Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2017

Ο Κολοκοτρώνης στα σχολικά βιβλία:Λογοκρισία και χυδαιότητα




Θ. Μαλκίδης

Λογοκρίνοντας και κατηγορώντας τον Κολοκοτρώνη στα σχολικά βιβλία

Στις 4 Φεβρουαρίου του 1843 κοιμήθηκε, ο μέγιστος, ίσως των Ελλήνων της νεότερης περιόδου.

Η προσωπικότητα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη ξεπερνά τα όρια του Ελληνισμού  και γίνεται παράδειγμα και για άλλα επαναστατικά κινήματα εμπνέοντας λαούς σε όλον τον κόσμο, από τα Βαλκάνια μέχρι τη Λατινική Αμερική.
Έχει μείνει στην ιστορία ο λόγος του στην Πύκνα προς τους νέους, αρχίζοντας με τη φράση “εις τον τόπο τούτο”, αναφερόμενος στο διαχρονικό χρέος μας για την Ελευθερία.

Οι αναφορές όμως  στα σχολικά βιβλία, οι οποίες τείνουν να γίνουν καρκίνος με ολική μετάσταση, (και) για τον Κολοκοτρώνη και για το 1821, συνιστούν ένα προμελετημένο έγκλημα έναντι των νέων γενεών  που έρχονται σε αντίθεση και με το Σύνταγμα της Ελλάδας (άρθρο 16).

Λογοκρισία στην ομιλία του στην Πνύκα

Στο βιβλίο της  γλώσσας  της Στ´ Δημοτικοῦ  (β´ τεῦχος, σ. 105),   λογοκρίθηκε ο λόγος του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα, όπου σέ μιά ἀποστροφή του λόγου αναφέρει: 

«Οἱ παλαιοί Ἕλληνες, οἱ πρόγονοί μας, ἔπεσαν εἰς τήν διχόνοιαν καί ἐτρώγονταν μεταξύ τους, καί ἔτσι ἔλαβαν καιρό πρῶτα οἱ Ρωμαίοι, ἔπειτα ἄλλοι βάρβαροι καί τούς ὑπόταξαν. Ὕστερα ἦλθαν οἱ Μουσουλμάνοι. Οἱ ἔμποροι καί οἱ προκομμένοι...».
 Μετά τήν λέξη «Μουσουλμάνοι», ο Κολοκοτρώνης ανέφερε και τα εξής: «Καί ἔκαμαν ὅ,τι ἠμποροῦσαν διά νά ἀλλάξῃ ὁ λαός την πίστιν του. Ἔκοψαν γλῶσσες εἰς πολλούς ἀνθρώπους, ἀλλ᾽ ἐστάθη ἀδύνατο νά το κατορθώσουν. Τόν ἕνα ἔκοπταν, ὁ ἄλλος τόν σταυρό του ἔκαμνε». Τό κομμάτι αυτό λογοκρίθηκε!

Ο Κολοκοτρώνης πλούτισε από την Επανάσταση!

Στο βιβλίο «Κείμενα Νεοελληνικῆς Λογοτεχνίας» τῆς Γ´ Γυμνασίου (σελ. 46-48), συμπεριέλαβαν -τυχαία (;) -ένα ἀπόσπασμα από τά Ἀπομνημονεύματα τοῦ στρατηγοῦ Μακρυγιάννη, όπου  γράφει  ἐναντίον τοῦ Κολοκοτρώνη, παρότι σέ άλλα πενήντα σημεία επαινεί τον Κολοκοτρώνη. Ο στόχος προφανής για να μειώσουν τούς ήρωες και να  τους ευτελίσουν, κατηγορώντας τους για πλουτισμό κατά τη διάρκεια της επανάστασης:  «Οἱ ἄρχοντές μας, οἱ ἀρχηγοί μας ἔγιναν “Ἐκλαμπρότατοι”... ἔγινε ὁ Κολοκοτρώνης καί οἱ ἄλλοι συγγενεῖς καί φίλοι, πλούσιοι ἀπό γές (χωράφια), ἀργαστήρια, μύλους... Ὅταν ὁ Κολοκοτρώνης καί οἱ σύντροφοί του ἦρθαν ἀπό τή Ζάκυνθο, δέν εἶχαν οὔτε πιθαμή γῆς...». 

Κάτι Κολοκοτρώνηδες και Ελεύθεροι Πολιορκημένοι και δωσ᾽του.....

