Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018

Για τις Μαρτυρικές Πόλεις και Χωριά στην Ελλάδα, για τα ατιμώρητα Ολοκαυτώματα του Κεμαλισμού και του Ναζισμού και των συνεργατών τους




Θ. Μαλκίδης

Για τις Μαρτυρικές Πόλεις και Χωριά στην Ελλάδα, για τα ατιμώρητα Ολοκαυτώματα των Ναζί και των συνεργατών τους 

Η οικογένειά μου, όπως και εκατοντάδες χιλιάδες άλλες Ελληνικές, ήταν παρούσα στην ιστορική στιγμή της αντίστασης στον Ιταλικό φασισμό, στο Ναζισμό και τους συνεργάτες τους, στην απελευθέρωση. Με πράξεις  που χαρακτηρίζουν τους Έλληνες και τις Ελληνίδες και που βεβαίως έχουν και το τίμημά τους: Αγωνία, στερήσεις, βασανιστήρια, απώλειες. Η οικογένειά μου,όπως και εκατοντάδες χιλιάδες άλλες, είχε συμμετοχή στον αντιφασιστικό -απελευθερωτικό- αντιστασιακό αγώνα 1940-1944: από τα Βορειοηπειρωτικά βουνά, το Ρούπελ,  μέχρι τη Μέση Ανατολή και το θάνατο στα κολαστήρια της Γκεστάμπο.

O OHE το 2005 καθιέρωσε την 27η Ιανουαρίου ως «Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος», της συστηματικής δηλαδή  προσπάθειας για την ολοκληρωτική εξόντωση εθνικών ή άλλων ομάδων που  στοχοποιήθηκαν από τη Ναζιστική Γερμανία και τους συνεργάτες της κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου  Πολέμου. Την εξόντωση των λαών από τους Ναζί του Χίτλερ, του μαθητή του Κεμάλ του οποίου τα εγκλήματα επειδή τιμωρήθηκαν, επαναλήφθηκαν Από την Τραπεζούντα και τη Σαμψούντα, στο Οικονομείο και τη Σμύρνη, και από εκεί στο Μεσόβουνο, στους Πύργους, στο Δίστομο, στα Καλάβρυτα. Η 19η Μαΐου να γίνει «Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Κεμαλισμού, του Προδρόμου του Ναζισμού» οπως εχει προτεινει ο Μιχαλης Χαραλαμπιδης.

Στην Ελλάδα που έγινε ολόκληρη Ολοκαύτωμα, τα εγκλήματα των Ναζί και των συνεργατών τους  συνδέονται με  ομαδικές εκτελέσεις που σόκαραν ακόμη και τους ίδιους τους εκτελεστές.

Εκτελεστές οι οποίοι δυστυχώς δεν τιμωρήθηκαν ποτέ, ενώ οι απόγονοί τους συνεχίζουν να προκαλούν ακόμη και σήμερα....

Εμείς παραθέτουμε  ορισμένες από τις πόλεις και τα χωριά της πατρίδας μας όπου δολοφονήθηκαν, εκτελέστηκαν, κάηκαν, πέθαναν από βασανιστήρια αθώοι Έλληνες και αθώες Ελληνίδες, παιδιά, βρέφη, νεογνά, ηλικιωμένοι, ανάπηροι στρατιώτες του 1940-1941.  Εκεί όπου οι Ναζί και οι συνεργάτες τους βίασαν  γυναίκες, έσφαξαν  νήπια, έγκυες γυναίκες, μικρά παιδιά και υπερήλικες· απαγχόνισαν και εκτέλεσαν με λιθοβολισμό, με τσεκούρι, με την ξιφολόγχη και με πυροβόλα όπλα.


Ως μαρτυρία Μαρτυρικών τόπων, ως υπόμνηση τιμωρίας των εγκλημάτων κατά της Ανθρωπότητας. 



Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018

"Αυτή η ανωμαλία πρέπει να σταματήσει. Είναι Εθνική επιταγή".



 Θ. Μαλκίδης:"Αυτή η ανωμαλία πρέπει να σταματήσει. Είναι Εθνική επιταγή".
     
