemiyorsunuz?
Kapadokya’daki bir Rum/Helen köyünde, Kayseri’ye yaklaşık 80 km uzaklıktaki Gürümce’de, insanları bir yere kapatıp, gruplar halinde öldürdüler. Kilisede kadınları kapattılar ve canlı canlı yaktılar.
Aynı şey, Yunanistan’daki Holokost’ta da oldu. Trabzon, Samsun, Edirne, İzmir, Aydın ve diğer yerlerde 
Yunanistan’da yaşanan Alman-İtalyan işgali sırasında tekrarlanan yüzlerce benzer olay meydana geldi. Bizimkiler, hem Kemalizm hem de Nazizm’den gelen mağdurlar, kayıp kişiler, mülteciler ve yetimler.
Rum/Helenlere yönelik soykırımın bütünlük içinde ortaya çıkması için gayret etmeliyiz. Yunanistan’daki okullarda var olan tarih kitaplarında soykırım hakkında çok az şey var ve her sene giderek de azalmaktadır. Ayrıca ilkokul 6. sınıflar için hazırlanan 250 sayfalık Trakya ve Pontos’taki soykırım konulu beş dizi bulunmaktadır.’’
DACHAU’DAN GELEN MESAJ: KATLİAM GERÇEĞİ VE ADALET İSTEĞİ
28 ve 29 Ekim’de Almanya’da ve özellikle Stuttgart ve Dachau’da olacaklarını, orada Mustafa Kemal ve Nazizm Soykırımı kurbanları Helenler için onur verici bir olay olacağını belirten Theofanis Malkidis, “Soykırımın uluslararası alanda tanınması için verilen mücadelede, ABD, Kanada, Avustralya, Almanya ve dünyanın başka yerlerinde müttefiklerimiz ve destekçilerimiz var.
Yunanistan, hükümet, parti ve diplomasi düzeyinde sadece ‘tanıma’ olarak yanımızda! Ancak dünyanın dört bir yanındaki senatörler, yöneticiler veya belediye başkanlarından, yanımızda olan insanlar var, çünkü bunların artık gizlenemeyeceğini biliyorlar.
İzmir, Trabzon ya da Distomo, Kalavrita, Chortiatis, Querches’teki gerçeği gizleyemezsiniz.
Dachau’dan gelen mesaj, katliam gerçeği ve adalet istediğidir.’’ sözleriyle konuşmasını sonlandırdı.

[i] Theofanis’in yayınlanmış kitapları:
-Malkidis T. «Greeks of Pontus: History and Genocide». Volos 2009. (In English- In Greek)
-Malkidis T. «The Greek Genocide. Pontos, Thrace, Asia Minor». Nicosia Cyprus 2010, (In Greek, in English, in Russian, in Italian, in Spanish, in Armenian, in Romanian ).
-Феофанис Малкидис «История Греков Понта Союз Репатриантов Области Эвроса» (The Greeks of Pontus: History and Genocide) Александруполи 2010, (In Russian) .
-Malkidis T. Zarakolou R. Cetinoglu S. «The Greek Genocide. The mass crime in Pontos». Kavala 2013. (Ιn English)
-Malkidis T. «Against the Genocide: The Greek rebels in Pontos (1914-1923) Anastasios Papadopoulos (Koca Anastas), Pantelis Anastasiadis (Pantel- aga), Paulos Tsaousidis, Aimilios Kadioglou». Athens 2017 . (In Greek)
-Malkidis T. Kemalism and Nazism . Athens 2016 (In Greek)
-Malkidis T. The soccer team of Merzifon College “PONTOS”. From the field to the gallows. Athens 2016 (in Greek)

Αποτέλεσμα εικόνας για κεμαλισμός ναζισμός





Αποτέλεσμα εικόνας για κερδύλια



O επικήδειος για το μέχρι πρότινος αγνοούμενο στρατιώτη Παναγιώτη Παναγή από τον εγγονό του.....

Φωτογραφία του χρήστη Σύνδεσμος Πολεμιστών  286 ΜΤΠ - 1974.

O επικήδειος για το μέχρι πρότινος αγνοούμενο στρατιώτη του 286 ΜΤΠ Παναγιώτη Παναγή από τον εγγονό του Παναγιώτη Νεοκλή.....

