Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012

Το 5ο Συμπόσιο για τη Μικρασία του ΚΕΜΙΠΟ

Παρουσίαση Πρακτικών 5ου Συμποσίου του Κέντρου Μικρασιατικού Πολιτισμού (ΚΕΜΙΠΟ) Δήμου  Νέας Ιωνίας Αττικής

 


Το Κέντρο Σπουδής και Ανάδειξης Μικρασιατικού Πολιτισμού (ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ) του Δήμου Νέας Ιωνίας, στα πλαίσια των εκδηλώσεων για τα 90 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή παρουσίασε την περασμένη Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου, το βράδυ στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου τα Πρακτικά του 5ου Συμποσίου, που έγινε τον περασμένο Νοέμβρη, με θέμα:
« Η συμβολή των προσφύγων στην Πολιτική, Πολιτιστική και Οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας».

Μετά από μια σύντομη προσφώνηση του αντιπροέδρου κ. Λουκά Χριστοδούλου έγινε η προβολή ενός ντοκιμαντέρ από τα αρχεία της ΕΡΤ που έδειχνε τον ξεριζωμό.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο συντονιστής του προγράμματος, πρώην πρόεδρος του ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ κ. Χάρης Σαπουντζάκης, ο οποίος αφού παρουσίασε τους ομιλητές αναφέρθηκε με συντομία στο ιστορικό της διοργάνωσης των 5 συμποσίων και την έκδοση των αντίστοιχων τόμων των πρακτικών τους.

Το βιβλίο των πρακτικών είναι  ένας κομψός τόμος 300 περίπου σελίδων, που περιλαμβάνει 14 εισηγήσεις των κ.κ. Βλάση Αγτζίδη, Μιχάλη Βαρλά, Γαβριήλ Γ. Αρχάγγελου, Λάζαρου Εφραίμογλου, Νίκου Ιντζεσίλογλου, Ιω. Κατιμερτζόγλου, Δημ. Κιηγμά, Λένας Κορμά, Θεοφάνη Μαλκίδη, Γιώργου Μαυρογορδάτου, Μελ. Μελετόπουλου, Άλκη Ρήγου, Γεωργίου Ριζιώτη και Αλεξ. Χαρκιολάκη.



Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2012

Θεοφάνης Μαλκίδης: Η Κοινωνική Γενοκτονία στην Ελλάδα


Η Κοινωνική Γενοκτονία στην Ελλάδα και η Σύμβαση του ΟΗΕ για την Πρόληψη και την Καταστολή του Εγκλήματος της Γενοκτονίας

«Οι στόχοι ενός τέτοιου σχεδίου (Γενοκτονίας) …είναι η διάλυση των πολιτικών και κοινωνικών θεσμών, του πολιτισμού, της γλώσσας, των εθνικών αισθημάτων, της θρησκείας, καθώς και της οικονομικής ύπαρξης εθνικών ομάδων, καθώς και η καταστροφή της προσωπικής ασφάλειας, της ελευθερίας, της υγείας, της αξιοπρέπειας….».

(Ραφαήλ Λέμκιν Θεμελιωτής του όρου Γενοκτονία  Axis Rule in Europe. Washington 1944, p. 79- 95)

«Ο Μιγέλ Οβάλδο Ετσεκολάζ αστυνομικός διευθυντής στο Μπουένος Άιρες, κηρύχθηκε ένοχος, αφού σύμφωνα με το δικαστήριο, διέπραξε «εγκλήματα εναντίον της ανθρωπότητας στα πλαίσια μίας γενοκτονίας που συντελέστηκε μεταξύ 1976 και 1983».
 
(Ομοσπονδιακό Δικαστήριο Αργεντινής Νο1 υπόθεση 2251/06, Σεπτέμβριος 2006).

