Τετάρτη 18 Απριλίου 2018

Το συγκλονιστικό μήνυμα του φυλακισμένου στην Τουρκία Έλληνα του Πόντου Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί για το Πάσχα. YANNİS’TEN PASKALYA MESAJI


Θ. Μαλκίδης 

Το συγκλονιστικό μήνυμα του φυλακισμένου στην Τουρκία Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί για το Πάσχα


Είναι μία ιδιαίτερη στιγμή όταν λαμβάνεις γράμμα από τις φυλακές της Τουρκίας, από το κελί του συμπατριώτη μας Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί. Ο φυλακισμένος στα τουρκικά κάτεργα για ένα σχεδόν χρόνο Έλληνας του Πόντου Γιάννης-Βασίλης Γιαϊλαλί μας έστειλε ένα συγκλονιστικό μήνυμα για το Πάσχα. 







"Γιορτάζω το Πάσχα όλων των Χριστιανών, ειδικά του Πόντου. Θέλω αυτή η  Ειρήνη του Πάσχα να αποτελέσει μέσο επιβίωσης και ανοχής.
Ο Απρίλιος και ο Μάιος είναι οι μήνες με τους μεγάλους πόνους για εμάς, είναι η 24η Απριλίου και η 19η Μαΐου. Για εμάς έχει περάσει ένας αιώνας ατέλειωτος πόνος, ένα μεγάλο τραύμα, μία ατελείωτη οδύνη. Θέλω να είμαι αισιόδοξος, να περιμένουμε το μέλλον και να ξεχάσουμε αυτό που έχουμε ζήσει για λίγο. Θέλω να πιστεύω ότι είναι δυνατόν να ζήσουμε μαζί. Κάθε φορά που πιστεύω ότι η συμβίωση είναι εφικτή, απελευθερώνεται δυναμική. Δεν πίστευα ότι αυτό που χτίστηκε εναντίον μας σε αυτή την περιοχή  ήταν μια σύμπτωση. 
Με συνέλαβαν στις 24 Απριλίου , στις μέρες κατά τις οποίες ο Ερντογάν πήγε στην Ελλάδα και κατέκρινε το ελληνικό κράτος για την κατάσταση των μουσουλμάνων της Θράκης. Κατηγορήθηκα εκείνες τις ημέρες για  τη δράση μου στα κοινωνικά μέσα όπου μοιράζομαι τις εμπειρίες του παρελθόντος  και τιμωρήθηκα για 1 έτος και 3 μήνες για προσβολή του Μουσταφά Κεμάλ. Όπως είπα και άλλη φορά, δεν πιστεύω στην σύμπτωση όταν πρόκειται για εμάς. Είναι το ίδιο μήνυμα όπως πριν από έναν αιώνα. Έχω κάποια ελπίδα και ξαφνικά βρίσκομαι πάλι πίσω πριν από έναν αιώνα.


Όπου και αν είμαστε, θα συνεχίσουμε να δείχνουμε την αξία της  αλληλεγγύης και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε "










Σε μια εποχή που η υποκρισία  και το ψεύδος αποτελούν μέρος της καθημερινότητας, ο  Γιάννης-Βασίλης Γιαϊλαλί , συνεχίζει να αγωνίζεται. Να μιλά μέσα από τη φυλακή, για αυτά που οι περισσότεροι, οι "ελεύθεροι", δεν τολμούν ούτε να τα σκεφτούν. 
Μπροστά στην επίσημη και προκλητική σιωπή στην Ελλάδα, εμείς συνεχίζουμε την συμπαράσταση μας στο  Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί  για να έρθει η ημέρα της ελευθερίας και δικαιοσύνης για τους λαούς της καθ' ημάς Ανατολής. 

ΛΕΥΤΕΡΙΑ στον Πόντιο αδελφό μας Γιάννη-Βασίλη Γιαϊλαλί




Υ. Γ Μία επιθυμία του Γιάννη -Βασίλη από τη φυλακή ήταν προς τη σύντροφό του Meral Geylani να ανάψει ένα κερί την Ανάσταση για αυτόν. Η Meral το άναψε στην εκκλησία της Αττάλειας......