"Όλοι εμείς είμαστε περήφανοι για σένα, ήσουνα πιστός στο καθήκον, αψήφησες τον κίνδυνο, βάζοντας την πατρίδα πάνω από τους γονιούς, τα αδέλφια, τη γυναίκα και τα παιδιά σου".
Πολυαγαπημένε μας Παππού Πανίκο,

 Παππού του Μιλτιάδη ,της Ηλέκτρας, του Παναγιώτη και του Γιώργου. Τα Εγγόνια που δεν γνώρισες ποτέ. Σήμερα μαζευτήκαμε εδώ ,για να κηδέψουμε το τιμημένο σου σώμα. Ένα κασελάκι τόσο μικρό, πως μπόρεσε να χωρέσει το Λεβέντικο κορμί σου;  43 χρόνια πέρασαν από την αποφράδα εκείνη μέρα που έπεσες από τα χέρια των Τούρκων εισβολέων στο ύψωμα Λαπάτσα ,στην Αγιά Μαρίνα Σκυλλούρας ,μαζί με αλλά 22 παλληκαριά της διμοιρίας του ανθυπολοχαγού Ιωσήφ Σεργίδη.

Γεννήθηκες στις 14. Μαίου 1947 από την μητέρα σου Άννα και τον Πατέρα σου Νεοκλή . Μεγάλωσες στο Μαραθοβουνο , ανάμεσα στα αδέλφια σου Βασιλική , Αντρέα , Φρόσω και Πέτρο. Ήσουνα ένα καλοαναθρεμμένο, τίμιο ,παλληκάρι με ήθος αρχές και ιδανικά. Ευγενικός και αγαπητός από όλους. Από τους γονείς σου μάθαμε για το πόσο ζωηρός αλλά και το πόσο καλός αδελφός ήσουν σαν παιδί. Δεν χαλούσες χατίρι σε κανένα. Πάντα ήθελες να σπουδάσεις κτηνιατρική και τελικά μετά πολλές δυσκολίες τα κατάφερες.

Η αγαπημένη σου σύζυγος Ηλέκτρα και οι δύο σου κόρες Άννα και Σοφία, μας έχουν μιλήσει για το πόσο καλός σύζυγος και πατέρας υπήρξες ,που ακόμα και τις τελευταίες ώρες της ζωής σου συζητούσες με τους συμπολεμιστές σου, για το πόσο περήφανος ήσουν για την οικογένεια σου και πόσο ανυπομονούσες να τις ξαναδείς και να γνωρίσεις και την μικρή σου κόρη Σοφία. Που δεν είδες ακόμα. Το μόνο που μπορώ να σου πω με σιγουριά είναι ότι σου μοιάζει!! Η γιαγιά Ηλέκτρα μας μίλησε για τα υπέροχα χρόνια που περάσατε μαζί σαν φοιτητές. Όλοι οι φίλοι σας μιλούν με τα καλύτερα λόγια για σας. Ο Πανίκος ο λεβέντης μας έλεγαν.... 

Φωτογραφία του χρήστη Σύνδεσμος Πολεμιστών  286 ΜΤΠ - 1974.

Τελείωσες τις σπουδές σου νωρίτερα από τη γιαγιά Ηλέκτρα και ήρθες στη Κύπρο για να υπηρετήσεις την Πατρίδα, έτσι ώστε να συγχρονίσετε τις ζωές σας. Δυστυχώς ο πόλεμος δεν άφησε τα όνειρα σας να πραγματοποιηθούν. Πρέπει να νιώθεις περήφανος για την γυναίκα σου παππού, μεγάλωσε τις δυο κόρες σας με αρχές και πολλή αγάπη ,έγινε μια πετυχημένη γιατρός μα πάνω από όλα ένας σπουδαίος και προοδευτικός άνθρωπος . Πάντα είχε την ελπίδα να σε ξαναδεί για να συνεχίσετε την ζωή και τα όνειρα σας από εκεί που τα αφήσατε. 

Κηδεύουμε σήμερα μετά από 43 χρόνια καθυστέρηση, μερικά ταυτοποιημένα οστά και όχι σορό. Τα ερωτήματα πολλά αλλά δυστυχώς θα μείνουν αναπάντητα.

