Σάββατο 25 Μαΐου 2024

Κηδεία του μέχρι πρότινος αγνοούμενου Θεοδούλου Σολωμού



 Ο Λοχίας  της Αστυνομίας  Θεόδουλος Σολωμού, από την Αφάνεια Αμμοχώστου, ήταν αγνοούμενος από το καλοκαίρι του 1974 , οταν τα ίχνη του χάθηκαν κατά τη διάρκεια της  τουρκική εισβολής στην Κύπρο. 


Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία. Το «κόκκινο ποτάμι» του Ελληνισμού

«Ζαρωτά κάθκα και ίσα κρίνον».(Στραβά κάτσε και ίσια κρίνε), λέει ένα ρητό των Ποντίων που απευθύνεται σε εκείνον που εν γνώσει του κρίνει άδικα.


Την 19η Μαΐου, τιμούμε τα θύματα της γενοκτονίας των Ποντίων 

αν και πρόσφατα μας… σέρβιραν την άποψη ότι η μεγάλη σφαγή των 

Ποντίων δεν ήταν γενοκτονία, αλλά… εκκαθάριση.


«Σήμερα που άλλοι λαοί υφίστανται από κράτη νέες γενοκτονίες πρέπει να γίνει το πρώτο βήμα για την αναγνώριση του εγκλήματος της Γενοκτονίας των Ελλήνων», αναφέρει στο Newsbomb.gr, o Θεοφάνης Μαλκίδης, Διδάκτoρας του Παντείου Πανεπιστημίου.

Κώστας Ηλιάκης: Δεκαοκτώ χρόνια από τη δολοφονία του ήρωα Σμηναγού


Ο Ελληνισμός αποτίει φόρο τιμής στον «αετό» που σκοτώθηκε από «χέρι» τουρκικό – Εκδηλώσεις μνήμης στην Κάρπαθο για τον ήρωα Σμηναγό Κώστα Ηλιάκη

Δεκαοκτώ χρόνια από την ημέρα που «πάγωσε» το πανελλήνιο στο άκουσμα της είδησης ότι οι Τούρκοι σκότωσαν Έλληνα πιλότο. Δεκαοκτώ χρόνια από την ημέρα που Ελλάδα και Τουρκία έφτασαν μια ανάσα από την εμπόλεμη σύρραξη. Δεκαοκτώ χρόνια από την μπαμπεσιά του Τούρκου πιλότου Ιμπραήμ Χάλι. Δεκαεπτά χρόνια από το θάνατο του ήρωα Σμηναγού Κώστα Ηλιάκη.


Ἡ νέα ταινία ΔΙΑΚΟΣ ὁ Ἡρωομάρτυς!

 


Ἡ νέα ταινία τῆς ΦΙΛΟΤΙΜΟ films (πρώην ΑΓΙΟΣ ΦΩΤΙΟΣ films), τῆς Κινηματογραφικῆς Ὁμάδας τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου «Ὁ ΑΓΙΟΣ ΦΩΤΙΟΣ» τῆς Ι. Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης & Πλαταμῶνος. 

Τὸ σενάριο βασίζεται στὴν ἀληθινὴ ἱστορία τοῦ Ἀθανασίου Διάκου (1788 – 1821). 

Τα Βουρλά μας

 


«Στα Σάλωνα σφάζουν αρνιά και στον Βουτζά γελάδια, στα παινεμένα τα Βουρλά σφάζονται παλικάρια!».

   Ο ιστορικός τόπος των Βουρλών ήταν ξακουστός σε όλη την Ανατολή τόσο για τη λεβεντιά, την αρχοντιά, τη νοικοκυροσύνη και την τάξη των κατοίκων του στα σπίτια και τα αμπέλια, όσο και για την Εφέστια εικόνα της Παναγίας της Οδηγήτριας, της επονομαζόμενης «Παναγιά Βουρλιώτισσα».

Ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνὸς γιὰ τὸν Μέγα Κωνσταντῖνο

 


«Ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος εἶναι ὁ μεγαλύτερος Ρωμηὸς τῆς ἱστορίας. Εἶναι ὁ πρῶτος οὐσιαστικὰ Ρωμηός. Τύπος εἶναι ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ἀλλὰ ὁ Κωνσταντῖνος ἐπιστημονικὰ εἶναι ὁ πρῶτος Ρωμηός, Ὀρθόδοξος Ἕλληνας. 

Παρασκευή 24 Μαΐου 2024

Οι σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας





Θεοφάνης Μαλκίδης 


Οι σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας, η αναγνώριση της Γενοκτονίας  και  η πολιτική για το τουρκικό πρόβλημα.


Η συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό Άλφα στον παρακάτω σύνδεσμο.


Φωτογραφικό αφιέρωμα για την επέτειο της Ένωσης των Επτανήσων με την Ελλάδα

 

Μπορεί να είναι ασπρόμαυρη εικόνα 3 άτομα και κείμενο 

Είμαστε τέσσερεις νέοι άνθρωποι. Μας ενώνει η αγάπη για τον κοινό τόπο καταγωγής. Εμπνευσμένοι από την συμπλήρωσή 160 χρόνων από την Ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα, αποφασίσαμε να ζωντανέψουμε την ιστορία και παράλληλα, να τιμήσουμε την ιδιαίτερη πατρίδα μας, τη Κεφαλονιά.


Τουρκία: Οι Έλληνες θα κάνουν άσκηση με το ισπανικό δίδυμο του TCG Anadolu

 

Το μεγαλύτερο πλοίο του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, το TCG Anadolu, συνεχίζει να προκαλεί την περιέργεια στην Αθήνα, γράφει τουρκικό δημοσίευμα.

Η Αλβανία τοποθετεί κάμερες κατά μήκος των συνόρων με το Κοσσυφοπέδιο για μετανάστες και εγκληματικές συμμορίες


Η Αλβανία έχει εγκαταστήσει ένα «εξελιγμένο» δίκτυο καμερών κατά μήκος των συνόρων της με το Κοσσυφοπέδιο, που παρέλαβε από τη βρετανική κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τον αριθμό των μεταναστών που κατευθύνονται προς το Ηνωμένο Βασίλειο και να παρακολουθεί την εγκληματική δραστηριότητα στην περιοχή.


Ευγένιος Ροντιόνοφ – Μαρτύρησε για να μην βγάλει τον Σταυρό

 















ΜΑΡΤΥΡΗΣΕ ΤΟ 1996 ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΤΣΕΤΣΕΝΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ

Τετάρτη,12 Μαΐου 2010

    O νεομάρτυς Ευγένιος Ροντιόνωφ ήταν στρατιώτης στον πρώτο πόλεμο της Τσετσενίας, επί Γέλτσιν. Συνελήφθη από Τσετσένους αντάρτες, βασανίστηκε, σφάχτηκε σαν αρνί και αποκεφαλίστηκε όταν αρνήθηκε να γίνει μουσουλμάνος και να πολεμήσει εναντίον της Ρωσίας, όπως είπε ο ίδιος ο δήμιος στη μητέρα του.

Πέμπτη 23 Μαΐου 2024

«Στον ουρανό ψηλά η ψυχή, στη θάλασσα το σώμα»: 18 χρόνια από τον θάνατο του ήρωα σμηναγού Κώστα Ηλιάκη




Ήταν λίγο πριν τις 12:00 το μεσημέρι της 23ης Μαΐου του 2006, όταν τέσσερα ελληνικά F-16 λαμβάνουν εντολή να απογειωθούν από την βάση της Σούδας με αποστολή την αναγνώριση-αναχαίτιση έξι τουρκικών μαχητικών που συνόδευαν φωτογραφικό αεροσκάφος της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και είχαν εισβάλλει στο FIR Αθηνών κατευθυνόμενα προς την Κρήτη.

