Επιστολή προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Αρμενίας για αναγνώριση της
Γενοκτονίας των Ασσυρίων και των Ελλήνων
Το ερευνητικό κέντρο γενοκτονίας των Ασσυρίων (Seyfo), που εδρεύει στη Σουηδία, έστειλε επιστολή στον Serzh Α. Sargsyan, Πρόεδρο της Δημοκρατίας
της Αρμενίας, για να αναγνωρίσει επίσημα τη γενοκτονία των Ασσυρίων, η οποία
εμφανίστηκε ταυτόχρονα με την γενοκτονία
των Αρμενίων. Οι Ασσύριοι, οι Αρμένιοι και οι Έλληνες ήταν όλα τα θύματα της
γενοκτονίας μεταξύ 1914 και 1923, μια εκστρατεία που είχε στόχο την
εκκαθάριση από την οθωμανική
αυτοκρατορία, των χριστιανικών
πληθυσμών. Σχεδόν τρία εκατομμύρια Ασσύριοι, Αρμένιοι, Έλληνες σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια εκείνης της
περιόδου. Η επιστολή υπογράφεται από 36 οργανώσεις και 22 μελετητές της
Γενοκτονίας. Το κείμενο της επιστολής είναι το παρακάτω:
Εξ ονόματος του κέντρου Seyfo και των κέντρων του παγκοσμίως, στέλνω τους θερμότερους
χαιρετισμούς μας σε σας και στους σεβάσμιους Αρμένιους. Θα επιθυμούσα επίσης να
εκμεταλλευθώ αυτήν την ευκαιρία να εκφράσω τη θλίψη και τα συλλυπητήριά μου
στην εξοχότητά σας στη μνήμη των θυμάτων της γενοκτονίας των Αρμενίων που διαπράχθηκε από την πρώην οθωμανική
αυτοκρατορία μεταξύ των ετών 1914 ως 1923. Αυτή η βάρβαρη και υπολογισμένη
γενοκτονία ήταν ένα από τα πιο μισητά εγκλήματα που διαπράχτηκαν στα χρονικά
της ανθρώπινης ιστορίας.
Είμαι ο διευθυντής του κέντρου Seyfo ( γνωστού ως ερευνητικό
κέντρο γενοκτονίας των Ασσυρίων). Αυτή η οργάνωση συγκεντρώνει τα ενεργά
στελέχη και τους μελετητές, Ασσύριους και μη,
τα οποία μοιράζονται ένα κοινό πάθος και έναν προσδιορισμό προς την
εργασία για την αναγνώριση της γενοκτονίας που υλοποιήθηκε ενάντια στους
Ασσυρίους κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου την οποία άνω του ενάμιση
εκατομμύριο Αρμένιοι χάθηκαν. Το
κεντρικό διοικητικό συμβούλιο του Seyfo
περιλαμβάνει διάφορους διακεκριμένους και διεθνώς διάσημους μελετητές και
ακαδημαϊκούς της γενοκτονίας.
Σαν θέμα μεγάλης σπουδαιότητας, θα επιθυμούσαμε να φέρουμε
στην προσοχή σας την εκστρατεία για την αναγνώριση της γενοκτονίας που
υλοποιήθηκε από το 1914 έως 1918 από τους αποκαλούμενους «Νεότουρκους» ενάντια στους Ασσύριους της
πρώην οθωμανικής αυτοκρατορίας. Ενώ η παγκόσμια κοινότητα γνωρίζει σήμερα
πλήρως την γενοκτονία των Αρμενίων, η γνώση των «ταυτόχρονων γενοκτονιών» που
υλοποιήθηκαν ενάντια σε άλλες
μειονότητες, όπως οι Ασσύριοι και οι
Έλληνες είναι ελάχιστα γνωστή. Προτού να υλοποιηθεί η γενοκτονία, οι Ασσύριοι είχαν κατοικήσει
στην Ανατολία παράλληλα με τους Αρμένιους και
τους Έλληνες συμπατριώτες τους για περισσότερο από δύο χιλιετίες.