YANNİS’TEN PASKALYA MESAJI

Tamer Çilingir



Hüzün kokar, özlem kokar, umut kokar hapishane mektupları. Her kim hapishane mektubu alırsa kendisini şanslı saymalı bence. 21.yüzyılda hüznü, özlemi ve umudu bir arada bulmak zor çünkü.
Yannis’ten uzun zamandır mektup alamıyordum. Yanıt almaksızın peşi sıra yazmaya karar vermiştik birbirimize. Nihayet dün aldım mektubunu. Bazı mektuplarımızın ulaşmadığını anladım hem ona hem bana.

Selam eder soranlara, merak edenlere.
Yunanistan’dakilere hitaben yazarken; ‘Sürgündeki halkımıza selam et diyerek başlamış’ ya bir an için düşündüm aslında insandan, güzelden yana olan herkesin kaderiydi sürgün olmak. Sadece topraklarımızdan sürülmedik; geçmişimizden, bugünümüzden ve geleceğimizden sürgünüz.
Kimilerimiz topraklarından, sevdiklerinden, kimilerimiz de yüreklerinden, insanlıklarından sürgün.
Paskalya için bir de mesaj yollamış Yannis; malum mektuplar geç elimize ulaştığından gecikmiş olsa da paylaşıyorum.


“Başta Pontoslular olmak üzere tüm Hristiyanların paskalyasını kutluyorum. Bu paskalya Barışa, bir arada yaşamaya ve hoşgörüye vesile olmasını istiyorum.
Nisan ayı ve Mayıs ayı bizler için büyük acıların yaşandığı aylar, 24 Nisan ve 19 Mayıs bizler için yüzyıllık dinmeyen bir acı, büyük bir travma, dinmeyen iyileşmeyen yaramız. Umutlu olmak istiyorum, geleceğe umutla bakmak ve yaşadıklarımızı bir nebze unutmak istiyorum. Ne olursa olsun bu coğrafya halkları ve renkleri için bir arada yaşamak mümkün diye düşünmek istiyorum. Yüzleşme mümkün diye düşündüğüm her an yeni yeni yaramıza tuz basılıyor. Bu coğrafyada bize karşı yapılanların bir tesadüf olduğuna inanmadım. Bir sürü gün ve ay varken 24 Nisan’ da tutuklanarak hapishaneye konuldum. Cumhurbaşkanının tam Yunanistan ‘a gittiği ve Batı Trakya Türkleri için Yunanistan devletini eleştirdiği günlerde halkımızın geçmişte yaşadıkları ile ilgili sosyal medyada yaptığım paylaşımlar üzerine dava açılmış ve tam da Cumhurbaşkanının Yunanistan’ a eleştirisinin tartışıldığı günlerde M. Kemal ‘e hakaretten 1yıl 3 ay ceza aldım. Dediğim gibi söz konusu bizler olduğunda tesadüf denen şeye inanmıyorum. Bu yüzyıl önce verilen mesaj ile aynı türde. Biraz umut var dediğim an da bile birden yine kendimi yüzyıl öncesinde buluyorum.



Her şeye rağmen nerede olursak olalım dayanışma içerisinde Eleni Çavuşlara Vasili ustalara layık duruş göstermeye devam edeceğiz Ne olursa olsun yine bu coğrafyada kemençelerimiz eşliğinde horona durup, türkülerimizi diğer halklar ile bir arada söyleyeceğiz.”
Ayrıca Meral’den (Geylani) bir rica da bulunmuş Yannis. Paskalya için Antalya ‘daki Rum Ortodoks kilisesine gidip mum yakmasını istemiş.  Meral de bu ricasını yerine getirmiş.

Meral, Yannis’in dileği için Antalya Ortodoks Kilisesi’nde onun için mum yaktı

Her mektubunda yaptığı gibi bir fotoğraf yollamış yine, onu da paylaşıyorum.