Δευτέρα 29 Απριλίου 2024

Η τελευταία ομιλία του Μιχάλη Χαραλαμπίδη στη γενέθλια πόλη του

 



Αλεξανδρούπολη Δεκέμβριος 2023 

Η τελευταία ομιλία του Μιχάλη Χαραλαμπίδη στη γενέθλια πόλη του 

Υποδοχή της ιερής εικόνας της Παναγίας Σουμελά. Ιερός Ναός Αγίου Ελευθερίου 


“Mε μεγάλη αγάπη και μεγάλη συγκίνηση έναν πολύ μεγάλο σας χαιρετώ με έναν  ασπασμό σ΄ όλους σας.

Είναι μεγάλη αγαλλίαση ν΄ ακούς αυτούς τους ύμνους. Οι ύμνοι της Ορθοδοξίας, της εθνικής Ορθοδοξίας είναι η μεγάλη υπεροχή της παγκοσμίως, απέναντι σε όλα τα δόγματα.



Αυτό δεν το συναντά κανείς σε κανένα μέρος του κόσμου και σε κανένα δόγμα θρησκευτικό. Εγώ σαν Σανταίος, ξέρετε νομίζω τι ήταν η Σάντα γιατί πρέπει να πήγατε με τον πατέρα Υάκινθο εκεί, σαν Τραπεζουντίνος, η κατάληξη είναι ρωμαίικη, προσέξτε,δε λέω Τραπεζούντιος, λέω Τραπεζουντίνος είναι βυζαντινή η κατάληξη, σαν Αλεξανδρουπολίτης, σαν Ρωμηός και σαν Έλληνας έπρεπε να είμαι εδώ.
Γι΄αυτό σήμερα είμαι εδώ. Όπως ήμουν παρών πάντοτε. Όταν το ήθελε η πατρίδα μου, αυτοί που έφυγαν και οι νέες γενιές που έρχονταν.


Ακόμη κι όταν ήμουν μόνος. Όταν δεν είχα συνομιλητές τους επίσημους, κάτι σας είπε ο Μητροπολίτης, αλλά και στο λαό. Έτσι λοιπόν σήμερα εξασκώ, πράττω το χρέος μου. Γιατί η ιστορία έδειξε κι αυτό το λέω για τα νέα παιδιά, για τα παιδιά σας, οι προηγούμενες γενιές δεν τα πήγαν καλά θα πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Εγώ ό,τι κάνω εδώ και χρόνια το κάνω για τις νέες γενιές, για τα νέα παιδιά κι αυτό που λεω το λέω γι αυτούς σαν ένα παράδειγμα.


Οι νέες γενιές θέλουν παραδείγματα μίμησης.


Όπως είδατε ήρθα εδώ, σ΄αυτό το βήμα, μου ζητήσατε εσείς και χάρηκα να σας πω δυο λόγια και για έναν άλλο λόγο κι αυτό είναι επίσης ένα μήνυμα κι ένα παράδειγμα.
Δεν είναι μεγάλη η απόσταση, προσέξτε, αυτά τα ξέρει καλά ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Δεν είναι μεγάλη η απόσταση ανάμεσα στην Εκκλησία των πιστών και την Εκκλησία του Δήμου. Αυτό έκανε ο Ελληνισμός τις δύσκολες περιόδους του. Έτσι έζησε ο Ελληνισμός. Έτσι μεγαλούργησε μετά. Αυτό είναι η Ρωμηοσύνη, αυτό είναι αυτό που ονομάστηκε μετά «Βυζάντιο». Την Εκκλησία του Δήμου την έκανε Εκκλησία των πιστών. Δεν είναι μεγάλη η απόσταση ανάμεσα στην ιερότητα της εκκλησίας των πιστών και την ιερότητα της πολιτικής.

Η πολιτική ή είναι ιερή ή δεν είναι πολιτική.
Αυτή είναι η ελληνική αντίληψη της πολιτικής. Εγώ αυτό το παράδειγμα σας έδωσα επί δεκαετίες. Τι κάναν αυτοί που δεν το ακούσαν; Είναι υπόλογοι απέναντι στην ιστορία.

Εγώ είμαι ο νικητής της Ιστορίας.


Να είστε καλά.»