Κατά τη διάρκεια της γενοκτονίας οι εκατοντάδες χιλιάδες
αθώοι Ασσύριοι θανατώθηκαν στα χέρια των
Οθωμανών Τούρκων και των κούρδων συμμάχων τους. Πολλοί μελετητές υποστηρίζουν
ότι τα τρία τέταρτα του έθνους των Ασσυρίων χάθηκαν κατά τη διάρκεια της
γενοκτονίας. Η στοχοθέτηση των
Αρμενίων, των Ασσυρίων, και των Ελλήνων, ήταν μία συνέπεια της
χριστιανικής πίστης που δηλώθηκε φανερά και από τις τρεις ομάδες. Πράγματι οι
αρχιτέκτονες και οι δράστες της γενοκτονίας, οι Οθωμανοί Τούρκοι και οι
Κούρδοι, δεν έκαναν καμία διάκριση μεταξύ της διαφορετικής εθνικής προέλευσης
των Χριστιανών της αυτοκρατορίας, που υποστηρίζουν ότι «ένα κρεμμύδι είναι
κρεμμύδι, είτε άσπρο είτε κόκκινο, όλα πρέπει να τεμαχιστούν».
Δεδομένου ότι είστε αναμφισβήτητα ενήμερος, ένα εκτενές σώμα
της ακαδημαϊκής έρευνας και του αρχειακού υλικού υπάρχει τεκμηριώνοντας πέρα
από τη σκιά μιας αμφιβολίας ότι η γενοκτονία διαπράχτηκε ενάντια σε ολόκληρο
χριστιανικό πληθυσμό της πρώην οθωμανικής αυτοκρατορίας κατά τη διάρκεια και
μετά το πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Η τότε νέα τουρκική κυβέρνηση εκτέλεσε
συστηματικά την πολιτική της εξολόθρευσης ενάντια στους χριστιανούς πολίτες της
που έλαβε τη μορφή των σφαγών, πορειών θανάτου και αναγκαστικές εκτοπίσεις.
Κατά συνέπεια, αυτές οι βάναυσες πολιτικές οδήγησαν στο θάνατο, την εκτόπιση
και τη μετατόπιση των εκατομμυρίων Αρμενίων, Ασσυρίων και Ελλήνων.
Εκτός από τα αρχειακά υλικά, τα αμέτρητα βιβλία, τις
μελέτες, διδακτορικές διατριβές και τα
άρθρα, βεβαιώνουν το αδιάψευστο γεγονός
ότι αυτή η γενοκτονία, μια από τις πρώτες γενοκτονίες του 20ού αιώνα, πράγματι
πραγματοποιήθηκε. Το Δεκέμβριο του 2007,
η διεθνής ένωση των μελετητών γενοκτονίας (IAGS), η παγκόσμια ομάδα μελετητών γενοκτονίας αναγνώρισε τυπικά
και τη γενοκτονία των Ασσυρίων και των Ελλήνων
(εκτός από την αναγνώριση του 1997
της Γενοκτονίας των Αρμενίων), αναγγέλλοντας ότι:
«Είναι η πεποίθηση της διεθνούς ένωσης των μελετητών
γενοκτονίας ότι η οθωμανική εκστρατεία ενάντια στις χριστιανικές μειονότητες
της αυτοκρατορίας μεταξύ 1914 και 1923 αποτέλεσε τη γενοκτονία ενάντια σε
Αρμενίους, Ασσύριους, και Έλληνες» Η
IAGS καλεί «την κυβέρνηση της Τουρκίας
να αναγνωρίσει τις γενοκτονίες ενάντια σε αυτούς τους πληθυσμούς, για να
εκδώσει μια επίσημη συγγνώμη, και για να λάβει τα γρήγορα και σημαντικά μέτρα
προς την αποκατάσταση.»
Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι στις 13 Μαΐου 2009, ο κ.
Berzan Boti, ένας Κούρδος διανοούμενος, αναγνώρισε το γεγονός ότι οι
πρόγονοί του είχαν ιδιοποιηθεί τη
χριστιανική ιδιοκτησία που ανήκε σε Ασσύριους κατά τη διάρκεια της γενοκτονίας.
Σε μια πράξη της δημόσιας αποκατάστασης, επέστρεψε νόμιμα το ιδιοποιημένο
έδαφος πίσω στους νόμιμους ιδιοκτήτες του, στους Ασσύριους.
Είμαι ευτυχής να ενημερώσω την εξοχότητά σας ότι στις 11
Μαρτίου 2010, το Κοινοβούλιο της Σουηδίας αναγνώρισε επίσημα τη γενοκτονία των
Ασσυρίων παράλληλα με αυτήν των Αρμενίων και των Ελλήνων και έγινε το πρώτο
έθνος για να αναγνωρίσει τυπικά τη γενοκτονία των Ασσυρίων. Είναι η ελπίδα του κέντρου Seyfo και των
Ασσυρίων συνολικά ότι αυτή η ιστορική αναγνώριση από τη Σουηδία θα ακολουθηθεί
από τις κινήσεις για να αναγνωρίσει τη γενοκτονία των Ασσυρίων εκ μέρους και
άλλων εθνών σε όλο τον κόσμο. Λυπάται εντούτοις, αφού ενώ υπάρχει σχετική κίνηση χωρών για να αναγνωρίσουν τη γενοκτονία, η Τουρκική Δημοκρατία ακόμα
δεν έχει δεχτεί το παρελθόν της. Παρά το γεγονός ότι τα ιστορικά στοιχεία της γενοκτονίας είναι συντριπτικά, η επίσημη
πολιτική της Τουρκικής Δημοκρατίας παραμένει μια πολιτική άρνησης.
