Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2010

Γένος και Ρωμηοσύνη

ΗΜΕΡΙΔΑ
TO ΣΩΜΑΤΕΙΟ "ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ"
ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΗΜΕΡΙΔΑ ME ΘΕΜΑ:
«TO ΓΕΝΟΣ ΣΗΜΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ»
TO ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2010 (9.00 π.μ.-19.00 μ.μ.)
ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΛΕΤΩΝ TOY ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
ΕΝΑΡΞΗ
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ:09.00 - 09.30

ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ: 09.30-13.30
A' ΕΝΟΤΗΤΑ: ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΝΟΙΩΝ
ΟΜΙΛΗΤΗΣ.:
ΜΑΛΚΙΔΗΣ Θ.: TO ΓΕΝΟΣ ΚΑΙ Η ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ

Β' ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ TOY ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
ΛΑΖΑΡΟΥ Α.: Ο ΕΑΛΗΝΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ TOY
ΗΛΙΑΔΗ Α.: ΦΩΝΕΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ TOY ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
ΔΑΠΕΡΓΟΛΑΣ Ν.: ΡΩΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΥ Κ.: Η ΕΘΝΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ TOY ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
ΧΟΛΕΒΑΣ Κ.: Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ TOY ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Δ I Α Λ Ε I Μ Μ A

Γ' ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ
ΟΜΙΛΗΤΗΣ:
ΤΡΙΤΟΣ Μ.: Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΡΙΓΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΥΓΗ TOY ΓΕΝΟΥΣ

Δ' ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΑΣΠΟΡΑ - ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
ΟΜΙΛΗΤΗΣ:
ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ Ο.: Ο ΕΑΛΗΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ

ΣΥΖΗΤΗΣΗ


Δ I A Λ Ε I Μ Μ A - Δ Ε Ξ I Ω Σ Η: 13.30 - 16.00


ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ: 16.00-19.00

Ε' ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΑΙΔΕΙΑ- ΓΛΩΣΣΑ

ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
π. ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ: ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΗΦΑΚΑΚΗΣ Β.: ΠΩΣ Η ΓΛΩΣΣΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ

ΣΤ' ΕΝΟΤΗΤΑ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ:
ΟΜΙΛΗΤΗΣ:
ΣΚΟΝΤΖΟΣ Λ.: Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΠΥΡΗΝΑΣ TOY ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Ζ' ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΑΡΑΔΟΣΗ-ΦΥΣΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
ΟΜΙΛΗΤΕΣ: ΣΑΪΝΑΤΟΥΔΗΣ Π.:
ΑΠΟ ΧΕΡΙ ΣΕ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΓΕΝΙΑ ΣΕ ΓΕΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΧΑΣΟΥΜΕ ΑΥΡΙΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΧΟΑΕΒΑΣ Κ.- ΔΑΠΕΡΓΟΛΑΣ Ν.- ΜΑΛΚΙΔΗΣ Θ.:
ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΡΝΑΜΕ ΜΙΑ ΚΡΙΣΗ. ΠΩΣ ΘΑ ΤΗΝ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΜΕ;

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΟΥ ΑΠΟ TON ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΟΝΤΙΩΝ ΕΔΕΣΣΑΣ "ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΒΡΑΣ"- ΧΟΡΟΣ ΣΕΡΑ



ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ Α., ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ Δ., ΠΕΡΣΥΝΑΚΗΣ Ε., ΧΟΥΤΟΣ Α.
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝ.: 6976 889447, 6944 769545, 6944 756963, 6944 538666


ΟΡΓΑΝΩΣΗ:

ΚΕΝΤΡΟΝ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣ-ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΜΑΣ
"ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ"

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ 225, ΜΕΝΕΜΕΝΗ 54628
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2310 552207 ΤΗΛΕΟΜΟΙΟTYΠΟ: 2310 552209, ΚΙΝΗΤΟ: 6985 085012
ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ:
www.enromiosini.grΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ: contact@enromiosini.gr

Μικρά Ασία


Φάνης Μαλκίδης

Η καταστροφή του Μικρασιατικού Ελληνισμού και η επιστροφή της μνήμης και της αλήθειας.

Στη Φιλανθρωπική Οργάνωση Νήαρ Ηστ και στους Έλληνες της Ερμούπολης που διέσωσαν και περιέθαλψαν τα ορφανά της Μικράς Ασίας

Μέρος της ομιλίας του Φάνη Μαλκίδη στις εκδηλώσεις που οργάνωσε ο Σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου και ο Σύλλογος Μικρασιατών Ερμούπολης

«Είμαστε ένας λαός με παλικαρίσια ψυχή, που κράτησε τα βαθιά κοιτάσματα της μνήμης του σε καιρούς ακμής και σε αιώνες διωγμών και άδειων λόγων. Τώρα που ο τριγυρινός μας κόσμος μοιάζει να θέλει να μας κάνει τρόφιμους ενός οικουμενικού πανδοχείου, θα την απαρνηθούμε άραγε αυτή τη μνήμη; Θα το παραδεχτούμε τάχα να γίνουμε απόκληροι; …»Γ. Σεφέρης Δοκιμές

«Οι άνθρωποι δυστυχώς είναι επιρρεπείς στη λήθη», αναφέρει Κική Δημουλά για τον Έρωτα, θέλοντας να σηματοδοτήσει την απώλειά του. Οι απώλειες γίνονται μεγαλύτερες, όταν η λήθη γίνεται σημαία και προπαγάνδα ενάντια στη μνήμη. Τότε, ο θάνατος, ο προερχόμενος από την αμνησία, είναι η μοιραία κατάληξη. Η άνοδος του τουρκικού εθνικισμού, οδήγησε σε συστηματικούς διωγμούς του ελληνικού στοιχείου που διήρκεσαν από το 1913 ως το 1924. 1.000.000 Έλληνες από τους 2.650.000 που ζούσαν το 1914, δολοφονήθηκαν και μαζί τους δολοφονήθηκε η μακραίωνη του ελληνικού πολιτισμού.