Στο βιβλίο «Τετράδιο Ἐργασιῶν» της Νεοελληνικῆς Γλώσσας τῆς Β´ Γυμνασίου (σ. 35), στο κείμενο τίτλο «Ἀρχίζουμε πρόβες γιά τήν ἐθνική γιορτή» αναφέρονται τα εξής:
«Τέλεια! Σήμερα στό μάθημα τῆς μουσικῆς ἦταν τέλεια! Γιατί ἀπό αὔριο ἀρχίζουμε πρόβες γιά τή γιορτή τῆς 25ης Μαρτίου. Θά κάνουμε πρόβες μέ τή χορωδία, θά χάνουμε μαθήματα! Ἔχουμε μιά κάπως μικρή χορωδία στό σχολεῖο, καμιά τριανταριά ἄτομα καί ἔχει πλάκα. Τό ρεπερτόριο θά 'ναι τό συνηθισμένο: Ἐλεύθεροι Πολιορκημένοι καί δῶσ᾽του... Ἀπό τώρα ὀνειρεύομαι τίς ὧρες μαθημάτων πού θά χαθοῦν στίς πρόβες. Καί ἡ καλλιτεχνικοῦ, ἡ Βαφιώτη, μᾶς λέει ὅτι θέλει μιά ὁμάδα νά σχεδιάσει κάτι σκηνικά καί κάτι Κολοκοτρώνηδες καί κάτι σημαῖες καί δάφνες. Μέσα! Ὑπολογίζω κι ἄλλες χαμένες ὧρες μαθημάτων...».

Το 1821, η σκορδαλιά και το σώβρακο.....

Και για τα σχολικά βιβλία  ο αγώνας του Κολοκοτρώνη και των άλλων συναθλητών του, συμπυκνώνεται στο παρακάτω απόσπασμα του βιβλίου  Νεοελληνική Γλῶσσα Α´ Γυμνασίου (σελ. 82-83) όπου σε κείμενο -αφιέρωμα υποτίθεται στό 1821 μέ τίτλο «Ἡ παράσταση» αναφέρονται τα εξής: «...τότε ὁ Βαγγελάκης πού ἔκανε τόν Μπότσαρη καί τόν στένευε ἡ στολή του, ἔσκυψε νά πάρει τά τσαρούχια μου νά μοῦ τά δώσει καί φάνηκε τό σώβρακό του καί τά κορίτσια ἔβαλαν τά γέλια κι ἐκεῖνος τά κλάματα...
Καί ὁ κύριος διευθυντής... ἄρχισε νά φωνάζει:
- Ζήτω ἡ 25η Μαρτίου! καί εἶπε «καί τοῦ χρόνου» κι ὅλοι σηκώσαμε τά χέρια μπροστά καί εἴπαμε καί ζήτω κι ἡ κυρία Οὐρανία φώναξε πάλι προσοχή! καί σταθήκαμε ὅλοι προσοχή καί τραγουδήσαμε τόν ἐθνικό ὕμνο καί γιατί χαίρεται ὁ κόσμος καί χαμογελάει πατέρα; καί φύγαμε νά πᾶμε σπίτι μας νά φᾶμε σκορδαλιά γιά τό καλό τῆς ἡμέρας, νά κοιμηθοῦμε, νά ξυπνήσουμε, νά βάλουμε τά καλά μας καί νά πᾶμε νά ποῦμε χρόνια πολλά τοῦ Βαγγελάκη πού εἶχε τήν ἐθνική ἑορτή του».

Έτσι, μετά και τα παραπάνω,  το γεγονός ότι γίνεται υποχρεωτική η διδασκαλία, παρά τις διαψεύσεις (;),  μαθημάτων για τα στερεότυπα περί φύλου και το "κόψιμο " του Επιταφίου και της Αντιγόνης, είναι μάλλον αναμενόμενο! 





Μιλώντας για τους Καραθανάση, Βλαχάκο, Γιαλοψό και για τα Ίμια με τον πρώην Δήμαρχο Καλύμνου Δ. Διακομιχάλη




Θ. Μαλκίδης

Συζήτηση στη Δέλτα Τηλεόραση Θράκης για τους Καραθανάση, Βλαχάκο, Γιαλοψό και για τα Ίμια με τον πρώην Δήμαρχο Καλύμνου Δημήτρη Διακομιχάλη



Παρά το γεγονός ότι υφιστάμεθα  την προπαγάνδα στο εσωτερικό που αγγίζει και την παιδεία με την απουσία της αλήθειας για τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΜΙΑ και της θυσίας των Καραθανάση, Βλαχάκου και Γιαλοψού  και την απροκάλυπτη φασιστική στάση της Τουρκίας, τολμούμε να μιλούμε και να κάνουμε έργο για τα ζητήματα που συνδέονται με την ύπαρξή μας: αξιοπρέπεια, αντίσταση, αγώνας, πίστη, ανθρωπιά, υπερηφάνεια, Ελληνικότητα. 