Στις 28 Μαρτίου του 1969 ο νομπελίστας ποιητής Γιώργος Σεφέρης αποφασίζει να λύσει τη σιωπή του και να μιλήσει ανοιχτά κατά της Χούντας . Μαγνητοφωνεί μία δήλωση, στην οποία, μεταξύ άλλων, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στο στρατιωτικό καθεστώς και για την τραγωδία στην οποία οδηγούσε την Ελλάδα.

Η κασέτα με τη δήλωση φθάνει λαθραία στο Λονδίνο και αυθημερόν τα λόγια του Σεφέρη μεταδίδονται από την Ελληνική Υπηρεσία του BBC, ενώ αναμεταδίδονται και από τον ραδιοφωνικό σταθμό του Παρισιού και την «Ντόιτσε Βέλε».



Η Δήλωση του Σεφέρη ήταν η εξής:

"Πάει καιρός που πήρα την απόφαση να κρατηθώ έξω από τα πολιτικά του τόπου. Προσπάθησα άλλοτε να το εξηγήσω, αυτό δε σημαίνει διόλου πως μου είναι αδιάφορη η πολιτική ζωή μας.
Έτσι, από τα χρόνια εκείνα ώς τώρα τελευταία έπαψα κατά κανόνα ν’ αγγίζω τέτια θέματα. Εξ άλλου τα όσα δημοσίεψα ώς τις αρχές του 1967, και η κατοπινή στάση μου (δεν έχω δημοσιέψει τίποτε στην Ελλάδα από τότε που φιμώθηκε η ελευθερία) έδειχναν, μου φαίνεται αρκετά καθαρά τη σκέψη μου.

Μολαταύτα, μήνες τώρα, αισθάνομαι μέσα μου και γύρω μου, ολοένα πιο επιτακτικά το χρέος να πω ένα λόγο για τη σημερινή κατάστασή μας. Με όλη τη δυνατή συντομία, νά τι θα έλεγα:
Κλείνουν δυο χρόνια που μας έχει επιβληθεί ένα καθεστώς όλως διόλου αντίθετο με τα ιδεώδη για τα οποία πολέμησε ο κόσμος μας και τόσο περίλαμπρα ο λαός μας, στον τελευταίο παγκόσμιο πόλεμο.

Είναι μια κατάσταση υποχρεωτικής νάρκης όπου, όσες πνευματικές αξίες κατορθώσαμε να κρατήσουμε ζωντανές, με πόνους και με κόπους, πάνε κι’ αυτές να καταποντισθούν μέσα στα ελώδη στεκάμενα νερά. Δε θα μου είταν δύσκολο να καταλάβω πως τέτοιες ζημιές δε λογαριάζουν παρά πολύ για ορισμένους ανθρώπους. Δυστυχώς, δεν πρόκειται μόνο γι’ αυτόν τον κίνδυνο.

Όλοι πια το διδάχτηκαν και το ξέρουν πως στις δικτατορικές καταστάσεις, η αρχή μπορεί να μοιάζει εύκολη, όμως η τραγωδία περιμένει, αναπότρεπτη, στο τέλος. Το δράμα αυτού του τέλους μας βασανίζει, συνειδητά ή ασυνείδητα όπως στους παμπάλαιους χορούς του Αισχύλου. Όσο μένει η ανωμαλία, τόσο προχωρεί το κακό.

Είμαι ένας άνθρωπος χωρίς κανένα απολύτως πολιτικό δεσμό, και, μπορώ να το πω, μιλώ χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Βλέπω μπροστά μου τον γκρεμό όπου μας οδηγεί η καταπίεση που κάλυψε τον τόπο. Αυτή η ανωμαλία πρέπει να σταματήσει. Είναι Εθνική επιταγή.

Τώρα ξαναγυρίζω στη σιωπή μου. Παρακαλώ το Θεό, να μη με φέρει άλλη φορά σε παρόμοια ανάγκη να ξαναμιλήσω".