Σχολείο δημιούργησε Ψηφιακό Μουσείο και Χάρτη Μαρτυρικών Χωριών 1941-1944

 

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού του Αριστοτελείου Κορινθιακού Εκπαιδευτηρίου υλοποίησαν ένα συγκινητικό και υψηλής παιδαγωγικής αξίας project!

Η Μάχη της Κρήτης (20 Μαΐου – 2 Ιουνίου 1941)

 

«Εις τον πόλεμο, μεγαλύτερο τρόμο φέρει ο αιφνιδιαστικά επερχόμενος, από τον επί τόπου ευρισκόμενο και επιτιθέμενο». Θουκυδίδης(460-394 π.Χ) Αθηναίος Ιστορικός

Την 28η Οκτωβρίου 1940, η Ιταλία κήρυξε τον πόλεμο κατά της Ελλάδος. Την 20η Νοεμβρίου 1940, όταν ο Ελληνικός στρατός απωθούσε τους Ιταλούς εντός της Αλβανίας, ο Χίτλερ έγραψε στον Μουσολίνι, ότι προ της Ιταλικής επιθέσεως θα έπρεπε να είχε προηγηθεί η αιφνιδιαστική κατάληψη της Κρήτης. Την ίδια περίοδο ο Τσώρτσιλ έδωσε εντολή στο Αυτοκρατορικό Επιτελείο, ότι σε περίπτωση δυσμενούς εκβάσεως του Ελληνο-ιταλικού πολέμου, η Κρήτη δεν θα έπρεπε να πέσει στα χέρια του Άξονος. Είναι αξιοσημείωτο ότι, η Κρήτη ήταν το πρώτο πράγμα που σκέφτηκαν οι δύο ηγέτες, όταν ξέσπασε ο πόλεμος εναντίον της πατρίδος μας. Η Κρήτη είναι το τέταρτο σε μέγεθος νησί της Μεσογείου. Απέχει 300 χλμ. από την Αθήνα, 740 χλμ από την Κύπρο, 480 χλμ από την Λιβύη και 800 χλμ από την Αλεξάνδρεια. Η κατοχή της Κρήτης εξασφαλίζει τον έλεγχο της Ανατολικής Μεσογείου.

Σκόπια: Μετά την πρόεδρο, επιμένει και ο πρωθυπουργός στο «σκέτο Μακεδονία»


 Μετά τη νέα πρόεδρο επιμένει και ο νικητής των εκλογών Χρίστιαν Μίτσκοσκι στη χρήση του όρου «Μακεδονία» παραβιάζοντας τη κατάφωρα τη συμφωνία των Πρεσπών. Ο πρόεδρος του VMRO θα είναι ο επόμενος πρωθυπυργός της γειτονικής χώρας.  

Το κείμενο της ανάρτησης έχει ως εξής: 

Οι νεομάρτυρες Δημήτριος και Παύλος – Πολιούχοι της Τρίπολης

 

«Η Τρίπολη έχει από τον Θεό ευεργετηθεί και δύναται να καυχηθεί για τις ομορφιές της γης, τις μορφές των αγωνιστών της Πατρίδος και τους αγίους της Εκκλησίας μας. Ανάμεσα σ’αυτές τις δωρεές δόξα και τιμή της πόλεως μας αποτελούν οι Πολιούχοι της, οι Νεομάρτυρες Δημήτριος και Παύλος που για την Πίστη και το Γένος, έγιναν τα εθελόθυτα θύματα και έβαψαν με το μαρτυρικό αίμα τους το χώμα της Τριπολιτσάς και εδείχθησαν προστάτες και Πολιούχοι της».

(ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΩΝ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΩΝ ΤΡΙΠΟΛΕΩΣ, ΑΛΙΕΥΣ ,Φ.302, ΑΠΡ-ΜΑΙ-ΙΟΥΝ 2021,16-17).