Μέχρι αυτήν την ημέρα στην πραγματικότητα η Τουρκία
συνεχίζει να εκφοβίζει τα υπολείμματα των εθνικών χριστιανικών μειονοτήτων στην
Τουρκία. Στην περίπτωση των Ασσυρίων, αυτό είναι μέσω των πολιτικών «επιλογών
εδάφους». Η περίπτωση του Μοναστηριού του Αγίου Γαβριήλ στο Midyat, που
ιδρύθηκε το 4ο αιώνα, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των τουρκικών
πολιτικών εκφοβισμού. Η τουρκική
κυβέρνηση απειλεί και βάζει σε δοκιμασία εκείνους που τολμούν να εκφράσουν μια
άποψη που δεν ακολουθεί την κρατική όψη της ιστορίας ή προσβάλλει τι θεωρεί
«τουρκική εθνική υπερηφάνεια».
Παρά όλο αυτά, οι κοινότητές μας δεν κρατούν κανένα
αρρωστημένο συναίσθημα προς την Τουρκική Δημοκρατία. Μόνο ελπίζουμε ότι
δεδομένου ότι η Τουρκία εκσυγχρονίζει και προσπαθεί να μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι προηγούμενες πολιτικές
της σχετικά με το χριστιανικό πληθυσμό της πρώην οθωμανικής αυτοκρατορίας δεν
είναι ξεχασμένες. Αναμένουμε την Τουρκία
να κάνει αυτό που πολυάριθμες
άλλες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν κάνει ήδη και πρόκειται να αναγνωρίσει τη γενοκτονία που
υλοποιήθηκε ενάντια στους Αρμένιους,
τους Ασσύριους και τους Έλληνες.
Το αρμενικό έθνος ξέρει καλά την πραγματικότητα του βασάνου
και του πόνου της συνεχούς τουρκικής άρνησης. Με την άρνηση της πραγματικότητας
της γενοκτονίας ενάντια στις τρεις ομάδες, η
Τουρκία υλοποιεί ουσιαστικά μια
δεύτερη γενοκτονία. Επομένως Κύριε Πρόεδρε, οι Ασσύριοι στέκονται ακλόνητοι
στην αλληλεγγύη με τους Αρμένιους στην
απαίτησή τους ότι η Τουρκική Δημοκρατία πρέπει να θεωρηθεί υπεύθυνη για τα
φρικιαστικά εγκλήματα ενάντια στην ανθρωπότητα που υλοποιήθηκαν από τον προκάτοχό της, την οθωμανική αυτοκρατορία. Σε αυτό το σημείο
εγκαίρως εντούτοις η Τουρκία εμφανίζει λίγα σημάδια της επαναξιολόγησης των
πολιτικών άρνησής της και της κίνησης προς τη
συμφιλίωση.
Θα επιθυμούσαμε επίσης να εκμεταλλευθούμε αυτήν την ευκαιρία
να ζητήσουμε από τη Δημοκρατία της Αρμενίας, να κινηθεί προς την αναγνώριση της
γενοκτονίας των Ασσυρίων. Είναι η ελπίδα μας ότι η Δημοκρατία της Αρμενίας θα
λάβει επίσης μέτρα για να περιλάβει τις αναφορές στη γενοκτονία των
Ασσυρίων μέσα στα σχολικά εγχειρίδια και
το γενικό πρόγραμμα σπουδών που διδάσκεται στα σχολεία σε όλη την Αρμενία. Με
την αναγνώριση της γενοκτονίας των Ασσυρίων και των Ελλήνων, η
Δημοκρατία της Αρμενίας θα παράσχει την
ώθηση για μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ τριών λαών μας και ενός ενωμένου
μετώπου. Αυτή η επιστολή υπογράφεται επίσης από διάφορους μελετητές, οργανώσεις
και ξεχωριστά άτομα που μοιράζονται τα συναισθήματα που εκφράζονται σ΄ αυτήν .
