Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Νέο τεύχος του περιοδικού ΑΡΔΗΝ με άρθρο για την ΕΟΖ στη Θράκη


Διαβάστε στο Άρδην που κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία της Αθήνας και στα περίπτερα.
Περιεχόμενα
Άρδην, Αγώνας ενάντια στην αποικιοποίηση της χώρας ……….. 4
Κ. Καραΐσκος, Προτάσεις για μιαν άλλη πορεία στη Θράκη …………..7
Φ. Μαλκίδης, Περί ΕΟΖ στη Θράκη …………………………… 9
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΑ
Κίνηση Πολιτών «Άρδην», Εσωτερικός Δανεισμός και Αυτοδυναμία ……………………….13
Β. Βιλιάρδος, Η λύση των ομολόγων ……………………………. 16
Μ. Γιούλτον, Ιρλανδία, οι προοπτικές της για το 2012………… 21
Χρ. Βάρσος, «Εξυπηρέτηση» δημόσιου χρέους …………………….. 24
Κ. Γεώρμας, Πολλαπλές στοχεύσεις του Μνημονίου ………. 28
Π. Άντερσον, Αναταραχή στην Ευρώπη ………………………….. 32
ΦΑΚΕΛΟΣ: ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΟΡΑΜΑ
Γ. Λιλλήκας, Αναζητώντας όραμα…………………………… 36
Μ. Κωνσταντίνου, Άγρια φρόνηση: Πολιτικό μανιφέστο για την αυτοδιάθεση ……………38
Ά. Μιχαηλίδης, Αναζητώντας όραμα…………………………….. 42
Γ. Ρακκάς, Νεοθωμανική Κοινοπολιτεία; ……………………… 44
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: 25η ΜΑΡΤΙΟΥ & ΣΟΥΛΙ
Κ. Χατζηαντωνίου, Απωθούμενα κατακρημνίζονταν …………… 50
Λ. Βάσσης, …Οι οπισθοχωρούντες Σουλιώτες …………….. 54
Γ. Καραμπελιάς, Κρείττον σιγάν ………………………………….. 57
ΔΙΕΘΝΗ-ΔΟΚΙΜΙΑ-ΤΕΧΝΗ
Ντ. Τζόουνστοουν, Ο δρόμος για τη Δαμασκό ……………….. 67
Σ. Οζέλ, Ιρανική ιδιαιτερότητα και Τουρκία ……………………. 69
Μ. Τζάγγι, Άδωνις μια ζωή στη συγγραφή ……………………….71
Τ. Χατζηαναστασίου, Η κατάργηση της νεοελληνικής λογοτεχνίας …………………..75
Γ. Τριανταφυλλίδης, ο Αλέξιος Δ΄ Άγγελος και η μεταλλουργία χρυσού …………….. 77
Το σκίτσο του Νικόλα, ……………………………………………….. 80
Δ. Ευαγγελίδης, Χρ. Δάλκος: Η παλαιότητα της νέας ελληνικής ………………………….81
Βιβλιοπαρουσίαση: Θηλυκές φαλλοκράτισσες ……………….. 82


25η Μαρτίου και Πόντος


ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ


ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 25ης Μαρτίου

Το ΔΣ της Ευξείνου Λέσχης Τρικάλων κατά τον φετινόεορτασμό της 25ης Μαρτίου παρέστει στην επίσημη Δοξολογία που ετελέσθει στο Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Νικολάου, χοροστατούντοςτου Μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών κκ Αλεξίου και στη συνέχει στην επιμνημόσυνοΔέηση  που έλαβε χώρα στο μνημείο του Ηρώου Πεσόντων της ΣΜΥ όπου και  η Πρόεδρος του συλλόγου κυρία Σαββίδου Λένα, κατάθεσε στεφάνι εις μνήμην  του Απελευθερωτικού Αγώνα του 1821.