Το τελευταίο μέρος του ανθρώπινου δράματος παίζεται τον Αύγουστο του 1922. Στις 27 Αυγούστου, οι Τούρκοι μπαίνουν στη Σμύρνη και αρχίζει ο εμπρησμός της και η καταστροφή κάθε ελληνικής παρουσίας . Εκεί, όπως σημειώνει ο πρόξενος των ΗΠΑ George Horton «δεν έλειπε τίποτε σχετικά με τη θηριωδία, την ακολασία, την σκληρότητα και όλη τη μανία του ανθρώπινου πάθους». Εικοσιπέντε χιλιάδες (25.000) Έλληνες χάθηκαν στην πυρκαγιά, ενώ μόνο το διάστημα από 27 Αυγούστου μέχρι 4 Σεπτεμβρίου 1922 δολοφονήθηκαν 50.000 Έλληνες. Στις 28 Αυγούστου 1922 κατακρεουργήθηκε ο μητροπολίτης Σμύρνης Χρυσόστομος, και μαζί του 342 κληρικοί της Μητροπόλεως Σμύρνης και των περιχώρων οι οποίοι πρώτα βασανίστηκαν. Τη δολοφονία, την εκδίωξη των Ελλήνων, ακολούθησε η καταστροφή κάθε ίχνους ελληνικής παρουσίας, αυτό άλλωστε υποδηλώνει η φωτιά στη Σμύρνη.

Η εκδίωξη των Ελλήνων, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα όχι μόνο στην ελληνική αλλά και στην ανθρώπινη ιστορία. Η γενοκτονία των Ελλήνων είναι ένα ζήτημα το οποίο παρέμεινε στο περιθώριο για πολλά χρόνια. Είναι ένα πολιτικό ζήτημα και η διεθνής του προέκταση αναφέρεται στην υποχρέωση των κρατών και των διεθνών οργανισμών να αναγνωρίσουν τη γενοκτονίας και να αποκαταστήσουν με αυτόν τον τρόπο, την βλάβη που υπέστησαν. Είναι ένα καθήκον που έχει ο ελληνικός λαός, όπως αυτό που εκπλήρωσε η Φιλανθρωπική Οργάνωση Νήαρ Ηστ και ο λαός της Ερμούπολης που διέσωσαν τα ορφανά της Μικράς Ασίας.

Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου 2010

Εκδήλωση στην Κύπρο: Οι Τουρκικές Παραβιάσεις της Συνθήκης της Λωζάνης"






ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Το Σωματείο “Αδούλωτη Κερύνεια”, σε συνεργασία με το Κυπριακό Κέντρο Μελετών (ΚΥ.ΚΕ.Μ.), διοργανώνει ανοικτή επιστημονική συζήτηση με θέμα: «Τουρκικές παραβιάσεις της Συνθήκης της Λωζάνης: Ελληνική μειονότητα της Κωνσταντινούπολης, Ίμβρος – Τένεδος, Οικουμενικό Πατριαρχείο»
Ομιλητές
Οι παραβιάσεις της Συνθήκης της Λωζάννης και των Διεθνών Συμβάσεων Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που υπέστη ο Ελληνισμός της Κωνσταντινούπολης από το 1923 Νικόλαος Ουζούνογλου, Καθηγητής ΕΜΠ
Η Τουρκική πολιτική στην Ίμβρο και την Τένεδο από τη Συνθήκη της Λωζάννης μέχρι σήμερα. Η αναίμακτη γενοκτονία Χρήστος Ιακώβου, Διευθυντής Κυπριακού Κέντρου Μελετών (ΚΥ.ΚΕ.Μ.)
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο από τη Συνθήκη της Λωζάννης μέχρι σήμερα και η πολιτική της ΤουρκίαςΘεοφάνης Μαλκίδης, Δρ Κοινωνικών Επιστημών
Συντονιστής: Γιάννης Νικολάου, Δημοσιογράφος
Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου, 7:30 μ.μ.
Αίθουσα Εκδηλώσεων του Σωματείου «Αδούλωτη Κερύνεια»Αγίου Ιωάννου 7 -Στρόβολος, Λευκωσία
Πληροφορίες: 22 668464, 99 439019

Αγ.Ιωάννης ο εκ Κονίτσης

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡYΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ , ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ


Αριθ. Πρωτ. 41 Εν Δελβινακίω τη 6η Σεπτεμβρίου 2010
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 142α


ΘΕΜΑ: «Ένας μουσουλμάνος θυσιάζεται για την πίστη του Χριστού»