1. Η Γενοκτονία
Η νομική έννοια της «Γενοκτονίας»εφαρμόστηκε στην δίκη της Νυρεμβέργης και αναφέρεται σε έναν ορισμένο τύπο εγκλήματος που έως τότε ήταν σχεδόν ασήμαντος, και αποδίδεται στην πρώτη νομικά καταχωρημένη διάπραξη αυτού του εγκλήματος: την συστηματική εξόντωση των Εβραίων και των άλλων Λαών από τους Ναζί.

Στη Δίκη της Νυρεμβέργης, απαγγέλθηκαν κατηγορίες για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας (εγκλήματα εις βάρος άμαχου πληθυσμού λόγω «φυλής», θρησκείας,πολιτικών πεποιθήσεων ή σωματικής κατάστασης).
Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ασχολείται από την πρώτη της σύνοδο το 1946, με το ζήτημα που τιτλοφορεί: «Η πρόληψη και η καταστολή του εγκλήματος της γενοκτονίας» επιφορτίζοντας το
Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο να αναλάβει μελέτες εν όψει της προετοιμασίας ενός σχεδίου σύμβασης.
Το σχέδιο σύμβασης είναι έτοιμο δυο χρόνια αργότερα σύμφωνα με μια διαδικασία που προκαλεί την παρέμβαση, εκτός του ίδιου του Οικονομικού και Κοινωνικού Συμβουλίου, της επιτροπής ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και μίας ειδικής επιτροπής και συμβουλών ειδικών, στους οποίους ανήκε και ο καθηγητής Ραφαήλ Λέμκιν. Ο Λέμκιν εισήγαγε το νέο όρο Genocide (Γενοκτονία), από τις ελληνικές λέξη γένος καικτείνω.

Ο Λέμκιν είχε ήδη παρουσιάσει την έννοια της Γενοκτονίας στο έργο του για τον «Άξονα στην κατεχόμενη Ευρώπη», όπου είχε αναφέρει τα εξής: «Σε γενικές γραμμές,η γενοκτονία δεν συνεπάγεται απαραίτητα την άμεση καταστροφή ενός έθνους, εκτός εάν επιτυγχάνεται με μαζικές δολοφονίες όλων των μελών ενός έθνους. Σκοπός είναι μάλλον να σημάνει ένα συντονισμένο σχέδιο των διαφόρων δράσεων που αποσκοπούν στην καταστροφή των βασικών θεμελίων του ζωής των εθνικών ομάδων, με στόχο να αφανίσει τις ίδιες τις ομάδες.

Οι στόχοι ενός τέτοιου σχεδίου είναι διάλυση των πολιτικών και κοινωνικών θεσμών, του πολιτισμού, της γλώσσας, των εθνικών αισθημάτων, της θρησκεία,καθώς και της οικονομικής ύπαρξης εθνικών ομάδων, καθώς και η καταστροφή της προσωπικής ασφάλειας, της ελευθερίας, της υγείας, της αξιοπρέπειας, και ακόμη και των ζωών των ατόμων που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες.

Η Γενοκτονία στρέφεται κατά της εθνικής ομάδας ως μία οντότητα, καθώς και οι ενέργειες που εμπλέκονται στρέφεται κατά ιδιωτών, όχι ως ιδιώτες, αλλά ως μέλη της εθνικής ομάδας. H Γενοκτονία έχει δύο φάσεις: Μία, την καταστροφή του εθνικού προτύπου των καταπιεσμένων ομάδας και την άλλη, η επιβολή του εθνικού προτύπου του καταπιεστή. Η επιβολή, με τη σειρά τους, μπορούν να πραγματοποιηθούν κατόπιν των καταπιεσμένων πληθυσμού που επιτρέπεται να παραμείνουν ή να φύγει από την περιοχή. Μετά την απομάκρυνση του πληθυσμού και ο αποικισμός από τους πολίτες του καταπιεστή».

