Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

Αλεξανδρούπολη: Μία μεγάλη εκδήλωση και πορεία για τη Γενοκτονία



Με ομιλία και δρώμενα στο Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης και με πορεία προς το μνημείο της Γενοκτονίας, που είχαν τα χαρακτηριστικά της μαζικότητας, έγινε η  ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ στην Αλεξανδρούπολη.

Την οργάνωση είχαν ο  Μορφωτικός Σύλλογος Ποντίων Νομού Έβρου “Αλέξιος Κομνηνός” , ο Ποντιακός Σύλλογος Αετοχωριτών “Η Σάντα” , ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πεύκων “Οι Ρίζες”, Πολιτιστικός Σύλλογος Νίψας , ο Πολιτιστικός Σύλλογος “Άγιος Γεώργιος ” Νέας Χηλής,ο  Ποντιακός Σύλλογος Φερών “Παναγία Σουμελά”,ο  Μορφωτικός και Εξωραιστικός Σύλλογος Παλαγίας “Μέγας Αλέξανδρος”, ο Ποντιακός Σύλλογος Δωρικού “Ακρίτες Κομνηνοί”,ο  Σύλλογος Γυναικών “Οι Επίγονοι” , ενώ την παρουσίαση της εκδήλωσης έκανε ο δημοσιογράφος Δημήτρης Κολιός.
 
 
Στην εκδήλωση μίλησε ο Θ. Μαλκίδης ο οποίος ανέφερε μεταξύ των άλλων τα εξής:


Επαρουσιάσθην εις το δικαστήριον Ιστικλάλ, σήμερον θα δοθή η απόφασις η οποία βεβαίως θα είναι καταδικαστική......”,
 
 