Αγαπητοί μου Χριστιανοί,

-Α-
Δεν μπορεί να το συλλάβη ο νους του ανθρώπου : Ένας μουσουλμάνος να γίνη χριστιανός και στο τέλος να θυσιάση την ζωή του για τον Χριστό. Γιατί στα δίσεκτα εκείνα χρόνια της τουρκοκρατίας το να αρνηθή κανείς τον μωαμεθανισμό ισοδυναμούσε με θάνατο. Το βλέπουμε αυτό στους νεομάρτυρες. Ήσαν κυρίως νέοι, που είτε με την βία, είτε με τις υποσχέσεις για πλούτη και απολαύσεις, γινόντουσαν μουσουλμάνοι. Όταν, όμως, αργότερα καταλάβαιναν την πλάνη τους και επέστρεφαν στην Εκκλησία, αντιμετώπιζαν, κατά κανόνα, σκληρά βασανιστήρια και τον θάνατο. Γιατί, όπως έλεγαν οι Τούρκοι, ήταν θανάσιμη αμαρτία η απάρνηση και η περιφρόνηση του Μωάμεθ ...
-Β-
Αυτό ακριβώς συνέβη με τον νεαρό Κονιτσιώτη μουσουλμάνο Χασάν, γυιό του Σέχη της πόλεως. Κάποτε ο Χασάν, άγνωστο γιατί και πως, βρέθηκε στο Αγρίνιο, όπου, αφού είχε βαπτισθή, ζούσε με το νέο του όνομα Ιωάννης και εργαζόταν ως δραγάτης (αγροφύλακας) στον Μαχαλά (σημερινές Φυτείες), έχοντας εν τω μεταξύ, δημιουργήσει και χριστιανική οικογένεια. Ήταν η χαρά και το καύχημα των Αγρινιωτών ο νεαρός χριστιανός, που διακρινόταν για την σεμνότητα, την εργατικότητα και τον ζήλο του για την χριστιανική πίστη.
-Γ-
Αλλά ο πονηρός διάβολος δεν έπαυσε να τον καταδιώκη. Έτσι ο πατέρας του, που τον αναζητούσε, έφθασε στο Αγρίνιο και τον βρήκε. Δεν γνωρίζουμε τι είπαν πατέρας και γιος. Γνωρίζουμε, όμως, την δραματική κατάληξη αυτής της συναντήσεως. Ο Ιωάννης έμεινε σταθερός στην χριστιανική του πίστη. Και παραλλάσσοντας τον λόγο της Γραφής για τον Μωϋσή, μπορούμε να πούμε, ότι και ο Ιωάννης «ηρνήσατο λέγεσθαι υιός» του Κονιτσιώτη Σέχη, « μάλλον ελόμενος συγκακουχείσθαι » με τους

· /·
-2-

σκλαβωμένους Ορθοδόξους Έλληνες « η πρόσκαιρον έχειν αμαρτίας απόλαυσιν, μείζονα πλούτον ηγησάμενος ... τον ονειδισμόν του Χριστού · απέβλεπε γαρ εις την μισθαποδοσίαν» (βλ. Εβρ. ια 24-26).
-Δ-
Έτσι το αποτέλεσμα ήταν αναμενόμενο. Ο Ιωάννης αποκεφασίσθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1814 και προστέθηκε στον χορό των Νεομαρτύρων, ο οποίος αποτελεί τιμή και δόξα για την Εκκλησία μας. Μετά δε την εύρεση των τιμίων λειψάνων του Νεομάρτυρος Ιωάννου, τον Ιανουάριο του 1974, στην Μονή Προυσσού, η Μητρόπολή μας έχει την χαρά, αλλά και την μεγάλη ευλογία να κατέχη ένα μικρό τμήμα του χαριτοβρύτου λειψάνου του Αγίου, που το φυλάσσει ως πολύτιμο θησαυρό.
-Ε-
Η Κόνιτσα, η πατρίδα του Νεομάρτυρος Ιωάννου, τιμά και ευλαβείται ιδιαίτερα την μνήμη του. Οι σχετικές εορταστικές εκδηλώσεις θα διεξαχθούν, συν Θεώ, στον Ι. Ναό Αγ. Κοσμά του Αιτωλού, κατά το ακόλουθο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
α) Την Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, θα ψαλή ο Μέγας Εσπερινός.
β) Την Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου, κυριώνυμη ημέρα της εορτής, 7.30 - 10.30 το πρωϊ, θα τελεσθή ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία.

Θα σας περιμένω όλους. Είναι χρέος μας να τιμήσουμε τον συμπολίτη μας Άγιο.

Διάπυρος προς Χριστόν ευχέτης
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

Letter E Hapur

PSEVA – ΠΣΕΒΑ
INTERNATIONAL COORDINATING COMMITTEE OF NORTHERN EPIRUS ISSUE
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ
KOMITETI NDERKOMBETAR I KOORDINIMIT PER CESHTJEN E EPIRIT VERIOR
P.O.BOX 6434, CLEARWATER, FL 33758 USA, dodonaios@aol.com



Nr. Prot. 0829/2010 Clearwater, 29 Gusht 2010


LETER E HAPUR


Drejtuar
Presidentit te Komisionit Europian, Zotit Jose Manuel Barozo


Per njoftim: 1. Kuventit te Republikes se Shqiperise, 2. Parlamentit Europian, 3. Parlamentit te Republikes Greke, 4. Parlamentit Federal dhe Senatit amerikan, 5. Mediave
te te gjitha vendeve si me siper

TEMA : Shqiperia, integrimi i saj ne Europen e Bashkuar dhe Minoriteti Etnik Hellen