Τετάρτη 22 Μαΐου 2024

Απαίτηση για αναγνώριση του μαζικού εγκλήματος.


 

Θεοφάνης Μαλκίδης 


Απαίτηση για αναγνώριση του μαζικού εγκλήματος.


Η συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό Focus στον παρακάτω σύνδεσμο.


Μνήμη Μιχάλη Χαραλαμπίδη. Σύλλογος Ποντίων Ludwigshafen: Ένα αφιέρωμα στον πρωτεργάτη ανάδειξης της Γενοκτονίας.

 







Μνήμη Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Τι έγιναν τα χαμένα παιδιά στη Γενοκτονία


ti eginan ta xamena paidia 01

 


 


Η δραματική περίπτωση  της Ποντιοπούλας Παρθένας, που χάθηκε στους διωγμούς το 1920 και βρέθηκε ως  Αϊσέ, μετά από 60 χρόνια!

Η σημερινή μέρα, για τους Τούρκους είναι μεγάλη γιορτή και για τους Έλληνες του Πόντου η αρχή της μεγάλης τραγωδίας, με νέους πιο σκληρούς διωγμούς και μαρτυρίων κατά των Ελληνοποντίων, με εξορίες, βιασμούς παρθένων, σφαγές και εκτελέσεις. Γενοκτονία!

Σαν σήμερα λοιπόν, 19 Μαΐου 1919, ο Μουσταφά Κεμάλ φτάνει με φορτηγό πλοίο από την Κωνσταντινούπολη στο λιμάνι της Σαμψούντας, κατευθύνεται σε ξενοδοχείο, βγάζει έναν πύρινο λόγο στους συγκεντρωμένους Τούρκους, ξυπνώντας το μίσος εναντίον των Ελλήνων: «Να έχετε κατά νου τον πλούτο των γκιαούρηδων. Αν τους βγάλετε από τη μέση, θα γίνει δικό σας». Και στο χωριό Καβάκ, γίνεται πιο επιθετικός: «Σκοτώστε κάθε μη Μουσουλμάνο! Σκοτώστε τώρα στα κρυφά. Αργότερα στο φως της ημέρας!»

Αυτή η προτροπή δεν άργησε να γίνει πράξη Γενοκτονίας. ΄Εστελναν στην αρχή τους Άνδρες στα Αμελέ Ταμπουρού, τα Τάγματα Εργασίας για εξόντωση και μετά άρχισαν οι εξορίες… Χιλιάδες γυναικόπαιδα και ηλικιωμένοι τραβούσαν ατέλειωτο Γολγοθά σε μια διαρκή πορεία με εκτελέσεις, κτηνωδίες, βιασμούς γυναικών και κοριτσιών. Ασχολήθηκα ως ρεπόρτερ με τη δραματική ιστορία δύο κοριτσιών που χάθηκαν τότε και βρέθηκαν κάτω από μυθιστορηματικές συνθήκες 60 χρόνια μετά, το 1980.

Σήμερα θα αναφερθώ στην πανέμορφη Παρθένα Ζουρνατζίδου που κατοικούσε με την οικογένεια της στην Τσαρσαμπά, κοντά στην Σαμψούντα και τον χειμώνα του 1920, στα 17 της χρόνια, οι Τούρκοι μάζεψαν τους 700 χωριανούς της και τους έστειλαν εξορία.

Ο ανεψιός της Σταύρος Ζουρνατζίδης, 12 ετών τότε, θυμάται:

«Στην ομάδα αυτή ηταν συγγενείς μας και η θεία μου η Παρθένα. Στην πορεία, πολλοί πέθαναν από το κρύο στα χιόνια, την πείνα, τις αρρώστιες τις κακουχίες και τις εκτελέσεις… Χάσαμε συγγενείς, μαζί και την Παρθένα χωρίς να ξέρουμε την τύχη τους. Το 1923 φύγαμε στην Ελλάδα κι εγκατασταθήκαμε στο χωριό Κομνηνά Ξάνθης»

Η Ποντιακή διάλεκτος στην Τραπεζούντα


Μια διάλεκτος χιλιάδων ετών της ελληνικής γλώσσας έχει επιβιώσει μέχρι σήμερα σε ορισμένες περιοχές της Τραπεζούντας, αλλά πλέον κινδυνεύει με εξαφάνιση, γράφει τουρκικό δημοσίευμα.