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

25 Ιανουαρίου 1913: Η μαζική σφαγή των Ελλήνων τους Οικονομείου της ανατολικής Θράκης


Θ. Μαλκίδης: 25 Ιανουαρίου 1913: Η μαζική σφαγή των Ελλήνων τους Οικονομείου της ανατολικής Θράκης 

Μιλώντας πριν μερικά χρόνια στην Αγία Τριάδα, στους συμπατριώτες μου Θρακιώτες, είχα αναφερθεί στο ζήτημα της ανάδειξης της Θρακικής συνιστώσας της Γενοκτονίας των Ελλήνων. Μία συνιστώσα άγνωστη και αποσιωπημένη. Μία συγκλονιστική στιγμή της Γενοκτονίας αφορά τη μαζική σφαγή στο Οικονομείο στις 25 Ιανουαρίου 1913, όταν το πολεμικό πλοίο των Οθωμανών «Ιδζλάλ», μετά από αποτυχία του να προσορμίσει στο λιμάνι των Επιβατών της Ανατολικής Θράκης προσορμίστηκε στο  Οικονομείο, όπου αποβιβάστηκαν 500 Τούρκοι στρατιώτες, οι οποίοι προέβησαν στη σφαγή των Ελλήνων κατοίκων του χωριού.

Ο αρχηγός των στρατιωτών τοποθέτησε  ένοπλους  γύρω από το χωριό, για να μην αφήνουν να φύγει κανένας και στη συνέχεια ζήτησε από τον πρόεδρο της κοινότητας να συγκεντρώσει όλους τους άντρες στο «Αρχιγένειο Δημοτικό Σχολείο» του χωριού, ηλικίας από 15 ετών και πάνω. Από εκεί συγκεντρωθέντες οδηγούνταν κατά ομάδες στην παραλία και εκτελούνταν.

Ο ιερέας του χωριού, Αρχιμανδρίτης Νεόφυτος και ο Πρεσβύτερος Σταύρος κρεμάστηκαν και κατόπιν κάηκαν, ενώ η οικογένεια του Πρεσβυτέρου κατακρεουργήθηκε. 

Όταν οι κάτοικοι κατάλαβαν τι γινόταν, έφευγαν πανικόβλητοι πρός πάσα κατεύθυνση. Οι σκηνές που διαδραματίστηκαν δεν είχαν προηγούμενο, καθώς οι ένοπλοι κυνηγώντας τους άμαχους μπήκαν στους Αιγιαλούς σκοτώνοντας όποιον βρήκαν μπροστά τους και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο Εξάστερο, όπου συνέχισαν τη σφαγή. Κάποιοι από τους  Τούρκους στρατιώτες, προσπαθώντας να πιάσουν φυγάδες από το Οικονομείο, κατευθύνθηκαν και προς τους Επιβάτες, όπου αφού σκότωσαν στο δρόμο 4 Έλληνες, συνέλαβαν τον πρόεδρο Κωνσταντίνο Βέϊκο (θείο της γνωστής Θρακιώτισσας λαογράφου Κατίνας Βεΐκου - Σεραμέτη) και άλλους τέσσερις, τους οποίους μετέφεραν και εκτέλεσαν στο Οικονομείο.

Ο αριθμός των θυμάτων αναφέρεται στους 96 Έλληνες και για άλλες πηγές στους 140.



Ομαδικούς τάφους Ελλήνων αγνοουμένων στον Τράχωνα υπέδειξε 95χρονη Τουρκοκύπρια λίγο πριν πεθάνει.....



Ομαδικούς τάφους Ελλήνων αγνοουμένων στον Τράχωνα  υπέδειξε 95χρονη Τουρκοκύπρια λίγο πριν πεθάνει.....

Μια 95χρονη Τουρκοκύπρια έδωσε στοιχεία στη Διερευνητική Επιτροπή για τους Αγνοούμενους (ΔΕΑ) για ομαδικούς τάφους 36 αγνοουμένων και απεβίωσε λίγους μήνες μετά, δήλωσε σήμερα το τρίτο μέλος της ΔΕΑ Πολ-Ανρί Αρνί, ο οποίος μίλησε κατά τη διάρκεια δικοινοτικής εκδήλωσης που διοργάνωσε η πρεσβεία της Σλοβακίας στην Κύπρο, στο Λήδρα Πάλας.