Ο ΟΗΕ ψηφίζει στη Γενική Συνέλευση της 9/12/1948 (αρ.απόφασης 260- ΙΙΙ-Α)- τέθηκε σε ισχύ από την 12ηΙανουαρίου 1951-τη συνθήκη για την πρόληψη και τιμωρίας του εγκλήματος της γενοκτονίας, η οποία αποτελείται από 19 άρθρα. Στο προοίμιό της αναφέρονται τα εξής: «αναγνωρίζοντας ότι σε όλες τις ιστορικές περιόδους η γενοκτονία έχει προκαλέσει μεγάλες ανθρωπιστικές απώλειες..», «για την πρόληψη απαιτείται παγκόσμια συνεργασία..»

2. Η Σύμβαση του ΟΗΕ για την Πρόληψη και την Καταστολή του Εγκλήματος της Γενοκτονίας και οι ευθύνες του θύτη

Τα βασικά σημεία της συνθήκης για τη γενοκτονία έχουν ως εξής:
«Τα συμβαλλόμενα μέρη επιβεβαιούν ότι η γενοκτονία. συντελουμένη είτε εν καιρώ ειρήνης είτε εν καιρώ πολέμου, τυγχάνει έγκλημα διεθνούς δικαίου και αναλαμβάνουν την υποχρέωσιν να προλαμβάνουν και να τιμωρούν τούτο». (Άρθρο 1)

«Γενοκτονία σημαίνει οποιαδήποτε από τις ακόλουθες πράξεις οι οποίες διαπράττονται με την πρόθεση καταστροφής, εν όλω ή εν μέρει, μίας εθνικής, εθνοτικής, φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδας ως τέτοιας

α) ανθρωποκτονία μελών της ομάδας,

β) πρόκληση βαρείας σωματικής ή διανοητικής βλάβης σε μέλη της ομάδας

γ) με πρόθεση επιβολή επί της ομάδας συνθηκών ζωής υπολογισμένων να επιφέρουν τη φυσική καταστροφή της εν όλω ή εν μέρει,

δ) επιβολή μέτρων που σκοπεύουν στην παρεμπόδιση των γεννήσεων εντός της ομάδας

ε) δια της βίας μεταφορά παιδιών της ομάδας σε άλλη ομάδα». (Άρθρο 2).

Επίσης σε επόμενα άρθρα της Συνθήκης αναφέρονται τα εξής: «Οι παρακάτω αξιόποινες πράξεις τιμωρούνται»: α) γενοκτονία, β) συνωμοσία προς διάπραξη γενοκτονίας, γ) άμεσα ή έμμεσα η υποκίνηση διάπραξης γενοκτονίας, δ) απόπειρα διάπραξης γενοκτονίας, ε)συμμετοχή σε γενοκτονία».( Άρθρο 3).

«Τιμωρούνται τα άτομα που συνωμοτούν και πράττουν τα προαναφερόμενα στο άρθρο 3, ανεξαιρέτως αν έδρασαν με συνταγματικότητα, με δημόσια εντολή ή ατομικά». (Άρθρο4). «Τα άτομα που διέπραξαν γενοκτονία ή μια οποιαδήποτε από τις άλλες πράξεις που απαριθμούνται στο άρθρο 3, θα τιμωρούνται ανεξάρτητα αν είναι μέλη κυβέρνησης, κρατικοί λειτουργοί ή ιδιώτες». (Άρθρο 5).

«Τα άτομα που ευθύνονται για πράξη γενοκτονίας ή άλλη πράξη όπως αναφέρεται στο 3ο άρθρο, πρέπει να δικαστούν στη χώρα που έχει διαπραχθεί το αδίκημα ή σε κάποιο διεθνές ποινικό Δικαστήριο που θα γίνει αποδεκτό από τους συμβαλλόμενους…..». (Άρθρο 6).