Κόντρα σε όλες τις αντιξοότητες, μια διάλεκτος χιλιετιών της ελληνικής γλώσσας κατάφερε να επιβιώσει στον 21ο αιώνα. Αλλά οι ερευνητές προειδοποιούν τώρα ότι αυτή θα μπορούσε να είναι η τελευταία ευκαιρία για να σωθεί αυτό το «γλωσσικό χρυσωρυχείο» από την εξαφάνιση.

Τα  Ρωμέικα /Romeyka (γνωστά και ως μουσουλμανικά ποντιακά) ομιλούνται μόνο από μερικές χιλιάδες άτομα που ζουν σε ορεινά χωριά στις ακτές του Εύξεινου Πόντου της Τραπεζούντας. Δεδομένου ότι δεν έχει γραπτό σύστημα, μεταδίδεται προφορικά από γενιά σε γενιά.

Η γλώσσα είναι ζωντανό κατάλοιπο από την εποχή που η Ελλάδα είχε παρουσία στη Μαύρη Θάλασσα κατά την αρχαιότητα και τον πρώιμο Μεσαίωνα.

Καθώς η περιοχή επηρεαζόταν όλο και περισσότερο από το Ισλάμ και την Οθωμανική Αυτοκρατορία, οι περισσότεροι άνθρωποι τελικά στράφηκαν στο να μιλούν τουρκικά. Αλλά στους ερημικούς λόφους γύρω από την Τραπεζούντα, σώζονταν θραύσματα αρχαίων ελληνικών σε ορισμένες μουσουλμανικές κοινότητες.

Η Ιωάννα Σιταρίδου, Καθηγήτρια Ισπανικής και Ιστορικής Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, δήλωσε: «Η μεταστροφή στο Ισλάμ στη Μικρά Ασία συνοδεύτηκε συχνά από αλλαγή της γλώσσας στα τουρκικά, αλλά οι κοινότητες στις κοιλάδες διατήρησαν τα Ρωμέικα. Και ενώ οι ελληνόφωνες κοινότητες που παρέμειναν χριστιανικές προσέγγισαν τα νέα ελληνικά λόγω της εντατικής εκπαίδευσης στα ελληνικά, ειδικά τον 19ο και τις αρχές του 20ου αιώνα, διατήρησαν κάποια αρχαϊκά χαρακτηριστικά», όπως είπε.

Ενώ τα Ρωμέικα έχουν κάποιες σημαντικές διαφορές από τα νέα ελληνικά, έχουν ορισμένα χαρακτηριστικά που εντοπίζουν τις ρίζες του απευθείας στην αρχαϊκή ελληνική γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε στην ελληνιστική περίοδο (323 π.Χ. – 32 μ.Χ.).

Γενοκτονία- Γυναικοκτονία- Παιδοκτονία

Γυναικοκτονία: Η Ελληνίδα,η Αρμένια,η Ασσύρια, η Κούρδισα Γυναίκα στη Γενοκτονία

 




Θεοφάνης Μαλκίδης

Γενοκτονία- Γυναικοκτονία- Παιδοκτονία

Ομιλία στην εκδήλωση για τη Γενοκτονία που οργάνωσε ο Σύλλογος  Ποντίων Ludwgishafen