Ωστόσο, δεν ανέφερε στην ομιλία του ποια υπόθεση αφορούσε η μαρτυρία της γυναίκας αυτής. 

«Το 2015 η ΔΕΑ εντόπισε τα λείψανα 36 ατόμων, χάρη σε μια ηλικιωμένη μάρτυρα που ήταν 95 ετών», είπε ο Αρνί. Σημείωσε πως παρά τους όποιους φόβους, η ηλικιωμένη αποφάσισε να μιλήσει γιατί αισθάνθηκε πως αν δεν μιλούσε τη δεδομένη στιγμή, σύντομα θα πέθαινε «παίρνοντας μαζί της» αυτές τις σημαντικές πληροφορίες.

«Λίγους μήνες αφότου μας μίλησε και βρήκαμε τα λείψανα αυτών των 36 ατόμων, πράγματι απεβίωσε», πρόσθεσε ο Αρνί και σημείωσε ότι «πολλοί άνθρωποι που γνώριζαν από πρώτο χέρι πού βρίσκονται χώροι ταφής αγνοουμένων, που παραμένουν άγνωστοι, έχουν ήδη πεθάνει. Οι μάρτυρες που είναι ακόμη ζωντανοί βρίσκονται σε βαθιά γεράματα. Δεν μας έχει μείνει άλλος χρόνος για να τους πείσουμε να μιλήσουν στη ΔΕΑ για το καλό όλων των οικογενειών που ακόμη αναζητούν τους αγαπημένους τους 55 και 44 χρόνια μετά που χάθηκαν τα ίχνη τους».

Μακεδονία


Θ. Μαλκίδης

Μακεδονία:Εκχωρώντας άυλο και υλικό πλούτο!

Από τη συνέντευξη στον Τηλεοπτικό Σταθμό ΆΛΦΑ Βορείου Ελλάδος. 

Σε  αρμονία οι Γκαιμπελικές καθεστωτικές δυνάμεις βγήκαν στην αγορά για να ξαναπουλήσουν, τώρα τη Μακεδονία,   βγάζοντας ακόμη και πρόσωπα από την ναφθαλίνη της ιστορίας: 

Ο "τέως" , ο  πρόεδρος της Κύπρου, ενώ την ίδια στιγμή στην Ελλάδα, εντός και εκτός Βουλής, όλοι υποστηρίζουν τη "λύση"  της "σύνθετης ονομασίας",  μιλούν για "ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί", για συμβιβασμό, για εθνικιστικά συλλαλητήρια (!), διαγκωνίζονται  για το ποιος θα δώσει πρώτος γη και ύδωρ! 

Και μάλιστα σε ποιους; 

Στους κλέφτες, σ΄αυτούς που έχουν το θράσος να μιλήσουν για αλλαγή σε αεροδρόμια και δρόμους και άλλα αστεία!

Η κλοπή θα νομιμοποιηθεί μόνο εάν την αποδεχθεί ο Ελληνικός λαός, στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στη Διασπορά, κάτι που είναι βέβαιο ότι δε θα γίνει ποτέ!

Για το φυλακισμένο συμπατριώτη μας Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί



Για το φυλακισμένο συμπατριώτη μας Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί 

Η ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ.gr επικοινώνησε με τον διδάκτωρ κοινωνικών επιστημών και μέλος της Διεθνούς Ένωσης Α­κα­δη­μα­ϊ­κών για τη Μελέτη των Γε­νο­κτο­νιών (IAGS), Θεοφάνη Μαλκίδη, για να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την υπόθεση φυλακισμένου συμπατριώτη μας Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί  .

Έχουμε κάποια εξέλιξη στο θέμα των δικαστηρίων του Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί; Έγινε κάποιο δικαστήριο; Και αν ναι, βγήκε κάποιο αποτέλεσμα; Έχουμε κάποιο νέο σχετικά με την υπόθεση από τον δικηγόρο του;

Για τη δράση του στο Ποντιακό και το Κουρδικό ο Γιάννης-Βασίλης Γιαϊλαλί κρατείται  από την  22α Απριλίου  2017 σε φυλακές υψίστης ασφαλείας στο Ελατζίκ και κατηγορείται για διάδοση «τρομοκρατικής» προπαγάνδας υπέρ του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν (PKK), και  προσβολής του Κεμάλ και του Ερντογάν! Οι δίκες του είχαν οριστεί για τον Ιούλιο, τον Οκτώβριο και το Δεκέμβριο του 2017, αλλά αναβλήθηκαν, επειδή οι αρχές, όπως ανακοινώθηκε, έπρεπε να συλλέξουν περισσότερα "στοιχεία"......

