Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Εκδήλωση της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητρόπολης Αιτωλίας και Ακαρνανίας



«Παλαιές και σύγχρονες γενοκτονίες εναντίον του Ελληνισμού (Μικρά Ασία – Πόντος – Ολοκαυτώματα στην Κατοχή – σημερινή εθνική κρίση)»

Η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας ανακοινώνει ότι την Κυριακή 22 Απριλίου 2018 και ώρα 11:30’ στο Παπαστράτειο Μέγαρο της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, θα πραγματοποιηθεί από τη Σχολή Γονέων εκδήλωση – αφιέρωμα στον Ελληνισμό.

Ομιλητής θα είναι ο εντιμώτατος κ. Θεοφάνης Μαλκίδης, Διδάκτωρ Κοινωνικών Επιστημών του Παντείου Πανεπιστημίου.


Πέμπτη 19 Απριλίου 2018

Ποιους ενοχλεί (και στη Θράκη) η αναγνώριση της Γενοκτονίας;


Θ. Μαλκίδης Ποιους ενοχλεί (και στη Θράκη) η αναγνώριση της Γενοκτονίας; 

Έχουμε αναφερθεί ξανά στην ενόχληση της Τουρκίας για το ζήτημα της Γενοκτονίας, ενόχληση που εκφράζεται και μέσω  τουρκόφωνης εφημερίδας που εκδίδεται στην Κομοτηνή! 

Ενοχλήθηκε για τη Γενοκτονία που την ονομάζει δήθεν (!!!!), ενοχλήθηκε και με τα μνημεία της Γενοκτονίας  (http://malkidis.blogspot.gr/2017/03/h.html)

Μετά τη δημοσίευσή μας, η οποία είχε μεγάλη απήχηση, για τη μετονομασία του Απόλλωνα Καλαμαριάς σε Απόλλωνα Πόντου, ο οποίος στη φανέλα του αντί για χορηγό θα έχει μηνύματα για τη Γενοκτονία  ( http://malkidis.blogspot.gr/2017/07/blog-post_95.html  )



έρχεται πάλι η Τουρκία, πάλι μέσω  της ίδιας εφημερίδας να εκφράσει την ενόχλησή της για την ανάδειξη της Γενοκτονίας. 

Αυτή τη φορά η Τουρκία ενοχλήθηκε για τη φανέλα της ΠΑΕ Ποντίων Ροδόπης, που θα έχει μήνυμα για τη Γενοκτονία, την οποία πάλι η εφημερίδα ονομάζει δήθεν!

Το δημοσίευμα όπως το αναφέρει η εξαιρετική ιστοσελίδα tourkikanea.gr είναι το παρακάτω :

"ΕΝΟΧΛΕΙ Η ΦΑΝΕΛΑ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΟΝΤΙΩΝ

ΣΤΗΝ ΣΕΖΟΝ 2017-2018 ΘΑ ΒΓΟΥΝΕ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΡΟΔΟΠΗΣ ΜΕ ΦΑΝΕΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ


Στον νομό Ροδόπης στην ποδοσφαιρική σεζόν 2017-2018 θα εμφανιστούν στα γήπεδα με φανέλα με την δήθεν ¨Ποντιακή Γενοκτονία¨.

Η ερασιτεχνική ομάδα ΠΑΕ Ποντίων του χωριού Θρυλόριο του δήμου Κομοτηνής, στην ποδοσφαιρική σεζόν 2017-2018, στους αγώνες που θα δώσει, θα εμφανιστεί με το σύνθημα ¨ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ-ΠΑΝΤΑ ΤΙΜΩ¨  της δήθεν ¨Ποντιακής Γενοκτονίας¨.

Στα πλαίσια των εκδηλώσεων για τα 100 έτη από την δήθεν ¨Ποντιακή Γενοκτονία¨, πολλές οργανώσεις από τώρα κάνουν σημαντικές ετοιμασίες και σχέδια.

Αναφέρεται πως και  άλλες ποδοσφαιρικές ομάδες που αγωνίζονται σε άλλα μέρη της Ελλάδας θα εμφανιστούν με παρόμοιες φανέλες.