Για την προβολή της συνεισφοράς των Ποντίων στηνΕπανάσταση του 1821 η Εύξεινος Λέσχη
Τρικάλων δημοσίευσε σχετικό άρθρο στον τοπικό τύπο και διαδίκτυο: 

Η συμβολή των Ελλήνων του Πόντου στηνΕπανάσταση του 1821

Του Φάνη Μαλκίδη.
Η συμβολή των Ελλήνων του Πόντου στην Επανάσταση του 1821 και την απελευθέρωση της πατρίδας μας, αποτελεί, ίσως, ένα από τα πιοαποσιωπημένα κομμάτια της νεότερης ιστορίας μας.Εντούτοις η πραγματική διάσταση της καθοριστικής και πρωταγωνιστικής συμβολής των Ελλήνων που έδρασαν στη Ρωσία και οι περισσότεροι ήταν Ποντιακής καταγωγής, και χρηματοδότησαν, οργάνωσαν καιπολέμησαν για την ελευθερία, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.


Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2012

Η Επανάσταση στη Θράκη

Η Θράκη στην επανάσταση του 1821.

Ομιλία στην Παναγία Κοσμοσώτειρα. Σάββατο 24 Μαρτίου 2012


Δήμοι και σύλλογοι μπορούν να χρηματοδοτήσουν την συγγραφή ενός εγχειριδίου για την συμμετοχή των Θρακών στο «1821» και αυτό να μοιραστεί στους μαθητές, πρότεινε ο Φάνης Μαλκίδης, στην ομιλία του με θέμα «Η Θράκη στην Επανάσταση του 1821», στον Ιερό Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτειρας Φερών. Ο κ. Μαλκίδης, χαρακτήρισε μεγάλη την συμμετοχή της Θράκης στην επανάσταση του 1821, αλλά δυστυχώς, αποσιωπήθηκε καθώς η ιστορία γράφτηκε αργότερα από μη Θρακιώτες.

Η Θράκη και η Επανάσταση

ΑΦΙΕΡΩΜΑ στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 - Μακεδονία - Θράκη και εθνεγερσία

 
















Μπορεί η Μακεδονία και η Θράκη, όπως και άλλες περιοχές της χώρας, να μην απελευθερώθηκαν από τη μεγαλειώδη και παγκόσμιας ακτινοβολίας Ελληνική Επανάσταση του 1821, σίγουρα όμως και τα μέρη αυτά έχουν το δικό τους μερτικό στην εξέλιξη και την τελική έκβαση της επανάστασης.
Άλλωστε, ανάλογης αποφασιστικότητας επαναστατικός ξεσηκωμός ήταν οι δράσεις και οι εκδηλώσεις των υπόδουλων Βορειοελλαδιτών κατά την περίοδο αυτή. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στο φαινόμενο του κλεφταρματολισμού, που ήταν ένας συνεχής επαναστατικός ανταρτικός πονοκέφαλος για τους κατακτητές, αλλά κυρίως για τις ηρωικές τοπικές εξεγέρσεις, οι οποίες δεν ήταν άσχετες με την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης.
Οι τοπικές εξεγέρσεις στη Μακεδονία και τη Θράκη πραγματοποιήθηκαν κάτω από πολύ πιο δύσκολες συνθήκες απ' ό,τι στη Ρούμελη και στον Μοριά, αφού η Βόρεια Ελλάδα βρισκόταν σε στενό στρατιωτικό έλεγχο και πολύ κοντά στην Κωνσταντινούπολη, οπότε πολύ εύκολα ένας ξεσηκωμός θα καταπνιγόταν στο αίμα. Και αυτό δεν αποφεύχθηκε, αφού οι συνέπειες τόσο για τους αγωνιστές όσο και για τα γυναικόπαιδα ήταν ιδιαίτερα οδυνηρές.
Τα γεγονότα αυτά όμως δεν πέρασαν απαρατήρητα ούτε από τους ξένους, οι οποίοι τα κατέγραψαν και τα πρόβαλαν, ή ακόμη εμπνεύστηκαν από αυτά για να εκφραστούν καλλιτεχνικά και να καταγγείλουν παράλληλα τις ωμότητες που πραγματοποιήθηκαν. Απόδειξη, ο πίνακας του Αυγούστου Βινσόν που βρίσκεται στο Παρίσι, στο Μουσείο του Λούβρου, και αφορά το ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης τον Σεπτέμβριο του 1821 και κοσμεί το εξώφυλλο του αφιερώματός μας.
Όσο για τους διασωθέντες επαναστατημένους αγωνιστές της περιόδου αυτής, βρέθηκαν στη συνέχεια στη Νότια Ελλάδα για να συνδράμουν τις εκεί πολεμικές επιχειρήσεις, ενώ πολλοί θυσίασαν τη ζωή τους για την ελευθερία της πατρίδας και για την εθνική μας παλιγγενεσία. Αυτό αποδεικνύει πως οι αγράμματοι και απλοϊκοί αγωνιστές γνώριζαν και είχαν μια γενικότερη συγκρότηση σχετικά με το ποιο ήταν το διακύβευμα για το γένος.
Οι σκλαβωμένοι όμως Βορειοελλαδίτες δεν έπαψαν να ξεσηκώνονται και κατά τη λεγόμενη μεταπαναστατική περίοδο, αφού ήξεραν πως αυτός ήταν ο μόνος δρόμος για την απελευθέρωσή τους. Συνέχεια όλων αυτών των ξεσηκωμών ήταν και η ένοπλη φάση του Μακεδονικού Αγώνα (1904-1908).
Ο ελληνισμός, το γένος, ο κόσμος της πονεμένης ρωμιοσύνης, μέσα στα χρόνια της σκλαβιάς βρήκε τρόπους για αυτοοργάνωση και δράση για την επίτευξη οικονομικών και εμπορικών στόχων αλλά και για τη μόρφωση και την παιδεία των υποδούλων, το κτίσιμο ναών και άλλων κοινωφελών έργων, όπως και για την ευρύτερη κοινωνική συμπαράσταση και αντίσταση στον κατακτητή. Και προφανώς όλο αυτό το κοινοτικό πνεύμα θέριευε και τον καημό της ρωμιοσύνης για ελευθερία και εθνική ανάταση. Αυτό αποδεικνύει και την ομοψυχία όλων των σκλαβωμένων Ελλήνων για ξεσηκωμό.