Να αναφερόμαστε και να πράττουμε για το Αιγαίο, την Κύπρο, τη Θράκη, για τον Ελληνισμό ως μέσο επιβίωσης σε δύσκολους καιρούς, πτώχευσης και παρακμής, χρεοκοπίας και φασιστικής και ολοκληρωτικής επιβολής.  

 Αποτέλεσμα εικόνας για Μαλκίδης σχολικά βιβλία Ίμια
Υ.Γ. Πριν είκοσι χρόνια ακριβώς έφευγε από αυτή τη ζωή, ως εν ενεργεία Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, ο φίλος, συνεργάτης και συναγωνιστής Ηλίας Ευαγγελίδης. Μαζί είχαμε πάει στην Κάλυμνο και τα Ίμια, όταν είχαμε προωθήσει την αδελφοποίηση και συνεργασία Θράκης- Αιγαίου- Κύπρου, Αλεξανδρούπολης- Καλύμνου- Λακατάμιας.


Στη μνήμη του -και στη μνήμη των τριών αξιωματικών μας- αφιερώνω τη συζήτηση, αφού πρώτοι από όλον τον Ελληνισμό είχαμε στείλει μήνυμα συμπαράστασης στο Δήμαρχο Καλύμνου. Μήνυμα εθνικής κυριαρχίας, αξιοπρέπειας και συνέχειας της πατρίδας μας. 
Οι τότε κυβερνώντες, όπως γράφαμε το 1996,  «αφού είχαν βρει άλλοθι για την αδιαφορία τους στην πράξη επιβεβαίωσης της ελληνικής κυριαρχίας», ευχαριστούσαν τους ξένους και υπέγραφαν τα ζωτικά συμφέροντα της φασιστικής Τουρκίας στο Αιγαίο. Αντάξιοι της επισήμανσης του Γιώργου Σεφέρη: «.... μικροί ανίκανοι και τυφλοί κυβερνήτες.....  τούτοι οι ελεεινοί δεν αντιπροσωπεύουν τη ζωντανή Ελλάδα……».

Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2017

Ο «βιασμός της Αντιγόνης» στην κατεχόμενη Κύπρο και στην Ελλάδα !



Θ. Μαλκίδης

Ο «βιασμός της Αντιγόνης» στην  κατεχόμενη Κύπρο και στην Ελλάδα !

Το περασμένο φθινόπωρο παρά τις αντιδράσεις πραγματοποιήθηκε η «δικοινοτική», όπως ονομάστηκε παράσταση της «Αντιγόνης»,  στο Αρχαίο Θέατρο της κατεχόμενης, από τον τουρκικό φασιστικό στρατό, Σαλαμίνας. Το γεγονός αποτέλεσε  πράγματι παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού ο κατακτημένος υπέστη για άλλη μία φορά τον κατακτητή και πέραν από την Ύβρη έναντι της Ελληνικής και παγκόσμιας τέχνης, έναντι της «Αντιγόνης» και του πολιτισμικού φορτίου που κουβαλά, αποτελεί και Ύβρη της θλιβερής «ηγεσίας» στην Κύπρο και την Ελλάδα, έναντι των θυσιών του Ελληνικού λαού για Ελευθερία. Αποτελεί εξύβριση των δολοφονημένων, των αγνοουμένων, των προσφύγων από τον τουρκικό φασιστικό στρατό το 1974.

Η πράξη αυτή η οποία λειτούργησε και ως προάγγελος των συνομιλιών που βρίσκονται σε εξέλιξη για τη «Λύση» στην Κύπρο, αποτέλεσε βιασμό που κατακρεούργησε  την «Αντιγόνης». Δολοφόνησε το παλλαϊκό αίτημα για απελευθέρωση και αποχώρηση των Τούρκων εισβολέων, οι οποίοι δεν νομίζουμε ότι υπάρχει κάποιος, που πιστεύει ότι μπορούν να κατανοήσουν την αρχαία ελληνική τραγωδία και ειδικότερα την «Αντιγόνη».
Ταυτοχρόνως η πράξη αυτή προκάλεσε δυσωδία και χυδαιότητα, με όργανα πολιτικούς, διανοούμενους και ηθοποιούς, από την Ελλάδα και την  Κύπρο, που βίασε κατά φύση και παρά φύση, την «Αντιγόνη», την αντιστασιακή δηλαδή παράδοση του ελληνικού λαού.

Την ίδια στιγμή  η πρόταση για κατάργηση της  «Αντιγόνης» από το πρόγραμμα διδασκαλίας των ελληνικών σχολείων, κινείται στο πλαίσιο της πνευματικής και όχι μόνο παρακμής.  