Σύμφωνα με τη Σύμβαση η γενοκτονία αφορά ένα έγκλημα που αποβλέπει στη συστηματική, με βίαια ως επί το πλείστον μέσα, επιδιωκόμενη εξόντωση ολόκληρης φυλής ή τμήματος αυτής σε ορισμένο τόπο και πρόκειται για ένα πρωτογενές έγκλημα, το οποίο δεν έχει συνάρτηση με πολεμικές συγκρούσεις. Είναι η καταστροφή ενός έθνους ή μιας εθνικής ομάδας, ένα συντονισμένο σχέδιο διαφόρων ενεργειών που τείνουν να καταστρέψουν τα ουσιαστικά θεμέλια της ζωής των εθνικών ομάδων, με στόχο να εξοντωθούν αυτές οι ομάδες.

Η γενοκτονία αποτελεί το πιο βαρύ έγκλημα, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, για το οποίο μάλιστα δεν υπάρχει παραγραφή. Αυτός ο οποίος διαπράττει τη γενοκτονία δεν εξοντώνει μια ομάδα για κάτι που έκανε,αλλά για κάτι που είναι.

Η λήξη του Ψυχρού Πολέμου έδειξε ότι οι Γενοκτονίες, με διάφορες μορφές δεν σταμάτησαν να υλοποιούνται, ενώ παλιές, αποσιωπημένες γενοκτονίες ήρθαν στην επιφάνεια.

Για παράδειγμα αναφέρουμε την περίπτωση του στρατιωτικού καθεστώτος στην Αργεντινή. Ένας εκ των βασανιστών του καθεστώτος, ο Μιγέλ Οβάλδο Ετσεκολάζ αστυνομικός διευθυντής στο Μπουένος Άιρες, κηρύχθηκε ένοχος,αφού σύμφωνα με το δικαστήριο, διέπραξε «εγκλήματα εναντίον της ανθρωπότητας στα πλαίσια μίας γενοκτονίας που συντελέστηκε μεταξύ 1976 και 1983». (Ομοσπονδιακό Δικαστήριο Νο1 υπόθεση 2251/06, Σεπτέμβριος 2006).

Ο δικαστής Ροσάνσκι, παρότι θεωρούσε ότι ο ορισμός της Γενοκτονίας ήταν νομικά τεκμηριωμένος, επισήμανε ότι ο ΟΗΕ, ως άμεση αντίδραση στο Ολοκαύτωμα, είχε υιοθετήσει ομόφωνα ένα ψήφισμα που καταδίκαζε ως γενοκτονία κάθε προσπάθεια «να καταστραφούν φυλετικές, θρησκευτικές, πολιτικές και άλλες ομάδες, ολικά εν μέρει».

Η φράση όμως «πολιτικές ομάδες» αφαιρέθηκε από τη Σύμβαση κατ΄ απαίτηση του Στάλιν, ο οποίος υποστηρίχθηκε και από άλλους ηγέτες, αφού η έκφραση θα μπορούσε να θεωρηθεί Γενοκτονία.

3. Αντί επιλόγου

Η Κοινωνική Γενοκτονία στην Ελλάδα είναι μία πραγματικότητα. Με εκβιασμούς και τρομοκρατία του τύπου «Χρεοκοπία», «θα φύγουμε από το ευρώ και θα γυρίσουμε στη δραχμή», «δεν θα έχουμε να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις», «θα υπάρξει πείνα», καταλύθηκε η εθνική κυριαρχία, λεηλατήθηκε η δημόσια περιουσία και καταστράφηκαν οι ζωές μας και οι ζωές των επόμενων γενεών.

Σύμφωνα με τον τύπο και με την ουσία της Σύμβασης του ΟΗΕ για την Πρόληψη και την Καταστολή του Εγκλήματος της Γενοκτονίας, με την αναφορά του Λέμκιν ότι Γενοκτονία αποτελεί, μεταξύ των άλλων, η διάλυση των πολιτικών και κοινωνικών θεσμών, του πολιτισμού, της γλώσσας, των εθνικών αισθημάτων, της θρησκείας, ….της οικονομικής ύπαρξης εθνικών ομάδων, …η καταστροφή της προσωπικής ασφάλειας, της ελευθερίας, της υγείας, της αξιοπρέπειας….» και με το νομικό προηγούμενο της Αργεντινής, οι υπεύθυνοι για την Κοινωνική Γενοκτονία στην Ελλάδα, οφείλουν να λογοδοτήσουν. Πριν είναι πολύ αργά!