I nderuar Zoti President,
Sic njohim te gjithe, parimet baze te Bashkimit Europian, parime te cilat (do te) duhet ti respektojne te gjitha vendet – anetare dhe te gjitha vendet qe duan te inegrohen ne te, jane respektimi i jetes se njeriut dhe mos nxitja e pretendimeve nacionaliste.
Kriteret te cilat vendos B.E. per vendet kandindate, perfshijne tej e tehu ceshtjet e trajtimit te minoriteteve dhe te zhdukjes se dallimeve kundrejt tyre. Qe nje shtet-kandindat te anetaresohet duhet patjeter te plotesoje te gjtha keto kushte nje e per nje.
Per sa i perket Shqiperise, gjate periudhes se takimit te perfaqesuesve te B.E. me Shqiperine (Tirane, 13 Janar 2003), B.E. ftoi Shqiperine te marre pergjegjesine e plotesimit te te gjitha kushteve ne fushen e te drejtave dhe lirive, ndermjet te cilave perfshihet respektimi dhe mbrojtja e te drejtave te Minoritetit Etnik Hellen.
E njejte gje u ripohua edhe ne «Axhenten e Selanikut per Ballkanin Perendimor: Rruga per integrimin europian» (Selanik, Qershor 2003), por edhe ne Marreveshjen e Stabilizim-Asiociimit, qe ne thelb perben nisjen e procesit te integrimit te Shqiperise ne B.E. (Qershor 2006)
Ne te njejten kohe, B.E. si kusht per integrimin e nje shteti ne rradhet e saj vendos, respektimin i kufijve ekzistues dhe zhdukjen e cdo lloji levizjeje nacionaliste, qe ve ne rrezik stabilitetin ne krahine.
Por, megjithese Shqiperia ra dakord se, do te materializoje nje sere premtimesh, per te ecur ne rrugen e integrimit, e verteta tregon te kunderten, d.m.th. tregon se Shqiperia perpiqet qe te krijoje perdite pengesa per Minoritetin Etnik Hellen. Si tregues mund te permendim mossigurine qe ndjejne minoritaret, me shembull me te fresket, krimin per heqjen e jetes se Aristotelis Goumas ne Himare, ne menyre nga me cnjerezoret.
Ky krim perben nje ofendin te thelle ndaj jetes se njeriut dha ndaj prezences se nje minoriteti autokton ne territorin e shtetit shqiptar. Perben nje provokim te hapur ndaj te drejtave te njeriut dhe te drejtave te minoriteteve, provokim i cili na sjell nder mend, kohe te shkuara te cilat duam te gjithe ti harrojme. Kohe kur perzenca greke ishte e padeshirueshme ne Shqiperi dhe duhej te zhdukej. Mijerat e grekeve te masakruar dhe akoma me teper te perndjekur dhe te burgosur ne periudhen e Enver Hoxhes, jane nje realitet i eger, te cilin te gjithe duan ta harrojne. Por krimi ndaj jetes se nje te riu ne Himare i risjell te gjitha ne mend.
Ne Himare qe duan s’ duan shqipetaret, jeton popullsi hellene, ketu e dekada te tera shkelet cdo parim i se drejtes dhe i mbrojtjes se te drejtave te njeriut dhe te minoriteteve. Nuk egziston liria dhe, nacionalizmi dhe racizmi i shqipetareve perbejne fenomen te perditshem. Shembujt jane te shumte dhe bile shume here sulmet mbi Minoriteti Etnik Hellen kane perkrahjen e shtetit shqipetar.

PRONAT E HELLENEVE

Minoriteti Hellen ne rrugen e tij historike ka qene gjithmone ne shenjester te nacionalizmit shqiptar. Me rrezimin e regjimit totalitar, ne fillim te vitetve ’90, Hellen te Shqiperise, emigruan me shumice ne Greqi, duke lene pas pronat e tyre, te cilat blene ose perpiqen te grabisin shqiptaret te ardhur nga krahinat me veriore te Shqiperise ne kerkim te nje jete me te mire ne vendet bregdetare dhe pjellore.
Synimi eshte i dukshem: Qytetare shqiptar ose dhe vet shteti shqiptar, te rrembejne, ose te pretendojne me dokumenta dukshem te falsifikuara dhe te pabazuara, prona, te cilat sic dihet ishin prona te paraardhesve vendas Hellen dhe perfundimisht u takojne Helleneve. Shkeljet e pronave te Helleneve qe kane emigruar, shoqerohen shpesh me krijimin e klimes se frikesimit dhe kercenimeve, ne menyre qe Hellenet te detyrohen te dorezojne vete pronat dhe shtepite e tyre. Bile edhe vete shteti shqiptar perfshihet shpesh ne veprimtari te jashteligjshme dhe perpiqet te kontrolloje pronat e kishes ose te fshatrave qe kiste shtetezuar regjimi i E. Hoxhes dhe ato te meparshmet. Si veprimtari te shtetit shqiptar qe perpiqet te manipuloje pronat e Minoritetit Etnik Hellen, mund te permendim:

tkurjen arbitrare, gjeografike e te vazhdueshme te «zonave minoritare»,
genocidin statistikor,
korruptimin etnik dhe degjenerimin etnologjik me menyra nga me te ndryshmet te personave te vecante ose dhe fshatrave te tera me popullsi me origjine Hellene,
ndjekjen me menyra te ndryshme e te kamufluara te Helleneve nga «zonat minoritare»,
genocidin kulturor,
shtypjen dhe politikat e degjenerimit demografik dhe ato te asimilimit,
perpjekjet per tkurjen e vazhdueshme te perfaqesimit politik te Helleneve,
nderhyrjet e vazhduueshme per te tkurur lirine e perdorimit te gjuhes amtare te tyre etj.

NACIONALIZMI SHQIPTAR VE NE DYSHIM AUTOKTONINE E HELLENEVE
NE SHQIPERI DHE KUFIJTE ME GREQINE

Sipas botimit te ri te Fjalorit enciklopedik Shqiptar, qe u qarkullua kohet e fundit nga Akademia e Shkencave te Tiranes me fonde shteterore, konsiderohen territore etnike shqiptare qytetet greke Janina, Igumenitsa, Arta dhe Preveza ...
Gjithashtu Hellenet Vorioepirot konsiderohen «kolon» te ardhur ne krahine gjate Shek. 18te -19te, derisa sipas redaktoreve te Fjalorit enciklopedik «u gjenden atje per te punuar ne cifliqet e bejlereve...».
Po keshtu me pretekstin e ceshtjeve fiktive sic eshte ceshtja came, organizata te disa pasardhesve bashkepuntoresh te forcave pushtuese ne Greqi, te cilat shume here financohen nga shteti shqiptar ndermarrin levizje e veprime nacionaliste.
Prej kohesh ne Parlamentin shqiptar nacionalistet Came perfaqesohen prej dy deputetesh, ndersa i nejti numer partish organizojne veprimtari irridentiste. Propaganda e tyre fiton teren ne shoqerine shqiptare ne gjirin e se ciles tradicionalisht jane poseduar paragjykime dhe stereotype negative ndaj Greqise, Helleneve Vorioepirot dhe grekeve ne pergjithesi.