Όλα τα παραπάνω είναι βεβαίως δείγμα των καιρών, της παρακμής της πολιτικής και πνευματικής «ηγεσίας», η οποία φοβάται και τρομάζει μπροστά στον Τούρκο φασίστα εισβολέα δειλιάζει μπροστά στην απώλεια της θέσης και των προνομίων, δηλητηριάζοντας τους νέους ανθρώπους, αφήνοντάς τους χωρίς πρότυπα και παραδείγματα αντίστασης. Σε πλήρη δηλαδή αντίθεση με ό,τι πράττει η «Αντιγόνη» …..

Υ.Γ. Η ανακοίνωση του πρώην Εθνικής Παιδείας Υπουργείου για την «Αντιγόνη» που διαψεύδει (;) τα όσα έχουν γίνει γνωστά για την κατάργησή της, όπως και η υποχρεωτική διδασκαλία για τα «έμφυλα στερεότυπα», απλώς επιβεβαιώνει την παρακμή και την πτώχευση και σ΄αυτόν τον τομέα. 




Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2017

Tamer Çilingir: Για τον Πόντο,για την καταδίκη του Κεμαλικού Φασισμού,για την Αναγνώριση της Γενοκτονίας



Θ. Μαλκίδης 

Για τον Πόντο,για την καταδίκη του  Κεμαλικού Φασισμού,για την Αναγνώριση  της Γενοκτονίας 

O Tamer Çilingir είναι ένας ακόμη συναθλητής, που  έχοντας διωχθεί από τη σημερινή Τουρκία της βίας, της καταπίεσης και του ολοκληρωτισμού, πρωταγωνιστεί στον ιστορικό αγώνα για την αλήθεια, την ιστορία, την αποκατάσταση και την αναγνώριση του μαζικού εγκλήματος εναντίον των Ελλήνων και των άλλων λαών στην Τουρκία, για την αποκαθήλωση του Κεμαλικού Φασισμού, για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία. 

Το βιβλίο του Tamer Çilingir για την "Αλήθεια στον Πόντο και τι συνέβη μεταξύ των ετών 1914- 1923", από τις εκδόσεις του εξαιρετικού  (επίσης)  συναγωνιστή Ragip Zarakolou, αποτελεί μία σημαντική μαρτυρία για το τεράστιο  ζήτημα του Πόντου και της Γενοκτονίας. 

Στο βιβλίο αναλύεται η πολιτική των Νεότουρκων,
Νεότουρκοι οι οποίοι σχεδίασαν και υλοποίησαν  στο πλαίσιο του "εκκαθάρισης" της αυτοκρατορίας και των Κεμαλικών που συνέχισαν την ίδια τακτική. Με άλλα λόγια, ως συνέχεια των Νεοτούρκων ολοκλήρωσαν  τη  γενοκτονία  των Ασσυρίων, των Αρμενίων και των Ελλήνων. 

Ο Tamer Çilingir είναι ένας έντιμος αγωνιστής, ο οποίος μαζί με άλλους όπως o Yannis Vasilis Yaylalı, o Sait Çetinoğlu, συμβάλλουν με την προσπάθειά τους στην ανάδειξη της αλήθειας για το ζήτημα της Γενοκτονίας των Ελλήνων και των άλλων λαών στην Τουρκία.

 Είναι αυτονόητο ότι η συμπαράστασή μας με κάθε τρόπο στον έντιμο και σπουδαίο ΑΓΩΝΑ του Tamer Çilingir και των άλλων συναθλητών μας, πρέπει να είναι καθολική και συνεχής. Προσθέτοντας πως  αν στην Ελλάδα εμείς παλεύουμε με  την άρνηση, την υπονόμευση και άλλα εμπόδια, στην Τουρκία κατανοούμε τι έχουν αυτοί να αντιμετωπίσουν.....

Υ.Γ. Η συμπόρευσή μου με τον Tamer Çilingir στο ιστορικής σημασίας συνέδριο για το Ποντιακό ζήτημα που έγινε στην Άγκυρα τον Απρίλιο του 2016 αποτελεί μία ιδιαίτερη στιγμή. Ο αγώνας για την κατάρρευση του Κεμαλικού φασισμού, του προδρόμου του Ναζισμού, η πορεία ελευθερίας, δημοκρατίας και αλήθειας συνεχίζεται. 







Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2017

Οι πεσόντες αξιωματικοί των Ιμίων απουσιάζουν από τα σχολικά βιβλία!