Πολλοί σε προέτρεψαν να εγκαταλείψεις το πεδίο μάχης μιας και ήσουνα ο μόνος παντρεμένος με παιδιά, όμως εσύ δεν άκουγες κανένα. Ένιωθες χρέος προς τη πατρίδα και τους συμπολεμιστές σου , να τους προστατεύσεις και να τους βοηθήσεις με τις γνώσεις σου στην ιατρική . Οι περισσότεροι στρατιώτες ήταν μικρά παλικάρια των 17-18 χρονών. Βοήθησες τους συμπολεμιστές σου βγάζοντας τις σφαίρες από τις πληγές τους, πολέμησες και τέλος θυσιάστηκες.

Όλοι εμείς είμαστε περήφανοι για σένα γιατί ήσουνα πιστός στο καθήκον, αψήφησες τον κίνδυνο, βάζοντας την πατρίδα πάνω από τους γονιούς, τα αδέλφια, την γυναικά και τα παιδιά σου. Πολέμησες μέσα σε συνθήκες προδοσίας και στρατιωτικής ανεπάρκειας .Πολέμησες για τη πατρίδα ,την τιμή και την Λευτεριά. Είμαστε σίγουροι ότι η ψυχή σου θα βρει ανάπαυση γιατί επιτέλους βρίσκεσαι ανάμεσα στους δικούς σου ανθρώπους. Που σε αγαπάνε και αγαπάς. Θα αναπαυτείς εν ειρήνη στον Τύμβο των ηρώων όπως αξίζει σε όλους τους ήρωες.

Στο καλό αγαπημένε μας παππού!
Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα σε σκεπάσει.
Αιωνία σου η μνήμη.
Φωτογραφία του χρήστη Σύνδεσμος Πολεμιστών  286 ΜΤΠ - 1974.



Φωτογραφία του χρήστη Σύνδεσμος Πολεμιστών  286 ΜΤΠ - 1974.


Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017

Πεσόντες και αγνοούμενοι 34ης και Α΄ Μοίρας Καταδρομών


 Φωτογραφία του Nikos Stylianou.

34ΜΚ ΠΕΣΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΙ
1Κ/δ Ψύλλου ΠαντελήςΙούλιος 1974Δίκωμο


 

Α' ΜΚ ΠΕΣΟΝΤΕΣ
1Επισμηναγός Παναγόπουλος ΒασίλειοςΙούλιος 1974Λευκωσία
2Επισμηναγός Συμεωνίδης ΣτέργιοςΙούλιος 1974Λευκωσία
3ΔΕΑ Τσαμκιράνης ΔημητριοςΙούλιος 1974Λευκωσία
4Αρχισμηνίας Δάβαρης ΓεώργιοςΙούλιος 1974Λευκωσία
5Επισμηνίας Άνθιμος ΗλίαςΙούλιος 1974Λευκωσία
6Λοχίας Καβροχωριανός ΝικόλαοςΙούλιος 1974Λευκωσία
7Λοχίας Τσιλιβάκης ΣτέφανοςΙούλιος 1974Λευκωσία
8Δνεας Τσάκωνας ΕυάγγελοςΙούλιος 1974Λευκωσία
9Δνεας Χριστόπουλος ΑθανάσιοςΙούλιος 1974Λευκωσία
10Κ/δ Αναστασόπουλος ΑνδρέαςΙούλιος 1974Λευκωσία
11Κ/δ Γιαννακάκης ΚοσμάςΙούλιος 1974Λευκωσία
12Κ/δ Γιαννακός ΣτέφανοςΙούλιος 1974Λευκωσία
13Κ/δ Γιαννόπουλος ΠαναγιώτηςΙούλιος 1974Λευκωσία
14Κ/δ Δαλαμάγκας ΗλίαςΙούλιος 1974Λευκωσία
15Κ/δ Δοϊτσίδης ΧριστόδουλοςΙούλιος 1974Λευκωσία
16Κ/δ Ζησιμόπουλος ΑντώνιοςΙούλιος 1974Λευκωσία
17Κ/δ Ηλία ΚωνσταντίνοςΙούλιος 1974Λευκωσία
18Κ/δ Κασιμάκης ΣωτήριοςΙούλιος 1974Λευκωσία
19Κ/δ Κατερός ΚωνσταντίνοςΙούλιος 1974Λευκωσία
20Κ/δ Κουρούνης ΣωτήριοςΙούλιος 1974Λευκωσία
21Κ/δ Λιγδής ΧρίστοςΙούλιος 1974Λευκωσία
22Κ/δ Μανιάτης ΣπυρίδωνΙούλιος 1974Λευκωσία
23Κ/δ Μονιάς ΑιμίλιοςΙούλιος 1974Λευκωσία
24Κ/δ Μπαρώτας ΚωνσταντίνοςΙούλιος 1974Λευκωσία
25Κ/δ Νάκος ΓεώργιοςΙούλιος 1974Λευκωσία
26Κ/δ Νόμπελης ΣπυρίδωνΙούλιος 1974Λευκωσία
27Κ/δ Οικονομάκης ΚωνσταντίνοςΙούλιος 1974Λευκωσία
28Κ/δ Πρινιανάκης ΣτυλιανόςΙούλιος 1974Λευκωσία
29Κ/δ Σιορώκος ΔημήτριοςΙούλιος 1974Λευκωσία
30Κ/δ Σκιαδαρέσης ΝικόλαοςΙούλιος 1974Λευκωσία
31Κ/δ Τζούρας ΣωτήριοςΙούλιος 1974Λευκωσία
32Κ/δ Τούλης ΗλίαςΙούλιος 1974Λευκωσία
33Κ/δ Χατζόπουλος ΧρήστοςΙούλιος 1974Λευκωσία