Οι δικηγόροι του έχουν τυπική επαφή με τον Γιάννη, όπως συμβαίνει και με όλους τους πολιτικούς κρατούμενους στη γειτονική χώρα και έχουν ενημερωθεί για τις κατηγορίες αλλά όχι και για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί από εδώ και πέρα.

Υπενθυμίζουμε ότι στην Τουρκία δεν ισχύει για τους πολιτικούς κρατούμενους το 18μηνο της προφυλάκισης και έτσι ο Γιαϊλαλί μπορεί να είναι δέσμιος χωρίς δίκη εσαεί!




Σχετικά με την σύντροφο του Μεράλ Γκεϊλανί, τι γίνεται; Έχει οριστεί κάποια ημερομηνία δίκης; Έχει γίνει κάποια δίκη; Έχει δικηγόρο;

Η σύντροφος του Γιαϊλαλί, Μεράλ Γκεϊλανί, η οποία είναι Κούρδισα, είναι φυλακισμένη από το Σεπτέμβριο του 2017 με την κατηγορία της υποκίνησης σε «τρομοκρατική δραστηριότητα». Για τη Μεράλ, η οποία έχει τους ίδιους δικηγόρους με τον Γιαϊλαλί, δεν έχει υπάρξει καμία απολύτως εξέλιξη για το εάν θα περάσει δίκη και πότε.

Έχουμε εικόνα για τις συνθήκες κράτησης και των δύο;

Ο Γιαϊλαλί είναι φυλακισμένος στο Ελατζίκ , όπου είναι κάτεργο υψηλής ασφάλειας, ενώ η Μεράλ βρίσκεται στις γυναικείες φυλακές της Αλικαρνασσού. Στον Γιάννη, όπως και στη Μεράλ, επιτρέπεται να γράφουν γράμματα, τα οποία, βεβαίως, περνούν από λογοκρισία και μπορούν να αναφέρονται μόνο σε ζητήματα που σχετίζονται με τις υποθέσεις τους (κατηγορητήριο, διαδικασία κλπ). Τα κελιά ειδικά του Γιάννη είναι πολύ μικρά και δεν επιτρέπεται ο προαυλισμός λόγω των κατηγοριών που αντιμετωπίζουν.




Σχετικά με τον πληροφοριοδότη που δημοσίευσε πρόσφατα η ιστοσελίδα devrimcikaradeniz.com, τι σχέση είχε με τον Βασίλη και την Μεράλ; Υπάρχει περίπτωση να τον έχουν μπλέξει οι τουρκικές μυστικές υπηρεσίες στην υπόθεση χωρίς την θέληση του;

Σχετικά με την υπόθεση αυτή για ευνόητους λόγους δεν μπορώ να αναφέρω περισσότερα. Τα ερωτήματά σας και ειδικά για το εάν έχει εμπλακεί ο συγκεκριμένος χωρίς τη θέλησή του, θα απαντηθούν από τους κρατούμενους φίλους μας όταν ελευθερωθούν, στην ακροαματική διαδικασία, εφόσον γίνει κάποια στιγμή δίκαιη δίκη και βεβαίως από την ιστορία.




Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις; Τι γίνεται από εδώ και πέρα;

Ο Γιαϊλαλί και η Μεράλ δεν είναι η μοναδική περίπτωση φυλακισμένων στην Τουρκία για λόγους που σχετίζονται με το Ποντιακό. Ο φυλακισμένος για δέκα χρόνια στις τουρκικές φυλακές, από τα Λιβερά του Πόντου, —συγγραφέας του βιβλίου για τη γενοκτονία των Ελλήνων του πόντου—, Ταμέρ Τσιλιγκίρ, και ο —επίσης διωκόμενος συγγραφέας από την περιοχή του Όφεως του Πόντου—, Ομέρ Ασάν, είναι δύο ακόμη περιπτώσεις ανάμεσα στις εκατοντάδες σχετικές που γνωρίζω, αλλά και στις χιλιάδες που είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν.