Μία πράξη που σημάδεψε τη Γενοκτονία αφορά τη δολοφονία της ηγεσίας των Ελλήνων, όπως ακριβώς συνέβη και στην περίπτωση των Αρμενίων. Χωρίς ηγέτες δεν υπάρχει καθοδήγηση του έθνους.
Τα λεγόμενα «δικαστήρια ανεξαρτησίας» που στήθηκαν στην Αμάσεια εκδίδουν «αποφάσεις» και εκτελούνται πρόκριτοι, βουλευτές, δημοσιογράφοι, καθηγητές, δάσκαλοι, μαθητές γυμνασίων, κληρικοί, από τους οποίους ζητούνται δηλώσεις ότι συμμετείχαν στην οργάνωση του απελευθερωτικού κινήματος στον Πόντο. Όπως κατήγγειλε το Οικουμενικό Πατριαρχείο οι υποτιθέμενοι ένοχοι τις «δηλώσεις» τους τις υπέγραψαν μετά τη θανατική καταδίκη τους, την παραμονή της εκτέλεσής τους ή ακόμη και όντας δολοφονημένοι από καιρό. Τέτοιες περιπτώσεις είναι του δικηγόρου Χ. Ελευθεριάδη δικηγόρου στην Κερασούντα, του Μ. Μαυρίδη, του Γ. Καλογερόπουλου, του Α. Δελικάρη, του Λ. Τεσταμπασίδη, του Δ. Ελευθεριάδη. Ακόμη θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο καθηγητής Γ. Παπαμάρκου, ο διευθυντής της Οθωμανικής Τράπεζας Π. Παπαδόπουλος και ο έμπορος Θ. Εκμεντζίογλου οι οποίοι ήταν ήδη νεκροί από την προηγούμενη της εκτέλεσής τους μεταφέρθηκαν στον τόπο του μαζικού εγκλήματος προκειμένου τα άψυχά σώματά τους να υποστούν την ποινή τους.
H καταδίκη και ο απαγχονισμός στην Aμάσεια όλης της θρησκευτικής, πνευματικής και πολιτικής ηγεσίας ήταν μια προσχεδιασμένη δολοφονική πράξη, η οποία αποτελεί την επιτομή της Γενοκτονίας. Ξεχωρίζουν οι επιστολής του Α. Ακριτίδη και του Μ. Κωφίδη, οι οποίες είναι πραγματικά εκπληκτικές από κάθε άποψη και δείχνουν το μέγεθος του εγκλήματος, αλλά και την καρτερικότητα και την ελπίδα Ελλήνων, μπροστά στη μαζική σφαγή.
Αποκαλυπτική είναι η επιστολή του μελλοθάνατου Αλέξανδρου Ακριτίδη, εμπόρου Τραπεζούντας προς την οικογένειά του, λίγο πριν τον απαγχονισμό του στην Αμάσεια. Για πολλούς, όπως και η επόμενη του Μ. Κωφίδη θεωρούνται η πεμπτουσία της Ρωμηοσύνης: «1921 7βρ 5 Κυριακή Γλυκυτάτη μου Κλειώ Σήμερον ετελέσθη εν τη φυλακή λειτουργία και εκοινωνήσαμε όλοι, περί τους 100 από διάφορα μέρη. Έχει αποφασισθεί ο δια της κρεμάλας θάνατος. Αύριον θα πηγαίνουν οι 60, μεταξύ αυτών οι 5 Τραπεζούντιοι και θα γίνει ο δι’ αγχόνης θάνατος. Την Τρίτην δεν θα είμεθα εν ζωή, ο Θεός να μας αξιώσει τους ουρανούς και σε σας να δώσει ευλογίαν και υπομονήν και άλλο κακόν να μη δοκιμάσητε. Όταν θα μάθετε το λυπηρόν γεγονός να μη χαλάσετε τον κόσμον, να έχετε υπομονή. Τα παιδιά ας παίξουν και ας χορέψουν. Ας σε βλέπω να κανονίσης όλα όπως ξέρεις εσύ. Ο αγαπητός μου Θεόδωρος ας αναλαμβάνει πατρικά καθήκοντα και να μην αδικήσει κανένα από τα παιδιά τον Γέργον να τελειώσει το σχολείον και να γίνει καλός πολίτης. Τον Γιάννην ας τον έχει μαζί του στη δουλειά. Από τα μικρά, τον Παναγιώτη να στείλεις στο σχολείο, την Βαλεντίνην να την μάθης ραπτικήν. Την Φωφών να μη χωρίζεσαι ενόσω ζεις. Εις τον Στάθιον τας ευχάς μου και την υποχρέωσιν όπως χωρίς αμοιβήν διεκπεραιώσει όλας τα οικογενειακάς μου υποθέσεις που θα του αναθέσητε. Ο παπα Συμεών ας με μνημονεύσει ενόσω ζη. Να δώσης 5 λίρες στην Φιλόπτωχον, 5 λίρες στην Μέριμναν, 5 λίρες στου Λυκαστή το σχολείον. Και ας με συγχωρέσουν όλοι οι αδελφοί μου, οι νυφάδες και όλοι οι συγγενείς και φίλοι. Αντίο βαίνω προς τον πατέρα και συγχωρήσατέ μου ο υμέτερος Αλ. Γ. Ακριτίδης»
Στο ίδιο κλίμα και η επιστολή του Ματθαίου Κωφίδη βουλευτή Τραπεζούντας :
«15/28 Σεπτεμβρίου 1921 φυλακαί Τιμαρχανέ – Αμασείας Φιλτάτη Ουρανία Χθες ημέραν της Σταυροπροσκυνήσεως επαρουσιάσθην εις το δικαστήριον Ιστικλάλ, καμίαν ελπίδα δεν έχω πλέον, σήμερον θα δοθή η απόφασις η οποία βεβαίως θα είναι καταδικαστική, σας αφίνω υγείαν και εις την προστασίαν του Παναγάθου, περιττά τα πολλά λόγια, θάρρος και εγκαρτέρησις και ελπίς επί Κύριον, δια να ημπορέσης το κατά δύναμιν να σηκώσης το βαρύ φορτίον σου. Σας γλυκοφιλώ όλους Ο Ματθαίος σου Υ.Γ. Εις τα φίλτατα την ευχήν μου, καλήν πρόοδον και καλήν διαγωγήν όπως η ψυχή μου και μακρόθεν αγάλλεται. Ο ίδιος»

Δείτε την ομιλία







 

Τρίτη, 26 Μαΐου 2015

H Γενοκτονία ήταν Γυναικοκτονία και Παιδοκτονία.




Θ. Μαλκίδης

 
H Γενοκτονία ήταν Γυναικοκτονία και Παιδοκτονία.


Μέρος της ομιλίας του Θ. Μαλκίδη στις εκδηλώσεις μνήμης που οργάνωσαν ο Δήμος Αγρινίου και ο Σύλλογος Ποντίων Αιτωλοακαρνανίας “Δημήτρης Ψαθάς”


 
Ιδιαίτερη θέση στη Γενοκτονία κρατά η γυναίκα και το παιδί, που αποτέλεσαν αφενός συγκεκριμένο στόχο του προμελετημένου εγκλήματος, λόγω του ειδικού τους βάρους στην κοινωνία και την οικογένεια, αφετέρου ήταν αποδέκτες όλων των επιπτώσεων της Γενοκτονίας (χηρεία, προσφυγιά, βιασμός, ορφάνια κ.ά).Έτσι μέσα στη Γενοκτονία έχουμε και μια Γυναικοκτονία και μία Παιδοκτονία.