Yπενθύμιση :έχουν ήδη κατατεθεί τουλάχιστον δυο προσφυγές στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο οι οποίες αφορούν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και γενοκτονία των Ελλήνων σε εξέλιξη.
 

Υπάρχει επίσης και μια έκκληση συλλογής υπογραφών που αποσκοπεί στην ευρύτερη γνωστοποίηση των εγκλημάτων αυτών, στην καθυστέρηση τους και στην άσκηση πιέσεων για την τάχιστη διερεύνησή τους από τον αρμόδιο Εισαγγελέα. http://www.gopetition.com/petitions/save-democracy-in-greece-save-the-cradle-of-western-c/sign.html Ενισχύστε και εσείς με την υπογραφή σας την πρωτοβουλία αυτή.

Εκδήλωση για το Νεοκλή Σαρρή


Ο Σύλλογος Κωνσταντινουπολιτών, τιμώντας τη μνήμη του Νεοκλή Σαρρή, σας προσκαλεί

σε Εκδήλωση με θέμα:

«Ο Νεοκλής Σαρρής ως πνευματική και αγωνιστική μορφή του Ελληνισμού»η οποία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 10:00 π.μ..
στην Αίθουσα Τελετών του Μεγάρου του Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτών, Δημοσθένους 117, Καλλιθέα.

Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2012

ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΒΡΑΣ

ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΒΡΑΣ – ο “Αγιο-Ραφαήλ” του Πόντου!



Η μεγάλη μορφή της Τραπεζούντας που αντιμετώπισε τους Σελτζούκους, αιχμαλωτίστηκε, ομολόγησε την Ορθόδοξη Πίστη, υποβλήθηκε σε φρικτούς ακρωτηριασμούς όλων των μελών του σώματός του από τους απίστους και στο τέλος την αγία κάρα του, ο ασεβέστατος και βαρβαρώτατος Αμυράλης, την έκανε ποτήριο συμποσίων!!!

Αναλυτικά ο βίος του “άγνωστου” Μεγαλομάρτυρα του Πόντου:

Πολεμικό Ναυτικό και απελευθέρωση Σαμοθράκης

Εκδηλώσεις του Πολεμικού Ναυτικού για τα 100 χρόνια των Βαλκανικών Πολέμων . Απελευθέρωση της Σαμοθράκης και των άλλων νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου

 

 
 
Στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 ετών από τους νικηφόρου Βαλκανικούς Πολέμους, το Πολεμικό Ναυτικό έχει προγραμματίσει τις ακόλουθες εκδηλώσεις:

Δευτέρα, 1 Οκτωβρίου 2012

Εκδηλώσεις στην Παναγία Σουμελά των ΗΠΑ

Το Ιερό Ιδρυμα Ποντίων ΗΠΑ και Καναδά "Παναγία Σουμελά" τίμησε την μνήμη του ευεργέτη Νίκου Κεφαλίδη
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Εφημερίδα Εθνικός Κήρυκας


Το Ιερό Ιδρυμα «Παναγία Σουμελά» Ποντίων Αμερικής και Καναδά τίμησε την μνήμη του Νίκου Κεφαλίδη, του επιχειρηματία και μεγάλου ευεργέτη του, που σκοτώθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 1998 όταν το αεροπλάνο της πτήσης Swissair 111 (από Νέα Υόρκη προς Γενεύη Ελβετίας κατέπεσε ανοιχτά του Χάλιφαξ του Καναδά (σε απόσταση περίπου 35 μιλίων από το ομώνυμο διεθνές αεροδρόμιο).