Οι απόντες  αξιωματικοί Χριστόδουλος Καραθανάσης, Παναγιώτης Βλαχάκος και  Έκτορας Γιαλοψός από το σχολικό εγχειρίδιο ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου

Θ. Μαλκίδης

Έχουμε αναφέρει πολλές φορές το ζήτημα των σχολικών εγχειριδίων που διανέμονται στα Ελληνόπουλα και των όσα καταγράφονται εκεί. Από την προσέγγιση του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας, μέχρι την αντιμετώπιση των ηρώων μας και των Αγίων μας καθώς και της μεθόδου γνώσης των "γραμμάτων", που έλεγε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, που γίνονται πλέον από συνταγές μαγειρικής και οδηγίες χρήσης καφετιέρας και επιδιόρθωσης κλιματιστικού!

Ωστόσο το ζήτημα των σχολικών εγχειριδίων, τα οποία τα πληρώνουμε με ακριβά για να ανταποκρίνονται στις επιταγές του Συντάγματος της Ελληνικής Δημοκρατίας (άρθρο 16), συνεχίζει να αποτελεί μείζον στην πτωχευμένη Ελλάδα.

Ειδικότερα, με τη συμπλήρωση 21 ετών από την απώλεια τριών συμπατριωτών μας, των αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, μελών του πληρώματος του ελικοπτέρου που έπεσε στα Ίμια Χριστόδουλου Καραθανάση, Παναγιώτη Βλαχάκου και  Έκτορα Γιαλοψού, αναδεικνύουμε το ζήτημα της αναφοράς του σημαντικού αυτού γεγονότος στο βιβλίο Ιστορίας της Γ’ Γυμνασίου. 

Εκεί όταν καταγράφεται το θέμα των Ιμίων  στη σελίδα 163 αναφέρεται ότι με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις, χωρίς να γίνεται αναφορά στους πεσόντες αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού.

Ούτε Ελληνικά Ίμια, ούτε Έλληνες που έπεσαν εν ώρα καθήκοντος, υπερασπιζόμενοι σημαία, εθνική κυριαρχία και  θαλάσσια σύνορα, που κάποιοι αγνοούσαν και συνεχίζουν να αγνοούν και να υποτιμούν τη σημασία τους.
Η τότε υπουργός (Άννα Διαμαντοπούλου) με απόφασή της στις 19/10/2009, κατόπιν εισήγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, είχε εγκρίνει την ανατύπωση του βιβλίου με βελτιώσεις. 

Μάλιστα είχε ανακοινωθεί ότι  στη νέα έκδοση η αναφορά θα άλλαζε από την πρόταση «με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια» στην πρόταση «με αφορμή τη διεκδίκηση από την Τουρκία της βραχονησίδας Ίμια» χωρίς όμως να γίνεται και πάλι μνεία στη πτώση του ελικοπτέρου και την απώλεια των Αντιπλοίαρχου Χριστόδουλου Καραθανάση, Αντιπλοίαρχου Παναγιώτη Βλαχάκου και Σημαιοφόρου Έκτορα Γιαλοψού. 

Σήμερα, παρά τις τότε διαβεβαιώσεις στο βιβλίο δεν έχει γίνει καμία απολύτως αλλαγή! Το παραπάνω ντοκουμέντο είναι αδιάψευστος μάρτυρας.....

Υ.Γ. Το επιπλέον δυστύχημα είναι ότι η αναφορά για τα Ίμια στο σχολικό βιβλίο, συνοδεύεται με τη φωτογραφία του τότε πρωθυπουργού. Αυτός που χειρίστηκε με το γνωστό τρόπο την ελληνική εθνική κυριαρχία στα Ίμια, τώρα αντί να ζητήσει ΣΥΓΝΩΜΗ και να σιωπήσει, προτρέπει τους νέους ανθρώπους να φύγουν στο εξωτερικό!

Αποτέλεσμα εικόνας για Ίμια

Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2017

Στη Μνήμη του Χ. Καραθανάση, Π. Βλαχάκου, Ε. Γιαλοψού. Από τα Ίμια στη Ζουράφα (Λαδόξερα)


Από τα Ίμια  στη Ζουράφα (Λαδόξερα) του βορειοανατολικού  Αιγαίου. Μνήμη  Χ.Καραθανάση, Π.Βλαχάκου, Ε.Γιαλοψού

του Θεοφάνη Μαλκίδη


1. Εθνική κυριαρχία και Αιγαίο

Ξημερώνοντας η 31η Ιανουαρίου, δεν μπορεί παρά να φέρεις στο νου σου τα Ίμια και τη μνήμη των Χριστόδουλου Καραθανάση, Παναγιώτη Βλαχάκου και  Έκτορα Γιαλοψού. Των μελών του πληρώματος του ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού που έπεσαν υπέρ πατρίδας το 1996......
Παράλληλα έρχεται στη θύμηση  η συμφωνία των Σημίτη-Πάγκαλου λίγους μήνες αργότερα στη Μαδρίτη για τα "ζωτικά συμφέροντα " της Τουρκίας στο Αιγαίο και για την άγνοια της παρούσας ηγεσίας και όχι μόνο περί θαλασσίων συνόρων!