Υπογραφές για την απελευθέρωση του Γιάννη Βασίλη Γιαϊλαλί.Sign for Yannis‐Vasilis Yaylali

Θ. Μαλκίδης

Υπογραφές για την απελευθέρωση του  Γιάννη Βασίλη Γιαϊλαλί . Sign for  Yannis‐Vasilis Yaylali 

Ο συμπατριώτης μας Πόντιος Γιάννης-Βασίλης Γιαϊλαλί (Yannis Vasilis Yaylali), συνελήφθη με τις κατηγορίες της «προσβολής του προέδρου», «υποκίνηση σε ανυπακοή των νόμων» και «διάδοση προπαγάνδας για τρομοκρατική οργάνωση» και κρατείται στις φυλακές του Σιρνάκ στο Κουρδιστάν, λίγες ώρες μετά αφού ανήρτησε αφίσα για την ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας και τη 19η Μαΐου. Ο Γιαϊλαλί είναι ένας από τους πρωταγωνιστές της αφύπνισης των λαών που ζουν στην Τουρκία, ένας αγωνιστής των δικαιωμάτων και της ελευθερίας του λόγου, η φωνή ανάδειξης και αναγνώρισης των εγκλημάτων που έγιναν εναντίον των Ελλήνων, των Αρμενίων, των Κούρδων και άλλων λαών.

Αποτέλεσμα εικόνας για Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί  βιβλίο

Καλούμαστε να πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν για να απελευθερωθεί, δημοσιοποιώντας τη σύλληψή του και πιέζοντας το φασιστικό Τουρκικό κράτος- φυλακή. Είναι καθήκον μας για έναν άνθρωπο όπως ο Γιάννης- Βασίλης Γιαϊλαλί που αγωνίζεται για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων, των Ασσυρίων και των Αρμενίων. Και για αυτόν τον αγώνα του "δικάζεται" στις 26 Οκτωβρίου.....

Υπογράφουμε στην παρακάτω διεύθυνση 

https://secure.avaaz.org/en/petition/EU_foreign_policy_chief_FMogherini_a_representative_of_the_Turkish_state_Free_YannisVasilis_Yaylali/?aOXdoab 


http://tourkikanea.gr/wp-content/uploads/2017/05/18157454_10156112178404502_1555281406881834682_n.jpg

This petition is awaiting approval by the Avaaz Community
200
157

EU foreign policy chief F.Mogherini & State representatives of the Turkey: Free Yannis-Vasilis Yaylali!


Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2017

Η εξόντωση Ελλήνων, Αρμενίων, Κούρδων από το Τουρκικό κράτος. Nevzat Onaran'ın yeni kitabı: TÜRK NÜFUS MÜHENDİSLİĞİ (1914-1940)

Φωτογραφία του Tamer Çilingir.

