Σάββατο 23 Ιουνίου 2018

Όσοι Ζωντανοί και το Είμαστε εις το Εμείς....





Ι. Μακρυγιάννης 

[Είμαστε εις το «εμείς»]

'Ενα πράμα μόνον με παρακίνησε κι εμένα να γράψω ότι τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί κι αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι· όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσομεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμεν όλοι μαζί, να την φυλάμεν κι όλοι μαζί και να μην λέγει ούτε ο δυνατός «εγώ» ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; Όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει ή χαλάσει, να λέγει «εγώ»· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν, τότε να λένε «εμείς». Είμαστε εις το «εμείς» κι όχι εις το «εγώ». Και εις το εξής να μάθομεν γνώση, αν θέλομεν να φκιάσομεν χωριόν, να ζήσομεν όλοι μαζί.

Παρακολουθείστε τη συνέντευξη του Θ. Μαλκίδη στον Δ. Νατσιό στην εκπομπή <<Γράμματα Σπουδάματα>> στην τηλεόραση 4Ε




Ι. Δραγούμης 
<<Όσοι Ζωντανοί>>




- Δεν έχει πια να βγω από το έθνος μου, θα κυλιστώ μέσα του αναγνωρίζοντας τη σκλαβιά μου και ομολογώντας την. Δεν ξεχωρίζεται πια η ζωή μου από την ενέργειά μου. Είμαι νεύρο τις ελληνικής ζωής όπου κι αν σταθώ όπου κι αν βρεθώ. Είμαι σε φυσιολογική κατάσταση όταν αισθάνομαι τον εαυτό μου ένα με τους ανθρώπους του έθνους μου.
- Δεν έχω να σκοτιστώ για τα όσα λεν τα άλλα έθνη για το έθνος μου, παρά θα φροντίζω να ξανοίγω το δρόμο του, να το ξελευτερώσω, μην ακούοντας τους άλλους, μην κυτάζοντας κανένα.
- Δεν πασκίζω για το κράτος, γιατί το κράτος το δικό μας δεν αξίζει να το βοηθεί κανένας, είναι μονάχα ορμητήριο, εγώ πασκίζω για το έθνος. Είναι ανάγκη να φτειάσω ανθρώπους, να ελευτερώσω τους Έλληνες ελεύτερους και δούλους γιατί είναι όλοι τους σκλάβοι και ραγιάδες.
- Οι κεφαλές της Ρωμιοσύνης πρέπει να γίνουν άνθρωποι, να μια δουλειά μου. Η πολιτική του Ελληνισμού πρέπει να γίνει πολιτική με σκοπό την ένωση της φυλής, να άλλη μια δουλειά μου. Και οι δυο χρειάζεται να γίνονται παράλληλα.