Με τιμή
Sabri Atman
Διευθυντής του SEYFO
Οργανώσεις
David William Lazar, Chairman, American Mesopotamian
Organization, Inc., US,
Diyarbakir TurAbdin Assyrian Association, New York, US
Hermiz Shahen, President, The Assyrian Universal Alliance-
Australian Chapter
David David, Chairman, The Assyrian Australian National
Federation
Australian Assyrian Arts and Literature Foundation,
Australian
Assyrian Cultural Club, Poland
Assyrian Community in Gothenburg, Sweden
Assyrian Association in Frölunda, Sweden
Hammurabi Association, Sweden
Assyrian Football Club in Gothenburg, Sweden
Ishtar Association, Sweden
Ashurpanibal Association, Sweden
Assyrian Association in Bergsjön, Sweden
Assyrian Culture Association in Södertälje, Sweden
Assyrian Turabdin Association in Jönköping, Sweden
Dr. Melek's Homeland Foundation, Sweden
Assyria Cultural Center in Botkyrka -- Sweden
Institute of Mesopotamian, Sweden
Assyrian Solidarity Association, Switzerland
Naman Adlun, President, Assyro-Chaldean Association of
France (AACF), France
Syriac Institut of Belgium
Atour Assyrian Association of Armenia
Admon Toma, President of, Assyrian Nineveh Association Inc.,
Auckland - New Zealand
St Mary's Assyrian Youth New Zealand
Toros Sarian, Editor of the Online-Magazin Armenieninfo.net,
Germany
Shlemon Younan, Assyrian Federation, Germany
Bethnahrin Barqasho, AUF - Assyrian Youth Federation, Sweden
Ali Ertem, Association Against Genocide (SKD), Germany
The Assyrian Youth Federation Central Europe (AJM)
Recep Marasli, author and publisher, Germany
Dogan Özgüden, Journalist, Info-Türk Chief Editor, Belgium
Magda Zervou, Assyrian Union of Greece
Dimitris N. Molohides, President Pan- Pontian Federation of
USA and Canada
Sara Barmano, Assyrian Women Association (AKF), Sweden
The Union of Armenian Associations in Sweden, Mihran
Demirian
Nineb Lamassu, Firodile Institute, UK
Ακαδημαϊκοί :
Prof. Israel W. Charny, Ph.D.; Executive Director, Institute
on the Holocaust and Genocide, Jerusalem; Executive Director and
Editor-in-Chief, GPN GENOCIDE PREVENTION NOW, a worldwide Web Magazine;
recepient of an Armenian Presidential Prize in 2011.
Prof. David Gaunt, Professor, History Department, Södertörn
University, Stockholm, Sweden
Prof. Henry C. Theriault, Ph.D.; Co-Editor-in-Chief,
Genocide Studies and Prevention Advisory Council; member, International
Association of Genocide Scholars; member, Academic Board, Genocide Education
Project; member, Academic Board, Seyfo (Assyrian Genocide) Center; Chair,
Armenian Genocide Reparations Study Group; Professor and Chair, Department of
Philosophy Worcester State University, USA
Prof. Dr. Michael Abdalla, Poland
Prof. dr. Ciano Aydin, Department of Philosophy, University
of Twente, The Netherlands
Prof. Hannibal Travis (Associate Professor of Law at Florida
International University of Law), Academic Board, Seyfo Center
Dr. Maria Fregidou-Malama Ph.D. Assistant Professor
University of Gävle -- Sweden
Prof. Dr. Efrem Yildiz Universidad de Salamanca Facultad de
Filología, Spain
Terry Stavridis, Historical Researcher, Australia
Dr. Racho Donef, Sydney, Australia
Ragip Zarakolu, Journalist and Human Right Activist,
Turkey
Adjunct Professor, Svante Lundgren, Finland
Ninos Aho, Assyrian Poet, World Academy Of Arts And Culture
Approved by UNESCO, Occupied Assyria
Yosip Bet Yosip, Assyrian Poet, World Academy Of Arts And
Culture Approved by UNESCO, Occupied Assyria
Jan Bet-Sawoce, Researcher, Södertörn University, Sweden
Sait Çetinoglu,
Researcher, Turkey
Dr. Vasileios Meichanetsidis, Greece
Dr. Theofanis
Malkidis, Greece
Feyyaz Kerimo, Teacher, S:t Botvid High School, Sweden
Aryo Makko, PhD Candidate, Department of History, Stockholm
University and Visiting Doctoral Student, Department of Politics and
International Relations, University of Oxford
Andreas Cetrez, Ph.D. Psychology of religion, Senior
lecturer and researcher. Uppsala University, Sweden
Dr.Rouel Georgis, Chicago,
US