Οι εκδηλώσεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν τοστο Ιερό Ιδρυμα Παναγία Σουμελά στο Ουέστ Μίλφορντ της Νέας Ιερσέης, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος Δρ. Χαράλαμπος Βασιλειάδης είχαν ως στόχο να αποτίσουν φόρο τιμής στις χιλιάδες αθώες ψυχές Ελλήνων και Ορθοδόξων που χάθηκαν τις εννέα τελευταίες δεκαετίες «από πρακτικές και χέρια ζωσμένα με απύθμενο φανατισμό με ειδικότερη αναφορά στα τελευταία 90 χρόνια, από τον Κεμάλ μέχρι την Αλ Κάιντα και τις επιπτώσεις των ενεργειών τους στον Ελληνισμό και στην Ορθοδοξία»

Ολα τα εγκλήματα, από την εποχή των φρικαλέων και απάνθρωπων εξοντώσεων, πορειών θανάτου και εθνικών εκκαθαρίσεων του Κεμάλ Ατατούρκ, των ομοϊδεατών και οπαδών του μέχρι τα τρομοκρατικά κτυπήματα μίσους της Αλ Κάιντα, διαπράχτηκαν από χέρια οπλισμένων με φανατισμό και στράφηκαν κατά αθώων, στράφηκαν κατά της ανθρωπότητας.

Ηταν μια εκδήλωση που αφορούσε τρεις γενιές Ελλήνων, των παππούδων και γιαγιάδων μας το 1921-22, των γονιών μας το 1955 και των αδερφών μας το 2001», επεσήμανε ο Δρ. Βασιλειάδης.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με Μέγα Εσπερινό χοροστατούντος του Επισκόπου Μελόης κ. Φιλοθέου συμπαριστατουμένου υπό του Πρωτοσύγκελου της Ιεράς Μητροπόλεως Νέας Ιερσέης Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτη Κωνσταντίνου Μερσινιά και συνεπικουρουμένων υπό του διακόνου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής Χρυσόστομου Πάνου.
Ο λόγος του Επισκόπου Μελόης, όπως επεσήμανε ο Δρ. Βασιλειάδης, ήταν πάντα πνευματικά μεστός και άμεσος, ενέπνευσε με υψηλά μηνύματα πίστης, αγάπης, συνεργασίας και ομόνοιας τους καλεσμένους.

Ακολούθησε επιμνημόσυνη Δέηση και κατάθεση στεφάνου στο υπό ανέγερση Μνημείο-Ηρώο στο χώρο του Ιερού Ιδρύματος στο Ουέστ Μίλφορντ στη πολιτεία New Jersey.

Ακολούθησε η πολυθεματική εκδήλωση στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ιδρύματος όπου παρουσιάστηκαν συνοπτικά τραγικά γεγονότα των τελευταίων 90 ετών που μας άφησαν ανεξίτηλα σημάδια. Τραγικά γεγονότα που ξετυλίχτηκαν μέσα από πορείες φανατισμού και εκδίκησης, μέσα από ενέργειες μίσους, τρομοκρατίας και καταστροφής.

Η πρώτη παρουσίαση αφορούσε τα θύματα του Ολοκαυτώματος της ηρωικής Επτάκωμης Σάντας, του «Σουλίου του Πόντου», το Σεπτέμβριο του 1921. Η παρουσίαση έγινε από την κ. Ιωάννα Τσιλφίδου από το Norwalk, CT, συζύγου του δραστήριου και αγαπητού προέδρου του τοπικού Συλλόγου Ποντίων «Ο Πόντος», κ. Γεωργίου Τσιλφίδη.

Η δεύτερη παρουσίαση αφορούσε τα θύματα της ελίτ του Ποντιακού Ελληνισμού που απαγχονίστηκαν μετά από δικές-παρωδίες από λεγόμενα «Δικαστήρια Ανεξαρτησίας» στην Αμάσεια του Πόντου το Σεπτέμβριο του 1921. Την παρουσίαση έκανε ο κ. Τριαντάφυλλος Καλεμκερίδης από τη Νέα Υόρκη, δραστήριο μέλος του τοπικού Συλλόγου «Κομνηνοί» Νέας Υόρκης.