I nderuar Zoti President,
Per te gjitha sa me siper, ftojme B.E. te marre masa qe Shqiperia te plotesoje detyrimet e saj si vend kandidat per integrim saj ne Europen e Bashkuar.
Gjithashtu, i propozojme B.E. te ushtroje trysni mbi qeverite shqiptare, qe te plotesojne detyrimet e tyre per sa i perket :
· Vendosjes se tabelave rrugore shumegjuheshe, perfshire edhe ne gjuhen greke. Kjo perben detyrim te Shqiperise ne baze te Konventes-kuader per minoritetet etnike qe ka nenshkruar edhe vete Shqiperia. Vendosja e ketyre tabelave do te perbeje nje mesazh zyrtar ndaj te gjithe vizitoreve ne Shqiperi, duke u treguar se ne krahine jetojne qytetare shqiptare me kombesi Hellene dhe qe i perkasin Minoritetit Etnik Hellen.
· Eliminimit te zonave minoritare, perderisa praktika shqiptare e ndarjes arbitrare te trevave me popullsi kompakte hellene ne «zona minoritare», si p.sh. ne Himare, Permet, e Korce eshte nje ceshtje qe na kujton praktikat separative te kohes se Enver Hoxhes.
· Futjes se gjuhes greke ne administraten shteterore: Administrata shqiptare kur i drejtohet Minoritetit Etnik Hellen duhet te perdore ne dokumentat e saj edhe gjuhen greke. Asnje veprim administrativ ose juridik qe u drejtohet banoreve me origjine Hellene nuk do te zbatohet ne qofte se nuk do te jete e shkruar ne gjuhen greke.
· Krijimit te nje zyre te posacme per mprojtjen e Minoritetit Etnik Grek, per shkak te numrit ne rritje te kercenimeve ndaj qytetareve minoritare.
· Te drejtes se shkollimit, arsimimit dhe edukimit ne gjuhen amtare, ne te gjitha nivelet e arsimit, atje ku anetaret e Minoritetit Etnik Hellen perbejne shumicen e popullsise
· Perdorimit te vazhdueshem e pa pengesa te gjuhes amtare
· Te drejtave te ruajtjes se trashegimise kulturore, te drejtes se kthimit te pronave, te drejtes se ushtrimit te lire e pa pengesa te riteve fetare, te drejtes se krijimit dhe pjesemarrjes ne cdo formim politik, te drejtes se pjesemarrjes se Helleneve ne te gjitha nivelet e sektoret e pushtetit, te drejtes se vetpercaktimit te lire te kombesise ne momentet e regjistrimit te popullsise etj.

I nderuar Zoti Prseident,
Ne besojme se integrimi i Shqiperise ne B.E. perben per Minoritetin Etnik Hellen, zgjidhjen me te mire, per sa i perket respektimit te te drejtave te saj, perderisa, ne qofte se gjejne zbatim praktikat, botkuptimi dhe parimet europiane, atehere anetaret e ketij minoriteti do te kene te garantuar zbatimin dhe respektimin e te drejtave te tyre dhe do te ndjehen anetare te barabarte te shoqerise.
Por ne nderkohe shprehim dhe rezervimet tona per predispozicionet reale te autoriteteve shqiptare ne kete drejtim. Besojme se autoritetet shqiptare krijojne premisa te vazhdueshme e te njejta me ato te politikes se deritanishme ndaj Minoritetit Etnik Hellen, ne fushen demografike dhe etnike, megjithese te drejtat e ketij minoriteti jane te garantuara nga konventat nderkombetare te cilat ka nenshkruar dhe Shqiperia (OKB, Keshilli Europian, OSBE, B.E.).
Perfundimisht, rruga e Shqiperise per ne B.E. kalon permes respektimit te te gjitha te drejtave te njeriut, qofshin ato politike, kulturore, fetare, te prones, arsimore dhe te te gjitha llojeve te te drejtave qe duhet te kene Hellenet ne Shqiperi.

I nderuar Zoti President,
Per cdo sqarim dhe informacion plotesues jemi ne dispozicionin tuaj dhe urojme qe integrimi i Shqiperise ne B.E. te perbeje nje fillim te mbare per jetese me te mire te Minoritetit Etnik Hellen dhe per zhdukjen e cdo fenomeni nacionalist ne krahine.
Me nderime
Presidenti Pergjegjesi i Zyres se Shtypit