Παράλληλα, η συζήτηση που έχει ξεκινήσει στην Ελλάδα για την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ), έφερε στο προσκήνιο θέματα με τεράστιο εθνικό και διεθνές ενδιαφέρον. Εθνική κυριαρχία και φυσικοί πόροι.  Παράλληλα αναδείχτηκαν και συνιστώσες που σχετίζονται με τα παραπάνω και ιδιαίτερα με το κατά πόσο η Ελλάδα μπορεί- στην παρούσα συγκυρία- να ανακηρύξει την ΑΟΖ και εάν αυτή περιλαμβάνει όλη την ελληνική επικράτεια και βεβαίως για το σχέδιο αξιοποίησης και νησιών και βραχονησίδων, στο οποίο αντέδρασε η Τουρκία. 

Το πρόβλημα του Καστελόριζου ήταν το πρώτο που προέκυψε και μάλιστα με ιδιαίτερα προκλητικό τρόπο, αν ληφθούν υπόψη οι σχετικές δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών.
Η ΑΟΖ και τα προβλήματα περί οριοθέτησης και ανακήρυξης είχαν και έχουν και συνέχεια. Η επόμενη έντονη αμφισβήτηση προέκυψε στο βόρειο ακρότατο όριο της ελληνικής (και ευρωπαϊκής για να μη λησμονούμε) θαλάσσιας κυριαρχίας: στη Ζουράφα (Λαδόξερα). Εκεί που για χρόνια, όπως και σε όλο το Θρακικό Πέλαγος αλλά Θρακική ενδοχώρα, αμφισβητείται η ελληνική παρουσία, ωστόσο στους τελευταίους μήνες και ημέρες, οι ενέργειες της Τουρκίας, έχουν κορυφωθεί με τρόπο προκλητικό, ως συνήθως. Η παρουσία του Πολεμικού Ναυτικού, του Λιμενικού Σώματος και των Ελλήνων αλιέων, είναι εστίες αντίστασης στην τουρκική αμφισβήτηση, όμως στην ιστορική στιγμή που περνά η πατρίδα μας, η κατοχύρωση της ελληνικής κυριαρχίας, με κάθε τρόπο και μέσο που διαθέτουμε, (και ) στη Ζουράφα, είναι άμεση προτεραιότητα.




2. Ζουράφα και ιστορία

Σύμφωνα με το Γιώργο Λεκάκη («Σαμοθράκη- Ιερά Νήσος»), η Ζουράφα, μάλλον, χρωστάει το όνομά της στην λέξη «ζούρα» (που σημαίνει υποστάθμη, κατακάθι) γιατί το νησί είναι και υπό την στάθμη της θαλάσσης-σκόπελος και κατακάθι ηφαιστείων) + την λέξη «φα» (<φάος, φως, φανερή). Δηλαδή αποτελεί ένα ηφαιστειακό κατακάθι, κυρίως υπό την θάλασσα, το οποίο όμως είναι και φανερό.
Μεταφορικώς, η λέξις ζούρα σημαίνει και την ακαθαρσία, την λέρα – έννοια που φέρει και το κατακάθι – και ίσως με αυτό θέλανε να αποδώσουν και την εμφάνιση πετρελαιοκηλίδων στην περιοχή.
Το νησί λέγεται και Ζγόραφα ή Σγόραφα ή Λαδόξερα ή Λαδοξήρα ή Λαδοξέρα. Οι τελευταίες ονομασίες προκύπτουν από τους αλιείς ψαράδες, οι οποίοι εντοπίζουν κάθε τόσο «”λάδι” στην ξέρα».
Η Ζουράφα, η μικρότερη και βορειοανατολικότερη των Θρακικών Σποράδων (μαζί με Ίμβρο, Τένεδο, Σαμοθράκη), με έκταση 9 στρέμματα και μήκος ακτής 465 μέτρα, οριοθετεί την ελληνική επικράτεια στο Βορειοανατολικό Αιγαίο. Οι μετρήσεις της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, έχουν αναθεωρηθεί προς τα κάτω, λόγω της διάβρωσης, αφού σύμφωνα με νεώτερους υπολογισμούς, η έκταση του νησιού είναι μικρότερη του ενός στρέμματος και έχει ακτογραμμή 32 μέτρα.
Η Ζουράφα απέχει από το βορειοανατολικό άκρο της Σαμοθράκης (Άκρα Άγκιστρο ή Σκεπαστό) 6 ν.μ., 22 ν.μ από το φάρο της Αλεξανδρουπόλεως, ενώ το στενό μεταξύ της Ζουράφας και της Άκρας Γκρέμια (Μποζτεπέ) έχει εύρος 14 ν.μ.