Με την στρατολόγηση, την εξορία, τα τάγματα εργασίας, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και άλλες μεθόδους, οι νεοτουρκικές και κεμαλικές ομάδες δολοφονούσαν τους άνδρες. Πίσω στις εστίες έμεναν ως στηρίγματα της οικογενειακής και κοινωνικής ζωής οι γυναίκες, έχοντας να προστατεύσουν παιδιά και ηλικιωμένους και να διατηρήσουν ένα ελάχιστο επίπεδο διαβίωσης-επιβίωσης. Η γυναίκα είναι η πηγή της ζωής, κάθε δολοφονία στερούσε από τον Ελληνισμό τη βιολογική του συνέχεια. Όπου δεν μπορούσε να γίνει αυτό, υπήρχε ο βιασμός και ο καρπός της αγάπης, του έρωτα, των πιο ωραίων ανθρώπινων συναισθημάτων, η μητρότητα και η οικογένεια, μετατρεπόταν σε ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, σε εκτρώσεις στην Ελλάδα, σε παντοτινή υπενθύμιση του εγκλήματος. Παράλληλα υπήρχε ο βιασμός των εγκύων και μετέπειτα η δολοφονία μητέρας και εμβρύου, υπήρχε ο εγκλεισμός χιλιάδων γυναικών σε τουρκικά σπίτια. Άλλες γυναίκες αναγκάστηκαν να παραδώσουν στους αντάρτες τα βρέφη τους ώστε το κλάμα τους να μη τους προδώσει στους διώκτες τους.

Η εφαρμογή μιας πολιτικής μαζικής βίας ενάντια στις γυναίκες και τα παιδιά με τη βίαιη αρπαγή γυναικών και τον εγκλεισμό τους σε οικίες Τούρκων, το βίαιο εξισλαμισμό τους, τους μαζικούς βιασμούς και βίαιες εγκυμοσύνες, τη δολοφονία εγκύων γυναικών, τη βίαιη αρπαγή παιδιών, βρεφών από τις μητέρες τους, από τις οικογένειές τους και μεταφορά τους σε τουρκικές οικογένειες, αποτέλεσε ειδική παράμετρο του μαζικού εγκλήματος.

Τον Οκτώβριο του 1921 υπάρχουν στοιχεία για δέκα χιλιάδες γυναικόπαιδα, τα οποία «ευρίσκοντο στα όρη της Μπάφρας». Έχει ενδιαφέρον από κάθε άποψη η σύσταση από την Κοινωνία των Εθνών επιτροπής για τον εκτοπισμό γυναικών και παιδιών, η οποία εξέτασε τις βιαιότητες εναντίον του ελληνικού πληθυσμού. Η επιτροπή ανακάλυψε πλαστά έγγραφα τα οποία τα εμφάνιζαν ως μουσουλμανικού θρησκεύματος, ενώ ο Έλληνας εκπρόσωπος στην έκθεσή του ανέφερε ότι «300.000 γυναίκες και παιδιά εκτοπίστηκαν και κρατούνται».

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2015

Εκδήλωση στη Λάρισα για το Διεθνές ζήτημα της Γενοκτονίας

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΤΟ «ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΕΙΟ» ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

 

      Εφημερίδα Ελευθερία Λάρισας   Γ. Ρούστας
      

«Συνεχώς νέες κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμοί αναγνωρίζουν τη Γενοκτονία και πλέον το ζήτημα είναι διεθνές. Είναι καιρός να απασχολήσει σοβαρά και την ελληνική πολιτική σκηνή».

Αιχμηρός ως προς τις ελληνικές κυβερνήσεις, αναφορικά με τη στάση που έχουν κρατήσει στο θέμα της αναγνώρισης, εκ μέρους της Τουρκίας, της Γενοκτονίας των Ποντίων εμφανίστηκε ο δόκτορας Θεοφάνης Μαλκίδης, ο οποίος ήταν ο κεντρικός ομιλητής με θέμα «Η Γενοκτονία των Ελλήνων ως Διεθνές Ζήτημα» στη  εκδήλωση που διοργάνωσαν στο «Χατζηγιάννειο» Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λαρισαίων, οι ποντιακοί σύλλογοι της Λάρισας (ο Σύλλογος Ποντίων ν. Λάρισας, ο Σύλλογος Παλιννοστούντων Ποντίων Λάρισας «ο Πόντος» και ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Λάρισας).
 
Τον ομιλητή, ο οποίος για τη δραστηριότητά του στο ζήτημα της ανάδειξης της Γενοκτονίας των Ελλήνων, των Αρμενίων και των Ασσυρίων, καθώς και θεμάτων του Ελληνισμού, έχει τιμηθεί από διάφορους φορείς, τόσο στο εσωτερικό, όσο και το εξωτερικό, παρουσίασε στο κοινό ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Στάθης Κατσίδης.