Kosmas Karavellas Mihalis Servos
Priest dodonaios@aol.com

Κύπρος - Cyprus

Ανοικτή επιστολή προς τα μέλη της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Αμερικανικής Γερουσίας Λονδίνο 15 Σεπτεμβρίου, 2010 Η φιλοτουρκική αφοσίωση του Μάτ Μπράιζα είναι ασυμβίβαστη με τις αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Αξιότιμα Μέλη της Αμερικανικής Γερουσίας, Έχουμε πληροφορηθεί ότι ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Αμερικανικής Γερουσίας John Kerry, ανταποκρινόμενος στο αίτημα της Γερουσιαστού Barbara Boxer έχει αναβάλει την ψηφοφορία για τον διορισμό του υποψήφιου για τη θέση Αμερικανού Πρέσβη στο Αζερμπαιτζάν, Matt Bryza. Καλωσορίζουμε τη κίνηση αυτή και ελπίζουμε ότι θα δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος και θα γίνει η έρευνα που χρειάζεται για να εξακριβωθεί η καταλληλότητα ή όχι του κ. Bryza στο πόστο αυτό. Εμείς θυμούμαστε τον κ. Bryza πολύ καλά από τις δηλώσεις του το 2006 όταν περιόδευε την περιοχή μας. Στις 21 Ιουλίου, 2006 σε δημοσιογραφική διάσκεψη, ο Μatt Bryza απαντώντας σε ερώτηση Τούρκου ρεπόρτερ από το πρακτορείο Ανατολία, «τι σχέδια έχει η κυβέρνηση των ΗΠΑ για να βοηθήσει στον τερματισμό της απομόνωσης των Τουρκοκυπρίων;» ο κ. Bryza απάντησε: «έχουμε κάνει αρκετά πράγματα. Δίνουμε $30.5 εκ δολάρια σε βοήθεια στην τουρκοκυπριακή κοινότητα. ΄Ετσι ήδη δουλεύουμε ενεργά στο να τερματιστεί η απομόνωση των Τουρκοκυπρίων – ή να βοηθήσουμε τους Τ/κς στην απομόνωση τους». Η δήλωση εκείνη ήταν προσβολή για μας τους Ελληνοκύπριους, θύματα μιας απάνθρωπης τουρκικής εισβολής και συνεχιζόμενης κατοχής της μισής μας πατρίδας Κύπρου, μιας χώρας μέλους του ΟΗΕ και της Ε.Ε. Οι Τουρκοκύπριοι δεν βρίσκονται σε καμία απομόνωση. Αυτός είναι ένας κατασκευασμένος μύθος της τουρκικής προπαγάνδας. Το Κυπριακό πρόβλημα δεν είναι η «απομόνωση των Τουρκοκυπρίων» αλλά το γεγονός ότι η Τουρκία εισέβαλε στην Κύπρο το 1974 και ακόμα κρατά υπό κατοχή το μισό έδαφος μιας κυρίαρχης χώρας.Οι Τουρκοκύπριοι υποστήριξαν και καλωσόρισαν τα τουρκικά στρατεύματα κατοχής και ενώθηκαν μαζί τους κατά την διάρκεια της εισβολής εναντίον εμάς των Ελληνοκυπρίων. Μέχρι σήμερα ανέχονται τη Τουρκία και τις παραβιάσεις της εις βάρος των ανθρωπίνων μας δικαιωμάτων. Είναι εμείς οι Ελληνοκύπριοι που είμαστε σε απομόνωση γιατί από την ημέρα της τουρκικής εισβολής το 1974 για 36 χρόνια η Τουρκία και οι Τουρκοκύπριοι δεν μας επιτρέπουν να επιστρέψουμε στη γη και τις περιουσίες μας. Οι Τούρκοι, οι Τουρκοκύπριοι και οι εισαγόμενοι Τούρκοι της Ανατολίας (τους οποίους η Τουρκία σκοπίμως μετέφερε στα κατεχόμενα για να αλλάξει το δημογραφικό χαρακτήρα των κατεχομένων και να γεμίσει το κενό που η ίδια δημιούργησε όταν δια της βίας των όπλων μας ξερίζωσε, 200,000 Ελληνοκύπριους και μας έκανε πρόσφυγες) χρησιμοποιούν τις κλεμμένες μας περιουσίες δίχως την άδεια μας. Σε πλήρη παραβίαση των ανθρωπίνων μας δικαιωμάτων. Οι Τουρκοκύπριοι απολαμβάνουν τα οφέλη «αμφοτέρων των πλευρών». Αντίθετα με εμάς τα θύματα και τους ξεριζωμένους Ελληνοκύπριους πρόσφυγες, είναι ελεύθεροι να ταξιδεύουν όπου θέλουν στην Κύπρο, έχουν πάρει διαβατήρια της Κυπριακής Δημοκρατίας, ταυτότητες, ταξιδεύουν έτσι ως πολίτες της ΕΕ. Όπου θέλουν και τα παιδιά τους μπαίνουν στα ευρωπαικά πανεπιστήμια, απολαμβάνουν ελεύθερα (δίχως να πληρώνουν τίποτα) ιατρική περίθαλψη, έρχονται κάθε μέρα στα ελεύθερα εδάφη και δουλεύουν και πληρώνονται καθαρά δίχως να πληρώνουν φόρους, ενώ εμείς πληρώνουμε για την ιατρική μας περίθαλψη. Πληρώνονται συντάξεις και όλα τα ωφελήματα ως πολίτες της Δημοκρατίας της Κύπρου δίχως να πληρώνουν ένα σέντ σε φόρους και υποχρεώσεις. Εμείς οι Ελληνοκύπριοι έχουμε καταντήσει πολίτες δευτέρας κατηγορίας στην ίδια την χώρα μας εφόσον είμαστε εμείς οι Ελληνοκύπριοι που τους χρηματοδοτούμε. Η Τουρκία το 1974 έχει επίσης δολοφονήσει και άλλους 1619 Ελληνοκύπριους οι οποίοι παραμένουν αγνοούμενοι εφόσον δεν αποκαλύπτει που βρίσκονται θαμμένοι ούτως ώστε να τερματιστεί και ο πόνος και η αγωνία των συγγενών τους που πεθαίνουν και αυτοί αναμένοντας τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Ο τουρκικός στρατός κατοχής βίασε πάνω από 800 Ελληνοκύπριες γυναίκες όλων των ηλικιών. Στην πραγματικότητα ο αριθμός ξεπερνά τις 2,000 αλλά ο αριθμός των 800 αναφέρεται ως συγκεκριμένος γιατί τόσες γυναίκες έκαναν εκτρώσεις. Στην δημοσιογραφική διάσκεψη της 21 Ιουλίου 2006, επιστρέφοντας από το ταξίδι του στην Τουρκία, Ελλάδα και Κύπρο ερωτήθηκε για το στάτους το Σχεδίου Ανάν και κατά πόσο βρίσκεται στο τραπέζι, και είπε:« Θα επαναλάβω μόνο ότι είπα, ότι οι βασικές ιδέες που υπάρχουν – και έγιναν γνωστές ως Σχέδιο Ανάν, αντανακλούν σοφία και σκληρή δουλειά μέσα σε ένα πνεύμα δικαίου, θα έλεγα». Το Σχέδιο Ανάν ήταν ένα τερατούργημα του χειρίστου είδους και προσέφερε στην Τουρκία το 99% των απαιτήσεων της πάνω στην Κύπρο, δηλαδή, της έδιδε τον έλεγχο ολόκληρης της νήσου στο πιάτο. (Σχετική αποδοχή από τον Τούρκο βετεράνο δημοσιογράφου Μ. Α. Μπιράντ). Το σχέδιο εκείνο απέκλειε τις 200,000 των Ελληνοκυπρίων προσφύγων από το να επιστρέψουν στα σπίτια τους, ήταν αυτό αμερικανική «σοφία» και «δίκαιο»; Το Σχέδιο εκείνο άνοιγε της Τουρκίας μια λεωφόρο να τουρκοποιήσει ολόκληρη τη νήσο σε μόνο λίγα χρόνια μετά την αποδοχή του. Ο λαός της Κύπρου απέρριψε το σχέδιο εκείνο στο δημοψήφισμα της 24 Απριλίου 2004. 76% των Ελληνοκυπρίων το απέρριψαν και αν ένας ξεχωρίσει τους ψήφους των παράνομων κουβαλητών Τούρκων από εκείνων των Τουρκοκυπρίων θα βρεί ότι και οι γνήσιοι Τουρκοκύπριοι απέρριψαν εκείνη την ρατσιστική λύση. Προς όφελος της Τουρκίας και μόνο προς όφελος της Τουρκίας ήταν το Σχέδιο Ανάν. Ο κ. Bryza στη δήλωση του της 21 Ιουλίου, 2006, βρήκε «σοφία» στο Σχέδιο Ανάν, «σκληρή δουλειά» και «πνεύμα δικαίου». Ε, λοιπόν, σοφία και δίκαιο είναι δύο πράγματα που το σχέδιο (Ανάν) σίγουρα δεν αντανακλούσε. Εκείνο που η δήλωση του κ. Bryzα αντανακλούσε όμως είναι την φιλο-τουρκική του στάση που σχετίζεται με την αναμφισβήτητη σύγκρουση συμφερόντων που οδηγεί στις τουρκικές του σχέσεις. Ξεκινώντας από την τουρκικής καταγωγής σύζυγο του η οποία αρνείται την τουρκική εισβολή στην Κύπρο και προωθεί την τουρκική προπαγάνδα. Ο κ. Bryza θεωρείται ένα μεγάλο απόθεμα για την Τουρκία όχι όμως για την Αμερική. Ελπίζουμε οι Γερουσιαστές να χρησιμοποιήσουν την απαιτούμενη σοφία παίρνοντας τη σωστή απόφαση, με σεβασμό και προστασία των αρχών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Που να προστατεύει τα θύματα και όχι εκείνους που τα παραβιάζουν. Με εκτίμηση, Φανούλα ΑργυρούΠρόσφυγας από την κατεχόμενη Λευκωσία της ΚύπρουΛονδίνο, 15.9.2010 Σύμφωνα με έντυπο του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών της Κυπριακής Δημοκρατίας, η κυβέρνηση Χριστόφια μέχρι τον Δεκέμβριο του 2009 έδωσε στους Τουρκοκύπριους 167,28 εκατομμύρια ευρώ! (Και αυτά μόνο από την σημερινή κυβέρνηση). Αναλυτικότερα22.62 εκ. ευρώ για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των Τουρκοκυπρίων117, 9 εκ. ευρώ για κοινωνικές παροχές1,22 εκ. ευρώ για επίδομα τέκνου και φοιτητική χορηγία9,25 εκ. ευρώ για γεωργικούς παράγοντες4,35 εκ. ευρώ για την εκπαίδευση4,22 εκ. ευρώ για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στα κατεχόμενα0,26 εκ. ευρώ για τις τηλεπικοινωνίες7,46 εκ. ευρώ συντήρηση μουσουλμανικών μνημείων και κατοικιών, υπηρεσία τουρκικής γλώσσας στο ΡΙΚ (Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου) και συντήρηση οδοφραγμάτων.