ΤΙ ΘΑ ΠΡΑΞΟΥΝ FIFA, UEFA ΚΑΙ Η ΕΠΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ;

Τώρα όλα τα βλέμματα έχουν στραφεί στην FIFA. Διότι είναι γνωστό πως παγκοσμίως στα γήπεδα απαγορεύεται η πολιτική, ο ρατσισμός και η πρόκληση της απέναντι πλευράς. Αποτελεί θέμα ενδιαφέροντος το τι μέτρα θα λάβουν άραγε σε αυτή την κατάσταση πρώτα οι FIFA και UEFA και μετά η ΕΠΣ Ροδόπης" (http://www.birlikgazetesi.net/haberler/13047-rodop-lnde-2017-2018-sezonunda-sahalara-soezde-qpontus-soykirimiq-formasiyla-cikacaklar.html).

Το ενδιαφέρον είναι ότι στη συνέχεια  η ΠΑΕ Ποντίων Ροδόπης αποβλήθηκε από το πρωτάθλημα με σχετική απόφαση της ΕΠΟ, λόγω  της εμφάνισής της. Το σκεπτικό της απόφασης είναι το παρακάτω:

Η Γενοκτονία συνεχίζεται: Μητρετώδης- Κούκλατζης- Μπαλταδώρος- Γιάννης Βασίλης Γιαϊλαλί-Κύπρος - Αιγαίο- Θράκη.


Θ. Μαλκίδης

Η Γενοκτονία συνεχίζεται: Μητρετώδης- Κούκλατζης- Μπαλταδώρος- Γιάννης Βασίλης Γιαϊλαλί-Κύπρος - Αιγαίο- Θράκη. 

Φαντάζομαι ότι εξαντλήθηκαν και οι τελευταίες αυταπάτες και ψευδαισθήσεις για τον Χίτλερ Ερντογάν και το Κεμαλοφασιστικό καθεστώς της Τουρκίας.  Για την ευρωπαϊκή πορεία, για την αναγκαία Ελληνική υποστήριξη στον εκσυγχρονισμό της και άλλα φαιδρά. 

Η πραγματικότητα και η προκήρυξη <<εκλογών>>  τα διαψεύδουν όλα, οι  Μητρετώδης, Κούκλατζης, Μπαλταδώρος,  Γιάννης Βασίλης Γιαϊλαλί, η Κύπρος, το  Αιγαίο, η  Θράκη, ο ρόλος της Ναζιστικής Τουρκίας στα Σκόπια, στην Αλβανία, στο προσφυγικό, η εισβολή στη Συρία, η Γενοκτονία εναντίον των ιστορικών λαών που συνεχίζεται,  τα υπενθυμίζουν.

Να επαναλάβουμε για ακόμη μία φορά: Το μοναδικό πρόβλημα της περιοχή είναι το Τουρκικό! 









Τετάρτη 18 Απριλίου 2018

Κηδεία του πρότινος αγνοούμενου Στρατιώτη Θεοχάρη Κκιμή


Κηδεία του  μέχρι πρότινος αγνοούμενου Στρατιώτη Θεοχάρη Κκιμή

Το συγκλονιστικό μήνυμα του φυλακισμένου στην Τουρκία Έλληνα του Πόντου Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί για το Πάσχα. YANNİS’TEN PASKALYA MESAJI


Θ. Μαλκίδης 

Το συγκλονιστικό μήνυμα του φυλακισμένου στην Τουρκία Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί για το Πάσχα


Είναι μία ιδιαίτερη στιγμή όταν λαμβάνεις γράμμα από τις φυλακές της Τουρκίας, από το κελί του συμπατριώτη μας Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί. Ο φυλακισμένος στα τουρκικά κάτεργα για ένα σχεδόν χρόνο Έλληνας του Πόντου Γιάννης-Βασίλης Γιαϊλαλί μας έστειλε ένα συγκλονιστικό μήνυμα για το Πάσχα. 







