Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2023

Ελευθερία

 


Θεοφάνης Μαλκίδης 

Ελευθερία


Τέτοιες ώρες του 1944, μετά από τέσσερα χρόνια σκληρής κατοχής με μισό εκατομμύριο θύματα από εκτελέσεις, σφαγές, ολοκαυτώματα και πείνα, ήρθε η ημέρα της Ελευθερίας. 


Την ημέρα αυτή την αφιερώνω στην ιερή μνήμη της  γιαγιάς μου Αικατερίνης, η οποία δολοφονήθηκε από τους Γερμανούς και τους συνεργάτες τους, γιατί δεν πρόδωσε τον  παρασημοφορημένο θείο μου, το παιδί της δηλαδή, αφήνοντας το άλλο της παιδί, τον πατέρα μου δηλαδή,  ορφανό σε παιδική ηλικία.


Τέτοιες ιστορίες υπάρχουν σε όλες τις ελληνικές οικογένειες, οι οποίες δεν συνεργάστηκαν με τους κατακτητές και δεν πρόδωσαν! 

Όπως υπάρχουν και άλλες που προτιμούν να τις κρύβουν οι απόγονοι των δοσίλογων και οι υπεύθυνοι της αδελφοκτόνου αιματοχυσίας....


Εμένα με εμπνέουν  άνθρωποι όπως η γιαγιά μου, ο θείος μου, ο πατέρας μου και όσοι αντιστάθηκαν στη σκλαβιά, αποτελώντας μέχρι σήμερα πρότυπα και σύμβολα συνεχούς αγώνα  Ελευθερίας. Οι άλλοι θα καταλήξουν στα απορρίμματα της ιστορίας.....