Washington Times Carries Cyprus Action Network of America’s Call to Oppose Bryza nominationFor Immediate Release: September 17, 2010Contact: Nikolaos Taneris, Tel. (917) 699-9935WASHINGTON, DC—James Morrison, columnist, Washington Times, made the Cyprus Action Network of America’s recent call to oppose the nomination of Matt Bryza to the post of American ambassador to Azerbaijan the lead of his prominent “Embassy Row” column in the Thursday. September . 16 edition of the Washington Times.Morrison wrote in his lead paragraphs: “In the hottest diplomatic dispute facing Congress as it convenes next week, Armenian-Americans are stepping up their campaign to prevent Matthew J. Bryzafrom serving as U.S. ambassador to Azerbaijan. The Senate Foreign Relations Committee is scheduled to consider his nomination on Tuesday. They have picked up support from Cypriot-Americans, who complain that Mr. Bryza, whose wife was born in Turkey, is biased toward Turkish positions on Cyprus.” Morrison also added “The Cyprus Action Network of America on Monday registered its opposition to Mr. Bryza.” And then Morrison quoted extensively from the Cyprus Action Network of America’s statement "Matt Bryza's troubling diplomatic record and his conflict of interest issues in regard to his bias toward Turkey's cycle of impunity and denial of Turkey's crime of genocide and Turkey's illegal invasion and occupation of Cyprus makes him an unsuitable representative in any post," it said in a statement.”The Washington Times columnist also noted that Mr. Bryza a career US foreign service worker has been criticized for refusing to condemn the Turkish troops illegally occupying Cyprus , and the columnist went on to quote Senator Menendez who, in his written questions, asked Mr. Bryza to "explain why you believe that a U.S. [congressional] resolution recognizing the genocide in Armenia would harm our relationship with Turkey."Morrison’s “Embassy Row” column is found at: http://www.washingtontimes.com/news/2010/sep/16/embassy-row-435598625/To view the Cyprus Action Network of America (CANA)’s complete statement along with the Greek translation of Greek-Cypriot refugee journalist and researcher Mrs. Fanoulla Argyrou’s letter to the US Senate to oppose the Matt Bryza nomination, please visit the Cyprus Action Network of America (CANA) website at: http://cyprusactionnetwork.org/####--------------------------------------------------------------ΑΙΜΑΤΗΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ - BLOODY TRUTH (Download the Greek and English PDF book) Learn the Truth about the Turkish terrorist organizations Volgan and TMT and the Turkish-British racist Bizonal Bicommunal Federation plan. Volunteer for our information tables to distribute the book.http://cyprusactionnetwork.org/yahoo_site_admin/assets/docs/BLOODY_TRUTH__The_Book.266130049.pdf--------------------------------------------------------------####========================Cyprus Action Network of America (CANA)2578 Broadway #132New York, NY 10025New York: Tel. 917-699-9935 Email: cana@cyprusactionnetwork.orgwww.cyprusactionnetwork.org========================The Cyprus Action Network of America (CANA) is a grass-roots, not-for-profit movement created to support genuine self-determination and human rights for the people of Cyprus. To be added to CANA's Action Alert e-mail distribution list, or to introduce CANA to a friend or colleague, please forward the pertinent name and e-mail address, with the subject heading "Add e-mail to CANA distribution list", to cana@cyprusactionnetwork.org You are encouraged to forward this action alert to five or more individuals who may have an interest in our e-distributions or in CANA’s mission. You may post any CANA article, press release or action alert on the internet as long as you credit CANA and the author(s).