Θ. Μαλκίδης

Το νέο βιβλίο του Nevzat Onaran: Αρμένιοι, Έλληνες, Κούρδοι. Η Τουρκική Πληθυσμιακή Μηχανική  (1914-1940)

«Η Τουρκία ανήκει στους Τούρκους» ήταν και παραμένει το σύνθημα που υιοθετήθηκε  από όλα τα επίπεδα της κυβέρνησης στην Τουρκία.  Το κίνημα των Νεότουρκων του 1908 είχε δύο κύρια καθήκοντα στο πλαίσιο αυτό: το ένα  να λύσει το εθνικό ζήτημα, η άλλη ήταν να βάλει ένα τέλος στην Οθωμανική  εξουσία και ολιγαρχία.
Η τουρκική οδός  ήταν κατά κάποιο τρόπο το πρόγραμμα των Νεότουρκων του 1908 που βασίστηκε στην πολιτική οικονομία του τουρκικού εθνικισμού και έβγαλε ένα οδικό χάρτη χρησιμοποιώντας τη δύναμη του οθωμανικού κράτους. Ποιοι ήταν αυτοί οι παράγοντες που  απειλούσαν την ακεραιότητα του τουρκικού εθνικισμού;
Η πολυ-θρησκευτική και η πολυεθνοτική οθωμανική αυτοκρατορία!

Μετά την επανάσταση του 1908, η πρώτη επίσημη απογραφή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έγινε το 1914 και στη συνέχεια η πολιτική εξαφάνισης  επαναπροσδιορίστηκε από το νόμο επανεγκατάστασης του 1934 μετά την Απογραφή Πληθυσμού του 1927.  Έτσι η πολιτική της Τουρκίας εκτούρκισε το κράτος με την καταστροφή Αρμενίων, Ελλήνων, Εβραίων, Κούρδων ήδη από τη δεκαετία του 1910. Το βιβλίο του  Nevzat Onaran για την καταστροφή, δολοφονία και την αφομοίωση των Αρμενίων, Ελλήνων,  Εβραίων,  Κούρδων, Αλεβιτών και άλλων λαών  από το 1910 φέρνει στο φως τα αποδεικτικά στοιχεία ότι η τουρκική πληθυσμιακή μηχανική είναι η πολιτική της εκκαθάρισης. Μία εκκαθάριση που συνεχίζεται μέχρι σήμερα!

Nevzat Onaran'ın yeni kitabı: TÜRK NÜFUS MÜHENDİSLİĞİ (1914-1940)

"Από τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά" : Κηδεία του μέχρι πρότινος αγνοούμενου Στρατιώτη Χαράλαμπου Φαντάρου


"Από τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά......" : Κηδεία του μέχρι πρότινος αγνοούμενου Στρατιώτη Χαράλαμπου Φαντάρου του Σάββα


 Την Κυριακή 15 Οκτωβρίου θα γίνει κηδεία του μέχρι πρότινος αγνοούμενου Στρατιώτη του 286 ΜΤΠ Χαράλαμπου Φαντάρου του Σάββα και η ταφή των οστών του. Τα ίχνη του Χαράλαμπου Φαντάρου χάθηκαν   στην περιοχή Αγίου Ερμολάου- Κοντεμένου (ύψωμα Λαπάτσα) όταν αντιστεκόταν  τους Τούρκους εισβολείς στην Κύπρο το 1974.

The Promise: Η κινηματογραφική ταινία για τη Γενοκτονία των Αρμενίων

Φωτογραφία του χρήστη Αρμενική Εθνική Επιτροπή Ελλάδος - Armenian National Committee of Greece.


Θ. Μαλκίδης

The Promise: Μία κινηματογραφική ταινία, μία πορεία μνήμης και αποκατάστασης της ιστορίας

Η φράση του Χίτλερ «Ποιος θυμάται τους Αρμένιους;»  δηλώνει με τον πιο τρομακτικό τρόπο ότι το έγκλημα των  Νεότουρκων και των Κεμαλικών εναντίον των Αρμενίων, των Ελλήνων και των άλλων λαών δεν τιμωρήθηκε, άρα μπορεί να επαναληφθεί. Και όντως έτσι έγινε εναντίον των λαών που βίωσαν τα διαστροφικά εγκλήματα των Ναζί. Η Γενοκτονία των Αρμενίων, μαζί με αυτή εναντίον των Ελλήνων είναι τα πρώτα μαζικά εγκλήματα του 20ου αιώνα. Ατιμώρητα, χωρίς κάθαρση, χωρίς Νέμεση. Αυτό που δεν έπραξε η διεθνής κοινότητα, το πράττουν οι λαοί, όπως ο  Αρμενικός ο οποίος έχει αντιληφθεί εδώ και δεκαετίες το χρέος του. Μεγάλο, ιστορικό, ανθρώπινο, ηθικό, πολιτικό.