"Γιορτάζω το Πάσχα όλων των Χριστιανών, ειδικά του Πόντου. Θέλω αυτή η  Ειρήνη του Πάσχα να αποτελέσει μέσο επιβίωσης και ανοχής.
Ο Απρίλιος και ο Μάιος είναι οι μήνες με τους μεγάλους πόνους για εμάς, είναι η 24η Απριλίου και η 19η Μαΐου. Για εμάς έχει περάσει ένας αιώνας ατέλειωτος πόνος, ένα μεγάλο τραύμα, μία ατελείωτη οδύνη. Θέλω να είμαι αισιόδοξος, να περιμένουμε το μέλλον και να ξεχάσουμε αυτό που έχουμε ζήσει για λίγο. Θέλω να πιστεύω ότι είναι δυνατόν να ζήσουμε μαζί. Κάθε φορά που πιστεύω ότι η συμβίωση είναι εφικτή, απελευθερώνεται δυναμική. Δεν πίστευα ότι αυτό που χτίστηκε εναντίον μας σε αυτή την περιοχή  ήταν μια σύμπτωση. 
Με συνέλαβαν στις 24 Απριλίου , στις μέρες κατά τις οποίες ο Ερντογάν πήγε στην Ελλάδα και κατέκρινε το ελληνικό κράτος για την κατάσταση των μουσουλμάνων της Θράκης. Κατηγορήθηκα εκείνες τις ημέρες για  τη δράση μου στα κοινωνικά μέσα όπου μοιράζομαι τις εμπειρίες του παρελθόντος  και τιμωρήθηκα για 1 έτος και 3 μήνες για προσβολή του Μουσταφά Κεμάλ. Όπως είπα και άλλη φορά, δεν πιστεύω στην σύμπτωση όταν πρόκειται για εμάς. Είναι το ίδιο μήνυμα όπως πριν από έναν αιώνα. Έχω κάποια ελπίδα και ξαφνικά βρίσκομαι πάλι πίσω πριν από έναν αιώνα.


Όπου και αν είμαστε, θα συνεχίσουμε να δείχνουμε την αξία της  αλληλεγγύης και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε "










Σε μια εποχή που η υποκρισία  και το ψεύδος αποτελούν μέρος της καθημερινότητας, ο  Γιάννης-Βασίλης Γιαϊλαλί , συνεχίζει να αγωνίζεται. Να μιλά μέσα από τη φυλακή, για αυτά που οι περισσότεροι, οι "ελεύθεροι", δεν τολμούν ούτε να τα σκεφτούν. 
Μπροστά στην επίσημη και προκλητική σιωπή στην Ελλάδα, εμείς συνεχίζουμε την συμπαράσταση μας στο  Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί  για να έρθει η ημέρα της ελευθερίας και δικαιοσύνης για τους λαούς της καθ' ημάς Ανατολής. 

ΛΕΥΤΕΡΙΑ στον Πόντιο αδελφό μας Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί




Υ. Γ Μία επιθυμία του Γιάννη -Βασίλη από τη φυλακή ήταν προς τη σύντροφό του Meral Geylani να ανάψει ένα κερί την Ανάσταση για αυτόν. Η Meral το άναψε στην εκκλησία της Αττάλειας......

YANNİS’TEN PASKALYA MESAJI

Tamer Çilingir

Τρίτη 17 Απριλίου 2018

Ο Πόντιος αγωνιστής Ταμέρ Τσιλιγκίρ: "Η Τουρκία έχει οικοδομηθεί πάνω στο αίμα των Ελλήνων!"


Ο Ταμέρ Τσιλιγκίρ για τη Γενοκτονία: «Η Τουρκία έχει οικοδομηθεί πάνω στο αίμα των Ελλήνων…..Είναι ανάγκη να επαναστατήσουμε για τις αδικίες της ιστορίας»
Με τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου τιμούμε την έναρξη της Επανάστασης του 1821, από την οποία προήλθε η αποτίναξη της οθωμανικής κυριαρχίας και στη συνέχεια η δημιουργία του ελληνικού κράτος. Και αν η ελευθερία της Ελλάδας ήταν «από τα κόκκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά», όπως γράφει ο Διονύσιος Σολωμός στον εθνικό ύμνο, στην άλλη πλευρά του Αιγαίου χρησιμοποιήθηκε το αίμα των Ελλήνων, για την ανοικοδόμηση του τούρκικου κράτους.