Η ιστορία των Ελλήνων που ζούσε στον Πόντο,  στην Ιωνία, τη Θράκη, την Καππαδοκία, ξεκινά χιλιάδες χρόνια πριν. Μία ιστορία με μεγάλη προσφορά, που διακόπηκε από τη Γενοκτονία: Μαζική βία, συλλήψεις γυναικών και παιδιών, βίαιοι εξισλαμισμοί, πορείες θανάτου, δολοφονίες, διώξεις, εκτοπίσεις, εγκλήματα, προσφυγιά. Σχεδόν 1.000.000 Έλληνες από ένα πληθυσμό πάνω από 2.800.000 εξαφανίσθηκαν, εξόντωση η οποία αποτελεί γενοκτονία, στον τύπο της σύμφωνα με το άρθρο 2 της Σύμβασης του ΟΗΕ για την πρόληψη και την καταστολή της γενοκτονίας και στην ουσία της έννοιας της γενοκτονίας.


Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Γενοκτονία

 



Θεοφάνης Μαλκίδης 


Για τη Γενοκτονία , για το ατιμώρητο έγκλημα.  


Μιλώντας για τη Γενοκτονία,  για το δάσκαλο Κεμάλ και για το μαθητή Χίτλερ από το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Νταχάου.

Για την υιοθέτηση της πρότασης του αείμνηστου Μιχάλη Χαραλαμπίδη για την 19η Μαΐου ως Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Ημέρας θυμάτων του Κεμαλισμού!

Η συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό Δέλτα Τηλεόραση στον παρακάτω σύνδεσμο.


Οι Κούρδοι της PYD για τον Μιχάλη Χαραλαμπίδη και το ποντιακό ζήτημα

 



«Στεκόμαστε δίπλα στον αγώνα του ποντιακού -και όχι μόνο- ελληνισμού για τη διεθνή αναγνώριση της γενοκτονίας του Πόντου»

Τετρακόσιοι τόνοι οστών Ελληνίδων και Ελλήνων, για βιομηχανική χρήση....




Θεοφάνης Μαλκίδης

<<Τετρακόσιοι τόνοι οστών Ελληνίδων και Ελλήνων προς βιομηχανοποίηση.....Από τους εμπόρους του 1922 στους πειρατές του 2021>> 

Ήταν  Σεπτέμβριος και Οκτώβριος του 1922 όταν  διαδραματιζόταν δύο από τις τελευταίες πράξεις της Γενοκτονίας εναντίον των Ελλήνων της Θράκης, της Μικράς Ασίας, του Πόντου. Μία ήταν καταστροφή της Σμύρνης και η άλλη η ανακωχή των Μουδανιών, με την οποία ο Ελληνισμός υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει και τη Θράκη.

Δευτέρα 20 Μαΐου 2024

Θαυμαστές του Κεμάλ στην Ελλάδα!!!!



 Ο  Σαμέτ Ακαϊντίν ποδοσφαιριστής του Παναθηναϊκού, <<όλως τυχαίως και συμπτωματικά>>, σκέφτηκε να δημοσιεύσει την 19η Μαΐου , ημέρα Εθνικής μνήμης της Γενοκτονίας, τον  Μουσταφά Κεμάλ !

Αναγνώριση και Εθνικό Μνημείο της Γενοκτονίας !





Αναγνώριση και Εθνικό Μνημείο της  Γενοκτονίας !

Ομιλία στην εκδήλωση για τη Γενοκτονία που οργάνωσε ο Σύλλογος Ποντίων  Νταχάου

Η Γενοκτονία εναντίον του Ελληνισμού που ζούσε στο Οθωμανικό κράτος,  το προσχεδιασμένο, οργανωμένο και συστηματικό έγκλημα εναντίον του Ελληνικού έθνους έχει πολλές όψεις και αφορά τη μνήμη των θυμάτων, τους διασωθέντες και τους απογόνους των θυμάτων, την  Ελληνική Δημοκρατία, την Τουρκία και τη διεθνή κοινότητα. Το  Ελληνικό  έθνος  για δύο και πλέον δεκαετίες υπέστη τη βαρβαρότητα των κρατικών και παρακρατικών μηχανισμών της οθωμανικής αυτοκρατορίας, της Επιτροπής «Ένωσης και  Πρόοδος» των Νεότουρκων και εν τέλει του καθεστώτος του Μουσταφά Κεμάλ, οι οποίοι  αφαίρεσαν τη ζωή πάνω από ένα εκατομμύριο Ελλήνων  .