Για την υπόθεση του Γιάννη, έχουμε καλέσει από την πρώτη στιγμή όλους τους φορείς της Ελληνικής Δημοκρατίας, καθώς και τους Δικηγορικούς Συλλόγους, τους συνδικαλιστικούς φορείς εργαζομένων, συλλόγους και ομοσπονδίες Ποντίων, Θρακών, Καππαδόκων, Μικρασιατών, καθώς και κάθε δημοκράτη πολίτη στην Ελλάδα, την Ευρώπη και όλον τον πλανήτη να απαιτήσουν το αυτονόητο: την ελευθερία για κάθε άνθρωπο που διώκεται στην Τουρκία για τις ιδέες του, την ελευθερία του Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί· να κινητοποιηθούν αξιώνοντας την απελευθέρωση του Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί και της Μεράλ Γκεϊλανί.

Επιπλέον, έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα στο υπουργείο Εξωτερικών και στη Βουλή των Ελλήνων από τις 4 Μαΐου 2017· και εδώ όμως δεν έχει υπάρξει καμία απολύτως απάντηση.

Από την πλευρά μας, μπροστά στην επίσημη ολιγωρία και αδιαφορία, έχουμε ξεκινήσει σχετική πρωτοβουλία με συγκέντρωση υπογραφών δια ζώσης και ηλεκτρονικά, με παρεμβάσεις στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στην Ευρωβουλή, σε ξένες κυβερνήσεις και κοινοβούλια. Παρεμβάσεις οι οποίες συνεχίζονται και θα συνεχιστούν, παρά την επίσημη σιωπή και αδιαφορία για την τύχη του συμπατριώτη μας.

Τέλος, να σας μεταφέρω το μήνυμα που έστειλε ο Γιάννης για όλους μας: αναφέρει πως «αν αναρωτιέστε για την κατάστασή μας εκεί, είμαστε καλά σε όλα και θα συνεχίσουμε να είμαστε καλά . Δεν είναι εύκολο να πολεμήσουμε σε αυτή τη χώρα, είναι όμως απαραίτητο να βγούμε στο δρόμο βλέποντας τα πάντα πρόσωπο με πρόσωπο», ενώ κλείνει το μήνυμά του «ευχαριστώντας τους φίλους από το εξωτερικό που τον στηρίζουν με κάθε τρόπο» στέλνοντας τους αγωνιστικούς χαιρετισμούς!









Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

Για τον Ελληνισμό του Κάλλους:Ο Πόντος του Αγίου Ευγενίου και των συναθλητών του


Θ. Μαλκίδης : Ο Πόντος του Αγίου Ευγενίου και των συναθλητών του 

Μέρος της ομιλίας στην εκδήλωση για τον Άγιο Ευγένιο και τους συναθλητές του στην Νέα Καλλικράτεια

Ο Άγιος Ευγένιος έζησε στην Τραπεζούντα τον 3ο αι. μ.Χ. και μαρτύρησε για την πίστη του, μαζί με άλλους τρεις νέους, τον Κανίδιο, τον Ουαλεριανό και τον Ακύλα. Με το μαρτύριο τους οι άγιοι και κυρίως ο Ευγένιος, και με την μετέπειτα θαυματουργή του δράση, έγιναν σύμβολα αντίδρασης στα δεσμά του ψεύδους και αφοσίωσης στην αλήθεια του ενός και μοναδικού Θεού, ενοποιητικοί παράγοντες των Ελλήνων του Πόντου.
               
Για το μαρτύριο και τα θαύματα του Αγίου Ευγενίου και των συναθλητών έχουν γράψει μεταξύ άλλων ο τραπεζούντιος πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννης Ξιφιλίνος, ο λόγιος τραπεζούντιος Κωνσταντίνος Λουκίτης και ο μητροπολίτης Τραπεζούντος Ιωσήφ Λαζαρόπουλος. Εκτενής αναφορά στο μαρτύριο του και των συναθλητών του γίνεται και στο Αρχείο του Πόντου.