Προσωπικώς θα πρέπει να ευχαριστήσω τη Δημοκρατία της Αρμενίας,  την Αρμενική Εθνική Επιτροπή Ελλάδας, που μου έχoυν  δώσει πολλές φορές τη δυνατότητα  να είμαι μαζί τους στο δίκαιο αγώνα. Είναι τιμή αλλά και μεγάλο χρέος για έναν Έλληνα να βρίσκεται και να μιλά  στο Γερεβάν, στην Αρμενική πρωτεύουσα, στο Μουσείο της Γενοκτονίας, να φυτεύει ένα δέντρο  και να ακουμπά ένα άνθος  στο μνημείο της Γενοκτονίας, να κάνει την ίδια πορεία μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες άλλες Αρμένιους. Με ανάλογες πράξεις μπορεί ένας Έλληνας, ένας άνθρωπος να νιώσει πολλά. Συναισθήματα που οι δολοφόνοι Νεότουρκοι και Κεμαλικοί θέλησαν μαζί με τους ανθρώπους να τα εξαφανίσουν.

Επίσης,  οφείλω να ευχαριστήσω το Κοινοβούλιο της Αρμενίας για την  αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων για την οποία σε  μετάφραση της εκλεκτής συναδέλφου Τεχμινέ Μαρτογιάν του Μουσείου- Μνημείου της Γενοκτονίας δημοσίευσα στο Γερεβάν το βιβλίο στην Αρμενική γλώσσα.  Η αναγνώριση ήταν μία σημαντική και αναγκαία κίνηση, τώρα μπορούμε να βαδίσουμε με άλλη δυναμική.

Το ζήτημα της μαζικής δολοφονίας των Αρμενίων- είμαι ένας απόγονος των διασωθέντων του Ελληνικού Ολοκαυτώματος μετρώντας θύματα τόσο από τον Κεμαλισμό όσο και από το Ναζισμό-  μας αφορά πλέον όλους.  Αρμένιους, Ασσύριους, Έλληνες, όλη την Οικουμένη.  Και  επειδή είναι ένα πανανθρώπινο αίτημα, θα λάβει σύντομα τη θέση που του αξίζει στην ανθρώπινη  και πολιτική ιστορία. Μία προσπάθεια που συμβάλλει στην αποκατάσταση της ιστορίας είναι και η κινηματογραφική ταινία "The Promise",  η οποία  συμβάλλει στον αγώνα αναγνώρισης, δικαίωσης, επανόρθωσης. Μετά τη Σταύρωση έρχεται η Ανάσταση, μετά το σκοτάδι το φως.


1



Αποτέλεσμα εικόνας για Μαλκίδης γενοκτονία αρμενίων In evros







Δευτέρα, 9 Οκτωβρίου 2017

Αγώνας θυσίας και μνήμης για το Ναζιστικό Ολοκαύτωμα στα Κερδύλια Σερρών


Θ. Μαλκίδης 

Αγώνας μνήμης για τους  δολοφονημένους από τους Ναζί στα Κερδύλια

Μια από τις μεγαλύτερες σφαγές στα χρόνια της Γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα τιμήθηκε με αγώνα μνήμης που διοργάνωσε  ο  Δήμος Αμφίπολης, ο Πολιτιστικός σύλλογος Νέων Κερδυλλίων του οποίου ήταν και ιδέα, ο  ΣΕΓΑΣ  και ο σύλλογος Μαραθωνοδρόμων Σερρών, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στις 8  Οκτωβρίου 2017 .