Το καθήκον μας για την αναγνώριση της Γενοκτονίας

 


Θεοφάνης Μαλκίδης


Διδάκτορας του Παντείου Πανεπιστημίου, μέλος της Διεθνούς Ένωσης Μελετητών των Γενοκτονιών


 Το καθήκον μας για την αναγνώριση της Γενοκτονίας 


Από τις συνεντεύξεις σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς


Η έννοια «γενοκτονία», από τις ελληνικές λέξεις γένος και κτείνω (φονεύω)  εκφράζεται για πρώτη φορά το 1944 από τον διασωθέντα του Ολοκαυτώματος Ραφαήλ Λέμκιν , ο οποίος για να στηρίξει τα επιχειρήματά του  αναφέρθηκε και στη  μαζική εξόντωση των Ελλήνων και των Αρμενίων.  Η Γενοκτονία αποτέλεσε και το κύριο όρο στο κατηγορητήριο για  τη Δίκη της Νυρεμβέργης, όπου καταδικάστηκαν οι Ναζί.



Μετά την απόφαση του Δικαστηρίου της Νυρεμβέργης η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ασχολείται το 1946, με το ζήτημα της « πρόληψης και της καταστολής του εγκλήματος της Γενοκτονίας» επιφορτίζοντας το Οικονομικό και το Κοινωνικό συμβούλιο,   την  επιτροπή ανθρωπίνων δικαιωμάτων και μία  επιτροπή από   ειδικούς, στους οποίους ανήκε και ο  Λέμκιν να αναλάβει την  εκπόνηση  μελέτης  εν όψει της προετοιμασίας ενός σχεδίου σύμβασης για τη γενοκτονία. Το σχέδιο σύμβασης ψηφίστηκε από τα μέλη του  ΟΗΕ  το 1948  ως  Συνθήκη για την πρόληψη και την καταστολή  του εγκλήματος της γενοκτονίας. 

Σύμφωνα με τη συνθήκη  (άρθρο 2 ), «Γενοκτονία σημαίνει οποιαδήποτε από τις ακόλουθες πράξεις οι οποίες διαπράττονται με την πρόθεση καταστροφής, εν όλω ή εν μέρει, μίας εθνικής, εθνοτικής, φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδας ως τέτοιας α) ανθρωποκτονία μελών της ομάδας, β) πρόκληση βαρείας σωματικής ή διανοητικής βλάβης σε μέλη της ομάδας γ) με πρόθεση επιβολή  επί της ομάδας συνθηκών ζωής υπολογισμένων να επιφέρουν τη φυσική καταστροφή της εν όλω ή εν μέρει, δ) επιβολή μέτρων που σκοπεύουν στην παρεμπόδιση των γεννήσεων εντός της ομάδας ε) δια της βίας μεταφορά παιδιών της ομάδας σε άλλη ομάδα».  

Η Γενοκτονία σύμφωνα με τη Συνθήκη αφορά ένα έγκλημα που αποβλέπει στη συστηματική, με βίαια ως επί το πλείστον μέσα, επιδιωκόμενη εξόντωση ολόκληρης φυλής ή τμήματος αυτής σε ορισμένο τόπο και πρόκειται για ένα  έγκλημα, το οποίο δεν έχει συνάρτηση με πολεμικές συγκρούσεις. Είναι η καταστροφή ενός έθνους ή μιας εθνικής ομάδας, ένα συντονισμένο σχέδιο που τείνει να καταστρέψει τα θεμέλια της ζωής των εθνικών ομάδων, με στόχο να εξοντωθούν. 