Σύμφωνα με τον κ. Μαλκίδη «δυστυχώς οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν έχουν καταβάλει σοβαρή προσπάθεια να αναδειχθεί όπως πρέπει η Γενοκτονία των Ελλήνων , με θύματα ένα εκατομμύριο περίπου, ενώ δεν υπάρχει και οργανωμένη εκστρατεία ενημέρωσης των τουρκικών θηριωδιών στα σχολεία και στην εκπαίδευση για να μαθαίνουν οι νεότεροι.

Είναι θλιβερό ο Έλληνας πρωθυπουργός και ο υπουργός Εξωτερικών, από διαφορετικά κόμματα μάλιστα να καταθέτουν στεφάνι στον υπεύθυνο της Γενοκτονίας . Αλήθεια μπορεί να φανταστεί έστω και ένας Αρμένιος τον πρωθυπουργό ή τον υπουργό Εξωτερικών της χώρας του να καταθέτει στεφάνι στον Μουσταφά Κεμάλ, πολιτικό ή πνευματικό άνθρωπο να αμφισβητεί το ιστορικό αυτό γεγονός και να λέει ότι δεν υπήρξε Γενοκτονία;

Αναρωτιόμαστε πώς μπορεί να δικαιολογηθεί η προσπάθεια αλλοίωσης και ουσιαστικής κατάργησης της Ημέρας Μνήμης της Γενοκτονίας, καθώς και η απουσία, η αδιαφορία και η ολιγωρία του αποκαλούμενου πολιτικού προσωπικού για το ζήτημα ανάδειξης της Γενοκτονίας εντός και εκτός Ελλάδας; Γιατί η Ελλάδα απουσιάζει όταν γίνεται αναφορά για το ζήτημα της Γενοκτονίας σε διεθνείς οργανισμούς και συναντήσεις και κρύβεται φοβούμενη, ενώ την ίδια στιγμή υβρίζει τους νεκρούς προγόνους μας και παρίσταται στα εγκαίνια του ψεύτικου σπιτιού του Μουσταφά Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη;».
Ωστόσο ο Θ.  Μαλκίδης εμφανίστηκε αισιόδοξος για την αποδοχή της Γενοκτονίας: «Είναι γεγονός ότι παρά την ελλαδική αδιαφορία και επιθετικότητα και την τουρκική άρνηση και προπαγάνδα, η ιστορική περίοδος που διανύουμε δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την αναγνώριση της Γενοκτονίας. Ο φασισμός των Νεότουρκων και του Κεμάλ που δολοφόνησε τους προγόνους μας αποκαλύπτεται και καταρρέει. Τα εγκλήματά του φανερώνονται. Σε όλη την Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, ακόμη και στην Τουρκία γίνεται πλέον κατανοητό ότι χωρίς τη γνώση της τραγικής αυτής σελίδας που γνώρισαν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες, καθώς και άλλοι λαοί, χωρίς δηλαδή της ανάδειξης της Γενοκτονίας, δεν μπορεί να υπάρξει ολοκληρωμένη προσέγγιση της ιστορίας, δεν μπορεί να υπάρξει αληθινή φιλία και συνεργασία.
Κάθε φορά που ακόμα μία χώρα αναγνωρίζει τη Γενοκτονία, η αλήθεια πλησιάζει λίγο πιο κοντά στην Τουρκία. Δεν είναι πλέον δυνατόν να ξεφεύγει ή να παραμένει σιωπηλή για το παρελθόν. Ήρθε η ώρα η Τουρκία να αναγνωρίσει τη Γενοκτονία… Το τελευταίο στάδιο της Γενοκτονίας είναι η άρνησή της, και δυστυχώς σήμερα η Τουρκία βρίσκεται σε αυτό ακριβώς το στάδιο. Όσο η Τουρκία προσπαθεί να σκεπάσει το θέμα δεν θα υπάρξει ποτέ συμφιλίωση. Αν η μνήμη των θυμάτων δεν αποκατασταθεί, οι άνθρωποι δεν θα μπορέσουν να επουλώσουν τις πληγές τους και να συνεχίσουν. Για αυτό είναι σημαντικό όλες οι δυνάμεις, οι οποίες πιστεύουν σε ανθρώπινες αξίες, να συνεχίσουν να αγωνίζονται και να ασκούν πίεση στην Τουρκία προκειμένου να αρχίσει να λέει την αλήθεια και να παραδεχθεί τη Γενοκτονία…».

Στην εκδήλωση παρέστησαν μεταξύ άλλων ο βουλευτής Γιώργος Σούλτης, ο αντιδήμαρχος Αλεξ. Μπατζιανούλης, δημοτικοί σύμβουλοι κι άλλοι εκπρόσωποι τοπικών φορέων.



 

Το ρεπορτάζ της Τηλεόρασης Θεσσαλίας