Αυτήν την άποψη, η οποία ακούγεται όλο και πιο συχνά, τελευταία, στη χώρα μας, μοιράζεται στο Newpost.gr ο Ταμέρ Τσιλιγκίρ (Tamer Çilingir). 
Πρόκειται για το συγγραφέα, που βίωσε το απάνθρωπο πρόσωπο του τουρκικού κράτους, φυλακίστηκε για τις πολιτικές του πεποιθήσεις, έκανε απεργία πείνας 91 ημέρες για τις άθλιες συνθήκες κράτησης, παρέμεινε έγκλειστος 10 χρόνια και μετά την προσωρινή αποφυλάκισή του φυγαδεύτηκε στο εξωτερικό! 




Είναι ο συγγραφέας στην τουρκική γλώσσα  για την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και παράλληλα διαχειρίζεται ιστοσελίδα με την οποία προσπαθεί να ενημερώσει τους κατοίκους της Μαύρης Θάλασσας για αυτό το τεράστιο ζήτημα, για την αναγνώριση του οποίου παλεύει με όλες του τις δυνάμεις.
Η συμβολή του είναι τεράστια και θα αποδειχτεί αυτό με την πάροδο των χρόνων!  Το θέμα της Γενοκτονίας στην Ελλάδα, εκτός από τις μαρτυρίες βασίστηκε στην πολύτιμη συμβολή και έρευνα του αείμνηστου καθηγητή βυζαντινολογίας, Πολυχρόνη Ενεπεκίδη που έφερε στο φως τα γερμανοαυστριακά αρχεία που αφορούσαν την περίοδο 1908-1918 όπου αποκαλύπτονταν αβίαστα μέσα από αυτά ο γενοκτονικός σχεδιασμός των Νεότουρκων εθνικιστών.
Το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο του βιβλίου του Ταμέρ Τσιλιγκίρ, «Η Αλήθεια του Πόντου»

Ο Τσιλιγκίρ στέκεται στην περίοδο 1914-1923 όπου κορυφώθηκαν οι εκκαθαρίσεις, χρησιμοποιώντας οθωμανικές και τούρκικες πηγές, οι οποίες αποτελούν τρανταχτή απόδειξη όσων πράχθηκαν, πριν έναν αιώνα.
Γι’αυτό, όπως έχει  τονίσει ο Θεοφάνης Μαλκίδης ο Τσιλιγκίρ  «…πρωταγωνιστεί στον ιστορικό αγώνα για την αλήθεια, την ιστορία, την αποκατάσταση και την αναγνώριση του μαζικού εγκλήματος εναντίον των Ελλήνων και των άλλων λαών στην Τουρκία, για την αποκαθήλωση του Κεμαλικού Φασισμού, για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία».
Ο Ταμέρ Τσιλιγκίρ μίλησε στο Newpost.gr για την έρευνά του πάνω στη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και έστειλε ένα μήνυμα που συμπορεύεται με το κλίμα των ημερών και της εθνικής εορτής. «Πρέπει να γίνει επανάσταση για να αποκατασταθεί η αδικία της ιστορίας», λέει με πάθος και αναλύει την απολυταρχικότητα του τούρκικου πολιτεύματος από τους τελευταίους σουλτάνους και τον Κεμάλ Ατατούρκ μέχρι τον Ερντογάν. Συγκινεί δε με την περιγραφή της συνειδητοποίησης της ελληνικής του καταγωγής. «Δεν αισθάνθηκα ποτέ Τούρκος, είμαι Έλληνας Πόντιος», απάντησε με θάρρος, αυτός, ο αγωνιστής υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, σε σχετική ερώτηση που του έγινε σε μία συνέντευξη που αποκαλύπτει πολλά και ενδιαφέροντα, τα οποία δεν θα σας αφήσουν ασυγκίνητους.
Από τα Λιβερά στην Κωνσταντινούπολη και στο λύκειο «εκπαίδευσης» εθνικιστών και μετά στις φυλακές για τον αγώνα του υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Μνήμη Ναζιστικών Ολοκαυτωμάτων Ερμακιάς Εορδαίας και Κλεισούρας Καστοριάς



