Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

Παύλος Μελάς



 Σαν σήμερα το 1870 γεννιέται ο Παύλος Μελάς

"Τον σταυρό μου να το δώσεις στη γυναίκα μου. Το τουφέκι μου να το δώσεις στο γιο μου, να του πεις πως έκανα το καθήκον μου. Να συνεχίσετε τον αγώνα, μην δειλιάσετε. Θα συναντήσετε κακουχίες, στερήσεις, προδοσία, θάνατο. Χαλυβδώστε την ψυχή σας, όλα για την Πατρίδα. Όλα για την ελευθερία της Μακεδονίας. Όλα."


Ανθυπολοχαγός Πυροβολικού Παύλος Μελάς.



Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του Εθνομάρτυρα και πρωτεργάτη του Μακεδονικού Αγώνα προς το Μακεδονομάχο Νικόλαο Πύρζα λίγο πριν ξεψυχήσει χτυπημένος από δολοφονικό βόλι στο χωριό Στάτιστα του νόμου Καστοριάς, που σήμερα φέρει προς τιμήν του το όνομα Μελάς. Στο Δήμο Παύλου Μελά, τον μοναδικό στην Ελλάδα, η ζωή του έχει δυστυχώς προ πολλού λησμονηθεί και η προσφορά του έχει τεχνηέντως αγνοηθεί.


Γεννήθηκε σαν σήμερα στις 29 του Μάρτη του 1870 στη Μασσαλία της Νότιας Γαλλίας. 


Αθάνατος!