Γράφουν
Βαΐα Δραγάτη
Φάνης Μαλκίδης
Όλγα Μπελεγάκη - Ελένη Σταματιάδου

Κείμενο
Pliny Fisk

Επιμέλεια αφιερώματος, εισαγωγή: Στέλιος Κούκος
 
Διαβάστε όλο το αφιέρωμα στη διεύθυνση

http://www.makthes.gr/news/arts/85885/

ή στη διεύθυνση

http://alexpolisonline.blogspot.com/2012/03/1821_25.html#more

Κυριακή, 25 Μαρτίου 2012

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
 
Εορτή του Ευαγγελισμού της ΘεοτόκουΓιορτάζουμε σήμερα 25 Μαρτίου, ημέρα του Ευαγγελισμού της Υπεραγίας ημών Θεοτόκου, ας πούμε λίγα λόγια:

Σήμερα γιορτάζουμε το χαρμόσυνο μήνυμα της Θείας ενσάρκωσης, από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ στη Θεοτόκο μας.
Το γεγονός αυτό μας το περιγράφει ο Άγιος και Ευαγγελιστής Λουκάς στο Ευαγγέλιό του (κεφ. Α' στίχ. 26-38).
Την ήμερα αυτή, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ παρουσιάστηκε στην Παρθένο Μαρία, στη Ναζαρέτ και Της ανήγγειλε ότι θα γεννήσει το Σωτήρα του κόσμου, τον Ιησού Χριστό, και όταν η Παρθένος αναρωτήθηκε πώς ήταν δυνατό να συλλάβει χωρίς άνδρα, ο Αρχάγγελος της απάντησε ότι «το Άγιο Πνεύμα θα έλθει σε σένα και η Δύναμη του Υψίστου θα σε επισκιάσει». Τότε η Παρθένος Μαρία, του απάντησε ταπεινά: «Ιδού λοιπόν, η δούλη του Κυρίου. Ας γίνει το θέλημα Εκείνου», και όταν ο Αρχάγγελος Γαβριήλ εξαφανίστηκε από μπροστά της, συντελέστηκε το μεγαλύτερο μυστήριο της ανθρωπότητας.
Με τρόπο υπερφυσικό, η Παρθένος συνέλαβε στην άχραντη κοιλιά Της, Τον Υιό και Λόγο του Θεού. Εκείνον που με την θυσία Του επάνω στο Σταυρό, έσωσε το ανθρώπινο γένος από τον αιώνιο θάνατο και του χάρισε την Άγια..., Ουράνια και Αιώνια Ζωή!!!