2. Η τουρκική στάση και αμφισβήτηση

Εδώ και πολλά χρόνια η Τουρκία με τη στάση της προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα αμφισβήτησης της εθνικής κυριαρχίας (και ) στη Ζουράφα. Αμέσως μετά την εισβολή στην Κύπρο το 1974, η πολιτική αυτή εντάθηκε και σημειώθηκαν αρκετά επεισόδια με παρενοχλήσεις τουρκικών πολεμικών σκαφών σε Έλληνες αλιείς στη Ζουράφα.
Οι παρενοχλήσεις αυτές είχαν σαν αποτέλεσμα, μετά από εμβολισμούς τον τραυματισμό ακόμη και το θάνατο Ελλήνων, όπως συνέβη και στα Ίμια το 1996. Με την πάροδο του χρόνου υπήρξε μία βαθμιαία άνοδος της τουρκικής παρουσίας στην περιοχή, η οποία εκτός από τη ναυτική συνδυάζεται και με την παρουσία Τούρκων αλιέων, οι οποίοι δε δεσμεύονται από τις απαγορεύσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έτσι εξαφανίζουν με πολυποίκιλους τρόπους το θαλάσσιο πλούτο. Επίσης παραβιάζουν τα χωρικά ύδατα της Ελλάδας, κάτι που είναι διακριτό με γυμνό μάτι, τόσο από την Αλεξανδρούπολη, όσο και από τη Σαμοθράκη.
Τους τελευταίους μήνες η Ζουράφα ήρθε ξανά στο προσκήνιο με την παρουσία τουρκικών σκαφών που έκαναν έρευνες στην περιοχή, με την παρουσία πολεμικών σκαφών που φωτογραφίζουν και αλιευτικών σκαφών που δραστηριοποιούνται εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων. 


3.Αντί επιλόγου
Είναι περιττό να αναφέρουμε ξανά την κρίσιμη εθνική αλλά οικονομική και πολιτική κρίση την οποία περνάμε όλοι μας. Η πατρίδα μας θα πρέπει ανακτήσει την κυριαρχία της, σε όλα τα επίπεδα, ζήτημα που συνδέεται και με την ΑΟΖ, από το Καστελόριζο και τα Ίμια μέχρι τη Ζουράφα. Ειδικά στο Θρακικό πέλαγος, κάθε άλλη καθυστέρηση θα συνεπάγεται εξαφάνιση, κυριολεκτικά και μεταφορικά, κάθε μορφής ελληνικής παρουσίας στην περιοχή και αμφισβήτηση της εθνικής κυριαρχίας και σ΄ αυτό το κομμάτι της πατρίδας μας. Και πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει Έλληνας και Ελληνίδα που επιθυμεί κάτι τέτοιο. Επιπλέον το οφείλουμε στους πεσόντες για την εθνική κυριαρχία, από τα Ίμια μέχρι τη Ζουράφα.



Οι πεσόντες αξιωματικοί των Ιμίων απουσιάζουν από το σχολικό εγχειρίδιο ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου! 




Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2017

"Συναμφότερη Α- Παιδεία"





Θ. Μαλκίδης 

"Συναμφότερη Α- Παιδεία"..... 


1. Η Ύβρις έναντι των νέων Ελλήνων και Ελληνίδων


Τριών Ιεραρχών σήμερα και  Ελλαδικής Α- Παιδείας (και) του συναμφότερον....... Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός  παρότρυνε τους γονείς να μαθαίνουν  στα παιδιά τους γράμματα, γιατί όσα και υλικά αγαθά και να  αφήσουν μετά θάνατον σ΄αυτά, τα παιδιά  θα τους "ωπισολογούν". Καλύτερα, έλεγε "τα παιδιά σας να είναι  φτωχά και γραμματισμένα παρά πλούσια  και αγράμματα". Ποια είναι όμως  τα "γράμματα" που πρότεινε ο Πατροκοσμάς και ποια τα σημερινά; 

Απουσία ομάδων του Ελληνικού έθνους, όπως οι Πόντιοι, ο Θρακιώτες, οι Μικρασιάτες και του μαζικού εναντίον τους εγκλήματος.  αρνητές της Γενοκτονίας, Ελληνοφοβικοί, αποδομητές της Ελληνικής ιστορίας και φαιδροί που αναλαμβάνουν θέσεις Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών στο Υπουργείο της πρώην Εθνικής Παιδείας. 