Το Ολοκαύτωμα στα Άνω και Κάτω Κερδύλια αφορά τη σφαγή πάνω από  200 Ελλήνων , οι οποίοι  εκτελέστηκαν από τους Ναζί. Ξημερώματα της 17 Οκτωβρίου 1941, δύο λόχοι του 220ου Τάγματος Σκαπανέων της Βέρμαχτ με δύναμη 250 ανδρών υπο τις διαταγές των λοχαγών Βέντλερ και  Σράινερ ξεκίνησαν από τον Σταυρό Θεσσαλονίκης για τα Κερδύλια. Φτάνοντας κοντά στα χωριά άφησαν τα αυτοκίνητα, άρχισαν να ανεβαίνουν από τρία σημεία και περικύκλωσαν τα Άνω Κερδύλια από την θέση Στρόβολο και τα Κάτω Κερδύλια από την θέση Λειβάδια. 
Οι Ναζί συγκέντρωσαν τους άρρενες κατοίκους μεταξύ 16 και 60 χρόνων στις θέσεις Αλώνια και Κούτρες. Οι γυναίκες και τα παιδιά αρχικά συγκεντρώθηκαν στα σχολεία και στη συνέχεια, αφού είχαν απομακρυνθεί οι άντρες, τους επιτράπηκε να πάρουν μαζί τους όσα πράγματα μπορούσαν και να φύγουν προς το Καστρί και την Ευκαρπία ενώ κλείδωσαν σε κοινοτικό κατάστημα 23 υπερήλικες, οι οποίοι αργότερα κινδύνεψαν από την πυρπόληση του χωριού. Στις 09.00 το πρωί δόθηκε το σήμα με μια φωτοβολίδα, και οι Γερμανοί στρατιώτες άρχισαν να εκτελούν άρρενες κατοίκους ηλικίας από 16 μέχρι 60 ετών. Από την εκτέλεση εξαιρέθηκαν στο Άνω Κερδύλιο δεκαεπτά άτομα άνω των εξήντα ετών, μεταξύ των οποίων ο ιερέας, ο δάσκαλος και ο δασοφύλακας και στο Κάτω Κερδύλιο δέκα γέροντες. Οι άνθρωποι αυτοί χρησιμοποιήθηκαν μετά το τέλος των εκτελέσεων για την ταφή των νεκρών.

Σύμφωνα με τις μεταπολεμικές λίστες εκτελεσθέντων ο αριθμός των νεκρών ανήλθε σε 214 άτομα. Οι εκθέσεις των τότε αστυνομικών αρχών και της Γενικής Διοίκησης Μακεδονίας έκαναν λόγω για 211-212 εκτελεσθέντες ενώ οι γερμανικές αρχές κατοχής για 207. Στην έκθεση που συνέταξε μεταπολεμικά το Ελληνικό Εθνικό Γραφείο Εγκλημάτων Πολέμου αναφέρεται ότι οι νεκροί ήταν 222, ενώ ο Γιάννης Παπασυμεών στο βιβλίο του για την καταστροφή των Κερδυλίων δημοσιεύει κατάσταση 230 ατόμων. Τα χωριά δεν ξανακατοικήθηκαν και οι εναπομείναντες κάτοικοι έκτισαν αργότερα το 1955 τον  οικισμό των Νέων Κερδυλίων.  Το ολοκαύτωμα των Κερδυλίων θεωρείται η πρώτη ομαδική εκτέλεση αμάχων από τα στρατεύματα κατοχής στην Βόρεια Ελλάδα κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.




Φωτογραφίες Μιχάλης Θεοχαρίδης

Κηδεία και ταφή, μετά από 43 χρόνια, των οστών του Στρατιώτη Παναγιώτη Παναγή



Κηδεία και ταφή, μετά από 43 χρόνια, των οστών του Στρατιώτη Παναγιώτη Παναγή 

Πραγματοποιήθηκε, μετά από 43 χρόνια η κηδεία  στον ιερό ναό Αγίου Δημητρίου στην Ακρόπολη Λευκωσίας και η ταφή των ηρωικών οστών του αθάνατου ήρωα στρατιώτη Παναγιώτη Παναγή του Νεοκλή. 

Με συγκίνηση και περηφάνια η γυναίκα του ήρωα, οι κόρες του, τα αγγόνια του, τα αδέλφια του, οι συγγενείς του, οι συμπολεμιστές του, οι οικογένειες των ηρώων συμπολεμιστών του, οι φίλοι του και πλήθος κόσμου τον συνόδευσαν στην τελευταία του κατοικία.