Αξίζει, όμως, να δούμε και να εξηγήσουμε το Απολυτίκιο αυτής της μεγάλης εορτής:
«Σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶν τό Κεφάλαιον, καί τοῦ ἀπ᾽ αἰῶνος Μυστηρίου ἡ φανέρωσις· ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, Υἱός τῆς Παρθένου γίνεται, καί Γαβριήλ τὴν χάριν εὐαγγελίζεται. Διό καὶ ἡμεῖς σὺν αὐτῷ τῇ Θεοτόκῳ βοήσωμεν· Χαῖρε Κεχαριτωμένη, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ.»
Δηλαδή:
«Σήμερα είναι η κυριότερη μέρα της σωτηρίας μας και η φανέρωση του Μυστηρίου, που ήταν από πολλά χρόνια κρυμμένο: Ο Υιός του Θεού θα γίνει άνθρωπος, Υιός τής Παρθένου Μαρίας και ο Αρχάγγελος Γαβριήλ αυτό το χαρμόσυνο μήνυμα φέρνει. Γι’ αυτό κι εμείς μαζί μ'αυτόν ας πούμε ζωηρά στην Παναγία: Χαίρε, Κεχαριτωμένη, ο Κύριος είναι μαζί σου.»

Η σημερινή εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, είναι από τις μεγαλύτερες γιορτές της Εκκλησίας μας. Είναι μέρα χαράς και αγαλλίασης. Η Εκκλησία επιτρέπει την βρώση ψαριών ακόμα και αν ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου βρίσκεται ημερολογιακά μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα. Η ημέρα αυτή είναι και ημέρα αργίας. Η παράδοση λέει ότι αυτήν την ημέρα ούτε τα χελιδόνια δεν χτίζουν τις φωλιές τους.

Σε εορτάζοντες και μη, εύχομαι χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:

Ἦχος δ'.
Σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶν τό Κεφάλαιον, καί τοῦ ἀπ᾽ αἰῶνος Μυστηρίου ἡ φανέρωσις· ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, Υἱός τῆς Παρθένου γίνεται, καί Γαβριήλ τὴν χάριν εὐαγγελίζεται. Διό καὶ ἡμεῖς σὺν αὐτῷ τῇ Θεοτόκῳ βοήσωμεν· Χαῖρε Κεχαριτωμένη, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ.

Το συναξάρι επιμελείται ο συνεργάτης του agioritikovima.gr Κυριάκος Διαμαντόπουλος
 
Η Εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, είναι δια χειρός Ευαγγελίας Μίσκου

 

Η Θράκη και η Επανάσταση

Εκδήλωση στις Φέρες με θέμα την συμμετοχή της Θράκης στην Επανάσταση του 1821



Εκδήλωση με θέμα «Η Θράκη στην Επανάσταση του 1821»  πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 24 Μαρτίου και ώρα 7:00 το απόγευμα στον Ιερό Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτειρας Φερών, με ομιλητή τον κ. Θεοφάνη. Μαλκίδη.

Ο Θεοφάνης Μαλκίδης,  μιλώντας στο Sferiko 99.3 με αφορμή την ομιλία του, πρότεινε Δήμοι και Σύλλογοι να χρηματοδοτήσουν την συγγραφή ενός εγχειριδίου για την συμμετοχή των Θρακών στο «1821» και αυτό να μοιραστεί στους μαθητές...

Ο κ. Μαλκίδης χαρακτήρισε μεγάλη την συμμετοχή της Θράκης στην Επανάσταση του 1821, αλλά δυστυχώς αποσιωπήθηκε καθώς η ιστορία γράφτηκε αργότερα από μη Θρακιώτες. Τόνισε δε το σημαντικό γεγονός ότι η εκδήλωση στις Φέρες γίνεται στην Παναγία Κοσμοσώτειρα, ενώ αναφέρθηκε και στις παρελάσεις που γίνονται στις εθνικές επετείους, ειδικά δε σήμερα με την εφαρμογή των μνημονίων και τις αντιδράσεις που εμφανίζονται.

Ακούστε τι είπε ο κ. Μαλκίδης στον Sferiko 99.3