Συνταγές μαγειρικής αντί για Ελλάδα και Ελληνισμό, Ορθοδοξία και Άγιοι που υβρίζονται, η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου  που διακωμωδούνται, φασίστες και  δάσκαλοι του Χίτλερ και των Ναζί, όπως ο Μουσταφά Κεμάλ που υμνούνται.
"Σχολικά βιβλία"  που γράφουν για την   "μπουγάδα του Αϊ- Βασίλη (!)", για αυτούς   "που  βγάλανε βόλτα τον Επιτάφιο (!)", για τους άσχημους γέρους με τις μακριές γενειάδες", εννοώντας τους Τρεις Ιεράρχες, τους αγίους μας! 
Ελλάδα χωρίς Θρησκευτικά και "Αντιγόνη"  αλλά με  υποχρεωτικά σεμινάρια για τα "έμφυλα στερεότυπα!"

Ναζιστική προπαγάνδα τύπου Γκέμπελς στη γη της Αντίστασης και του Αγώνα για Ελευθερία, "Νέα Γλώσσα" όπως την περιέγραψε ο Όργουελ, Φασισμός δια της Α- Παιδείας, ενάντια στην Ελληνικότητα! 
«Πάντα άνω και κάτω γέγονε, πάντα συγκέχυνται και διέφθαρται» (Όλα έχουν γίνει άνω κάτω, όλα βρίσκονται σε σύγχυση και έχουν διαφθαρεί) όπως λέει ο Άγιος Ιωάννης ο  Χρυσόστομος.....







2. Η ανωμαλία (και στην Παιδεία) που πρέπει να σταματήσει!

Ο  Γιώργος  Σεφέρης  μιλώντας  το 1969 για την κατάσταση στην Ελλάδα, την εποχή εκείνη, καταγράφει με προφητικό τρόπο και το σήμερα: "Μας έχει επιβληθεί ένα καθεστώς ολωσδιόλου αντίθετο με τα ιδεώδη για τα οποία πολέμησε ο κόσμος μας και τόσο περίλαμπρα ο λαός μας .... Είναι μια κατάσταση υποχρεωτικής νάρκης, όπου όσες πνευματικές αξίες κατορθώσαμε να κρατήσουμε ζωντανές, με πόνους και με κόπους, πάνε κι αυτές να καταποντιστούν μέσα στα ελώδη στεκούμενα νερά....Όσο μένει η ανωμαλία, τόσο προχωρεί το κακό....... Αυτή η ανωμαλία πρέπει να σταματήσει. Είναι εθνική επιταγή".

Η ανωμαλία αυτή  πρέπει να σταματήσει αγωνιζόμενοι, "¨Όσοι Ζωντανοί" για  μία αναγέννηση της παιδείας μας και ανάσταση της πατρίδας μας  ακολουθώντας  την προτροπή  του Διονύσιου  Σολωμού  ως λύτρωση  : "..... όταν τα γράμματα καλλιεργηθούν όχι για μάταιη επίδειξη, παρά για το όφελος του λαού, που έχει ανάγκη από πραγματική παιδεία και από μόρφωση .....".




Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2017

Για τις ομοιότητες Κεμαλισμού και Ναζισμού



 Κυριακή 28.01.2017 στις 12-1 το μεσημέρι 



Στη ραδιοφωνική εκπομπή "Ποντιακή Μούσα" η Σοφία Αμπερίδου
συνομιλεί με τον Θεοφάνη Μαλκίδη για το βιβλίο του
"Κεμαλισμός και Ναζισμός" (ένα βιβλίο για τις ομοιότητες
του Κεμαλικού και Χιτλερικού φασισμού)
στο Εθελοντικό Δημoτικό ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης ~ 100.6 fm





________________________________________

"Ο Δάσκαλος και ο Μαθητής, ο Μουσταφά Κεμάλ και ο Αδόλφος Χίτλερ, συνιστούν την έκφραση του ολοκληρωτισμού, ο Κεμαλισμός και ο Ναζισμός, αποτελούν την ίδια έκφανση του Φασισμού, που από τις Γενοκτονίες πέρασε στα Ολοκαυτώματα. Η ανάδειξη του ομοιοτήτων του Κεμαλισμού και του Ναζισμού, συνιστά ανθρώπινο, πολιτικό, ερευνητικό και κυρίως ηθικό καθήκον και χρέος, για να καταδικαστούν και να αποκαθηλωθούν τα πιο ολοκληρωτικά καθεστώτα και ιδεολογίες που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα. 

" Θ. Μαλκίδης