Θ. Μαλκίδης 

Μνήμη Ναζιστικών Ολοκαυτωμάτων Ερμακιάς Εορδαίας και Κλεισούρας Καστοριάς

Την Κυριακή 22 Απριλίου θα γίνουν τα Μνημόσυνα για τα θύματα των σφαγών των αθώων Ελλήνων από τους Ναζί στην Ερμακιά Εορδαίας και στην Κλεισούρα Καστοριάς

Ερμακιά 

Η Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης, ο Δήμος Εορδαίας και η Τοπική Κοινότητα Ερμακιάς σας προσκαλούν την Κυριακή, 22 Απριλίου 2018 και ώρα 11:00 πμ. στην Μαρτυρική Ερμακιά, να τιμήσετε με την παρουσία σας την εκδήλωση Τιμής και Μνήμης των θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας την Άνοιξη του 1944.

Η Ερμακιά αποτέλεσε στόχο των Γερμανών την άνοιξη του 1944, στόχος που υλοποιήθηκε σε πολλές φάσεις και για πολλές μέρες (6, 8, 10, 28 Μαρτίου και 22 Απριλίου 1944).  

Κατά τη διάρκεια του συνεχούς Ολοκαυτώματος της Ερμακιάς  έχασαν τη ζωή τους 2 παιδιά, 13 γυναίκες και 48 άνδρες, 4 εκ των οποίων εκτελέστηκαν τον επόμενο μήνα στο στρατόπεδο Κοζάνης, συνολικά 63 θύματα, ενώ εκτός ενός ένοπλου, όλοι οι υπόλοιποι ήταν άμαχοι. 

Κλεισούρα

Ο Δήμος Καστοριάς και η Τοπική Κοινότητα Κλεισούρας σας προσκαλούν την Κυριακή, 22 Απριλίου 2018, στην Μαρτυρική Κλεισούρα, να τιμήσετε με την παρουσία σας, το Μνημόσυνο των διακοσίων ογδόντα μαρτύρων-ηρώων Κλεισουριωτών, θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας της 5ης Απριλίου 1944.

 Στην Κλεσούρα μέσα σε δύο ώρες δολοφονήθηκαν  280 άμαχοι, ενώ την τελευταία στιγμή, σώθηκαν επτά γυναίκες, που είχαν οδηγηθεί στο εκτελεστικό απόσπασμα. 

Ο  υπεύθυνος της σφαγής στην Ερμακιά και στην Κλεισούρα, καθώς και στους  Πύργους Εορδαίας και στο Δίστομο Καρλ Σύμερς, διοικητής του 7ου Συντάγματος της 4ης Τεθωρακισμένης Μεραρχίας των Ες- Ες, δεν τιμωρήθηκε ποτέ!

Ο υπερμαραθωνοδρόμος Γιώργος Ζαχαριάδης τιμώντας τα θύματα των Ναζιστικών Ολοκαυτωμάτων θα τρέξει από την Κλεισούρα στην Ερμακιά. 

Έτσι την Κυριακή στις  06:00 πμ  από το μνημείο του ολοκαυτώματος της Μαρτυρικής Κλεισούρας Καστοριάς,  ο Γιώργος Ζαχαριάδης τρέχει 44 χλμ για να φτάσει στην Μαρτυρική Ερμακιά τιμώντας τα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας της Άνοιξη του 1944.


Επίσης, θα υπάρξει και μία διαδρομή 5 χλμ, ξεκινώντας από το σημείο του εργοστασίου νερού "ΣΕΛΙ", με ώρα εκκίνησης την 10:00, ώστε την 11:00 να βρισκόμαστε όλοι στην πλατεία της Ερμακιάς.



Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

Κηδεία των μέχρι πρότινος αγνοουμένων Αριστείδη Αγγειοπλάστη και Αντώνιου Θεοδούλου. Κύπρος 1974.





Κηδεία των μέχρι πρότινος αγνοουμένων  Αριστείδη Αγγειοπλάστη και Αντώνιου Θεοδούλου. Κύπρος 1974.



Ο Αριστείδης Αγγειοπλάστης δολοφονήθηκε από τους Τούρκους εισβολείς στην Κύπρο, στις 6 Αυγούστου 1974 . 

Τα οστά του ταυτοποιήθηκαν προσφάτως και η κηδεία θα γίνει το Σάββατο 28 Απριλίου 2018 από τον Ιερό Ναό του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στη Λεμεσό.

Τα οστά του Στρατιώτη  Αντώνιου Θεοδούλου  του 251 Τ.Π.  βρέθηκαν σε ομαδικό τάφο στο Καζάφανι Κερύνειας και ταυτοποιήθηκαν. 

Κυριακή 15 Απριλίου 2018

Για τον Γεώργιο Μπαλταδώρο, για τους Ζώντες και για τους Κεκοιμημένους, για τη Μνήμη μας



Θ. Μαλκίδης 

Για τον Γεώργιο Μπαλταδώρο, για τους Ζώντες και τους Κεκοιμημένους, για τη Μνήμη μας

Όλοι οι Έλληνες έχουμε μία ιδιαίτερη σχέση με τη Μνήμη, με τους κεκοιμημένους προγόνους μας τους οποίους μνημονεύουμε όπως προστάζει η Πίστη και η Παράδοσή μας. 

Ειδικότερα οι Έλληνες του Πόντου, διασώζουν μέχρι σήμερα συνεχίζουν μέχρι σήμερα τα ταφικά έθιμα, τα οποία ήταν πολύ διαδεδομένα.  Το έθιμο έχει ρίζες στους αρχαίους χρόνους, το βρίσκουμε στην  αττική λευκή λήκυθο του 440 π.Χ, όπου απεικονίζεται η επίσκεψη μιας γυναίκας με προσφορές στον τάφο νεαρού άντρα, μια σκηνή ιδιαίτερα συνηθισμένη σε λευκές ληκύθους, οι οποίες, εκείνη την εποχή, χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά στην ταφική διαδικασία.

Το έθιμο άκμασε στον Πόντο, στην Ελλάδα το έφεραν οι  Πόντιοι πρόσφυγες, ενώ διασώθηκε και από τους Πόντιους στην πρώην Σοβιετική Ένωση. 

Σήμερα, μετά από λειτουργία την Κυριακή του Θωμά,  οι πιστοί του χωριού κατευθύνονται προς τα Μνήματα (....)  ανάβουν τα καντήλια και τα κεριά,  ο ιερέας  παπάς του χωρίου  ψάλει την επιμνημόσυνη δέηση και  διαβάζει όλα τα ονόματα των νεκρών που θα του δοθούν σε μικρά χαρτάκια. 

Στην συνέχεια κερνάνε ο ένας τον άλλον, αρχίζουν όλοι μαζί παρέα να πίνουν και να τρώνε με ποντιακά τραγούδια και τη συνοδεία ποντιακής λύρας, σε μία  μέρα που  οι ζωντανοί θυμούνται με νοσταλγία τους κεκοιμημένους αδελφούς τους. Είναι η μέρα που κανείς δεν επιτρέπεται να συγκινηθεί, να κλάψει και να λυπηθεί  πάνω από τους πεθαμένους του, αλλά να προσευχηθεί για Καλό Παράδεισο, Καλή Ανάσταση.

Φέτος, εμείς το έθιμο αυτό το αφιερώσαμε στον προσφάτως πεσόντα ήρωα της Πολεμικής Αεροπορίας Γεώργιο Μπαλταδώρο. 