Ο Μητροπολίτης Τραπεζούντας Χρύσανθος Φιλιππίδης, μετέπειτα αρχιεπίσκοπος Αθηνών, σημειώνει ότι «επείχεν ο άγιος την αυτήν θέσιν και τιμήν, ην είχεν εν Θεσσαλονίκη ο πολιούχος αυτής μεγαλομάρτυς Δημήτριος, ομοιάζων αυτώ κατά τα θαύματα, το ζωηρόν βλέμμα, την εκπεμπομένην εκ της όψεως αυτού γαλήνην και την ανάβλυσιν του μύρου εκ της μυρορόου σορού», ότι δηλαδή οι πιστοί τον τιμούσαν και τον αγαπούσαν τόσο, όσο και τον Άγιο Δημήτριο στην Θεσσαλονίκη. 


Η γιορτή του Αγίου Ευγενίου εορταζόταν την 21η Ιανουαρίου ημέρα του μαρτυρίου του. Από τον 9ο αιώνα όμως, καθιερώθηκε να γιορτάζεται και η ημέρα των γενεθλίων του που είναι στις 24 Ιουνίου. 

Μετά την Γενοκτονία , όσοι κατάφεραν να φτάσουν στην Ελλάδα, κουβάλησαν μαζί τους και την αγάπη τους για τον πολιούχο της Τραπεζούντας. Πέρασαν χρόνια ώσπου, μια ιδέα  του Μιχάλη Χαραλαμπίδη,  οποίος το  1988 με την εισήγησή του στο Δεύτερο Παγκόσμιο Ποντιακό Συνέδριο πρότεινε τη δημιουργία μιας πόλης στα παράλια της Θράκης με την ονομασία Ρωμανία. Το καλοκαίρι του 1995 θεμελιώθηκε και ο ναός αυτός που φέρει το όνομα του Αγίου Ευγενίου.

Εκεί όπου φιλοδοξούμε μεταξύ των άλλων να ξανακάνουμε την Ελλάδα, Ελλάδα, γιατί αυτό που ζούμε, είναι βέβαιο ότι δε τη θυμίζει σε τίποτα.....



Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018

Η χυδαία πίεση στον Ελληνικό λαό να αποδεχθεί την κλοπή της Μακεδονίας


Θ. Μαλκίδης: Η όλη η ιστορία γίνεται για να αποδεχθεί η Ελλάδα την κλοπή της Μακεδονίας

Από τη συνέντευξη του Θ. Μαλκίδη στην εφημερίδα ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ της Καβάλας

Δεν υπάρχει ο μονόδρομος περί σύνθετης ονομασίας,  δεν υπάρχουν χαμένες ευκαιρίες, όπως διατείνεται η Ελλαδική διακομματική ρητορική, αλλά μόνο  λύσεις που  υπαγορεύονται από τα εθνικά συμφέροντα,   τα οποία με τη σύνθετη ονομασία, είναι βέβαιο ότι παραδίδονται στους σφετεριστές. 

Εξάλλου είναι βέβαιο ότι  θα υπάρξει απώλεια της χρήσης και της διαχείρισης  του Ελληνικού ιστορικού, γεωγραφικού και πολιτικού- διπλωματικού όρου Μακεδονία.  

Το αίτημα του Ελληνικού λαού για τη Μακεδονία στην Ελλάδα, στην Κύπρο και την Διασπορά είναι η  υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων με όρους σεβασμού στην ιστορία και την αλήθεια, την εθνική αξιοπρέπεια, τη συνέχεια και το μέλλον μας ως έθνους.

Το όνομα της Μακεδονίας θα χαθεί μόνο εάν  το αποδεχτεί η Ελλάδα. 

Eρντογάν: «Εμείς υποστήκαμε γενοκτονία»!


Eρντογάν: «Εμείς υποστήκαμε γενοκτονία»!


