Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017

Θ. Μαλκίδης Όταν οι διανοούμενοι και οι συγγραφείς ενοχλούν την Τουρκία, φυλακίζονται. Από το 1915 και το 1921 στο 2017.



Θ. Μαλκίδης Όταν οι διανοούμενοι και οι συγγραφείς ενοχλούν την Τουρκία, φυλακίζονται. Από το 1915 και το 1921 στο 2017. 

Ο συναγωνιστής μας  Σαίτ Τσετίνογλου σε συνέντευξή του στο περιοδικό "Αρμενικά" (τεύχος 93, 2017), είπε πως  "η  σημερινή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Σεβάν Νισανιάν δεν διαφέρει από αυτό που συνέβη στους διανοούμενους στις 24 Απριλίου 1915 Μην Τον Αφήνετε Μόνο Του ! Ο Σεβάν είναι το αστέρι που λάμπει στον Αρμενικό κόσμο".  Το ίδιο θα γράψουμε και εμείς για τους δικούς μας διανοούμενους και συγγραφείς, όπως ο Γιάννης Βασίλης Γιαϊλαλί, που βρίσκονται στη φυλακή. Δεν είναι παρά η επανάληψη της σύλληψης, φυλάκισης και δολοφονίας των Ελλήνων διανοουμένων στην Αμάσεια το 1921.....Όταν οι διανοούμενοι και οι συγγραφείς ενοχλούν την Τουρκία, καίνε τα βιβλία τους όπως οι Ναζί, φυλακίζονται, δολοφονούνται. Από το 1915 και το 1921 στο 2017. 


Ο Αρμένιος συγγραφέας και διανοούμενος Σεβάν Νισανιάν ο οποίος απέδρασε στις 14 Ιουλίου από τις φυλακές της Φώκαιας της Τουρκίας βρίσκεται στην Ελλάδα, ζητώντας πολιτικό άσυλο.
Συνέντευξης του Σεβάν Νισανιάν στην Αράξ Κασιάν – (Armenpress. Αρμενία)

Σε μια συνέντευξη σας δηλώσατε ότι επί του παρόντος βρίσκεστε στην Ελλάδα. Έχετε ζητήσει άσυλο από τις ελληνικές αρχές;

Ναι, ξεκινήσαμε σήμερα τη διαδικασία. Πάντα ένιωθα την Ελλάδα ως δεύτερη ή τρίτη πατρίδα μου. Είναι μια όμορφη και πολιτισμένη χώρα και θα ήμουν πολύ ευτυχής να περάσω την νέα αυτή περίοδο της ζωής μου εδώ.

Πως καταφέρατε να δραπετεύσετε από τη φυλακή; Πόσο καιρό σας πήρε να προετοιμάσετε την απόδραση;

Ήταν εύκολο. Δεν υπήρξαν προβλήματα. Το σχεδιάζαμε ενάμιση με δύο χρόνια, αλλά ουσιαστικά ήταν εύκολη η απόδραση και δεν χρειαζόντουσαν να υλοποιήσουμε όλα αυτά τα σχέδια που είχαμε οργανώσει. 

Γράψατε στο twitter μετά την απόδραση σας «Το πουλί πέταξε μακριά, το ίδιο επιθυμώ και για τα υπόλοιπα 80 εκατομμύρια». Απ’όσο γνωρίζω, η οικογένεια σας είναι ακόμη στην Τουρκία. Δεν ανησυχείτε για αυτούς;

Τα τρία μεγαλύτερα παιδιά μου προς το παρόν βρίσκονται στις καλοκαιρινές τους διακοπές στην Τουρκία. Είναι ώριμοι και λογικοί άνθρωποι, δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να τους συμβεί κάτι.

Ακόμα και στην φυλακή γράψατε βιβλία. Τα πήρατε μαζί σας;

Άφησα τα ρούχα και τα εσώρουχά μου,  αλλά δεν θα μπορούσα να αφήσω τα βιβλία και τα τετράδια μου. Θα ήταν πότε δυνατόν;

Έγραψα ένα βιβλίο για την ιστορία της τουρκικής γλώσσας, όπως επίσης και για τον διάλογο μεταξύ των θρησκειών. Θα χρειαστεί ακόμη δουλεία ενός χρόνου για να εκδοθούν. Ακόμη, έγραψα ένα μικρό βιβλίο με τα γράμματα μου στην μικρή κόρη μου, Αναχίτ, αλλά αυτό δεν είμαι ακόμη σίγουρος εάν θέλω να το εκδώσω.

Σχεδιάζετε να επισκεφθείτε την Αρμενία στο μέλλον;

Θα ήθελα να έρθω στην Αρμενία με την πρώτη ευκαιρία που θα μου παρουσιαστεί, όταν θα μπορώ να ταξιδέψω νόμιμα.
Δέχθηκα πολύ αγάπη και υποστήριξη από τους φίλους μου στην Αρμενία, όταν ήμουν φυλακή. Είναι πολλοί αυτοί που θα ήθελα να ευχαριστήσω.

«Αρμενικά»

Υ. Γ. Ο Σεβάν Νισανιάν σήμερα το πρωί παρέλαβε την προσωρινή εξάμηνη άδεια παραμονής από την Υπηρεσία Ασύλου της Ελληνικής Δημοκρατίας.





Ο  Σεβάν Νισανιάν  έχει καταδικαστεί σε 17 χρόνια φυλάκισης με την κατηγορία της «αυθαίρετης οικοδόμησης», στην πραγματικότητα το «έγκλημα» του Νισανιάν είναι ότι υπήρξε ένας Αρμένιος που δεν κρατούσε το στόμα του κλειστό.

Ο Νισανιάν με άρθρα και δηλώσεις είχε ασκήσει έντονη κριτική τόσο στο Κεμαλικό στρατιωτικό κατεστημένο, όσο και στη νεο-οθωμανική – ισλαμιστική πολιτική κατεύθυνση του Ερντογάν.

Ο ίδιος σε παλαιότερη συνέντευξη του είχε δηλώσει:
«Οι άνθρωποι στην Τουρκία δεν έχουν συνηθίσει ένα μέλος μη μουσουλμανικής κοινότητας να μιλάει με τόλμη για ευαίσθητα εθνικά ή θρησκευτικά ζητήματα. Αυτό «κάποιους» τους εξοργίζει».