Εορτασμός Του Γενεσίου της Θεοτόκου στην Παναγία Γουμερά στη Μακρυνίτσα Σερρών

Εορτασμός Του Γενεσίου της Θεοτόκου στην Παναγία Γουμερά στη Μακρυνίτσα Σερρών

Με κάθε επισημότητα πραγματοποιήθηκε και φέτος ο εορτασμός της Παναγίας Γουμερά στη Μακρυνίτσα Σερρών. Ανήμερα του Γενεσίου της Θεομήτορος δόθηκε συναυλία «εις δόξα εκείνης» με την ανταπόκριση όλων των Ποντίων επωνύμων και μη.
Το απόγευμα της Τετάρτης 8 Σεπτεμβρίου τελέστηκε η Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και στη συνέχεια ακολούθησε η έναρξη της Ποντιακής συναυλίας.
Παρουσιαστές της εκδήλωσης οι Γιώργος Κυριακίδης, Αλεξάνδρα Ζαγγελίδου και Στέλλα Καμπουρίδου. Στην αρχή παρουσιάστηκε ένα σύντομο ιστορικό της μονής από την ίδρυση της Μονής στον Πόντο έως σήμερα. Στη συνέχεια ακολούθησε η χορωδία της Ευξείνου Λέσχης Ποντίων Νομού Σερρών σε 4 τραγούδια ανάλογα του ύφους της εκδήλωσης, συνοδευόμενοι από την λύρα του Δημήτρη Μερτζιανίδη.
Ακολούθησαν οι καλλιτέχνες Αντώνης Πιλαλίδης, Παντελής Κιρκενίδης, Ευθύμης Γαργαϊτίδης, Κώστας Ξενίδης, Λεωνίδας Αποστολίδης, Δημήτρης Μερτζιανίδης, Στέλιος Ζημπιλιάδης, Σάββας Φερενίδης, Μιχάλης Κουρτίδης, Αλέξης Στεφανίδης, Γιώργος Μωυσιάδης, Κώστας Τυρεκίδης, Αβραάμ και Γιάννης Γκόσιος, Στάθης Κατής και Άγγελος Τοπαλίδης. Ενδιάμεσα από τις ερμηνείες προστέθηκαν οι απαγγελίες από τους παρουσιαστές, οι οποίες χρωμάτισαν την εκδήλωση. Πολύ περισσότερο όμως έδωσαν χρώμα τα ποιήματα από τους Χαραλαμπίδη Παναγιώτη και Ειρήνη που ξεσήκωσαν το πλήθος των Ποντίων, όπως και τους 2 μικρούς Χαραλαμπίδη Παναγιώτη και Ελένη Αρβανιτάκου στο νταούλι που συνόδευσαν τους οργανοπαίκτες με το χτύπημά τους. Η εκδήλωση έκλεισε με την συμμετοχή των χορευτικών συγκροτημάτων από της Εύξεινο Λέσχη Σερρών, Σύλλογο Πλατανακίων, Σύλλογο Παφραίων Σιντικής, Σύλλογο Καλλιθέας-Συκεών Θεσσαλονίκης, Σύλλογο Νεοχωρίου, Κομνηνών Σιδηροκάστρου και Σύλλογο Ποντίων Βυρώνειας, που έδωσαν ένα πανηγυρικό κλείσιμο στην εκδήλωση.
Με το πέρας της εκδήλωσης η γερόντισσα Ευφημία ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες της εκδήλωσης αποδίδοντάς τους αναμνηστικά. Η συμβολή στης γερόντισσας αυτής είναι σημαντικότατη στην ανάδειξη της Μονής και την άνοδό της σε όλους τους τομείς οργάνωσης, στο μέτρο των ανθρωπίνων δυνατοτήτων.
Σε αυτό το όμορφο και ευλογημένο μέρος έλαβε χώρα η παραπάνω εκδήλωση, η οποία κάθε χρόνο γίνεται καλύτερη, όπως και η εορτή την Αγίας Κυριακής στις 7 Ιουνίου και διαλαλεί σε όλους τους Ποντίους και μη, ότι ο βίος των Ποντίων είναι συνυφασμένος με την θρησκευτική λατρεία. Η χάρη της Παναγίας ας φτάσει σε όλο τον κόσμο και να τους δώσει δύναμη και κουράγιο στις δύσκολες εποχές που διανύουμε.

Καρακασίδης Σάββας