Ο  Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στην ομιλία του προς τις γυναίκες του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης στην Προύσα, είπε ότι μετά την κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και από όλα τα μέρη που έφυγαν οι Τούρκοι, δημιουργήθηκε χάος, ενώ υποστήριξε ότι η Τουρκία είναι αυτή που υπέστη γενοκτονία !

H εκταφή των οστών των Ελλήνων στρατιωτών πεσόντων το 1940-1941 στο Τεπελένι



Η εκταφή των Ελλήνων στρατιωτών πεσόντων σε Τεπελένι και Κλεισούρα


Χιλιάδες Έλληνες στρατιώτες που "έπεσαν" για την πατρίδα στα βορειοηπειρωτικά βουνά , περιμένουν τη «δεύτερη ταφή» τους, επίσημη τούτη τη φορά, με τη διαδικασία που ξεκίνησε πριν λίγες ώρες στην περιοχή μεταξύ Τεπελενίου και Κλεισούρας, στο πλαίσιο της ενεργοποίησης της σχετικής διμερούς συμφωνίας που είχε υπογραφεί το 2009 μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας.

Στη θέση Ντραγκόντι του Τεπελενίου, τεχνικά συνεργεία υπό την επίβλεψη της διμερούς επιτροπής, άρχισαν παρουσία εμπειρογνωμόνων, Ελλήνων και Αλβανών, να σκάβουν σε σημεία όπου με βάση παλαιούς, ιταλικούς κυρίως χάρτες, αλλά και μαρτυρίες κάτοικων της περιοχής, ενταφιάστηκαν εκατοντάδες Έλληνες στρατιώτες που έπεσαν στις σφοδρές μάχες με τα ιταλικά στρατεύματα. Οι εκσκαφές θα επεκταθούν στο ορεινό ανάγλυφο μέχρι και την Κορυτσά, όπου υπολογίζεται ότι είναι πρόχειρα θαμμένοι γύρω στους 6.800, από τους 9.000 Έλληνες που σκοτώθηκαν μεταξύ του Νοεμβρίου του 1940 και του Απριλίου του 1941.



Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

Μακεδονία: Όταν οι λωποδύτες του εξωτερικού ταυτίζονται με τους Γκαίμπελς του εσωτερικού




Μακεδονία: Όταν οι  λωποδύτες του εξωτερικού ταυτίζονται με τους Γκαίμπελς του εσωτερικού

Το συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη ήταν μία ακόμη επίδειξη για το  πως οι κλέφτες που καπηλεύονται το όνομα της Μακεδονίας,  ταυτίζονται με τους Γκαίμπελς του εσωτερικού, που μετά τη Μνημονιακή λαίλαπα θέλουν να παραδώσουν  και την Μακεδονία. 

Το δυστύχημα για αυτούς είναι ότι στη Θεσσαλονίκη μίλησε ο Ελληνικός λαός που δε θα αφήσει να περάσει η κλοπή του εξωτερικού και ο ολοκληρωτισμός του εσωτερικού.

Ακούστε τη συνέντευξη του Θ. Μαλκίδη

Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018

Μακεδονία: Συλλαλητήριο Ελληνισμού ενάντια στους κλέφτες του εξωτερικού και τους υπονομευτές του εσωτερικού



Μακεδονία: Συλλαλητήριο απάντηση στους κλέφτες της Μακεδονίας  και τους υπονομευτές που θέλουν να παραδώσουν την Μακεδονία

Με αντιπάλους στο εξωτερικό τους κλέφτες της Μακεδονίας και στο εσωτερικό τους υπονομευτές ήμασταν εκεί: Στη Θεσσαλονίκη. 

Δώσαμε απάντηση στους  λωποδύτες  της  Μακεδονίας.

 Δώσαμε όπως και παρών στους υπονομευτές που πρόθυμοι όπως πάντα θέλουν να παραδώσουν τη Μακεδονία.

Παρότι είχαμε απέναντι το κράτος, τα κόμματα, τα μέσα ενημέρωσης, τους θεσμικούς, την ηγεσία της Εκκλησίας, χωρίς τηλεφωνική επικοινωνία,  εμείς ήμασταν εκεί: Για τη Μακεδονία, για τον Ελληνισμό!

Όσοι ζωντανοί!