Το ελληνικό έθνος έχει  πλέον του ενός εκατομμυρίου θύματα από τη Γενοκτονία που υπέστη από τους τους Νεότουρκους και τους Κεμαλικούς. Το δυστύχημα είναι ότι  επειδή το έγκλημα δεν τιμωρήθηκε, επαναλήφθηκε λίγα χρόνια αργότερα από τους μαθητές των παραπάνω, τον Χίτλερ και τους Ναζί. Από την Τραπεζούντα και  τη  Σμύρνη δηλαδή,   φτάσαμε  στα Καλάβρυτα και στο Δίστομο!

Γράφω στο βιβλίο μου για τη Γενοκτονία, βιβλίο το οποίο έχει μεταφρασθεί σε πολλές γλώσσες, ότι «ο Ελληνισμός για σχεδόν δύο δεκαετίες αντιμετώπισε το οργανωμένο σχέδιο εξόντωσης που κατέληξε σε Γενοκτονία.   Εξόντωση την οποία αρνείται πεισματικά το κράτος- θύτης , δηλαδή η Τουρκία και αδιαφορεί για αυτήν υπονομεύοντάς την, το κράτος – θύμα», δηλαδή η Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, η  Τουρκία  αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή σε ότι αφορά ένα κράτος που αρνείται ότι πραγματοποίησε τη Γενοκτονία. Τιμά τους πρωτεργάτες του εγκλήματος εναντίον των Ελλήνων, τους  Νεότουρκους και τον Μουσταφά Κεμάλ, δεν αποδέχεται τη Γενοκτονία και εγκαλεί τους Έλληνες για τον αγώνα αναγνώρισης. Επιπλέον προσπαθεί να αλλοιώσει την πραγματικότητα και να εκφοβίσει ή ακόμη και να δολοφονήσει τους ανθρώπους που ενεργούν για την αποκάλυψη της Γενοκτονίας και της τουρκικής ευθύνης. Το παράδειγμα της Γερμανίας που αναγνώρισε το Ολοκαύτωμα θα μπορούσε να της δώσει μία άλλη πολιτική στάση, αυτό όμως δυστυχώς δεν πρόκειται να γίνει.

Από την άλλη πλευρά,   το ελλαδικό κράτος, αν δούμε το παράδειγμα της Αρμενίας,  έρχεται σε πλήρη αντίθεση με ό,τι θα περιμέναμε από ένα θεσμικό δημιούργημα που σεβόταν το μαζικό έγκλημα και θα αγωνιζόταν για την αναγνώρισή του. Πως μπορεί να δικαιολογηθεί η οργανωμένη προσπάθεια αλλοίωσης και ουσιαστικής κατάργησης  της ημέρας Μνήμης της Γενοκτονίας, καθώς και η απουσία, η αδιαφορία και η  ολιγωρία για το ζήτημα ανάδειξης της Γενοκτονίας εντός και εκτός Ελλάδας;

 

Μπροστά στην άρνηση, την προπαγάνδα και τη στασιμότητα, το αίτημα για την μνήμη, τη δικαιοσύνη, την ιστορική αλήθεια και την αναγνώριση της Γενοκτονίας, το αναδεικνύουν Έλληνες και Φιλέλληνες σε όλον τον κόσμο.  Έτσι μετά από πρόταση του αείμνηστου Μιχάλη Χαραλαμπίδη το 1994, αναγνωρίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων,  η 19η Μάιου ως ημέρα μνήμης και μέχρι σήμερα η Γενοκτονία έχει αναγνωριστεί από τη  Βουλή των Αντιπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας, από τα κοινοβούλια της Σουηδίας, της Αρμενίας, της Ολλανδίας και της Αυστρίας, από τα ομοσπονδιακά κοινοβούλια της Νέας Νότιας Ουαλίας και της Νότιας Αυστραλίας, από πολιτείες και δήμους  των ΗΠΑ,  του Καναδά της Ιταλίας.