Όπως γράφει συγκλονιστικά ένας σπουδαίος ποιητής μας, 
ο Τάσος  Λειβαδίτης 

Οι Αγνοούμενοι Στρατιώτες του 256 ΤΠ, μετά την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο το 1974.




Οι Αγνοούμενοι Στρατιώτες του 256 ΤΠ, μετά την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο το 1974.


Πενήντα οκτώ παλληκάρια που αγνοούνται ή έπεσαν ηρωϊκώς μαχόμενα υπέρ πίστεως και πατρίδος, θρηνεί η Κύπρος και το 256 τάγμα πεζικού. 

Οι Θράκες Νεομάρτυρες της Επανάστασης του 1821: Από τον Κύριλλο Στ΄ από την Αδριανούπολη, στους πέντε Νεομάρτυρες εξ ' Σαμοθράκης




Θ. Μαλκίδης 

Ο Κύριλλος Στ'  και οι πέντε Νεομάρτυρες οι εξ Σαμοθράκης και η μνήμη τους την Κυριακή του Θωμά



Είναι γεγονός ότι η συμβολή της Θράκης στην Εθνική Παλιγγενεσία αποτελεί ένα ακόμη μέρος της αποσιωπημένης ελληνικής ιστορίας. Μάλιστα η Θράκη έχει και αυτή ολοκαυτώματα και εξόδους, μαζικές δολοφονίες ηγετών και άπειρους νεομάρτυρες. 

Ο Κύριλλος ΣΤ΄ (κατά κόσμον Κωνσταντίνος Σερπεντζόγλου, 1769 ή 1775 - 22 Απριλίου 1821), Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως μεταξύ των ετών 1813 και 1818, γεννήθηκε στην Αδριανούπολη από φτωχούς γονείς που κατάγονταν από την Καισάρεια. 
Το Σεπτέμβριο του 1803 εξελέγη Μητροπολίτης Ικονίου, το 1810 μετατέθηκε στη Μητρόπολη Αδριανουπόλεως και στις 4 Μαρτίου 1813, μετά την παραίτηση του Πατριάρχη Ιερεμία Δ΄, εξελέγη Οικουμενικός Πατριάρχης, θέση στην οποία έμεινε την 13η Δεκεμβρίου 1818 όταν ο Σουλτάνος Μαχμούτ Β΄ τον ανάγκασε να παραιτηθεί.

Μετά την παραίτησή του αποσύρθηκε στην Αδριανούπολη, ενώ όταν ξέσπασε η Επανάσταση του 1821, το όνομά του συμπεριελήφθη στο διάταγμα του Σουλτάνου με το οποίο δινόταν η εντολή να εκτελεστούν περί τους 30 ιερωμένους και προύχοντες της Αδριανούπολης. 

Την 20 Απριλίου οι γενίτσαροι συνέλαβαν τον Κύριλλο τον οποίο μαζί με άλλους Έλληνες κρέμασαν από τα  κάγκελα ενός παραθύρου του κτιρίου της Μητρόπολης. Τα σώματα έμειναν κρεμασμένα τρεις ημέρες και κατόπιν ρίχτηκαν στον Έβρο που τότε είχε πλημμυρίσει.....Η Μνήμη του τιμάται την Κυριακή του Θωμά. 

Στο νησί της Σαμοθράκης, η κήρυξη της επανάστασης το Σεπτέμβριο του 1821 από τα τοπικά μυημένα μέλη στη Φιλική Εταιρεία, ακολούθησε ο γενικός ξεσηκωμός των Ελλήνων, παρά το γεγονός της εγγύτητας προς την πρωτεύουσα του οθωμανικού κράτους. Ως απάντηση  ο Σουλτάνος έστειλε  δύο χιλιάδες στρατιώτες. Η καταστροφή του νησιού ήταν ολοκληρωτική, από τις χιλιάδες των νεκρών, μέχρι τις λεηλασίες των οικιών και των εκκλησιών ενώ όσοι σώθηκαν πουλήθηκαν στην Κωνσταντινούπολη σαν σκλάβοι. 