Η τρίτη παρουσίαση αφορούσε τα θύματα της ολέθριας Μικρασιατικής Καταστροφής το Σεπτέμβριο του 1922. Την παρουσίαση έκανε ο κ. Αθανάσιος Καϊρακτίδης από την Νέα Υόρκη, δραστήριο μέλος και σημαντικού συνεργάτη του Ιερού Ιδρύματος.

Η τέταρτη παρουσίαση αφορούσε τα θύματα του πογκρόμ της Πόλης το Σεπτέμβριο του 1955. Την παρουσίαση έκανε ο Κωνσταντινουπολίτης στην καταγωγή και πρόεδρος της Πανθρακικής Ενωσης Αμερικής, κ. Βασίλειος Τσιφτσής από τη Νέα Υόρκη.

Τα κείμενα και των τεσσάρων προαναφερθέντων παρουσιάσεων ήταν του εξαιρετικού συνεργάτη του Ιδρύματος Δρ. Θεοφάνη Μαλκίδη από την Αλεξανδρούπολη.

Η τελευταία παρουσίαση αφορούσε τα τρομοκρατικά κτυπήματα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 κατά των ΗΠΑ. Μνημονεύσαμε και τιμήσαμε τους συμπολίτες μας που έχασαν τη ζωή τους αλλά που θυσιάστηκαν στο βωμό του καθήκοντος κατά τη διάρκεια αυτών των συνταρακτικών γεγονότων στην ιστορία της Αμερικής. Την παρουσίαση έκανε ο κ. Γεώργιος Τσιλφίδης από το Νόργουακ, δραστήριο μέλος του τοπικού Συλλόγου Ποντίων αλλά και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ιερού Ιδρύματος. Τα κείμενα ήταν της Ελένης Κυριλλίδου από τη Νέα Υόρκη, ταμία του Ιερού Ιδρύματος και του κ. Γεωργίου Τσιλφίδη.

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Δρ. Χαράλαμπος Βασιλειάδης αναφέρθηκε συνοπτικά στον Μέγα Ευεργέτη του Ιδρύματος και εξαίρετο ομογενή, τον αείμνηστο Νίκο Κεφαλίδη, που έχασε απρόσμενα και τραγικά τη ζωή του σε αεροπορικό δυστύχημα της πτήσης Swissair 111 την 2α Σεπτεμβρίου 1998. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκε οπτικοακουστικό αφιέρωμα στην 11η Σεπτεμβρίου.

Δραττόμενος ο πρόεδρος του Ιδρύματος του γεγονότος της αγιοποίησης της Πόντιας στη καταγωγή, Σοφίας Χοτοκουρίδου, την 1η Ιουλίου 2012 από τον Παναγιότατο Οικουμενικό μας Πατριάρχη κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Καστοριά (η ασκήτισσα μοναχή Σοφία μόνασε στην Ιερά Μονή του Γενεθλίου της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Κλεισούρα της Καστοριάς) χάρισε στον Επίσκοπο Μελόης κ. Φιλόθεο μια φωτο-εικόνα της Αγίας Σοφίας Χοτοκουρίδου. Ας σημειωθεί ότι το Ιδρυμα ενημερώθηκε από τον Επίσκοπο για την αγιοποίηση της Σοφίας Χοτοκουρίδου.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης προσφέρθηκαν γλυκά και ροφήματα.
 
http://www.ekirikas.com/ImagesUP/52454%20panagia%20soumela.jpg

Στο στιγμιότυπο ο Βασίλειος Βασιλειάδης, επίτιμος Πρόεδρος του Ιερού Ιδρύματος (κέντρο) και οι δωρητές του Ιδρύματος Αναστάσιος Αμανατίδης (αριστερά) και Νικόλαος Βατσικούρας.