Εφτακόσιοι από τους κατοίκους που είχαν καταφύγει στα βουνά, οι Οθωμανοί, τους έφεραν πίσω με δόλο δίνοντάς τους την εντύπωση ότι θα τους δώσουν χάρη. Όμως στην τοποθεσία «Εφκάς» στο κάστρο της πρωτεύουσας (της Χώρας), τους δολοφόνησαν σχεδόν όλους. Από τη μαζική αυτή δολοφονία, επέζησαν σύμφωνα με μαρτυρίες ξένων περιηγητών και του Σαμοθρακίτη ιερέα Γ. Μανωλάκη από 25 έως 30 οικογένειες, οι οποίες ζούσαν τα επόμενα χρόνια σε άθλια κατάσταση. Σημαντική μαρτυρία για το ολοκαύτωμα αποτελεί το έργο του Ί. Δραγούμη «Σαμοθράκη», ο οποίος δε διέσωσε μόνο ένα μέρος του συμβάντος, αλλά και την αναφορά στο τρυπημένο Ευαγγέλιο της εκκλησίας της Παναγίας στη Χώρα, το οποίο φυλάσσεται στο Εθνολογικό Μουσείο. Την καταστροφή της Σαμοθράκης την απεικόνισε ο Γάλλος Αύγουστος Βινσόν (Αuguste Vinchon) ο οποίος ζωγράφισε ένα πίνακα με θέμα τη σφαγή της Σαμοθράκης, που βρίσκεται στο Λούβρο.

Σημαντική παράμετρος του ολοκαυτώματος αποτελεί και ο βίαιος εξισλαμισμός πολλών Σαμοθρακιτών, που κατέληξαν δούλοι. Πέντε από τους επιζώντες του ολοκαυτώματος της Σαμοθράκης, οι Μανουήλ Παλογούδας, Μιχαήλ ο Κύπριος, Θεόδωρος Δημητρίου, Γεώργιος Κουρούνης και Γεώργιος Καλακίκος, γύρισαν το 1835 στη Σαμοθράκη και επέστρεψαν στην αρχική τους θρησκεία.

Για το λόγο αυτό μεταφέρθηκαν στην Μάκρη της Αλεξανδρούπολης, όπου ήταν η τοπική διοίκηση.
 Όταν τους οδήγησαν μπροστά στον διοικητή τους ρώτησε για την καταγωγή τους και τη ζωή τους. Οι άγιοι με ήρεμο τρόπο του απάντησαν για την καταστροφή, την αποδοχή του Ισλάμ και την επιστροφή στο Χριστιανισμό.
Αφού βασανίστηκαν θανατώθηκαν στις 6 Απριλίου 1835, Δευτέρα του Θωμά. Ο Μιχαήλ ο Κύπριος κατατεμαχίστηκε από δήμιους, οι Γεώργιος Κορούνης και Θεόδωρος Δημητρίου απαγχονίστηκαν μετά από βασανιστήρια, και οι Μανουήλ Παλογούδας και Γεώργιος Καλακίκος ρίχτηκαν σε σανίδια με αιχμηρά σίδερα. O πρώτος πέθανε, ο δεύτερος όμως θανατώθηκε με όπλο. 

Η μνήμη τους τιμάται την Κυριακή του Θωμά και αποτελούν τους πέντε νεομάρτυρες του νησιού και όλης της Θράκης. Τα λείψανα των αγίων φυλάσσονται οποίων υπάρχουν στην εκκλησία της Παναγίας στη Χώρα και στις εικόνες στις εκκλησίες του νησιού, όπως και στην απέναντι Θρακική ακτή της Αλεξανδρούπολης, απεικονίζονται με τη νησιώτικη ενδυμασία αλλά και με φουστανέλες.

Είναι οι Άγιοι που συνδύασαν όπως άλλοι πολλοί νεομάρτυρες της Θράκης και όλου του Ελληνισμού  την πίστη στην Ορθοδοξία και τον αγώνα για Ελευθερία, τα βασικά στοιχεία της Επανάστασης και της τελικής της επιτυχίας.